(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku przez Radę Gminy Bliżyn
» Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Bliżyn oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2024
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach treningowych lub wspomaganych
  • Urząd Gminy
  • Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG) (archiwum)
  • Zadania Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy

    1. Zadania ogólne:

    1. Planowanie i programowanie zadań związanych z rozwojem regionalnym.

    2. Koordynacja przepływu informacji, gromadzenie danych, przygotowywanie informacji zbiorczych Referatu.

    3. Planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój Gminy oraz nadzorowanie procesu wdrażania programów i przedsięwzięć z tego zakresu.

    4. Bieżące śledzenie możliwości pozyskiwania środków przedakcesyjnych i strukturalnych UE.

    5. Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych do zatwierdzenia przez Wójta lub osoby upoważnione.

    6. Koordynacja sprawnej realizacji zamówień publicznych w Urzędzie.

    7. Prowadzenie ewidencji zamówień publicznych.

    8. Dokonywanie uzgodnień z innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie Gminy w zakresie wspólnego korzystania z urządzeń i infrastruktury technicznej, jak również partycypacją w kosztach ich budowy i utrzymania.

    9. Opracowywanie założeń, planowanie i organizacja zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i gaz na obszarze Gminy.

    10. Opracowywanie materiałów zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych.

    11. Utrzymanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych Gminy.

    12. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych umożliwiających rozwój Gminy, w tym sporządzanie wniosków o dofinansowanie zadań we współpracy z właściwymi Referatami i stanowiskami.

    2. W zakresie zadań związanych z inwestycjami i utrzymaniem infrastruktury

    1. Zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy.

    2. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów w zakresie realizowanych inwestycji dla potrzeb komisji przetargowej.

    3. Przygotowanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz na roboty budowlano-montażowe w uzgodnieniu radcą prawnym.

    4. Organizowanie nadzoru nad zadaniami remontowymi i inwestycyjnymi.

    5. Dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji i remontów, w tym również inwestycji wykonywanych z udziałem mieszkańców.

    6. Podejmowanie działań w zakresie przygotowania terenów pod budownictwo, poprzez uzbrojenie ich w infrastrukturę techniczną.

    7. Dokonywanie końcowego rozliczenia remontów.

    8. Organizowanie, koordynowanie i kontrola wszelkich prac związanych z utrzymaniem zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, placów, urządzeń drogowych i innych wg kompetencji wynikających z innych przepisów.

    9. Zarządzanie siecią dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy oraz współpraca z zarządcami innych dróg.

    10. Wnioskowanie o rozwiązania komunikacyjne uwzględniające potrzeby mieszkańców.

    11. Planowanie rocznego zakresu – w ujęciu finansowym i rzeczowym – utrzymania porządku i czystości w Gminie.

    12. Zimowe utrzymanie dróg gminnych i ciągów pieszych.

    13. Koordynowanie pracy jednostek świadczących usługi w zakresie dostawy wody, gazownictwa i energetyki, oraz gospodarki odpadami stałymi.

    14. Przygotowanie i nadzór nad robotami publicznymi.

    3. W zakresie zadań związanych z gospodarką przestrzenną i nieruchomościami:

    1. Kształtowanie polityki przestrzennej w oparciu o zasady określone w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

    2. Występowanie ze stosownymi wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

    3. Dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy.

    4. Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

    5. Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w drodze decyzji na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, po uzyskaniu uzgodnień i opinii wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi.

    6. Prowadzenie rozszerzonego postępowania z wniosków o wydanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w sprawie inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska naturalnego.

    7. Prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w sołectwach.

    8. Prowadzenie procedury nadawania nazw nowopowstającym ulicom, placom, ich zmian – przygotowywanie projektów uchwał Rady w tej sprawie.

    9. Prowadzenie postępowania w zakresie zatwierdzania podziałów i rozgraniczania nieruchomości.

    10. Regulacja stanu prawnego nieruchomości pozostających we władaniu Gminy, a w szczególności komunalizacja mienia.

    11. Załatwianie formalności prawnych związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości.

    12. Wnioskowanie w sprawie wypłaty odszkodowań za grunty przejęte na rzecz Gminy pod drogi i ulice.

    13. Wnioskowanie w sprawach zamiany nieruchomości.

    14. Załatwianie spraw związanych z administrowaniem lokalami komunalnymi.

    15. Wnioskowanie w sprawie ustalania i aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę bądź najem składników mienia komunalnego.

    4. W zakresie gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska.

    1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym.

    2. Wnioskowanie w sprawie wykonania koniecznych remontów i modernizacji składników mienia komunalnego pozostających w zasobach.

    3. Eksploatacja gminnych urządzeń komunalnych.

    4. Monitorowanie i nadzór nad zaspokajaniem potrzeb mieszkańców z zakresu zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych.

    5. Analiza potrzeb z zakresu transportu zbiorowego.

    6. Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym.

    7. Wyznaczanie celów i zadań finansowanych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.

    8. Wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o odpadach oraz prawa wodnego.

    9. Wnioskowanie do Wójta o przeprowadzenie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska oraz przeprowadzanie stosownych kontroli.

    10. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i prawa łowieckiego.

    11. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz naliczanie i pobieranie opłat za zezwolenia na ich usuwanie.


    Data wprowadzenia: 2004-01-08 1120
    Data upublicznienia: 2004-01-08
    Art. czytany: 11096 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn