P r o t o k ó ł Nr XXIV/05 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 24 czerwca 2005r. w Szkole Podstawowej w Mroczkowie.

2005-08-16 1159
Art. czytany: 3801 razy

P r o t o k ó ł Nr XXIV/05
z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 24 czerwca 2005r. w Szkole Podstawowej w Mroczkowie.


Na sesji obecni byli wszyscy radni tj. 15 osób.
Ponadto udział w obradach sesji wzięli:
1/ Pan Wiesław Stępień – Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego
2/ Pani Dorota Żak – Radna Powiatu Skarżyskiego
3/ Pan Piotr Zalega – Dyrektor SP ZOZ w Bliżynie i zarazem radny powiatowy
4/ Pani Zofia Nowak – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie
5/ Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie
6/ Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
7/ Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
8/ Pan Andrzej Kurpeta – Prezes Zarządu Oddziału ZNP w Bliżynie
9/ Ks. Prałat Jerzy Karbownik – Kustosz Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku-Kam.
10/ Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy
11/ Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
12/ Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
13/ Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG
14/ Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
15/ Pani Anna Kowalik – Obsługa Rady Gminy
16/ Pani Katarzyna Cichocka – prac. UG ds. planowania przestrzennego
17/ Pan Zdzisław Kuźdub – inspektor ds. p.poż w UG
18/ Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
19/ Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski
20/ Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności

Zatwierdzony porządek obrad sesji:
1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.
2. Przyjęcie protokołu z obrad XXII i XXIII sesji Rady.
3. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji oraz o pracy między sesjami.
4. Wystąpienia zaproszonych gości.
5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.
6. Informacja o działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie za 2004 rok:
a/ wystąpienie Kierownika Ośrodka,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.
7. Informacja o działalności opieki zdrowotnej za 2004 rok:
a/ wystąpienie Kierownika SP ZOZ,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji,
e/ podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2004 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie.
8. Informacja o działalności straży pożarnej za 2004 rok:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.
9. Podjęcie protestu Rady Gminy w Bliżynie w sprawie zmian przepisów prawnych określających zasady przyznawania uczniom stypendiów socjalnych.
10. Podjęcie apelu Rady Gminy w Bliżynie o zmianę prawa oświatowego.
11. Informacja o działalności szkół za miniony rok szkolny 2004/2005:
a/ wystąpienia Dyrektorów Szkół,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.
12. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2004 Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie,
b/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Bliżyn 1” na obszarze gminy Bliżyn,
c/ wyrażenia opinii do projektu planu aglomeracji Bliżyn,
d/ zasad wydzierżawiania i wynajmowania nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata oraz ustalenia minimalnych stawek czynszu,
e/ sprzedaży lokalu mieszkalnego w budynku nr 2 w Sołtykowie – obręb Płaczków, gm.Bliżyn,
f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
13. Zatwierdzenie protokołu z kontroli Komisji Rewizyjnej w zakresie realizacji opłaty za pobór wody za 2004 rok.
14. Informacje, komunikaty i oświadczenia.
15. Zamknięcie obrad sesji.