SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 26.10.2007 r. DO 19.12.2007 r.

2009-01-09 1413
Art. czytany: 4569 razy

Pani Przewodnicząca !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !

Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 26 października 2007 r. do 19 grudnia 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :

I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

W okresie od 24 października 2007 roku w zakresie spraw finansowych wydane zostały cztery zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok :
1) Zwiększony został budżet gminy o przyznane dotacje celowe w wysokości 41.237zł na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z przeznaczeniem na:
- sfinansowanie kosztów wydawania dowodów osobistych w wysokości 2.812 zł,
- na dofinansowanie zakupu i instalację w szkołach i placówkach oświatowych zestawów do monitoringu wizyjnego w wysokości 12.000 zł,
- na realizację ustawy z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jej zwrotu poniesionych przez gminę w wysokości 1.543 zł,
- na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w wysokości 22.082zł ,
- na dofinansowanie zakupu lektur do bibliotek szkolnych szkół podstawowych i gimnazjów położonych na terenach wiejskich w wysokości 2.800 zł.
Decyzjami Wojewody Świętokrzyskiego w wyniku przeprowadzonej analizy budżetu zmniejszone zostały dotacje celowe dla działu 852 – Pomoc społeczna tj: o kwotę 4.500zł przyznane na wypłaty dodatków dla pracowników socjalnych, o kwotę 500.000zł przyznane na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz o kwotę 7.000zł przyznaną na wypłatę zasiłków.
Decyzją Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego przyznana została kwota dotacji celowej w wysokości 9.995zł na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu.

2) W zakresie wydatków budżetowych zwiększony został plan o kwoty przyznanych dotacji oraz dokonano następujących zmian między rozdziałami i paragrafami:
- w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększony został plan o kwotę 1.543 zł z dotacji celowej w celu zwrotu podatku akcyzowego dla uprawnionych rolników z terenu gminy,
- w dziale 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę przeniesienia kwoty 5.500 zł dokonano w celu zabezpieczenia środków finansowych na zakup energii zużywanej do produkcji wody,
- w dziale 600 - Transport i łączność przeniesienia kwoty 144 zł dokonano w celu zabezpieczenia środków na wypłatę ekwiwalentu za używanie i pranie odzieży roboczej oraz zabezpieczenia planu pochodnych od wynagrodzeń dla osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych. W zakresie pozostałej działalności dokonano przesunięcia środków w wysokości 3.005 zł zabezpieczonych na zakupy materiałów a przeznaczonych na wykonanie remontów peronów przystankowych na terenie gminy
- w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa kwotę 700 zł zabezpieczono we właściwej podziałce klasyfikacji na zakup wody wykorzystywanej przez mieszkańców wspólnot mieszkaniowych,
- w dziale 710 - Działalność usługowa w zakresie finansowania planu zagospodarowania przestrzennego zabezpieczono kwotę 300 zł na pokrycie kosztów postępowania sądowego, natomiast z rezerwy budżetowej ogólnej zwiększono zaplanowane środki na utrzymanie cmentarza wojennego o kwotę 2.200 zł w celu opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie remontu ogrodzenia,
- w dziale 750 – Administracja publiczna zwiększone zostały wydatki o kwotę 2.812zł z przeznaczeniem na sfinansowanie kosztów wydawania dowodów osobistych, z rezerwy ogólnej zwiększono o kwotę 2.290zł na wypłatę wynagrodzeń za dostarczanie ogłoszeń do mieszkańców gminy dotyczących zmiany gospodarki odpadami oraz dokonano przeniesienia kwoty 300 zł w celu zabezpieczenia środków na wypłatę delegacji dla radnych gminy. Ponadto dokonano zmniejszenia o kwotę 10.000zł planu zabezpieczonego na finansowanie kosztów Rady Gminy przeznaczając je na zakup komputera na stanowisko Inspektora ds. Rady gminy oraz zakup papieru do urządzeń kserograficznych.

W zakresie utrzymania Urzędu Gminy powstałe oszczędności z wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego w kwocie 5.000zł przeznaczono na wynagrodzenia bezosobowe w związku z zawartymi umowami zlecenia. Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zwiększenia rozdziału – Różna działalność o kwotę 7.320zł z przeznaczeniem na opracowanie projektu związanego z informatyzacją i przygotowaniem gminy do wdrażania kolejnego etapu „społeczeństwa informatycznego”,
- w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększono wydatki o kwotę 9.995zł z przeznaczeniem na sfinansowanie przygotowania i przeprowadzenia wyborów oraz na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych w wyborach do Sejmu i Senatu zarządzonych na dzień 21 października 2007r. Dokonano również przeniesienia kwoty 30 zł na uzupełnienie planu składek ubezpieczeniowych od umów zlecenia związanych z wyborami,
- w dziale 757 – Obsługa długu publicznego zmniejszone zostały o kwotę 1.500 zł środki zabezpieczone na koszty zaciągnięcia kredytów planowanych w roku bieżącym a zwiększony plan środków na zapłatę odsetek od zaciągniętych kredytów w roku ubiegłym,
- w dziale 801 - Oświata i wychowanie dokonano przeniesień środków zgodnie ze złożonymi wnioskami dyrektorów szkół tj.,
- w Szkole Podstawowej w Odrowążku powstałe oszczędności w kwocie 28.900zł przeniesiono w celu zabezpieczenia planu na zakup gazu i uzupełnienie zbiorników kotłowni szkolnej, na zakupu sprzętu sportowego do ćwiczeń gimnastyki korekcyjnej i opłacenie usługi związanej z założeniem internetu w pracowni komputerowej i sekretariacie, a także na szkolenie koordynatora szkolnego do spraw bezpieczeństwa,
- w Szkole Podstawowej w Bliżynie powstałe oszczędności w wysokości 13.972zł przeznaczono na zakup książek w związku z wprowadzeniem nowego wykazu lektur szkolnych oraz na usługi telekomunikacyjne w oddziałach przedszkolnych, na zakup mebli szkolnych, wykonanie remontów sprzętu, na wymianę okien oraz dofinansowanie kosztów instalacji monitoringu na terenie szkoły. Dokonano zwiększenia wydatków budżetowych z dotacji celowej o kwotę 12.000 zł z przeznaczeniem na zakup i instalację zestawu do monitoringu wizyjnego,
- w planie finansowym Gimnazjum przewidywane oszczędności środków w kwocie 19.075zł przeniesione zostały na dopłaty do studiów w zakresie dokształcania kadr, na zakup mebli szkolnych oraz wyposażenia w celu przygotowania placówki na uroczystości nadania imienia szkole,
- w Szkole Podstawowej w Mroczkowie oszczędności w wysokości 17.410zł przeznaczono na zakup ławek i krzeseł dla klasy I,. na malowanie sali gimnastycznej po wymianie parkietu, na zakup materiałów do dokończenia remontu ogrodzenia szkoły, zakup piecyka gazowego oraz malowanie sali gimnastycznej,
- w Szkole Podstawowej w Sorbinie dokonano przeniesienia przewidywanych oszczędności w wysokości 10.800 zł z przeznaczeniem na przygotowanie pomieszczeń dla funkcjonowania Centrum Kształcenia na Odległość na Wsiach w związku z przystąpieniem szkoły do programu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
- w dziale 801 - Oświata i wychowanie oraz w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza dokonano zwiększenia planu wydatków na poszczególne szkoły w związku z otrzymaniem dotacji celowej na zakup książek o kwotę 2.800 zł oraz dotacji na pomoc materialną dla uczniów o kwotę 22.082 zł.
- w dziale 852 - Pomoc społeczna zmniejszono wydatki budżetowe o kwotę 4.500 zł w związku z korektą podziału dotacji celowej, dokonano zmniejszenia środków zabezpieczonych na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz ich obsługę przez GOPS w wysokości 500.000 zł oraz środków zabezpieczonych na wypłaty świadczeń socjalnych finansowanych z budżetu państwa w wysokości 7.000zł,
- w dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza oszczędności w zakupie usług w wysokości 345zł przeznaczono na zakup gazu zużywanego do przygotowywania posiłków w stołówce szkolnej przy Gimnazjum,
- w dziale 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego plan dotacji dla Gminnego Ośrodka Kultury zwiększono o kwotę 8.000zł z przeznaczeniem na organizację II Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej oraz zakup mikrofonów.
- Dokonano również przeniesienia kwoty 9.115 zł na zakup usług w związku ze zmianą formy dofinansowania remontu kościółka św. Zofii w Bliżynie.

Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zmniejszenia o kwotę 400zł z przeznaczeniem do działu 801 - Oświata i wychowanie w celu dofinansowania organizacji obchodów jubileuszu 80-lecia Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku-Kam.
Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zmniejszenia kwoty 694zł z przeznaczeniem do działu 851 – Ochrona zdrowia na usługi transportowe – przewóz kobiet z terenu gminy na badania profilaktyczne.

II. Sprawy dotyczące oświaty.

1. W dniu 08.12.07r zorganizowano wyjazd kobiet z terenu gminy Bliżyn do Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach na badania mammograficzne. Trwają zapisy na następny wyjazd.

2. Przyznano stypendia socjalne za okres od września do grudnia 2007r. dla 428 uczniów z rodzin spełniających ustawowe kryterium dochodowe tj. dochód na członka rodziny nie przekracza kwoty 351 zł. Świadczenia realizowane są w miesiącu grudniu.

III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

1. Została zakończona realizacja odbudowy drogi gminnej Górki – Barwinek – Mroczków o dł. 300 mb w Górkach i I etapu odbudowy drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Bugaju o dł. 200 m. Do Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych zostało przesłąne rozliczenie końcowe otrzymanej dotacji. Został rozstrzygnięty przetarg na odbudowę drogi gminnej Bugaj – Brzeście w miejscowości Bugaj II etap. W dniu 05.11.2007 r. została zawarta umowa. Wykonawcą robót był „DROGMAS” Zakład Robót Drogowych ze Skarżyska. Po zakończeniu robót zostało przygotowane rozliczenie końcowe inwestycji i również przesłane do Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych w Krakowie.

2. Zrealizowane są projekty budowlane i techniczne na wykonanie oświetlenia drogowego w miejscowości, Sorbin, (kierunek Odrowążek), osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie,

3. Wykonano dobudowę oświetlenia w Zagórzu.

4. Wykonano dokumentację projektową na remont oświetlenia ul. Piaskowej i Szkolnej w Bliżynie,

5. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wodociągu w miejscowości Bliżyn, ul. Rudowskiego,

6. Wykonano projekt budowlany na budowę wodociągu w Rędocinie.

7. Trwa opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, i Nowy Odrowążek. Wystąpiono o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia.

8. Opracowano mapy do celów projektowych w celu zaopatrzenia w wodę miejscowości Zbrojów przysiółek „Łozik”.

9. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. Wykonawcą robót jest Zakład Remontowy Budowlany ze Skarżyska – Kam.

10. Rozstrzygnięto przetarg i zawarto umowę na budowę wodociągu w Ubyszowie. Wykonawca robót Zakład Instalacji WODKAN przystąpił wykonania robót. Obecnie roboty są na ukończeniu.

