Zadania Referatu Organizacyjno-Społecznego 2013-07-24 1301 Art. czytany: 3546 razy Do zadań Referatu Organizacyjno – Społecznego należy: 1. W zakresie organizacji i funkcjonowania urzędu i kadr: 1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy urzędu, 2) zapewnienie sprawnego kierowania i prawidłowego nadzoru nad funkcjonowaniem referatów i poszczególnych stanowisk, 3) zapewnienie zgodności działania urzędu z przepisami prawa, 4) racjonalne gospodarowanie etatami i funduszem płac urzędu, 5) prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, 6) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem pracowników od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, 7) obsługa jednostek pomocniczych gminy (sołectw), 8) prowadzenie nadzoru, koordynowania i kontroli skarg i wniosków oraz rejestru skarg i wniosków 9) czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji w urzędzie, 10) prowadzenie i zlecanie szkoleń pracowników urzędu, 11) prowadzenie spraw z zakresu bhp i p.poż oraz prowadzenie wstępnych i okresowych szkoleń bhp pracowników urzędu, 12) zapewnienie elektronicznego dostępu do aktów prawa miejscowego i innych aktów prawnych, 13) zabezpieczenie materiałowo – technicznych warunków pracy w urzędzie i prowadzenie księgi inwentarzowej, 14) prowadzenie kancelarii, administrowanie budynkiem urzędu i punktu podawczego oraz archiwum zakładowego, 15) zapewnienie porządku i czystości w pomieszczeniach urzędu, dbanie o właściwy wygląd budynku i jego otoczenia, 16) przygotowywanie i organizowanie świąt i rocznic państwowych – dekoracja urzędu, 17) zakup literatury, prenumerata czasopism, 18) organizowanie kontroli wewnętrznej i zarządczej urzędu, 19) prowadzenie rejestru wydawanych przez Wójta upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, 20) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta i uchwał Rady Gminy, 21) prowadzenia kancelarii urzędu, ePUAP i punktu podawczego w tym przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji wpływającej do urzędu, przekazywanie jej właściwej komórce organizacyjnej według dyspozycji Wójta lub Sekretarza oraz korespondencji wychodzącej, 22) sprawowanie pieczy nad tablicami informacyjnymi urzędu, w tym zamieszczanie publikacji, ogłoszeń i informacji, 23) gospodarowanie funduszem socjalnym, współpraca z komisją socjalną, 24) prowadzenie rejestrów pieczęci, wydawnictw i ewidencji bibliotecznej, 25) obsługa administracyjno – biurowa Rady Gminy, Przewodniczącego, Komisji i klubów radnych, 26) współpraca z urzędem pracy w sprawie organizacji staży, prac interwencyjnych i robót publicznych, 27) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym. 2. W zakresie oświaty, kultury, sportu, zdrowia i opieki społecznej: 1) opracowanie projektów planów sieci szkół i przedszkoli, 2) zatwierdzanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli, 3) prowadzenie konkurów na stanowiska dyrektorów, 4) prowadzenie ewidencji szkół publicznych i niepublicznych, 5) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na rzecz szkół i przedszkoli niepublicznych, 6) kontrolowanie stanu technicznego obiektów oświatowych, 7) przygotowanie projektów uchwał rady i zarządzeń wójta w zakresie ustawy o systemie oświaty, 8) nadzór nad spełnianiem obowiązku szkolnego i kontrola obowiązku nauki młodzieży od 16 – 18 lat, 9) koordynacja, nadzór i kontrola w zakresie sprawozdawczości w systemie informacji oświatowej, 10) prowadzenie rejestru instytucji kultury, 11) prowadzenie i organizowanie spraw z zakresu sportu, 12) prowadzenie otwartych konkurów ofert na zlecenie zadań publicznych w zakresie kultury, sportu, zdrowia, opieki społecznej i uzależnień od alkoholu i narkomanii, 13) przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń z zakresu kultury, sportu, zdrowia i opieki społecznej, 14) nadzór nad jednostkami organizacyjnymi gminy |