(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku przez Radę Gminy Bliżyn
» Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Bliżyn oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2024
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych lub wspomaganych
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2006
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 28.04.2006 r. DO 29.06.2006 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 28 kwietnia 2006r. do 29 czerwca 2006 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 28 kwietnia 2006r. do 28 czerwca 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawach dotyczących budżetu gminy w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 rok wprowadzające zwiększenie dochodów z dotacji celowej w wysokości 40.674zł na dofinansowanie świadczeń systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w okresie do czerwca 2006 roku, z dotacji w wysokości 9.652zł na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, dotacji w kwocie 9.000zł na wypłatę od 1 stycznia 2006 comiesięcznego dodatku do wynagrodzenia pracownikom socjalnym zatrudnionym w samorządowych jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, do którego obowiązków należy świadczenie pracy socjalnej w środowisku, dotacji w wysokości 24.028zł na współfinansowanie Projektu w ramach ZPORR – Odwodnienie ul. Sobieskiego w Bliżynie z obiektami technologicznymi do oczyszczania wód deszczowych.
    Po stronie wydatkowej budżetu dokonano zwiększeń wynikających z przyznanych dotacji oraz dokonano przeniesień środków w następujących działach:
    - W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, –kwotę 216zł przeznaczono na wypłatę ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej dla pracowników hydrofornii,
    - w dziale 600 – Transport i łączność z remontu drogi w Kucębowie zmniejszono planowane środki o kwotę 3.500zł,z remontu drogi w Kopciach o kwotę 6.150zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów budowy drogi do leśniczówki w Kopciach zwiększając plan o kwotę 9.650zł ponadto kwotę 2.200 zł przeznaczono na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę chodnika w Bliżynie w ciągu drogi krajowej nr 42 w związku z rozstrzygniętym przetargiem nieograniczonym,
    - w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa kwotę 1.000zł przeniesiono z przeznaczeniem na konserwację urządzeń kotłowni w budynku Biblioteki i Przychodni w Mroczkowie
    - w dziale 750 – Administracja publiczna kwotę 288zł przeznaczono na ekwiwalent za pranie odzieży roboczej dla pracowników gospodarczych Urzędu Gminy oraz kwotę 13.990zł przeznaczono na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla osób zajmujących kierownicze stanowiska za rok 2005 oraz za pół roku 2004 na podstawie wyroku Sądu Najwyższego i stanowiska RIO,
    - w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w zakresie finansowania obrony cywilnej ze środków planowanych na usługi materialne kwotę 1.200zł przeznaczono na zakup mundurów dla drużyny p.poż. formacji OC oraz tablic ostrzegawczych i kombinezonów do likwidacji zagrożenia w razie wystąpienia ptasiej grypy,
    - w dziale 801 – Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej
    w Odrowążku kwotę 22.300zł z rezerwy oświatowej przeznaczono na zakup gazu do uruchomienia nowo wybudowanej kotłowni, a na wniosek Dyrektora w Szkole Podstawowej w Mroczkowie z oszczędności powstałych z wypłat tzw. „trzynastek” kwotę 800zł przeznaczono na zakup drzwi do pokoju nauczycielskiego i kwotę 586zł na pokrycie kosztów zużycia gazu w związku ze wzrostem cen,
    - W dziale 851 - Ochrona zdrowia kwotę 29.600zł przeznaczono na dotacje dla jednostek organizacyjnych i stowarzyszeń w celu realizacji zadań własnych gminy w zakresie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, natomiast kwotę 4.250zł przeniesiono w związku ze zmianą sposobu wydatkowania środków na zakup sprzętu sportowego do świetlicy OSP oraz do świetlicy szkolnej w Sorbinie ze środków przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna kwotę 9.000zł przeznaczono na wypłatę dodatku do wynagrodzenia pracownikom socjalnym, kwotę 9.652zł przeznaczono na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, dokonano przeniesień na łączną kwotę 2.179zł z tego kwotę 958 zł z przeznaczeniem na odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych oraz kwotę 1.647 zł na wykonanie pomiaru i naprawy instalacji elektrycznej w związku z przeprowadzoną kontrolą PIP,
    - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększone zostały środki na stypendia dla uczniów o kwotę 40.674 zł,
    - w dziale 758 – Rezerwy ogólne i celowe zmniejszony został plan o kwotę 1.500 zł przeznaczając środki na zwiększenie dotacji dla GOK w celu zakupu sprzętu do tenisa stołowego na zajęcia prowadzone w OSP w Bliżynie.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2006/2007.
    Na emeryturę z dniem 31 sierpnia 2006 roku z placówek oświatowych odejdzie 5 nauczycieli.

    2. W dniu 23 czerwca 2006 roku w placówkach szkolnych na terenie gminy Bliżyn odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego.

    3. Po otrzymaniu środków na wypłatę stypendiów szkolnych za okres od stycznia do czerwca 2006 r. wydane zostały decyzje przyznające stypendium wszystkim uprawnionym, na okres 2-ch miesięcy w wysokości 50 zł miesięcznie w formie pokrycia kosztów zakupu podręczników szkolnych, pomocy naukowych i wyposażenia szkolnego.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Zakończone są roboty w ramach budowy odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie. Obiekt został odebrany i przekazany do eksploatacji. Gmina otrzymała informacje o otrzymaniu rezerwy celowej na realizację projektu oraz wypłatę pierwszej transzy.

    2. Zakończone zostały roboty budowlane w ramach budowy wodociągu w Górkach. Na ukończeniu są roboty w Jastrzębi.

    3. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie. Na ukończeniu jest projekt I etapu kanalizacji.

    4. Zakończone są roboty budowlane w ramach przebudowy kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Obiekt został zgłoszony do użytkowania.

    5. Realizowana jest „Rewitalizacji obiektów zabytkowych w Bliżynie” tj. remont Zameczku. Gmina podpisała z BGK umowę o prefinansowanie drugiego i trzeciego etapu robót.

    6. Na ukończeniu jest projektowanie Zalewu Bliżyńskiego. Odbyło się spotkanie z właścicielami działek przyległych do zalewu w celu omówienia rozwiązań projektowych.

    7. Trwają pracę projektowe planu zagospodarowania przestrzennego dla Bliżyna, Brześcia i Bugaja. Zaktualizowano mapy sytuacyjno – wysokościowe konieczne do opracowania planu.

    8. Gmina otrzymała informację o przyznaniu 25.000 zł. środków z terenowego Funduszu Gospodarki Gruntami na budowę drogi dojazdowej do pól w Mroczkowie.

    9. W Starostwie powiatowym odbył się przetarg na remont drogi powiatowej w Jastrzębi lecz został unieważniony ze względu na brak ofert, oraz na przebudowę drogi powiatowej Szałas – Odrowąż. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych TRAKT.

    10. W dniu 15.05.2006 r. odbył się przetarg na „Remont drogi gminnej Kucębów Górny w miejscowości Kucębów”. Długość odcinka 280 m. Została zawarta umowa na wykonanie robót z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych „DROMO” z Końskich. Roboty są na ukończeniu.

    11. W dniu 15.05.2006 r. odbył się przetarg na „Budowa drogi gminnej Kopcie do leśniczówki w Kopciach”. Została zawarta umowa na wykonanie robót z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych „DROMO” z Końskich. Roboty są na ukończeniu.

    12. W dniu 25.05.2006 r. odbył się przetarg na „Odbudowę drogi gminnej nr 3 Zagórze Ubyszów w miejscowości Zagórze. Została zawarta umowa z firmą „DROGMAS” Zakład Robót Drogowych w Skarżysku – Kam. za kwotę: 59.750,94 zł. Ze względu na fakt, iż oferta najkorzystniejsza była niższa, niż środki zaplanowane w budżecie na to zadanie, zostało udzielenie zamówienia uzupełniające. Łącznie zostanie wykonany odcinek o długości 210 mb. Została zawarta umowa z wykonawcą
    a następnie złożony wniosek o dotację na odbudowę infrastruktury drogowej.

