(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku przez Radę Gminy Bliżyn
» Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Bliżyn oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2024
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych lub wspomaganych
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 30.08.2008 r. DO 22.10.2008 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 30 sierpnia 2008 r. do 22 października 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 29 sierpnia do 21 października 2008 roku w zakresie spraw dotyczących budżetu gminy wydane zostały trzy zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2008.
    Po stronie dochodowej dokonano zwiększenia budżetu z tytułu dotacji celowych tj. o kwotę 7.500zł przyznaną na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej, o kwotę 11.628zł przyznaną na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, o kwotę 11.540zł przeznaczonej na wdrożenie w okresie lipiec-wrzesień br. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Zmniejszone zostały dochody o kwotę 5.774zł wynikającą z decyzji Wojewody Świętokrzyskiego zmniejszającej dotację celową określoną na wypłaty składek na ubezpieczenia zdrowotne usługobiorców pomocy społecznej.
    W zakresie wydatków budżetowych dokonuje się następujących zmian i przeniesień:
    - w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo z rezerwy budżetowej ogólnej kwotę 4.350zł przeznaczono na uzupełnienie planu na wykonanie przyłącza energetycznego przy polu ogniskowym w Brześciu,
    - w dziale 600 – Transport i łączność z planu zabezpieczonego na usługi transportowe
    i prace koparki kwotę 11.000 zł. przeznaczono na wykonanie umocnienia peronów przystankowych w Płaczkowie, Górkach, Sołtykowie, umocnienie skarpy przy wiacie przystankowej w Gilowie oraz uzupełnienie brakujących środków na wykonanie remontu i malowanie barierek przy mostach na drogach gminnych. Dokonano korekty błędnie zakwalifikowanego wydatku w kwocie 17.000 zł. – remont przejazdów kolejowych, obecnie środki zabezpieczone są w § 4300 zaś winny być w § 4270.
    Zaplanowane środki w kwocie 24.000 zł na wykup gruntów przy ul. Piaskowej na poszerzenia jezdni i budowy chodnika od przepustu do cmentarza przeznaczono na zwiększenie planu na wykonanie znaków drogowych oraz progów zwalniających w Gilowie (koło P. Kozłowskich) i Wojtyniowie ul. Kamienna.
    Dokonano przesunięcia środków w kwocie 25.000zł z zimowego utrzymania dróg powiatowych celem zwiększenia planu na utrzymanie dróg gminnych z przeznaczeniem na wykonanie drobnych robót remontowych w tym: wykonanie ok. 38 mb rowu w korytkach przy ul. Szydłowieckiej od rowu kolejowego do ul. Zgodnej, żużlowanie ul. Planty, uzupełnienie ul. Podleśnej, drogi gminnej Gilów – Zbrojów, drogi wewnętrznej w Górkach, karczowanie krzaków na drodze w Zagórzu, rowu i utwardzenia na ul. Podleśnej w Wojtyniowie, itp.
    - w dziale 750 – Administracja publiczna zwiększony został plan na podróże służbowe zagraniczne radnych Gminy o kwotę 1.000zł, w rozdziale – Promocja przewidywane niewykorzystanie środków na zakupy materiałów przeznaczone zostały na uzupełnienie planu wynagrodzeń bezosobowych o kwotę 3.200zł w celu zawarcia umów o dzieło z twórczynią ludową i artystami występującymi na III Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej oraz na zakup usług o kwotę 9.000zł z przeznaczeniem na występ Chóru Chłopięcego oraz koszty wyjazdu przedstawicieli gminy do Słowenii,
    - w dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa w związku z rozliczeniem przedterminowych wyborów Wójta Gminy Bliżyn dokonano zmian w planie na kwotę 720zł celem dostosowania do rodzajów poniesionych kosztów,
    - w dziale 801 – Oświata i wychowanie dokonano zmian na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie polegających na zmniejszeniu planu budżetowego Gimnazjum ze środków przeznaczonych na korzystanie z Internetu z przeznaczeniem na sfinansowanie kosztów ubezpieczenia nieodpłatnie otrzymanego sprzętu komputerowego. Na wniosek Dyrektora Szkoły w Odrowążku dokonano przeniesienia oszczędności w wynagrodzeniach osobowych na zwiększenie planu na zakup usług remontowych tj. pomalowanie dachu na budynku szkoły oraz założenie krat w sali gimnastycznej,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonano zmian wynikających ze zwiększenia dotacji oraz zmian na wniosek Kierownika GOPS poprzez zmniejszenie planu niewykorzystanego na zakup usług w ośrodkach interwencji kryzysowej z przeznaczeniem na zawarcie umowy dotyczącej przygotowania dokumentacji Ośrodka do przekazania do archiwum oraz jej wybrakowania. Dokonano również zmian polegających na zabezpieczeniu planu na wynagrodzenia bezosobowe w związku z zawarciem umów z osobami fizycznymi na prowadzenie programów integracyjnych w ramach Programu Integracji Społecznej

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Naukę w roku szkolnym 2008/2009 rozpoczęło 825 uczniów w tym 76 w kl. O, 469 w szkołach podstawowych i 280 w gimnazjum.

    2. Wystąpiono do Wojewody o dotację na przyznanie pomocy finansowej na zakup podręczników dla dzieci rozpoczynających obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne oraz uczniów klas I-III, gdzie dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 351 zł. Na pomoc tą otrzymaliśmy środki w wysokości 9.160,-. Skorzysta z niej łącznie 68 uczniów.

    3. Zakończono przyjmowanie wniosków o przyznanie stypendium szkolnego dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Bliżyn na rok szkolny 2008/2009r. Wpłynęło 345 wniosków.

    4. Złożono wniosek do Starosty Powiatu Skarżyskiego o utworzenie przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Skarżysku - Kamiennej w ramach programu „Bezpieczna i przyjazna szkoła” punktu konsultacyjnego w Zespole Szkół w Bliżynie. Utworzenie punktu ma na celu zwiększenie dostępności do specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców, nauczycieli i uczniów.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. W ramach budowy wodociągu Rędocin wykonano sieć wodociągową, przepompownię wody oraz zbiornik wyrównawczy.

    2. Trwa wydawanie pozwolenia na budowę wodociągów w Górkach przysiółek Górki – Barwinek i Podgórki, Olszyny.

    3. Zakończono budowę wodociągu w Bliżynie ul. Rudowskiego.

    4. Trwa projektowanie wodociągu w miejscowościach Brzeście, Bugaj i Wojtyniów ul. Spacerowa.

    5. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. Realizowane są roboty na parterze oraz roboty zewnętrzne.

    6. Wykonano koncepcję zagospodarowania terenu przy GOK i osiedlu mieszkaniowym wg wskazówek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.

    7. Wykonano projekt Lokalnego Programu Rewitalizacji dla miejscowości Bliżyn oraz Studium wykonalności w celu przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu Rewitalizacja centrum wsi Bliżyn – etap I planowanego do zgłoszenia w ramach naboru wniosku do konkursu z działania 6.2 RPO.

    8. Wykonano przyłącze elektryczne oraz oświetlenie miejsca na ognisko w Brześciu.

    9. Trwa uzgadnianie przebiegu trasy oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka i do Sobótki,

    10. Realizowane są projekty na budowę oświetleń w Gilowie przy torach, Bliżyn ul. Wąska i w Brześciu Górnym.

    11. Realizowany jest projekt techniczny na dowieszenie 2 lamp w Odrowążku.

    12. Zakończono wykonanie remontu oświetlenia w miejscowości Gilów.

    13. OSP w Mroczkowie zawarło umowę o dofinansowanie remontu budynku remizy ze „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    14. Wykonane zostały roboty remontowe w ramach remontu budynku OSP w Sorninie również dofinansowanego ze środków „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    15. Wniosek o dofinansowanie przebudowy drogi w Kucębowie Górnym został pozytywnie oceniony pod względem merytorycznym i został zakwalifikowany do drugiego etapu konkursu. W dniu 23.10.2008 r. nastąpi podpisanie pre-umowy o dofinansowanie projektu z RPOWŚ na lata 2007-2013. Starostwo Powiatowe wykonało wszczęcie postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę drogi.

    16. Gmina otrzymała informację o dodatkowym dofinansowaniu remontu dróg dojazdowych do pól w kwocie 15.000 zł.

    17. Zakończone są roboty budowlane związane z remontem drogi dojazdowej w Zagórzu objętej dofinansowaniem z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

    18. Starostwo Powiatowe wykonało wszczęcie postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę drogi w Zagórzu.

    19. Zlecono opracowanie studium wykonalności inwestycji dotyczącej budowy drogi w Zagórzu w celu przygotowania wniosku o dofinansowanie z RPOWŚ.

    20. Zawarto umowę z wykonawcą odbudowy drogi gminnej Górki – Barwinek – Mroczków w Górkach.

    21. Wykonano drugie w bieżącym roku koszenie dróg gminnych.

    22. Wykonano szereg drobnych robót remontowych i utrzymaniowych na drogach.

    23. Wniosek o dofinansowanie projektu z RPO dotyczący budowy sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Bliżynie pozytywnie przeszedł ocenę formalną i został skierowany do oceny merytorycznej.

    24. Uzyskano od Starosty Skarżyskiego pozwolenie na budowę infrastruktury towarzyszącej przy projektowanym zalewie bliżyńskim.

    25. Zlecono wykonanie remontu dachu na budynku komunalnym w Mroczkowie oraz Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz drobnych robót remontowych powłok malarskich w budynku Urzędu.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydano 9 zarządzeń dotyczących następujących spraw:
    - trzy zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008r.
    - zmiany zarządzenia nr 1/2008 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 30.01.2008r. w sprawie rozkładu i czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi i hydroforni w 2008r.
    - zmiany zarządzenia nr 15/2006 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 30.03.2006 r. w sprawie uchwalenia regulaminu pracy Urzędu Gminy w Bliżynie,
    - zmiany zarządzenia nr 44/2006 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 17.11.2008 w sprawie powołania w urzędzie gminy w Bliżynie Komisji Przetargowej do prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych na udzielenie kredytów,
    - powołania Zespołu do spraw aktualizacji Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
    - powołania Komisji do przeprowadzenia aukcji na sprzedaż samochodu osobowego,
    - zmiany zarządzenia Nr 11/2005 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 05.04.2005 r. dot. organizacji stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej pastwa oraz utraty mocy obowiązujących niektórych aktów normatywnych Wójta Gminy.

    Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    30.08. udział w festynie rodzin sołeckich w Bliżynie
    31.08. uczestnictwo w I Powiatowym Rajdzie Rowerowym.
    01.09. udział w rozpoczęciu roku szkolnego w szkołach w Mroczkowie i w Bliżynie.
    02.09. udział w audycji radiowej Radia Kielce oraz w spotkaniu dot. iformatyzacji w Starostwie Powiatowym.
    03.09. narada dot. organizacji dożynek powiatowych oraz spotkanie ze strażakami dot. podsumowania akcji gaśniczych.
    04.09. udział w uroczystej sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z okazji 10-cio lecia województwa.
    05.09. uczestnictwo w uroczystości nadania rezerwatowi „Świnia Góra” imienia dr Stanisława Barańskiego.
    07.09. udział w dożynkach powiatowych w Skarżysku – Kam.
    11.09. spotkanie z Panią Dyrektor RZE w Końskich dot. oświetlenia ulicznego w Nowym Odrowązku.
    16.09. udział w spotkaniu otwierającym działalność ” Klubu Seniora” w Bliżynie, udział w zebraniu wiejskim sołectwa Brzeście.
    17.09. prowadzenie obrad Rady Społecznej przy ZOZ oraz uczestnictwo w walnym zgromadzeniu Stowarzyszenia LGD u „Źródeł”.
    18.09. spotkanie z p.o. Nadleśniczego Nadleśnictwa Suchedniów dot. wymiany gruntów.
    20.09. uczestnictwo w projekcie tkackim „WERNIKS,COŁNEK I WISINKA” w Nowym Odrowążku.
    22.09. spotkanie ze Świętokrzyskim Kuratorem Oświaty – Małgorzatą Muzoł oraz posłem Andrzejem Pałysem.
    23.09. spotkanie z Panem Janem Stojkiem – Prezesem MPWiK oraz z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego – Adamem Jarubasem, uczestnictwo w zebraniu wiejskim sołectwa Zbrojów.
    24.09. udział w spotkaniu dot. aktualizacji strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz posiedzenie Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Bliżyna.
    25.09. spotkanie w Zakładzie Gazowniczym w Kielcach dot. możliwości rozbudowy sieci gazowniczej na terenie gminy.
    26.09. spotkanie ze Starostą Panem J. Żmijewskim dot. wspólnych inwestycji na drogach powiatowych.
    28.09. udział w zebraniach wiejskich sołectw Sorbin, Gostków i Bliżyn, udział w koncercie w kościele św. Ludwika w Bliżynie
    29.09. podpisanie umowy na małą odnowę wsi dot. OSP w Mroczkowie oraz spotkanie z pełnomocnikiem wojewody ds.informatyzacji województwa
    05.10. uczestnictwo w obchodach „Dnia Tkaczki” w Odrowążku oraz koncercie w Bliżynie.
    06.10. spotkanie ze Zdzisławem Jankowskim – zastępcą Dyrektora Okręgowego Lasów Państwowych w Radomiu dot. możliwości zamiany gruntów oraz spotkanie w Modliszewicach dot. kształcenia liderów wiejskich.
    10.10. spotkanie z Ambasadorem Stanów Zjednoczonych Victorem Ashem w Warszawie.
    12.10. koncert finałowy III Festiwalu muzyki organowej i kameralnej w kościele pw. św. Ludwika w Bliżynie.
    13.10. udział w uroczystych obchodach z okazji Dnia Edukacji Narodowej w szkołach w Bliżynie, Mroczkowie i Odrowążku oraz spotkanie dot. aktualizacji strategii rozwiązywania problemów społecznych.
    14.10. spotkanie z Zarządcą Wspólnot Mieszkaniowych Sołtyków oraz dyrekcją Miejskiej Komunikacji Samochodowej.
    15.10. udział w spotkaniu w Starostwie dot. założeń do ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej.
    16.10. spotkanie z Burmistrzem Końskich w celu omówienia doświadczeń gminy Końskie w kwestii przeprowadzenia referendum na temat gospodarki odpadami.
    17.10. spotkanie z Naczelnikiem ds. nieruchomości Dyrekcji Lasów Państwowych w kwestii pozyskania przez gminę własności działki po byłej składnicy drewna w Bliżynie.
    19.10. udział w imprezie harytatywnej „Modni Filantropi” w Kielcach.
    20.10. spotkanie z Dyrektorem RZGW w Ostrowcu Świętokrzyskim – Stanisławem Wójtowiczem.
    21.10. udział w pasowaniu na ucznia w Szkole Podstawowej w Bliżynie, wręczenie medali za wieloletnie pożycie małżeńskie oraz udział w powiatowej grze obronnej.


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1445
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 5062 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn