P r o t o k ó ł Nr VI/2007 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 20 czerwca 2007r. w świetlicy OSP w Bliżynie.

2007-08-07 1122
Art. czytany: 3915 razy

Na ogólny stan radnych – 15 na sesji obecnych było 14 radnych /nieobecny Ryszard Kopeć – pisemne zrzeczenie się mandatu radnego z dniem 23 lutego 2007 roku/.

Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1. Pan Artur Berus – Członek zarządu Powiatu Skarżyskiego
2. Pan Andrzej Kazanowski – Dyrektor Wydziału Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Skarżysku-Kam.
3. Pan Tomasz Kieres – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kam.
4. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy
5. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
6. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
7. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
8. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny Urzędu Gminy
9. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady Gminy
10. Pani Anna Jaros-Urbaniak – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie
11. Pani Danuta Czarnecka – pracownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie
12. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
13. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie
14. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
15. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
16. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie
17. Pani Elżbieta Dzierzęcka-Żak – Prezes Zarządu Gminnego ZNP w Bliżynie
18. Pani Jolanta Sochacka – przedstawiciel NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Skarżysku-Kam.
19. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski
20. Przedstawiciele sekcji szachowej w osobach: Adama Łukomskiego, Łukasza Łukomskiego, Kamili Garbali, Rafała Czarneckiego, Karola Szymańskiego, Mariusza Fidora
21. Pan Robert Orzeszko – przedstawiciel Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach
22. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności

Zatwierdzony porządek obrad sesji:

1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.

2. Przyjęcie protokołu z obrad V sesji Rady.

3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji.

4. Wystąpienia zaproszonych gości.

5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

6. Informacja o działalności opieki zdrowotnej za 2006 rok:
a/ wystąpienie Dyrektora SP ZOZ,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji,
e/ podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2006 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie.

7. Informacja o działalności szkół za miniony rok szkolny 2006/2007:
a/ wystąpienia Dyrektorów szkół,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

8. Informacja o działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie za 2006 rok:
a/ wystąpienie Dyrektora GOPS,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

9. Uchwalenie programu gospodarczego Rady Gminy w Bliżynie na kadencję 2006-2010:
a/ wystąpienie Wójta Gminy i Przewodniczącej Rady,
b/ stanowiska Komisji Rady,
c/ dyskusja,
d/ podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia programu gospodarczego Rady Gminy w Bliżynie na kadencję 2006-2010.

10. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2006 Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie,
b/ wprowadzenia zmian w uchwale Nr IV/13/2007 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 22 lutego 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Bliżyn na 2007 rok,
c/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2007,
d/ zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz o przebiegu wykonania planów finansowych gminnej instytucji kultury oraz samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za I półrocze roku budżetowego, dla których założycielem jest Gmina Bliżyn,
e/ procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,
f/ ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Bliżyn.

11. Informacje, komunikaty i oświadczenia.

12. Zamknięcie obrad sesji.

W załączeniu treść protokołu.