    13. W dniu 22.05.2006 r. odbył się przetarg na „Budowę oświetlenia drogi powiatowej
    w Wołowie III etap”. Najkorzystniejszą ofertę spełniającą warunki przetargowe złożył PKP ENERGETYKA. Z firmą zawarto umowę.

    14. Została zawarta umowa na budowę oświetlenia ulicznego Gilów przy torze. Wykonawcą robót jest Zakład Elektryczny „ZELKO” z Bliżyna.

    15. Została zawarta umowa na dobudowę oświetlenia na rynku w Wołowie. Wykonawcą robót jest również Zakład Elektryczny „ZELKO” .

    16. Zostało zlecone w trybie zapytanie o cenę wykonanie map do celów projektowych na zadania inwestycyjne przewidziane w budżecie gminy na 2006 r. do wykonania.

    17. Zostało zlecone wykonanie projektów na budowę chodników w ciągu drogi krajowej jak również projektowanie dróg wewnętrznych w Mroczkowie i Płaczkowie.

    18. Zostało zlecone wykonanie projektów technicznych i budowlanych na zadania z zakresu modernizacji i budowy oświetlenia drogowego w tym: remont oświetlenia drogi krajowej w miejscowości Bliżyn ul. Kościuszki, budowę oświetlenia drogi łączącej ul. Kamienną w Wojtyniowie z ul. Piaskową w Bliżynie, budowę oświetlenia drogi powiatowej ul. Szydłowiecka w Bliżynie, dobudowę oświetlenia przy drodze gminnej w Wołowie. Wykonawcą projektów będzie Zakład Projektowo – Usługowy Instalatorstwa Elektrycznego ze Skarżyska. Wykonawca projektu oświetlenia drogowego w Nowym Odrowążku będzie zakład Usługi Projektowe Nadzór Techniczno – Elektryczny z Końskich.

    19. W dniu 26.06.2006 odbył się przetarg na przebudowę kotłowni węglowej na gazową wraz z instalacją c. o. w budynku SP ZOZ w Bliżynie. Trwa sprawdzanie ofert.

    20. W dniu 15.05.2006 r. odbył się przetarg na opracowanie projektów budowlanych na zmianę konstrukcji dachu na budynku SP ZOZ w Bliżynie jak również dostosowanie budynku ośrodka zdrowia do wymogów Unii Europejskiej. Zostały zawarte umowy na wykonanie projektów.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 5 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 r., ustalenia warunków jakie powinno spełniać rozliczenie zwrotu wydatków z tytułu pomocy rzeczowej przyznanej w ramach pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Bliżyn, odbioru i przekazania do eksploatacji inwestycji pn. Odwodnienie ul. Sobieskiego w Bliżynie z obiektami technologicznymi do oczyszczania wód deszczowych współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej z EFRR i Budżetu Państwa w ramach ZPORR, przygotowania Gminnego podsystemu kierowania bezpieczeństwem narodowym w gminie Bliżyn.

    IV. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    27.04.do 12.06 zwolnienie lekarskie,

    12.06. spotkanie w Gminnym Ośrodku Kultury w Bliżynie z posłem na Sejm Przemysławem Gosiewskim, spotkanie w starostwie w celu omówienia spraw związanych z zawodami sportowo-pożarniczymi,

    14.06. Nadleśnictwo Suchedniów - spotkanie dot. zamiany gruntów,

    23.06. udział w zakończeniu roku szkolnego w Szkole Podstawowej w Bliżynie,

    24-25.06. dział w ogólnopolskich zawodach kolarskich z cyklu „Masters” oraz zawodach motocrosowych, udział w polowej mszy świętej upamiętniającej rocznicę pomordowania patriotów polskich na Brzasku,

    26.06. podpisanie umowy w Urzędzie Marszałkowskim o finansowanie I etapu remontu GOK-u w ramach programu odnowy wsi.


    Data wprowadzenia: 2006-12-28 0941
    Data upublicznienia: 2006-12-28
    Art. czytany: 4805 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn