Zakres działania Skarbnika Gminy

2013-07-25 1006
Art. czytany: 3388 razy

Do zakresu działania Skarbnika Gminy należą sprawy:
1) koordynacji i nadzoru działalności Referatu Finansowo-Budżetowego.
2) wykonywania i organizowania prowadzenia rachunkowości w urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie, a w szczególności:
a) ustalenie polityki rachunkowości,
b) prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
c) okresowe ustalanie i sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
d) wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
e) sporządzanie sprawozdań finansowych,
f) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych,
3) dokonywania pełnej analizy finansów gminnych, sprawdzanie płynności ich przepływów oraz przedkładanie Wójtowi propozycji finansowania zadań.
4) nadzór nad realizacją dochodów i wydatków budżetu gminy.
5) zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów majątkowych zawieranych w imieniu gminy.
6) zapewnienia przestrzegania wewnętrznej dyscypliny budżetowej i obiegu dokumentacji finansowej.
7) dokonywania kontrasygnaty dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków budżetowych oraz podejmowania innych oświadczeń majątkowych.
8) prowadzenia analiz wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji gminnych jednostek organizacyjnych.
9) inicjowania i prowadzenia kontroli wewnętrznej oraz kontroli w gminnych jednostkach organizacyjnych.
10) przekazywanie kierownikom referatów oraz kierownikom podległych jednostek organizacyjnych wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetu.
11) opracowywania projektów przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowo-księgowych, inwentaryzacji.
12) sprawowania nadzoru merytorycznego nad projektami uchwał finansowych kierowanych pod obrady Rady.
13) przygotowywanie projektu budżetu gminy i sprawozdanie z jego wykonania.
14) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej.
15) wykonywania zadań i obowiązków głównego księgowego w szczególności: prowadzenie rachunkowości jednostki, wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
16) współpraca z Radą i jej komisjami.
17) nadzór nad sprawozdawczością dotyczącą finansów gminnych.
18) wykonywania innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.,