(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Sesja LVI Rady Gminy Bliżyn - 24 kwietnia 2024 r.
» Zapytanie cenowe Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Odrowążku
» Skład Rady - kadencja 2024 - 2029:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku przez Radę Gminy Bliżyn
» Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Bliżyn oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2024
  • Rada Gminy
  • Sesje Rady Gminy
  • Protokoły z sesji Rady
  • Protokoły z sesji Rady Gminy IV kadencji
  • Protokół z sesji z dnia 15 grudnia 2003 r.

    P r o t o k ó ł Nr XI/03
    z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 15 grudnia 2003r.
    w świetlicy OSP w Bliżynie.

    Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecnych było 14 radnych /z przyczyn usprawiedliwionych nieobecny radny Zbigniew Ślęzak/.
    Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
    1. Pan Wiesław Stępień – Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego
    2. Pan Zenon Nowakowski – Kierownik Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Skarżysku-Kam.
    3. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy
    4. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
    5. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
    6. Pan Tadeusz Barański – Radca Prawny
    7. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie
    8. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
    9. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
    10. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie
    11. Pan Piotr Zalega – Dyrektor Samodzielnego Publicznego ZOZ w Bliżynie
    12. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
    13. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady
    14. Sołtysi gminy Bliżyn zgodnie z załączoną listą obecności.

    Zatwierdzony porządek obrad sesji:
    1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.
    2. Przyjęcie protokołu z obrad IX i X sesji Rady.
    3. Informacja Wójta o pracy między sesjami.
    4. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji.
    5. Wystąpienia zaproszonych gości.
    6. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.
    7. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawach:
    a/ wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień od tego podatku,
    b/ zmieniająca uchwałę Nr II/8/02 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 12 grudnia 2002r. w sprawie określenia wzorów informacji i deklaracji na podatek rolny, leśny i od nieruchomości,
    c/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
    d/ wprowadzenia opłaty administracyjnej, określenia jej wysokości i poboru,
    e/ ustalenia wysokości stawek opłaty targowej, sposobu jej poboru, określenia inkasentów oraz wynagrodzenia za inkaso,
    f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2003 rok,
    g/ ustalenia wykazu wydatków budżetu gminy, które nie wygasają
    z upływem roku budżetowego,
    h/ postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na bankową obsługę budżetu gminy,
    i/ przejęcia na rzecz gminy sieci wodociągowej zlokalizowanej w Bliżynie przy ul.Zafabrycznej, ul.Bocznej i części ul.Opary,
    j/ wyrażenia woli rozbudowy sieci wodociągowej na terenie gminy Bliżyn,
    k/ nadania imienia Szkole Podstawowej w Odrowążku,
    l/ przyjęcia planów pracy Rady Gminy w Bliżynie oraz Komisji na 2004 rok.
    8. Informacje, komunikaty i oświadczenia.
    9. Zamknięcie obrad sesji.

    Przebieg obrad sesji:
    Ad. 1
    Jedenastą z kolei sesję Rady Gminy w Bliżynie otworzył i poprowadził
    Pan Mieczysław Bąk – Przewodniczący Rady, który po przywitaniu wszystkich obecnych i stwierdzeniu kworum odczytał projekt porządku obrad sesji.
    Porządek obrad został jednogłośnie zatwierdzony przez radnych /13 głosów za/.
    Na sesję spóźniła się radna Janina Kołek – przybyła po punkcie 2 porządku obrad.
    Ad. 2
    W punkcie 2 porządku radni jednogłośnie / 13 głosów za/ stwierdzili przyjęcie protokołów z obrad IX i X sesji Rady.
    Ad. 3 i 4
    Informację o swojej pracy między sesjami oraz informację o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji przedstawił Wójt Gminy /informacje
    w załączeniu/.
    Ad. 5
    W tym punkcie porządku obrad głos zabrał Pan Zenon Nowakowski – Kierownik Powiatowego Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Skarżysku-Kam., który podsumował akcję promocyjno-informacyjno-szkoleniową. Na zaplanowane 43 spotkania do skutku doszły
    42 spotkania, a w jednym przypadku mieszkańców Sołtykowa dołączono do innych spotkań. Podziękował wszystkim, którzy pomagali przy organizacji zebrań a w szczególności sołtysom także za udostępnienie mieszkań, dyrektorom szkół za lokale, księżom proboszczom z Odrowążka, Sorbina, Mroczkowa i Bliżyna, wójtowi gminy, pani doktor – radnej oraz
    Panu Andrzejowi Pietrzykowi - pracownikowi Urzędu Gminy.
