P r o t o k ó ł Nr XXV/05 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 sierpnia 2005r. w Szkole Podstawowej w Sorbinie.

2005-09-19 1206
Art. czytany: 3660 razy

P r o t o k ó ł Nr XXV/05
z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 sierpnia 2005r. w Szkole Podstawowej w Sorbinie.


Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecnych było 14 radnych. Radny Piotr Zbroja zmarł 5.08.2005r. Sesja rozpoczęła się o godz.10.00 natomiast o godz.9.00 została odprawiona msza żałobna za radnego ś.p. Piotra Zbroję w Kościele
Parafialnym w Sorbinie.
Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1. Pan Roman Białek – Kierownik Działu PUP w Skarżysku-Kam.
2. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy
3. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
4. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
5. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG
6. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
7. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady
8. Pani Dorota Zbroja – żona zmarłego radnego
9. Ks. Jacenty Socha – Proboszcz Parafii Rzymsko-Katolickiej w Sorbinie
10. Ks. Andrzej Olszewski – Proboszcz Parafii Rzymsko-Katolickiej
w Odrowążku
11. Pani Dorota Żak – Radna Powiatu Skarżyskiego
12. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
13. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
14. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie
15. Pan Zenon Nowakowski – Kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Skarżysku-Kam.
16. Pan Jan Pepaś – Prezes RG SLD w Bliżynie
17. Pani Bożena Zep-Nowek – przedstawiciel NSZZ Pracowników Oświaty i Wychowania w Skarżysku-Kam.
18. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
19. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności
20. Mieszkańcy gminy

Zatwierdzony porządek obrad sesji:
1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.
2. Przyjęcie protokołu z obrad XXIV sesji Rady.
3. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji oraz o pracy między sesjami.
4. Wystąpienia zaproszonych gości.
5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.
6. Informacja o stanie bezrobocia na terenie gminy Bliżyn:
a/ wystąpienie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kam.
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.
7. Ocena realizacji budżetu gminy za I półrocze 2005r.:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.
8. Informacja o realizacji podatków za I półrocze 2005r.:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.
9. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Bliżyn,
b/ zmiany Statutu Międzygminnego Związku „Planowanie Przestrzenne” z siedzibą w Kielcach,
c/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok,
d/ zmieniająca uchwałę Nr XXII/190/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 28 kwietnia 2005 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005,
e/ rozpatrzenia skargi Pana Tadeusza Durlika na „bezradność, nieudolność i opieszałość władz i urzędników referatu technicznego” Gminy Bliżyn,
f/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego,
g/ nadania nazwy ulicy na terenie Bliżyna,
h/ zmiany przeznaczenia gruntów rolnych położonych w obrębie wsi Płaczków w Gminie Bliżyn.
10. Informacje, komunikaty i oświadczenia.
11. Zamknięcie obrad sesji.

W załączniku pełna treść protokołu z sesji.