11. Rozpoczęto zimowe utrzymanie dróg.

IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

W okresie sprawozdawczym wydałem 12 zarządzeń dotyczących następujących spraw : 4 zarządzenia dotyczące wprowadzenia zmian w budżecie Gminy na 2007r., w sprawie powołania Komisji do odbioru i przekazania do eksploatacji inwestycji pod nazwą: odbudowa drogi gminnej nr 1 Bugaj – Brzeście w miejscowości Bugaj, dł. 200 m. w km 0+870 do 1+070 i dł. 250 m. w km 1+070 do 1+320 oraz drogi gminnej nr 9 Górki – Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki o dł. 300 m w km 1+465 do 1+765, w sprawie umorzenia odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego Sołtyków 1/8, powołania Gminnej Komisji Konkursowej na Świąteczną Potrawę Regionalną, w sprawie przyjęcia Projektu Budżetu Gminy na 2008 r., powołania Zespołu ds. wdrażania i realizacji Programu Integracji Społecznej, w sprawie ochrony ujęć wody i urządzeń wodociągowych na wypadek zagrożenia zniszczeniem oraz zapewnienia dostawy wody pitnej dla ludności, zakładów przemysłowych i urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń.

V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

26.10. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Wojtyniów oraz uroczystości pasowania na ucznia w Szkole Podstawowej w Odrowążku.
26-27.10. uczestnictwo w koncertach w Kościele św. Ludwika w Bliżynie w ramach Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej.
30.10. udział w walnym zebraniu Bliżyńskiego Stowarzyszenia Cyklistów.
31.10. uczestnictwo w Powiatowej Radzie Zatrudnienia.
01.11. kwestowanie na rzecz ratowania bliżyńskich zabytków na cmentarzu parafialnym w Bliżynie.
07.11. udział w zebraniu założycielskim Lokalnej Grupy Działania „ U źródeł” w Modliszewicach.
08.11. spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji.
09.11. uroczysta akademia z okazji Święta Niepodległości w Gimnazjum w Bliżynie.
10.11. udział w uroczystościach z okazji 80-lecia Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku - Kam.
11.11. uroczyste obchody Święta Niepodległości : msza święta w intencji ojczyzny w Bliżynie i w Sorbinie, złożenie wieńców pod pomnikiem.
15.11. posiedzenie związku międzygminnego „Utylizator” w Skarżysku – Kam. oraz podpisanie umowy pomiędzy gminami i powiatem skarżyskim dotyczącej wspólnego pozyskiwania funduszy na informatyzację.
17.11. udział w biesiadzie zespołów ludowych „Cecyliada” .
19.11. spotkanie z Komendantem PSP –Sylwestrem Hamerą dotyczące wsparcia modernizacji Komendy w Skarżysku – Kam.
21-23.11. udział w Seminarium w Mikołajkach pt. „Lokalne koalicje na rzecz aktywizacji zrównoważonej” organizowany przez Polski Komitet Pomocy Społecznej.
27.11. udział w Konferencji w WDK Kielce dotyczącej Programu Integracji Społecznej Poakcesyjnego Programu Wspierania Obszarów Wiejskich (116 tys. euro)
29-30.11. obowiązkowe szkolenie obronne dla organów samorządu terytorialnego.
30.11. spotkanie z przedstawicielami handlowców z terenu gminy i policją dotyczące handlu obwoźnego.
04.12. spotkanie z Dyrektorem Wodociągów Miejskich w Skarżysku – Kam. dotyczące monitoringu sieci.
Narada roczna podsumowująca działalność straży pożarnych w 2007r.,
spotkanie z Dyrektorem oddziału PZU dotyczącej bieżącej współpracy
05.12. spotkanie samorządowców z nowopowołaną Wojewodą Świętokrzyską – Bożentyną Pałką – Korubą.
06.12. podpisanie umowy w PFRON w Kielcach na realizację programu pilotażowego „Uczeń na wsi”, spotkanie zespołu roboczego dotyczące opracowania założeń do realizacji Programu Integracji Społecznej (89 tys.zł).
11.12. podpisanie umowy z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego na realizację „małej” Odnowy Województwa Świętokrzyskiego (20 tys. zł dla OSP Bliżyn).
12.12. spotkanie opłatkowe z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego – Adamem Jarubasem.
14.12. posiedzenie Zarządu Gminnego OSP Bliżynie oraz strażackie spotkanie opłatkowe.