Zadania Referatu Organizacyjno-Społecznego

2013-07-24 1301
Art. czytany: 3546 razy

Do zadań Referatu Organizacyjno – Społecznego należy:
1. W zakresie organizacji i funkcjonowania urzędu i kadr:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy urzędu,
2) zapewnienie sprawnego kierowania i prawidłowego nadzoru nad funkcjonowaniem referatów i poszczególnych stanowisk,
3) zapewnienie zgodności działania urzędu z przepisami prawa,
4) racjonalne gospodarowanie etatami i funduszem płac urzędu,
5) prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
6) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem pracowników od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
7) obsługa jednostek pomocniczych gminy (sołectw),
8) prowadzenie nadzoru, koordynowania i kontroli skarg i wniosków oraz rejestru skarg i wniosków
9) czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji w urzędzie,
10) prowadzenie i zlecanie szkoleń pracowników urzędu,
11) prowadzenie spraw z zakresu bhp i p.poż oraz prowadzenie wstępnych i okresowych szkoleń bhp pracowników urzędu,
12) zapewnienie elektronicznego dostępu do aktów prawa miejscowego i innych aktów prawnych,
13) zabezpieczenie materiałowo – technicznych warunków pracy w urzędzie i prowadzenie księgi inwentarzowej,
14) prowadzenie kancelarii, administrowanie budynkiem urzędu i punktu podawczego oraz archiwum zakładowego,
15) zapewnienie porządku i czystości w pomieszczeniach urzędu, dbanie o właściwy wygląd budynku i jego otoczenia,
16) przygotowywanie i organizowanie świąt i rocznic państwowych – dekoracja urzędu,
17) zakup literatury, prenumerata czasopism,
18) organizowanie kontroli wewnętrznej i zarządczej urzędu,
19) prowadzenie rejestru wydawanych przez Wójta upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
20) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy,
21) prowadzenia kancelarii urzędu, ePUAP i punktu podawczego w tym przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji wpływającej do urzędu, przekazywanie jej właściwej komórce organizacyjnej według dyspozycji Wójta lub Sekretarza oraz korespondencji wychodzącej,
22) sprawowanie pieczy nad tablicami informacyjnymi urzędu, w tym zamieszczanie publikacji, ogłoszeń i informacji,
23) gospodarowanie funduszem socjalnym, współpraca z komisją socjalną,
24) prowadzenie rejestrów pieczęci, wydawnictw i ewidencji bibliotecznej,
25) obsługa administracyjno – biurowa Rady Gminy, Przewodniczącego, Komisji i klubów radnych,
26) współpraca z urzędem pracy w sprawie organizacji staży, prac interwencyjnych i robót publicznych,
27) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym.

2. W zakresie oświaty, kultury, sportu, zdrowia i opieki społecznej:
1) opracowanie projektów planów sieci szkół i przedszkoli,
2) zatwierdzanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli,
3) prowadzenie konkurów na stanowiska dyrektorów,
4) prowadzenie ewidencji szkół publicznych i niepublicznych,
5) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na rzecz szkół i przedszkoli niepublicznych,
6) kontrolowanie stanu technicznego obiektów oświatowych,
7) przygotowanie projektów uchwał rady i zarządzeń wójta w zakresie ustawy o systemie oświaty,
8) nadzór nad spełnianiem obowiązku szkolnego i kontrola obowiązku nauki młodzieży od 16 – 18 lat,
9) koordynacja, nadzór i kontrola w zakresie sprawozdawczości w systemie informacji oświatowej,
10) prowadzenie rejestru instytucji kultury,
11) prowadzenie i organizowanie spraw z zakresu sportu,
12) prowadzenie otwartych konkurów ofert na zlecenie zadań publicznych w zakresie kultury, sportu, zdrowia, opieki społecznej i uzależnień od alkoholu i narkomanii,
13) przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń z zakresu kultury, sportu, zdrowia i opieki społecznej,
14) nadzór nad jednostkami organizacyjnymi gminy