SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 07.02.2006 r. DO 27.04.2006 r.

2006-12-28 0935
Art. czytany: 5021 razy

Panie Przewodniczący !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !

Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 7 lutego 2006r. do 26 kwietnia 2006 r.
W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
sprawami :

I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

W okresie od 4 lutego 2006r. do 26 kwietnia 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały trzy zarządzenia w sprawach dotyczących budżetu gminy tj.:

1/ zarządzenie w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2006, które zostało przekazane do wszystkich jednostek podległych w celu opracowania ostatecznych planów finansowych. Na zadania budżetowe, które są realizowane i wykonywane przez poszczególne referaty Urzędu Gminy zostały opracowane plany finansowe odrębnie dla każdego rozdziału klasyfikacji budżetowej i przekazane dla pracowników odpowiedzialnych za ich realizację,

2/ zarządzenie w sprawie planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie,

3/ zarządzenie w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 rok wprowadzając zwiększenie dochodów i wydatków budżetowych w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 15.571 zł.

Po stronie wydatkowej budżetu dokonano przeniesień środków w następujących działach:
- W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, w dziale 750 – Administracja publiczna, w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano zmian na łączną kwotę 245 zł w celu zabezpieczenie planu w odpisach na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w związku z ogłoszeniem przeciętnego wynagrodzenia za II półrocze 2005r. będącego podstawą naliczenia odpisów w roku bieżącym na zatrudnionych pracowników,
- w dziale 757 – Obsługa długu publicznego utworzono paragraf 4430 – Różne opłaty i składki z kwotą 3.000zł przeznaczoną na koszty obsługi pożyczek i kredytów m.in. zakup weksli i koszty zabezpieczeń ich spłaty wymaganych przez instytucje udzielające pożyczek i kredytów ,
- w dziale 801 – Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Odrowążku z planu przeznaczonego na zakup gazu zabezpieczono kwotę 9.600 zł na zakup węgla do ogrzewania szkoły,
- w dziale 851 – Ochrona zdrowia kwotę 200zł przeznaczono na zabezpieczenie planu składek na ubezpieczenia społeczne od pracowników będących w składzie Gminnej Komisji Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych,
- w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza wprowadzono plan wydatków na stypendia dla uczniów w kwocie 15.571zł oraz na wniosek Dyrektora Szkoły w Bliżynie zwiększony został plan dodatkowych wynagrodzeń rocznych o kwotę 10zł.
W zakresie realizacji strony rozchodowej budżetu gminy w dniu 20 lutego został spłacony kredyt w wysokości 136.907 zł zaciągnięty na „Odbudowę drogi gminnej nr 2 Brzeście-Bliżyn w miejscowościach Blizyn, Brzeście i Wojtyniów”. Koszt obsługi kredytu w okresie od jego zaciągnięcia tj. od 20 września 2005 roku do czasu spłaty wyniósł 3.186,33zł.


II. Sprawy dotyczące oświaty.

1. Zgodnie z ustawą o systemie informacji oświatowej przekazano do Kuratorium Oświaty w Kielcach statystyczną bazę danych ze szkół na terenie gminy wg stanu na dzień 31 marca 2006 roku.

2. Dyrektorzy rozpoczęli prace nad projektami organizacyjnymi szkół na rok szkolny 2006/2007, które zgodnie z przepisami muszą być zaopiniowane przez Kuratorium Oświaty w Kielcach oraz zatwierdzone w terminie do 31 maja danego roku przez Wójta Gminy.

3. W dniu 04 kwietnia br. 97 uczniów klas szóstych szkół podstawowych przystąpiło do końcowego sprawdzianu pisemnego. Natomiast egzamin dla 127 uczniów klas trzecich gimnazjum odbędzie się w dniach 26-27 kwietnia 2006r.


III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

1. Kontynuowane są roboty w ramach budowy odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie. Roboty polegają na wykonaniu podczyszczalni wód deszczowych i wlotu do zalewu. Został złożony wniosek o rezerwę celową jak również wniosek o płatość. Po sprawdzeniu wniosku Instytucja pośrednicząca dokonała refundacji poniesionych przez Gminę wydatków. Środki wpłynęły na rachunek refundacji w BGK, który zwrócił pożyczkę Ministerstwu Finansów.

2. Dokonano przeglądu budowy wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna w celu ustalenia zakresu robót porządkowych koniecznych do wykonania.

3. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie. Na ukończeniu jest projekt I etapu kanalizacji.

4. Realizowane są roboty budowlane w ramach przebudowy kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Realizowane są roboty zewnętrzne polegające na wykonaniu drogi dojazdowej, zbiorników, oraz przyłącza gazowego.

5. Rozpoczęto realizację II etap „Rewitalizacji obiektów zabytkowych w Bliżynie” polegającego na wymianie stolarki okiennej. Otrzymaliśmy refundację wydatków poniesionych w pierwszym etapie. Gmina złożyła wniosek do BGK o prefinansowanie drugiego i trzeciego etapu robót.

