SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 20.12.2007 r. DO 26.02.2008 r.

2009-01-09 1417
Art. czytany: 4431 razy

Pani Przewodnicząca !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !

Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 20 grudnia 2007 r. do 26 lutego 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :

I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

W zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w następujący sprawach:

1. układu wykonawczego budżetu gminy na 2008 rok w pełnej szczegółowości paragrafowej z podziałem na jednostki organizacyjne gminy w zakresie dochodów i wydatków budżetu oraz planu dochodów i wydatków dochodów własnych tych jednostek. Zarządzenie zostało przekazane do wszystkich jednostek w celu opracowania ostatecznych planów finansowych. Na zadania budżetowe, które są realizowane i wykonywane przez poszczególne stanowiska Urzędu Gminy zostały opracowane plany finansowe odrębnie dla każdego rodzaju klasyfikacji budżetowej i przekazane dla pracowników odpowiedzialnych za ich realizację,

2. planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie przekazując go również do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

W miesiącu grudniu zakończona została kontrola jednostek oświatowych tj. czterech szkół podstawowych oraz gimnazjum. Po dokonaniu analizy wniosków pokontrolnych do Dyrektorów placówek zostały skierowane zalecenia pokontrolne na podjęcie działań zmierzających do wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości, które Dyrektorzy są zobowiązani udzielić odpowiedzi w terminie 30 dni od daty otrzymania. W chwili obecnej trwają prace w zakresie drukowania decyzji podatkowych oraz ich dostarczania dla podatników.

II. Sprawy dotyczące oświaty.

1. W trakcie ferii szkolnych trwających od 28 stycznia do 10 lutego br. w szkołach organizowane były społecznie przez nauczycieli różnorodne formy zajęć z dziećmi m.in. zajęcia sportowe, plastyczne, wyjazdy na basen, do teatru.

2. Przygotowano projekty uchwał w sprawie regulaminu wynagradzania dla nauczycieli oraz zasad korzystania ze stołówek szkolnych, które będą przedmiotem obrad sesji.

3. Trwają prace związane z przyznawaniem stypendium za okres styczeń-czerwiec. W chwili obecnej wysyłane są oświadczenia o wyrażeniu zgody na zmianę decyzji.

III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

1. Wystąpiono do Starostwa Powiatowego w Skarżysku z wnioskiem o pozwolenie na budowę oświetlenia drogowego w miejscowości, Sorbin, (kierunek Odrowążek) i osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie,

2. Zastała opracowana dokumentacja projektowa na budowę oświetlenia parkingu w Bliżynie, złożono wniosek o pozwolenie na budowę.

3. Wystąpiono o pozwolenie na budowę wodociągu w Rędocinie.

4. Została opracowana dokumentacja projektowa na budowę wodociągu w Nowym Odrowążku, wystąpiono do Starostwa Powiatowego o pozwolenie na budowę.

5. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wodociągu w miejscowości Bliżyn, ul. Rudowskiego,

6. Trwa opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki. Wydawane są decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia.

7. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych.

8. Zakończyła się budowa wodociągu w Ubyszowie. Zadanie zostało rozliczone.

9. Wykonany został aneks do projektu budowlanego na odbudowę zalewu bliżyńskiego uwzględniający ominięcie działki na którą Gmina nie otrzymała prawa dysponowania nieruchomością do celów budowlanych. Po odbiorze kompletnej dokumentacji złożono wniosek o pozwolenie na budowę zalewu bliżyńskiego do Wojewody Świętokrzyskiego.

10. Wykonana została dokumentacja projektowa na remont przystanku autobusowego w Bliżynie (przy przedszkolu), dokonano zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych do Wojewody Świętokrzyskiego.

11. Do Starostwa Powiatowego dokonano zgłoszenia robót budowlanych w zakresie dróg planowanych do wykonania w 2008 r.

12. Wykonana została dokumentacja projektowa na budowę chodnika w Gilowie i zatok autobusowych w Górkach. Dokumentacje zostały przekazane do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

W okresie sprawozdawczym wydano 12 zarządzeń dotyczących następujących spraw : 2 zarządzenia dotyczące wprowadzenia zmian w budżecie Gminy na 2007r., w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2008 r. oraz planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie, w sprawie przeprowadzenia rocznej kontroli wewnętrznej ochrony informacji niejawnych w Urzędzie Gminy w Bliżynie, w sprawie powierzenia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie obowiązków w zakresie realizacji obszaru A pilotażowego programu pn. „Uczeń na wsi – pomoc w zdobyciu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko-wiejskie”, w sprawie rozkładu i czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi i hydroforni w 2008 r. oraz częstotliwości szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w Bliżynie.

Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

20.12. udział w sesji Rady Powiatu.
21-29.12. urlop wypoczynkowy.
31.12. spotkanie noworoczne u Starosty wraz z wójtami gmin powiatu skarżyskiego.
31.12.-01.01 uroczyste powitanie Nowego Roku na placu gminy przed Zameczkiem.
05.01. udział w spotkaniu opłatkowym Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży Diecezji Radomskiej.
06.01. uczestnictwo w Jasełkach w Zespole Szkół w Bliżynie oraz wieczorze kolęd i pastorałek w Sorbinie.
08.01. podpisanie umów w Powiatowym Urzędzie Pracy dotyczących staży i przygotowania zawodowego.
11.01. sesja nadzwyczajna Rady Gminy w Bliżynie.
12.01. uczestnictwo w zebraniu sprawozdawczym w OSP Bliżyn.
19.01. udział w zebraniu sprawozdawczym OSP Nowki i Sorbin.
23.-25.01. urlop wypoczynkowy.
26.01. uczestnictwo w zebraniach sprawozdawczych OSP Mroczków i Nowy Odrowążek.
28.01. spotkanie z udziałem Przewodniczącej i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy z Wicemarszałkiem Województwa Świętokrzyskiego Zdzisławem Wrzałką oraz członkiem Zarządu Markiem Gosem dotyczące wielkości środków na inwestycje gminne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
29.01. spotkanie z właścicielami Cegielni „Sołtyków” dotyczące zobowiązań wobec Gminy.
30.01. podpisanie umowy w Urzędzie Marszałkowskim na realizację Programu Integracji Społecznej.
31.01-26.02. zwolnienie lekarskie, podczas którego obowiązki zastępcy Wójta pełnił Sekretarz Gminy – Mariusz Walachnia.