    Pan Nowakowski dodał, że w terminie od 15.IV. do 15.VI.2004r. rolnicy będą składali do Agencji wnioski o dopłaty. W tym okresie chciałby przyjąć 10 ludzi, którzy wprowadzaliby do systemu wnioski. Podsumowując całą akcję Kierownik stwierdził, ze jedynym mankamentem była zbyt mała frekwencja ale być może sprawy będące przedmiotem szkoleń zostaną przekazane przez osoby uczestniczące w spotkaniach.
    Pan Adam Jedynak – radny – zapytał od ilu hektarów liczy się gospodarstwo rolne ponieważ w Senacie padają propozycje wprowadzenia gospodarstwa od
    1 ha przeliczeniowego.
    Pan Zenon Nowakowski wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy gospodarstwo rolne nadal liczy się od 1 ha fizycznego i o dopłaty mogą zwracać się osoby utrzymujące to gospodarstwo w dobrej kulturze rolnej. Kierownik wyjaśnił, że pierwsze pieniądze powinny trafić do rolników w okresie od 1.XII.04r. do 30.IV.05r. natomiast obecny na zebraniu w Ubyszowie poseł Szczepańczyk poinformował, że pieniądze zaliczkowo powinny zasilić konta rolników już
    w sierpniu 2004r.
    Wójt Gminy podziękował Kierownikowi Nowakowskiemu i jego pracownikom, dyrektorom szkół, sołtysom za organizację zebrań , w których również w większości uczestniczył. W zebraniach uczestniczyli również przedstawiciele Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego
    w Modliszewicach, przedstawiciele Banku Spółdzielczego oraz Izby Rolniczej. Wójt dodał, że niepokojącym zjawiskiem była niska frekwencja na spotkaniach ale akcja została przeprowadzona i udzielono fachowej porady. W Ubyszowie odbyło się spotkanie przy udziale posła Pana Józefa Szczepańczyka.
    Pani Janina Kołek również złożyła podziękowania za współpracę w imieniu Izby Rolniczej. Radna ma nadzieję , że zniknie determinacja wśród mieszkańców i sięgną oni po dopłaty. Życzyła Panu Nowakowskiemu i jego pracownikom dalszej owocnej pracy.
    W dalszej części wystąpień głos zabrała Pani Halina Boczek – pracownik Urzędu Gminy a zarazem mieszkanka Sorbina, z którą to miejscowością jest związane jej wystąpienie. Poinformowała obecnych o osiągnięciach polskiego uczonego Aleksandra Brzezińskiego z Centrum Badań Kosmicznych PAN
    w Warszawie, pochodzącego z Sorbina. Został on uhonorowany w Rzymie największą, europejską nagrodą „Kartezjusza”. Profesor Brzeziński pracował
    w międzynarodowym zespole, który wyróżniono za badania pozwalające przewidywać ruch naszej planety w stosunku do słońca i innych gwiazd
    z dokładnością do 2 cm. Ma to kluczowe znaczenie dla technologii satelitarnej
    i lotów kosmicznych. O nagrodę ubiegało się 230 zespołów naukowych
    a otrzymał ją zespół w skład którego wchodził profesor Brzeziński. Wysokość nagrody to 1mln euro. Pani Halina Boczek przybliżyła również działalność kulturalną prowadzoną w parafii Sorbin. Kończąc swoje wystąpienie dodała, że wójt wytypował wieś Sorbin do konkursu na najlepszą wieś województwa świętokrzyskiego.
    Ad. 6
    Przed przystąpieniem do składania interpelacji Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z nowym statutem został wprowadzony do porządku sesji punkt interpelacje i zapytania radnych a mogą je składać radni a także sołtysi za ich pośrednictwem.
    Zapytania na piśmie złożyła radna Aleksandra Milanowska:
    1/ W jakiej wysokości planuje Pan Wójt budżet gminy na 2004 rok po stronie dochodowej i wydatkowej.