6. Rozpoczęła się budowa wodociągu w miejscowości Górki. Zakończenie robót zgodnie z umową nastąpi latem 2006 r.

7. W grudniu została podpisana umowa na projektowanie Zalewu Bliżyńskiego. Zakończenie prac projektowych winno nastąpić latem 2006 r.

8. Trwają pracę projektowe planu zagospodarowania przestrzennego dla Bliżyna, Brześcia i Bugaja. Zlecono aktualizację map sytuacyjno – wysokościowych.

9. Zakończyła się budowa oświetlenia drogowego przy drodze krajowej nr 42 w Górkach. W maju zostaną wykonane prace porządkowe wzdłuż linii oświetleniowej.

10. Gmina złożyła wniosek o pozyskanie środków z terenowego Funduszu Gospodarki Gruntami na budowę drogi dojazdowej do pól w Mroczkowie.

11. Zostało zawarte porozumienie z Powiatem Skarżyskim na remont drogi powiatowej w Jastrzębi oraz na przebudowę drogi powiatowej Szałas – Odrowąż. 17 maja 2006 odbędzie się przetarg na przebudowę drogi w Kucębowie i Odrowążku.



IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

W okresie sprawozdawczym wydałem 14 zarządzeń dotyczących następujących spraw : umorzenia odsetek od zaległości z tytułu opłat za wodę, układu wykonawczego budżetu gminy na 2006 rok, planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie, powolania komisji przetargowej do przeprowadzenia ustnego przetargu nieograniczonego na sprzedaż lokalu mieszkalnego Nr 5 w budynku wielo-mieszkaniowym Nr 2 w Sołtykowie obręb Płaczków wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste przynależnej części gruntu, ogłoszenia konkursu ofert na realizację w 2006 r. zadań własnych gminy w zakresie gminnego programuProfilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz powołania Komisji, powołania Komisji ds. opracowania Raportu z realizacji planu rozwoju lokalnego gminy Bliżyn, powołania Komisji Przetargowej doprzeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na wynajem lokalu użytkowego w budynku strażnicy OSP w Nowkach, zmiany zarządzenia Nr 7 /2006 Wójta Gminy Bliżyn a dnia 8 marca 2006 r. w sprawie ogłoszenia otwartego Konkursu ofert na realizację w 2006 r. zadań własnych gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz powołania Komisji Konkursowej, rozłożenia na raty zaległości z tytułu naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego w Sołtykowie Nr 2/2 ,Nr 3/10 i 3/1 gm. Bliżyn oraz umorzenia odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczonego czynszu - 3 zarządzenia, wprowadzenia zmian do regulaminu ZFŚS Urzędu Gminy w Bliżynie, uchwalenia Regulaminu pracy Urzędu Gminy w Bliżynie, wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 r

V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.


01.03. wyjazd do Nadleśnictwa Suchedniów w sprawie zamiany działek,

02.03.-03.03. udział w Komisji Poborowej w Starostwie Powiatowym,

13.03. wyjazd do Urzędu Gminy w Chlewiskach w celu rozmowy z tamtejszym Wójtem w /s wodociągu Rędocin

14.04. podpisanie aktu notarialnego w Krakowie dot. zakupu gruntów pod zalew Bliżyński

16.03. udział w Sesji Powiatowej , podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w Kancelarii Notarialnej w Skarżysku-Kam.

17.03. wyjazd do Św. Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach w celu odbioru promesy na drogi popowodziowe,

20.03. wyjazd do Kancelarii Notarialnej w Skarżysku w celu podpisania umowy,

28.03. spotkanie z J. Żmijewskim i T. Kieresem dot. inwestycji i remontów na drogach powiatowych,

30.03. udział w rocznej naradzie policji w Starostwie Powiatowym w Skarżysku,

31.03. udział w posiedzeniu Zgromadzenia Międzygminnego Związku „Planowanie Przestrzenne „ w Kielcach,

01.04. udział w Turnieju Siatkarskim Samorządowców w skarżysku-Kam. oraz w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP,

02.04. udział w „Zameczkowych spotkaniach z poezją- wręczenie nagród dla uczestników,

03.04. spotkanie z komendantem PSP- p. Hamerądot. Między innymi zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego podczas planowanego remontu mostu w Wołowie,

04.04. udział w sprawdzianie kompetencji w Szkole Podstawowej w Bliżynie,

05.04. sesja nadzwyczajna Rady Gminy w Bliżynie, spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku- Kam. dotyczące staży absolwenckich, robót publicznych i dalszego funkcjonowania Punktu Obsługi Bezrobotnych w Bliżynie,

06.04. udzial w X Forum Kobiet w Kielcach.

07.04. udział w Panelu naukowym związanym z nadaniem Gimnazjum w Bliżynie certyfikatu „Szkola ucząca się”,

23.04. Walne zebranie Zarządu Gminnego OSP w Bliżynie z udziałem min. Wojewody Świętokrzyskiego G. Banasia, Wicewojewody L. Janiszewskiego i posła- Prezesa Zarządu Wojewódzkiego OSP- M. Pawlaka