(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
» ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
» Sesja LV Rady Gminy Bliżyn - 27 marca 2024 r.
» Sprawozdania za IV kwartał 2023 r.
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2006
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 26.10.2006 r. DO 29.12.2006 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !


    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 26 października 2006 r. do 29 grudnia 2006 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :


    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 26 października do 28 grudnia 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały trzy zarządzenia w sprawach dotyczących wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 rok Zwiększeniu uległy dochody pochodzące z dotacji celowej:
    - w wysokości 28.673zł na państwa na zadania związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów samorządowych zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 roku z uwzględnieniem ponownego głosowania oraz następujących decyzji Wojewody Świętokrzyskiego,
    - w wysokości 33.249zł na dofinansowanie realizacji Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,
    - w wysokości 8.430zł na wypłatę zasiłków stałych przyznanych decyzjami administracyjnymi,
    - w wysokości 2.000zł na wypłatę zasiłków okresowych przyznanych decyzjami administracyjnymi,
    - w wysokości 46.769zł na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,
    - w wysokości 10.672zł na pomoc pieniężną dla rodzin rolniczych, których gospodarstwa rolne zostały dotknięte suszą w 2006r,
    - w wysokości 140.299zł na dofinansowanie świadczeń realizowanych w ramach systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
    - w wysokości 1.755zł z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie zwrotu podatku akcyzowego przez gminę.
    Po stronie wydatkowej budżetu dokonano zwiększeń wynikających z przyznanych dotacji oraz dokonano przeniesienia środków
    - w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energie elektryczną, gaz i wodę dokonano zwiększenia planu w wysokości 200zł na wykonanie przyłącza wodociągowego ze studzienką wodomierzową do posesji w Zbrojowie, a także dokonano przesunięć między paragrafami na łączną kwotę 21.700zł z przeznaczeniem na ryczałt samochodowy dla pracownika hydroforni 1.000zł, składki za pełnienie nadzoru nad awariami wodociągowymi na hydroforni 200zł oraz na skruszenie gruntu skalistego pod wodociągiem 20.500zł.
    - w dziale 600 – Transport i łączność niewykorzystane środki w wysokości 6.158zł zabezpieczone na wykonanie zadania – remont drogi powiatowej w Jastrzębii na wniosek radnego przeznaczone zostały na poprawę drogi gminnej, przewidywane niewykorzystane środki w kwocie 18.000zł przeznaczone zostały na wykonanie drobnych robót remontowych na następujących drogach gminnych: Bliżyn, Bugaj, Brzeście, Wołów, Jastrzębia, Zbrojów, Zagórze, Wojtyniów i Ubyszów. Ze środków na zakup usług przeniesiona została kwota 351zł celem dokonania korekty odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
    - w dziale 700 – Gospodarka komunalna z rezerwy budżetowej zwiększono o kwotę 23zł planowane środki na zakup gontu na remont dachu budynku kościoła pod wezwaniem św. Zofii w Bliżynie,
    - W dziale 710 – Działalność usługowa o kwotę 400zł zwiększony został plan na remont ogrodzenia cmentarza jeńców radzieckich w miejscowości Wojtyniów,
    - w dziale 750 – Administracja publiczna o kwotę 1.000zł zwiększony został plan środków na obsługę bankową budżetu, dokonano przeniesień między paragrafami na kwotę 3.700zł, z tego kwota 1.500zł z przeznaczeniem na zakup wydawnictw, materiałów biurowych, art. spożywczych i pieczątek dla Rady Gminy, kwota 2.200zł na zabezpieczenie środków na składkę na PFRON, dokonano zwiększenia planu o kwotę 450zł celem dokonania korekty odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
    - w dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa kwotę 28.673zł przeznacza się na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do samorządu w dniu 12 listopada br.,
