Uchwała Nr VI/44/2007 Rady Gminy Bliżyn - w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz o przebiegu wykonania planów finansowych gminnej instytucji kultury oraz samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za I półrocze roku budżetowego, dla których założycielem jest Gmina Bliżyn

2007-06-26 0924
Art. czytany: 1841 razy

Z dnia: 20 czerwca 2007 roku

Na podstawie art.18 ust.2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm./ w związku z art.198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych /Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm./ Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.


1. Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Bliżyn oraz załącza informacje o przebiegu wykonania planu finansowego gminnej instytucji kultury oraz samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, których założycielem jest Gmina Bliżyn za I półrocze danego roku budżetowego, w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku budżetowego.

2. Gminna instytucja kultury oraz samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej przedkładają Wójtowi Gminy informację o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze danego roku budżetowego w terminie do 31 lipca.

§ 2.


1. Określa się następujący zakres informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku budżetowego, w formie zestawienia tabelarycznego:
a) dochodów budżetowych wg ważniejszych źródeł i działów klasyfikacji budżetowej,
b) wydatków budżetowych w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji, z wyodrębnieniem:
- wydatków bieżących w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej,
- wydatków majątkowych,
c) dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce w podziale na działy klasyfikacji,
d) przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
e) realizacji zadań inwestycyjnych,
f) udzielonych dotacji podmiotowych i celowych,
g) przychodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych,
h)sprawozdanie Rb NDS o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do 30 czerwca.

2. Załącznikiem do informacji jest opisowe sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za I półrocze.

§ 3.


Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych gminnej instytucji kultury oraz samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za I półrocze powinna obejmować:

1. przychody, z wyodrębnieniem dotacji przedmiotowych z budżetu,

2. koszty, z wyodrębnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

3. stany należności i zobowiązań w tym wymagalnych,

4. część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planów finansowych.

§ 4.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy
Anna Leżańska