Zakres działania Skarbnika Gminy 2013-07-25 1006 Art. czytany: 3388 razy Do zakresu działania Skarbnika Gminy należą sprawy: 1) koordynacji i nadzoru działalności Referatu Finansowo-Budżetowego. 2) wykonywania i organizowania prowadzenia rachunkowości w urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie, a w szczególności: a) ustalenie polityki rachunkowości, b) prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, c) okresowe ustalanie i sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, d) wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego, e) sporządzanie sprawozdań finansowych, f) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych, 3) dokonywania pełnej analizy finansów gminnych, sprawdzanie płynności ich przepływów oraz przedkładanie Wójtowi propozycji finansowania zadań. 4) nadzór nad realizacją dochodów i wydatków budżetu gminy. 5) zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów majątkowych zawieranych w imieniu gminy. 6) zapewnienia przestrzegania wewnętrznej dyscypliny budżetowej i obiegu dokumentacji finansowej. 7) dokonywania kontrasygnaty dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków budżetowych oraz podejmowania innych oświadczeń majątkowych. 8) prowadzenia analiz wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji gminnych jednostek organizacyjnych. 9) inicjowania i prowadzenia kontroli wewnętrznej oraz kontroli w gminnych jednostkach organizacyjnych. 10) przekazywanie kierownikom referatów oraz kierownikom podległych jednostek organizacyjnych wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetu. 11) opracowywania projektów przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, inwentaryzacji. 12) sprawowania nadzoru merytorycznego nad projektami uchwał finansowych kierowanych pod obrady Rady. 13) przygotowywanie projektu budżetu gminy i sprawozdanie z jego wykonania. 14) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej. 15) wykonywania zadań i obowiązków głównego księgowego w szczególności: prowadzenie rachunkowości jednostki, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, 16) współpraca z Radą i jej komisjami. 17) nadzór nad sprawozdawczością dotyczącą finansów gminnych. 18) wykonywania innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta., |