    2/ Czy w budżecie gminy na 2004 rok planuje Pan Wójt zaciągnięcie kredytów
    i na jaką kwotę.
    Wójt wyjaśnił, że na pierwsze zapytanie udzieli odpowiedzi przy podejmowaniu uchwał w sprawie podatków natomiast odnosząc się do drugiego zapytania to planuje zaciągnąć kredyt na budowę sali gimnastycznej w Bliżynie i budowę dróg zgłoszonych do Sapardu. Dodał, że o wysokości kredytu nie chciałby się wypowiadać ponieważ decydować będzie o tym ilość dróg przyjętych do wykonania a także wysokość dochodów gminy.
    Radna Elżbieta Karpińska zapytała Wójta w jakiej wysokości kwotowej lub procentowej planuje podwyżki dla pracowników samorządowych.
    Wójt wyjaśnił, że początkowo planował 10% ale ostatecznie zdecydował
    o 3-procentowej podwyżce, czyli takiej jaką założyło Ministerstwo Finansów.
    Ad. 7 a/
    Projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości
    i zwolnień od tego podatku wraz z uzasadnieniem przedstawiła
    Pani Alina Ołownia - Skarbnik Gminy.
    Następnie głos zabrał Wójt stwierdzając, że podnoszenie podatków wzbudza pewną atmosferę niepokoju szczególnie znając trudną sytuację gminy i jej mieszkańców. Odnosząc się do ubiegłego roku należy stwierdzić, że podatki zmalały, dochody także a przecież od tych właśnie czynników zależy wykonanie zadań. Wójt dodał, że nie miał możliwości uczestniczenia w posiedzeniach komisji ponieważ w tym czasie uczestniczył w innych spotkaniach
    i szkoleniach. Na jednym z nich Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej
    w Kielcach stwierdził, że ustawa podatkowa powinna być zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego. Inne ustawy nakładają na samorządy obowiązki bez przyznawania środków na te cele. A są to dwie takie ustawy. Pierwsza
    z nich to prawo energetyczne zgodnie z którym na gminie będzie spoczywał obowiązek oświetlenia wszystkich dróg i ulic dlatego wójt zastanawia się nad podjęciem decyzji o wyłączeniu oświetlenia od godziny 24-tej do godziny
    4 rano tytułem oszczędności. Drugą sprawą są dodatki mieszkaniowe, które również planuje się przekazać do gmin bez pokrycia finansowego. W takiej sytuacji trudno jest opracować projekt budżetu. Ujęto jednak w nim dochody
    z podatku według stawek zaplanowanych w projekcie uchwały. Regionalna Izba Obrachunkowa apelowała, aby samorządy nie spieszyły się z uchwalaniem budżetu ponieważ nie ma danych i stąd mogą one być uchylane. Biorąc pod uwagę stawki zaproponowane w protokołach z posiedzeń komisji, czyli
    w większości na poziomie roku bieżącego, będzie to tylko wegetacja a wszyscy samorządowcy zostali wybierani z tą myślą, by coś zrobić dla społeczeństwa. Wójt widzi wykonanie w 2004 roku sali gimnastycznej i budowę dróg
    z dofinansowaniem z funduszu Sapard natomiast w 2005 roku chciałby rozpocząć budowę oczyszczalni ścieków. Jednakże nie uda się tego wykonać bez odpowiednich dochodów w gminie. Oby tylko nie okazało się na koniec kadencji, że nic nie zostało wykonane. Dlatego wójt apelował do Rady
    o przyjęcie stawek zaproponowanych w projekcie uchwały.
    Pani Alina Ołownia wyjaśniła, że opracowując projekt budżetu gminy na
    2004 rok uwzględniła stawki zaproponowane przez wójta w projekcie uchwały. Biorąc pod uwagę średnio powierzchnię budynku mieszkalnego 100m2 to podatek wzrósłby rocznie o 10 zł a kwartalnie o 2,50 zł. Dlatego należy rozważyć, czy są to kwoty wysokie czy też nie. Są jednak ciągle rosnące zaległości szczególnie od osób prawnych.