    - w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przenosi się niewykorzystane środki w zakresie obrony cywilnej przeznacza się na montaż zestawu antenowego i urządzenia radiowego sterującego syreną alarmową do budynku OSP w Mroczkowie, oszczędności w zakupach energii w kwocie 250 zł przeznaczono na wykonanie przeglądu samochodu strażackiego,
    - w dziale 801 –Oświata i wychowanie kwotę 46.569zł zabezpieczono na dofinansowanie kosztów przygotowania zawodowego młodocianych kształcenia pracowników oraz o kwotę 200 zł na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych dla nauczycieli SP w Bliżynie ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego. Dokonano również przeniesień środków w wysokości 5.417zł z powstałych oszczędności w Szkole Podstawowej w Bliżynie w planie finansowym oddziałów przedszkolnych z przeznaczeniem na dalszy remont ogrodzenia przy ul. Piaskowej, natomiast kwotę 178 zł przeniesiono między paragrafami w celu zabezpieczenia środków na wypłatę dodatków wiejskich i socjalnych w ramach wdrażania reformy oświaty wprowadzenia od 1 września 2006 roku nauczania języka angielskiego w pierwszych klasach szkół podstawowych. Na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie, przewidywane oszczędności w kwocie 6.204zł wynikające z odprowadzaniem mniejszych składek ubezpieczeniowych w związku z wypłatami zasiłków chorobowych, nie wypłacaniem dodatków wiejskich dla nauczycieli zatrudnionych na ½ etatu przeznaczone zostały na zabezpieczenie planu na zakup komputera, zakup prenumeraty, tablic do gry oraz zakup zabawek i pomocy dla sześciolatków. Z przewidywanych oszczędności w planach finansowych Gimnazjum w wysokości 4.550zł zabezpieczone zostały środki na zakup nowego komputera, zakup blachy stalowej i ceowników do wykonania ruchomej sceny. Z przewidywanych kwot oszczędności w Szkole Podstawowej w Odrowążku w wysokości 4.300zł zabezpieczone zostały środki na zakup komputera i wyposażenia do sekretariatu szkoły.
    Zmian w planach finansowych Szkoły Podstawowej w Mroczkowie dokonano się poprzez przeznaczenie powstałych oszczędności w składkach ubezpieczeniowych oraz delegacjach w wysokości 1.756zł na dokończenie wymiany instalacji elektrycznej w klasie nr 3.
    - w dziale 851 – Ochrona zdrowia na przeciwdziałanie alkoholizmowi z rezerwy budżetowej kwotę 500zł przeznaczono na ufundowanie nagród dla zespołów teatralnych biorących udział w II Teatralnych Spotkaniach Profilaktycznych, dokonano przeniesienia celem zabezpieczenia środków na transport dzieci na spektakl dotyczący przeciwdziałania narkomanii oraz na składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy dla członków komisji ds. alkoholowych.
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększenia środków dokonano na cele wskazane w decyzjach zwiększających dochody budżetu gminy. Dokonano przeniesienia kwoty 2.850zł celem zabezpieczenia środków na zmianę oświetlenia w budynku GOPS po zaleceniach kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, na składki na ubezpieczenia społeczne dla pracowników socjalnych kwoty 8.250 zł oraz kwotę 15.700 zł zaplanowaną na odprawy dla dwóch pracowników, przeznaczono na zasiłki celowe w związku z rezygnacją z odejścia na emeryturę, zmniejsza się wydatki budżetowe o kwotę 1.748zł przeznaczoną na wypłatę zasiłków stałych zgodnie z decyzją Wojewody Świętokrzyskiego. Na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano przeniesienia powstałych oszczędności z wypłat dodatków mieszkaniowych, składek na ubezpieczenia społeczne, w podróżach służbowych, usługach niematerialnych oraz środkach zaplanowanych na opłaty i składki w łącznej kwocie 8.478zł, przeznaczając środki na wypłatę opiekunkom za pranie odzieży – 88zł oraz dofinansowanie dożywiania dzieci w szkołach - 6.290zł,
    - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększony został plan o kwotę 140.299zł pochodzącą z dotacji celowej oraz ze środków rezerwy w wysokości 21zł na dofinansowanie świadczeń o charakterze socjalnym – stypendia dla uczniów . Oszczędności powstałe w Gimnazjum w kwocie 1.958zł przeznaczone zostały na zakup płytek do stołówki szkolnej i pomocy dydaktycznych do świetlicy.
    - W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przewidywane niewykorzystane środki z oświetlenia dróg w kwocie 11.500zł przeznaczone zostały na przeprowadzenie drobnych remontów oświetlenia drogowego wraz z niezbędną dokumentacją techniczną w miejscowościach Wojtyniów, Gilów, Brzeście i Bliżyn.

    W m-cu grudniu został przeprowadzony przetarg na kredyt długoterminowy w wysokości 630.000zł. W związku ze wstrzymaniem zadania budowa chodnika w ciągu drogi krajowej Gilów-Bliżyn , Zarząd Banku Spółdzielczego wyraził zgodę na ograniczenie kwoty kredytu i w dniu 22 grudnia środki w wysokości 540.000 zł zostały przekazane na rachunek budżetu celem sfinansowanie zadań inwestycyjnych.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Dokonano podziału środków na stypendia szkolne. Otrzymali je wszyscy uczniowie spełniający kryteria dochodowe. Miesięczna wysokość stypendium wynosiła 83 zł. Wypłaty dokonano w listopadzie za okres od września do listopada i w grudniu za miesiąc bieżący.

    2. Przekazano do związków zawodowych ZNP i NSZZ „Solidarność” projekt regulaminu wynagrodzeń dla nauczycieli na rok 2007 celem uzgodnienia.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Został rozstrzygnięty przetarg na budowę drogi w Mroczkowie. Została zawarta umowa na wykonawstwo z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych DROMO z Końskich. Roboty zostały wykonane i zakończone. Został złożony w Urzędzie Marszałkowskim wniosek o wypłatę dotacji przyznanej z Terenowego Funduszu Rozwoju Gruntów Rolnych. Dotacja wpłynęła na konto gminy.

    2. Została zawarta umowa na budowę drogi Płaczków do leśniczówki w Płaczkowie o długości 115 m. Zakres robót został ustalony pod środki zabezpieczone w budżecie. Roboty zostały zakończone.

    3. Realizowana jest przebudowa drogi powiatowej Szałas – Odrowąż. Gmina dokonała przekazania dotacji Powiatowi w wysokości 12,5 % wartości zafakturowanych robót.

    4. Wykonane zostały projekty na budowę chodników w ciągu drogi krajowej.

    5. Wykonane zostały liczne drobne remonty dróg na terenie Gminy polegające na uzupełnieniu żużlem nawierzchni żużlowych, uzupełnieniu materiałem kamiennym nawierzchni tłuczniowych, remont przepustu w Wojtyniowie, remont rowu w Kucębowie, itp.

    6. Wykonywane są projekty techniczne i budowlane na zadania z zakresu modernizacji i budowy oświetlenia drogowego w tym: budowę oświetlenia drogi łączącej ul. Kamienną w Wojtyniowie z ul. Piaskową w Bliżynie, budowę oświetlenia drogi powiatowej ul. Szydłowiecka w Bliżynie. Wykonawcą projektów jest Zakład Projektowo – Usługowy Instalatorstwa Elektrycznego ze Skarżyska.

    7. Na podstawie wykonanego projektu remontu oświetlenia ul. Kościuszki w Bliżynie, w ramach posiadanych środków został wykonany remont odcinka oświetlenia w centrum Bliżyna.

    8. Zostały zakupione i zamontowane z okazji świat elementy dekoracyjne.

    9. Zostały wykonane modernizacje i dowieszenia pojedynczych lamp w Wojtyniowie, ul. Poprzeczna, Wojtyniów obok cmentarza, Bliżyn ul. Zafabryczna, Brzeście obok miejsca na ognisko.

    10. Zostały wykonane projekty techniczne dowieszenia oświetlenia w Wojtyniowie, Gilowie przy torach.

    11. Zostało wykonane oświetlenie w Gostkowie na podstawie opracowanego w latach ubiegłych projektu technicznego.

    12. Wykonany został projekt modernizacji oświetlenia w Nowkach.

    13. Zakończyła się zmiana konstrukcji dachu na budynku SP ZOZ w Bliżynie. Wykonawcą robót była firma TOMBUD Usługi Remontowo – Budowlane ze Skarżyska.

    14. Została zawarta umowa na budowę chodnika w ciągu drogi krajowej strona lewa od Gilowa do Bliżyna ze Spółką Rzemieślniczą „BUDOWLANA” z Radomia. Ze względu na fakt, iż zakończenie inwestycji planowane na połowę 2007 roku zwrócono się do wykonawcy z prośbą o nie rozpoczynanie robót w okresie zimowym, ponieważ rozkopy utrudnią bytowanie mieszkańcom przyległych do chodnika posesji.

    15. Zakończona została przebudowa przyłączy wodociągowych do bloków w Sołtykowie.

    16. Został wykonany projekt budowlany na odbudowę zalewu bliżyńskiego. Po uzyskaniu wszystkich praw dysponowania nieruchomością do celów budowlanych będzie można wystąpić o wydanie pozwolenia na budowę.

    17. Wykonany został remont części dachu oraz obróbki blacharskie na dachu Urzędu Gminy w Bliżynie.

    18. Zostały pozyskane kolejne środki na remont ogrodzenia cmentarza Jeńców Radzieckich w Wojtyniowie. Pozwoliły one na wyremontowanie całej prawej strony ogrodzenia.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 8 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 r., wprowadzenia zmian do zarządzenia Nr 10/2002 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 19 sierpnia 2002 roku w sprawie zakładowego planu kont dla budżetu gminy i jednostki budżetowej, powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, przyjęcia projektu budżetu gminy na 2007 rok, określenia wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transferu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt , powołania w Urzędzie Gminy w Bliżynie komisji przetargowej do prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na udzielanie kredytów , powołania gminnej komisji konkursowej na świąteczną potrawę regionalną.


    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    26.10. udział w sesji Rady Powiatu Skarżyskiego,
    27.10. posiedzenie Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Bliżynie otwierające formalną działalność Koła w Bliżynie oraz udział w spotkaniu założycielskim Bliżyńskiego Stowarzyszenia Cyklistów,
    01.11. udział w kweście na cmentarzu parafialnym w Bliżynie,
    03.11. złożenie korekty wniosku na zadanie wodociąg Jastrzębia – Wojtyniów w związku z otrzymaniem promesy,
    - spotkanie z udziałem Pani poseł Marii Zuby w Mroczkowie
    05.11. spotkanie z Ministrem Przemysławem Gosiewskim oraz udział w wykładzie dotyczącym agroturystyki prowadzonym przez panią dr, Marię Koniusz z Uniwersytetu Jaiellońskiego w Krakowie,
    08-10. 11. urlop wypoczynkowy,
    11.11. udział w uroczystych obchodach Narodowego Święta Niepodległości w Bliżynie,
    15.11. udział we wręczeniu nagród dla uczniów szkół podstawowych w ramach konkursu organizowanego przez związek Utylizator,
    16.11. udział w posiedzeniu Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Bliżyna,
    17.11. wręczenie nagród Kuratora Oświaty,
    18.11. uczestnictwo w uroczystościach jubileuszu 60-lecia działalności chóru męskiego „ Lutnia” w Bliżynie
    21.11. spotkanie z radną Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego Marzeną Okła - Drewnowicz
    24.11. pierwsze posiedzenie sesji Rady Gminy w Bliżynie V kadencji,
    27.11. udział w Sesji Rady Powiatu,
    28.11. udział w sesji zgromadzenia związku międzygminnego „Utylizator”,
    05.12. sesja Rady Gminy w Bliżynie,
    06-09.12. urlop wypoczynkowy,
    11.12. podpisanie umowy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska,
    13.12. udział w uroczystościach patriotycznych w Zgórsku gm. Sitkówka - Nowiny,
    14.12. spotkanie w Urzędzie Gminy Skarżysko- Kościelne z przedstawicielami związku gmin południowego Mazowsza,
    18.12. udział w posiedzeniu związku międzygminnego ”Planowanie Przestrzenne” w Kielcach,
    19.12. spotkanie wójtów gmin powiatu skarżyskiego ze Starostą Skarżyskim, udział w posiedzeniu zarządu powiatowego OSP w Skarżysku – Kam. oraz w posiedzeniu zarządu gminnego OSP w Bliżynie,
    20.12. spotkanie z marszałkiem województwa świętokrzyskiego oraz posłami reprezentującymi województwo świętokrzyskie.


    Data wprowadzenia: 2007-02-23 1358
    Data upublicznienia: 2007-02-23
    Art. czytany: 5195 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn