SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 23.02.2007 r. DO 25.04.2007 r.

2007-06-27 1250
Art. czytany: 5064 razy

Pani Przewodnicząca !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !

Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 23 lutego 2007 r. do 25 kwietnia 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :

I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

W okresie od 23 lutego 2007 roku w zakresie spraw finansowych wydane zostały trzy zarządzenia w następujących sprawach:
1) układu wykonawczego budżetu gminy na 2007 rok w pełnej szczegółowości paragrafowej z podziałem na jednostki organizacyjne gminy w zakresie dochodów i wydatków budżetu oraz planu dochodów i wydatków dochodów własnych tych jednostek. Zarządzenie zostało przekazane do wszystkich jednostek w celu opracowania ostatecznych planów finansowych. Na zadania budżetowe, które są realizowane i wykonywane przez poszczególne stanowiska Urzędu Gminy zostały opracowane plany finansowe odrębnie dla każdego rozdziału klasyfikacji budżetowej i przekazane dla pracowników odpowiedzialnych za ich realizację,
2) planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie przekazując go również do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
3) wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok w zakresie wydatków budżetowych. W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zwiększony został plan środków o kwotę 66zł na podatek od nieruchomości od gruntów zajętych pod blokami w Sołtykowie. W dziale 750 – Administracja publiczna dokonano przeniesienia kwoty 4.500zł zabezpieczonej na szkolenie radnych w celu dostosowania do klasyfikacji budżetowe oraz zwiększenia planu wynagrodzeń bezosobowych o kwotę 2.500zł na prowadzenie spraw BHP w Urzędzie Gminy zgodnie z zawartą umową. W dziale 801 – Oświata i wychowanie i w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienia środków w ramach paragrafów oraz rozdziałów dokonano na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie w celu zabezpieczenia planu środków na szkolenia pracowników w zakresie systemu HACCP oraz szkolenia w zakresie zmian rachunkowości budżetowej. W dziale 852 – Pomoc społeczna na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano zmian w przyjętym budżecie celem zwiększenia środków na dożywianie dzieci w szkołach poprzez zmniejszenie planu na wypłaty świadczeń społecznych.

II. Sprawy dotyczące oświaty.

1. Wystąpiono do Kuratorium Oświaty w Kielcach o zajęcie stanowiska w sprawie przedłużenia kadencji na okres kolejnych 5 lat szkolnych tj. od 01.09.2007 do 31.08.2012 dla dyrektorów szkół podstawowych w Mroczkowie, Odrowążku i Sorbinie.

2. Zgodnie z ustawą o systemie informacji oświatowej szkoły sporządziły bazy danych wg stanu na dzień 30 marca 2007 roku i w ustawowych terminach przekazały do Urzędu Gminy.

3. W dniu 17 kwietnia 2007 r w Starachowicach dyrektorzy szkół wzięli udział w naradzie poświęconej sporządzaniu arkuszy organizacyjnych szkół na rok szkolny 2007/2008.

4. Trwają prace związane z podziałem środków na stypendia szkolne za okres od 01 stycznia do 30 czerwca 2007 r.

III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

1. Z dniem 01.03.2007 r. w związku z ustabilizowanymi warunkami atmosferycznymi została zawieszona akcja zimowego utrzymania dróg gminnych i powiatowych na terenie gminy Bliżyn. Zawieszenie akcji spowodowało oszczędności w wydatkach ponoszonych na zimowe utrzymanie.

2. Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych został ogłoszony przetarg nieograniczony na budowę drogi gminnej Bugaj – Brzeście w miejscowości Bugaj o dł. 300 mb oraz na odbudowę drogi gminnej Zagórze – Ubyszów w miejscowości Zagórze (III etap o dł. 108,8 mb). Otwarcie ofert w przetargach odbędzie się odpowiednio 27.04.2007 r. i 07.05.2007 r.

3. Rozpoczęto wykonanie remontów cząstkowych dróg gminnych. W pierwszej kolejności wykonywane były remonty dotyczące ubytków w nawierzchni. Remonty spękań nawierzchni emulsją i grysami wykonywane będą w okresie późniejszym, tj. w okresie bardzo wysokich temperatur. Prosimy o zgłaszanie ewentualnych niezauważonych ubytków w nawierzchni wymagających remontu.

4. Zlecone zostało wykonanie map do celów projektowych na wszystkie zadania inwestycyjne z zakresu projektowania dróg oraz chodników uwzględnione w budżecie gminy tj. droga: Bugaj – Brzeście w Brześciu, Brzeście – Bliżyn, Zagórze, Wołów Cyganów, Chodnik w Sorbinie i w Bliżynie ul. Szydłowiecka.

5. Zgłoszono do Starosty Skarżyskiego zamiar wykonania remontów dróg gminnych i wewnętrznych w Mroczkowie Kapturowie, Kopciach, Wojtyniowie ul. Podleśna i Bliżynie ul. Dębowa.

6. Rozpoczęła się przerwana na zimę budowa chodnika przy drodze krajowej nr 42 na odcinku Gilów – Bliżyn,

7. Został złożony do Starosty Skarżyskiego wniosek o wydanie pozwolenia wodnoprawnego dotyczącego budowy Zalewu Bliżyńskiego.

8. Wykonane zostały pomiary elektryczne, jak również remont schodów na zbiorniki na ujęciu wody w Gostkowie.

9. Zlecono wykonanie zadań z zakresu modernizacji i dowieszenia oświetlenia ulicznego w: Nowym Odrowążku, Wojtyniowie ul. Poprzeczna i Nowkach I-etap.

10. Zlecono opracowanie map do celów projektowych na budowę lub modernizację oświetlenia drogowego w miejscowości Wojtyniów ul. Podleśna, Sorbin, (kierunek Odrowążek), drogi krajowej Gilów – Bliżyn, osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie,

11. Kontynuowane jest wykonywanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę oświetlenia drogi łączącej ul. Kamienną w Wojtyniowie z ul. Piaskową w Bliżynie,

12. Zlecono opracowanie map do celów projektowych na budowę wodociągów w miejscowościach: Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, Bliżyn, ul. Rudowskiego, Nowy Odrowążek,

13. Realizowany jest projekt budowlany na budowę wodociągu w Rędocinie,

14. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki,

15. Zlecone zostało wykonanie Analizy możliwości zaopatrzenia w wodę miejscowości Zbrojów przysiółek „Łozik”.

16. Został złożony wniosek o pozwolenie na przebudowę budynku Samodzielnego Publicznego zakładu opieki zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych.

17. Został złożony wniosek o pozwolenie na budowę parkingu w Bliżynie na działce nabytej od Nadleśnictwa Suchedniów.

IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

W okresie sprawozdawczym wydałem 11 zarządzeń dotyczących następujących spraw : w sprawie Regulaminu naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Bliżynie, wyborów Sołtysów i Rad Sołeckich w gminie Bliżyn, układu wykonawczego budżetu gminy na 2007 rok , planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie , ogłoszenia konkursu ofert na realizacje w 2007 roku zadań własnych gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomani i powołania Komisji Konkursowej , powołania Komisji ds. opracowania raportu z realizacji Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Bliżyn, powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zmiany zarządzenia Nr 11/07 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 8 marca2007 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację w 2007 roku zadań własnych gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz powołania składu Komisji Konkursowej, powołania zespołu zadaniowego w celu opracowania Gminnego programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2007 rok, wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok, powołania Komisji Kwalifikacyjnej w celu wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.

V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

23.02. spotkanie w Ostrowcu Św. z przedstawicielami samorządów płn. części woj. Świętokrzyskiego w celu omówienia spraw związanych z rozwojem i pozyskiwaniem środków unijnych,
24.02. zebrania sprawozdawcze w jednostkach OSP w Nowkach i Sorbinie,
27.02-07.03. urlop wypoczynkowy,
12.03. spotkanie ze Starostą Skarżyskim w celu omówienia kadencyjnego planu remontów i modernizacji dróg powiatowych,
14.03. spotkanie w GDDKiA w Kielcach w celu omówienia inwestycji przy drogach krajowych w tym wykonania dofinansowania do budowy chodników oraz podpisanie aneksów do umowy w Urzędzie Marszałkowskim dot. wodociągu Jastrzębia - Wojtyniów,
16.03. uzgodnienia dotyczące funkcjonowania wodociągu w MPWiK w Skarżysku-Kam.,
19.03-20.04. cykl zebrań sprawozdawczo-wyborczych w sołectwach ( wybory sołtysów i rad sołeckich) ,
22.03. udział w forun Wójtów i Burmistrzów woj. Świętokrzyskiego w Suchedniowie,
26.03. szkolenie w Urzędzie Marszałkowskim dot. wdrożenia i zasad naboru wniosków z RPO na lata 2007-2013 oraz udział we wspólnej sesji Rady Powiatu i Rady Miasta Skarżyska dot. szans rozwoju powiatu skarżyskiego,
30.03. udział w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP w Bliżynie,
02.04. spotkanie w starostwie dotyczące organizacji dożynek powiatowych,
03.04. udział w posiedzeniu związku międzygminnego „Utylizator”
16.04. uczestnictwo w Powiatowej Radzie Zatrudnienia w Skarżysku,
17.04. udział w posiedzeniu związku „Planowanie przestrzenne” w Kielcach,
18.04. wręczenie certyfikatu „samorząd przyjazny szkole uczącej się” na Zamku Królewskim w Warszawie,
19.04. spotkanie w starostwie z Komendantem Wojewódzkim Policji