    W dalszej części wystąpień głos zabrał Pan Mieczysław Bąk, który przyznał rację Wójtowi i podziela jego niepokoje. Dodał, że Rada z jednej strony musi dbać o dochody gminy ale z drugiej strony nie może zapominać
    o jej mieszkańcach niejednokrotnie znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Wyjaśnił, że w ubiegłym roku na skutek zwolnienia z podatku
    V i VI klasy ziemi przypis znacznie zmalał. Dochód od osób fizycznych wynosi 370 tys.zł, co stanowi 4% budżetu gminy. Są jednak olbrzymie zaległości od osób prawnych wynoszące 1.200 tys. zł. Rada w takiej sytuacji musi stanąć na rozdrożu i podjąć decyzję. Kończąc Przewodniczący Rady stwierdził, że nie ma takiej możliwości aby podatki położyły gminę ponieważ stanowią one niewielki współczynnik budżetu.
    Stanowiska Komisji przedstawili:
    1/ Pan Piotr Zbroja – Komisji Budżetowo-Finansowej i Komisji Rewizyjnej które zgłosiły do projektu uchwały następujące wnioski:
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków mieszkalnych – 0,40zł,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 11,20 zł,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków pozostałych – 1,70 zł,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych – 3,49 zł,
    - od budowli 2%,
    - od 1m2 pow. gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,05 zł,
    - od 1m2 pow. gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 0,45 zł,
    - od 1ha pow. gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych – 3,41 zł,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 8,11 zł.
    Ponadto Komisja proponuje wprowadzenie w projekcie uchwały następujących poprawek:
    1/ wprowadzenie w podstawie prawnej obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych /M.P. Nr 51, poz.804/,
    2/ rozszerzyć treść § 5 o zapis „oraz zostaje podana do wiadomości publicznej
    w sposób zwyczajowo przyjęty”,
    3/ § 6 uchwały otrzymuje brzmienie: „Uchwała wchodzi w życie po upływie
    14 dni od dnia ogłoszenia i ma zastosowanie na rok podatkowy 2004”.
    Powyższe poprawki Komisji proponuje uwzględnić w uchwałach dotyczących: wprowadzenia opłaty administracyjnej oraz opłaty targowej.
    2/ Pani Aleksandra Milanowska – Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych – w dyskusji nad tą uchwałą Pani Aleksandra Milanowska zgłosiła następujące wnioski:
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków mieszkalnych utrzymać stawkę na poziomie roku ubiegłego, czyli 0,40 zł – wniosek nie przeszedł,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków związanych z działalnością gospodarczą – 11,20 zł – wniosek nie został przyjęty,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków – 1,70 zł – wniosek również nie został przyjęty.
    W związku z tym, że zgłoszone przez radną wnioski nie zostały przyjęte Komisja akceptuje projekt uchwały w wersji przygotowanej przez Wójta Gminy.
    3/ Pan Ryszard Olejarz – Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – na której zgłoszony został wniosek przez Pana Ryszarda Olejarza o utrzymanie stawek na poziomie roku 2003 z jednym wyjątkiem a mianowicie od 1m2 pow. gruntów pozostałych zmniejszyć stawkę
    z 0,10 zł na 0,05 zł.
    Komisja głosowała nad poszczególnymi stawkami ustalonymi na rok 2003 i tak:
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków mieszkalnych – 0,40 zł – wniosek został przyjęty,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków związanych z działalnością gospodarczą – 11 zł - wniosek również został przyjęty,
    - od 1m2 pow. użytkowej budynków pozostałych – 1,50 zł – 2 głosy za,
    2 przeciwko, 1 wstrz. się –wniosek pozostaje nie rozstrzygnięty,
    - od budynków zajętych na prowadzenie działalności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych – 3,46 zł – przyjęty przez Komisję,
    - od budowli – 2% - wniosek również przyjęty,
    - od 1m2 gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 0,40 zł – 2 głosy za, 2 przeciwko, 1 wstrz. się – wniosek nie rozstrzygnięty,
    - od 1m2 pow. gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,05zł – wniosek został przyjęty ,
    - od budynków w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 8,06 zł – wniosek przyjęty przez Komisję,
    - od gruntów pod jeziorami zajętych na zbiorniki wodne, retencyjne lub elektrownie wodne – 3,38 zł – wniosek został przyjęty.
    Pan Ryszard Olejarz dodał, że podatek nie jest jedynym obciążeniem dla mieszkańców, mają oni również inne opłaty takie jak za energię, wodę czy gaz. Przyjmując stawki zaproponowane przez Wójta gmina zyska z tego tytułu 60.000zł, a za taką sumę wiele inwestycji się nie zrealizuje.
    W związku ze zgłoszonymi przez Komisje wnioskami Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad nimi i tak:
    1/ w podstawie prawnej skreślić wyraz „oraz” i wprowadzić po ustawie
    o podatkach i opłatach lokalnych „oraz obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych /M.P. Nr 51, poz.804/ - wniosek jednogłośnie przyjęty przez Radę – 14 głosów za,
    2/ od gruntów:
    - związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1m2 powierzchni – w związku z tym, że wniosek 0,40 zł z Komisji ds. Infrastruktury nie został rozstrzygnięty Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję Wójta w projekcie uchwały - 0,45 zł – propozycja przyjęta – 13 głosów za, 1 wstrz. się,
    - pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych od 1 ha powierzchni – 3,38 zł propozycja Kom.ds. Infrastruktury/ - 2 głosy za, 9 przeciwko, 3 wstrz. się – wniosek nie został przyjęty w związku z czym pozostaje propozycja Wójta 3,41 zł,
    - pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1m2 powierzchni – 0,05zł - wniosek przeszedł – 11 głosów za, 1 przeciwko, 2 wstrz. się.
    Przed przystąpieniem do głosowania Pani Alina Ołownia wyjaśniła, że ten podatek w chwili obecnej nie występuje ponieważ grunty pozostają nie sklasyfikowane i brakuje ich zewidencjonowania, jednakże może się pojawić w przypadku opracowania tych dokumentów.
    3/ od budynków lub ich części:
    - mieszkalnych od 1m2 powierzchni użytkowej – 0,40 zł – wniosek przyjęty – 8 głosów za, 4 przeciwko, 2 wstrz. się,
    - związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1m2 powierzchni użytkowej:
    - 11 zł – 2 głosy za, 12 przeciwko,
    - 11,20 zł – 10 głosów za, 4 wstrz. się.
    - zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym od 1m2 pow. użytkowej:
    - 8,06zł – 2 glosy za, 10 przeciwko, 2 wstrz. się – wniosek nie został przyjęty przez Radę w związku z czym pozostaje propozycja Wójta 8,11 zł,
    - zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych od 1m2 pow. użytkowej – 3,49 zł /14 głosów za/,
    - pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1m2 pow. użytkowej:
    - 1,70zł – 8 głosów za, 1 przeciwko, 5 wstrz. się – wniosek przyjęty,
    - od budowli – 2% ich wartości – 14 głosów za.
    4/ w § 5 rozszerzyć zapis o „oraz zostaje podana do wiadomości publicznej
    w sposób zwyczajowo przyjęty” – 14 głosów za – wniosek został przyjęty.
    5/ przyjąć nowe brzmienie § 6 o treści: „Uchwała wchodzi wżycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i ma zastosowanie na rok podatkowy 2004” –
    14 głosów za – wniosek jednogłośnie przyjęty przez Radę.
    Przy 9 głosach za i 5 wstrzymujących się podjęto uchwałę Nr XI/69/03
    w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień od tego podatku.
    b/
    Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr II/8/02 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 12 grudnia 2002r. w sprawie określenia wzorów informacji i deklaracji na podatek rolny, leśny i od nieruchomości przedstawiła Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy. Wyjaśniła przy tym, że proponuje się zmianę tylko
    w 3 wzorach deklaracji podatkowych, pozostałe pozostawałyby bez zmian
    i obowiązywały nadal. Dlatego też Pani Skarbnik zaproponowała nowe brzmienie § 4: „Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i ma zastosowanie od roku podatkowego 2004”. Poprawka ta została jednogłośnie /14 głosów za/ przyjęta przez Radę.
    Komisje nie wniosły uwag do projektu uchwały.
    Również jednogłośnie /14 głosów za/ podjęto uchwałę Nr XI/70/03 zmieniającą uchwałę Nr II/8/02 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 12 grudnia 2002r. w sprawie określenia wzorów informacji i deklaracji na podatek rolny, leśny i od nieruchomości.
    c/
    Nowy projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych wraz z uzasadnieniem przedstawiła Pani Alina Ołownia. Dodała, że stawki zostały zaproponowane na poziomie roku 2003, jedynie dla zachowania minimalnych stawek ministerialnych w niektórych pozycjach zostały podniesione.
    Komisje Rady zaopiniowały pozytywnie nową wersję projektu uchwały.
    Rada jednogłośnie /14 głosów za/ podjęła uchwałę Nr XI/71/03 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.


    d/
    Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej, określenia jej wysokości i poboru wraz z uzasadnieniem przedstawił Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy.
    Stanowiska Komisji przedstawili:
    1/ Pan Piotr Zbroja – Komisji Budżetowo-Finansowej oraz Komisji Rewizyjnej, które proponują zapis § 3 w następującym brzmieniu:
    „§ 3. Wysokość opłaty administracyjnej od czynności wymienionych
    w § 2 wynosi:
    a/ od wypisów – 12 zł,
    b/ od wyrysów – 24 zł.”
    2/ Pani Aleksandra Milanowska – Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, która dyskutowała nad ustaleniem opłaty za wydanie wypisu bądź wyrysu w zależności od ilości stron. Jednakże na rok 2004 Komisja proponuje pozostawić zasady dotychczasowe a jedynie zwiększyć stawki zaproponowane w projekcie uchwały na:
    - od wypisu – 15 zł,
    - od wyrysu – 25 zł.
    3/ Pan Ryszard Olejarz – Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, która pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
    W związku ze zgłoszonymi wnioskami Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad nimi i tak:
    1/ wprowadzić zmiany w podstawie prawnej polegające na skreśleniu wyrazu „oraz” i wprowadzeniu zapisu „oraz obwieszczenia Ministra Finansów z dnia
    31 października 2003r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych /M.P. Nr 51, poz.804/ - 14 głosów za – wniosek został przyjęty przez Radę.
    2/ § 3 otrzymuje nową treść: „Wysokość opłaty administracyjnej od czynności wymienionych w § 2 wynosi:
    a/ od wypisów – 12 zł,
    b/ od wyrysów – 24 zł.”
    Powyższy wniosek został przyjęty wynikiem głosowania: 10 głosów za,
    1 przeciwko, 3 wstrz. się.
    3/ § 7 rozszerzyć o zapis: „oraz zostaje podana do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty” – wniosek został przyjęty – 14 głosów za,
    4/ § 8 otrzymuje nowe brzmienie: „Uchwała wchodzi wżycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i ma zastosowanie na rok podatkowy 2004” – wniosek również został jednogłośnie przyjęty /14 głosów za/.
    Uwzględniając powyżej przyjęte wnioski Rada jednogłośnie /14 głosów za/ podjęła uchwałę Nr XI/72/03 w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej, określenia jej wysokości i poboru.


    e/
    Kolejny projekt uchwały a dotyczący ustalenia wysokości stawek opłaty targowej, sposobu jej poboru, określenia inkasentów oraz wynagrodzenia za inkaso przedstawił wraz z uzasadnieniem Sekretarz Gminy.
    Stanowiska Komisji przedstawili:
    1/ Pani Aleksandra Milanowska – Komisji Oświaty, która proponuje
    w § 2 ust.1 lit.g po zaproponowanej stawce 5zł dopisać „nie więcej niż 579,32zł”. Ponadto Komisja dyskutowała nad rozgraniczeniem wysokości opłaty targowej przy sprzedaży przed samochodem w zależności od zajmowanej powierzchni. Komisja na rok 2004 proponuje utrzymać zasady zawarte w projekcie uchwały jednakże w przyszłości wnosi o rozważenie takiego rozwiązania.
    2/ Pan Ryszard Olejarz – Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, która widzi zasadność uzupełnienia § 2 ust.1 lit.g/ po kwocie „5zł” o zapis „nie więcej niż 579,32zł”. Poza tą uwagą Komisja nie wniosła zastrzeżeń do projektu uchwały.
    3/ Pan Piotr Zbroja – Komisji Budżetowo-Finansowej oraz Komisji Rewizyjnej, które proponują przyjęcie następujących poprawek:
    1/ w § 1 w ust.2 w miejsce ust.2a wpisać ust.3 i zmienić oznaczenie ust.2a na ust.3,
    2/ w § 2 ust.1 lit.f/ skreślić „z ziemi”,
    3/ wprowadzić w § 2 ust.1 lit.g/ przy sprzedaży z ziemi z m2 – 3 zł nie więcej niż 579,32 zł,
    4/ w § 2 ust.1 lit.g/ otrzymuje oznaczenie lit.h/ i po kwocie 5 zł wprowadzić zapis „nie więcej niż 579,32 zł”,
    5/ w § 2 ust.2 otrzymuje nowe brzmienie:
    „2. Za sprzedaż z samochodu uważa się również sprzedaż prowadzoną przed samochodem na szerokości nie większej niż szerokość samochodu,
    a w przypadku sprzedaży mebli na szerokości lub długości samochodu.”
    W związku ze zgłoszonymi licznymi poprawkami do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad nimi i tak:
    1/ wprowadzić zmiany w podstawie prawnej polegające na skreśleniu wyrazu „oraz” i jej uzupełnienie o zapis „oraz obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych /M.P. Nr 51, poz.804/” – 14 głosów za – poprawka została przyjęta przez Radę,
    2/ w § 1 ust.2 zwrot „ust.2a” zamienić zwrotem „ust.3” i zmienić oznaczenie ust.2a na ust.3 – 14 głosów za – wniosek został przyjęty,
    3/ w § 2 ust.1 lit.f/ skreślić zwrot „z ziemi” – 10 głosów za, 4 wstrz. się – wniosek przyjęty przez Radę,
    4/ w § 2 ust.1 po lit.f/ wprowadzić lit.g/ przy sprzedaży z ziemi z m2 3 zł nie więcej niż 579,32 zł oraz zmienić oznaczenie lit.g/ na lit.h/ i po kwocie
    5zł dopisać „nie więcej niż 579,32 zł – poprawki zostały przyjęte wynikiem głosowania: 9 głosów za, 5 wstrz. się,
    5/ w § 2 wprowadzić nowe brzmienie ust.2:
    „2. Za sprzedaż z samochodu uważa się również sprzedaż prowadzoną przed samochodem na szerokości nie większej niż szerokość samochodu,
    a w przypadku sprzedaży mebli na szerokości lub długości samochodu.”
    Powyższa poprawka została przyjęta – 9 głosów za, 5 wstrz. się.
    6/ w § 7 na końcu zdania dopisać „oraz zostaje podana do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty” – wniosek jednogłośnie /14 głosów za/ zaakceptowany przez radnych.
    7/ § 8 otrzymuje nowe brzmienie:
    „8. Uchwała chodzi wżycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i ma zastosowanie na rok podatkowy 2004.”
    Poprawka powyższa również jednogłośnie została przyjęta przez Radę.
    Przy 9 glosach za i 5 wstrz. się podjęto uchwałę Nr XI/73/03 w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty targowej, sposobu jej poboru, określenia inkasentów oraz wynagrodzenia za inkaso uwzględniającą powyżej przyjęte poprawki.
    f/
    Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2003 rok przedstawiła Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy.
    Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały a Rada jednogłośnie
    /14 głosów za/ podjęła uchwałę Nr XI/74/03 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2003 rok.
    g/
    Następnie Rada jednogłośnie /14 głosów za/ podjęła uchwałę Nr XI/75/03
    w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu gminy, które nie wygasają
    z upływem roku budżetowego.
    h/
    Z kolejnym projektem uchwały dotyczącym postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na bankową obsługę budżetu gminy zapoznała
    Pani Alina Ołownia. Przedstawiła również uzasadnienie do podejmowanej uchwały.
    Stanowiska Komisji przedstawili:
    1/ Pan Ryszard Olejarz – Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, która pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
    2/ Pani Aleksandra Milanowska – Komisji Oświaty, która pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
    3/ Pan Piotr Zbroja – Komisji Budżetowo-Finansowej oraz Komisji Rewizyjnej, które pozytywnie zaopiniowały zaproponowany skład osobowy Komisji a mianowicie: Pani Alina Ołownia, Pani Józefa Mołdawa, Pan Andrzej Pietrzyk, Pani Anna Miernik i Pani Maria Pisarek. Ponadto Komisje proponują wprowadzić w § 5 punkt 2 w brzmieniu:
    „2/ uwzględnienia w specyfikacji warunków przetargowych uruchomienia placówki /oddziału/ na terenie gminy”.
    W tej sytuacji obecny punkt 2 przyjąłby oznaczenie punktu 3.
    W wyniku głosowania przyjęto następujące poprawki:
    1/ w § 4 przyjęto skład Komisji przetargowej w osobach:
    1. Alina Ołownia – Przewodnicząca Komisji
    2. Józefa Mołdawa – Członek Komisji
    3. Andrzej Pietrzyk – „ „
    4. Anna Miernik - „ „
    5. Maria Pisarek - „ „
    Radni jednogłośnie przyjęli powyższy skład /14 głosów za/.
    2/ w § 5 wprowadzono punkt 2 w brzmieniu:
    „2/ uwzględnienia w specyfikacji warunków przetargowych uruchomienia placówki /oddziału/ na terenie gminy” – 11 głosów za, 3 wstrz. się.
    Uwzględniając powyższe poprawki jednogłośnie / 14 głosów za/ podjęto uchwałę Nr XI/76/03 w sprawie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na bankową obsługę budżetu gminy.
    i/
    Projekt uchwały w sprawie przejęcia na rzecz gminy sieci wodociągowej zlokalizowanej w Bliżynie przy ul.Zafabrycznej, ul.Bocznej i części ul.Opary wraz z uzasadnieniem przestawił Sekretarz Gminy.
    Wszystkie Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały.
    Jedynie Pan Piotr Zbroja zwrócił się z prośbą do Wójta o wykonanie rzetelnej wyceny sieci wodociągowej, by przejęcie majątku od Syndyka Polifarbu za zadłużenie nie pochłonęło w całości kwoty należnej gminie.
    Radni jednogłośnie / 14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XI/ 77/03 w sprawie przejęcia na rzecz Gminy sieci wodociągowej zlokalizowanej w Bliżynie przy ul.Zafabrycznej, ul.Bocznej i części ul.Opary.
    j/
    W dalszej części podejmowanych uchwał radni rozpatrzyli projekt uchwały
    w sprawie wyrażenia woli rozbudowy sieci wodociągowej na terenie gminy Bliżyn.
    Stanowiska Komisji przedstawili:
    1/ Pani Aleksandra Milanowska – Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych – pozytywna opinia Komisji.
    2/ Pan Ryszard Olejarz –– Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej - również pozytywna opinia Komisji.
    3/ Pan Piotr Zbroja – Komisji Budżetowo-Finansowej i Komisji Rewizyjnej - które proponują następujące poprawki:
    1/ w nagłówku uchwały zamiast „wyrażenia woli” wprowadzić zwrot „celowości” – wniosek przyjęty przez Radę – 8 głosów za, 6 wstrz. się,
    2/ wprowadzić nowe brzmienie § 1 o treści: „§ 1. Pozytywnie opiniuje się działania na rzecz rozbudowy sieci wodociągowej na terenie gminy Bliżyn,
    a w szczególności w miejscowościach:” – 13 głosów za, 1 wstrz. się – poprawka została przyjęta,
    3/ wprowadzić § 3 w brzmieniu: „§ 3. Zobowiązuje się Wójta Gminy do podjęcia działań na rzecz uzyskania środków z funduszy pomocowych”
    w związku z czym obecny § 3 i § 4 przyjęłyby oznaczenie § 4 i § 5 – wniosek przyjęty przez radnych - 8 głosów za, 6 wstrz. się.
    Przy 12 glosach za i 2 wstrz. się radni podjęli uchwałę Nr XI/78/03 w sprawie celowości rozbudowy sieci wodociągowej na terenie gminy Bliżyn.
    k/
    Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Odrowążku przedstawił Sekretarz Gminy.
    Następnie głos zabrał Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku, który na wstępie stwierdził, że nadanie imienia szkole to bardzo miły a zarazem bardzo ważny moment dla całej społeczności szkolnej i mieszkańców Odrowążka. Dodał, że szkoła w Odrowążku jest jedyną placówką na terenie gminy nie posiadającą patrona a jego posiadanie jest rzeczą bardzo ważną ze względu na działalność wychowawczą i dydaktyczną placówki. Spośród wielu postaci i bohaterów narodowych na patrona szkoły w Odrowążku decyzją rodziców, nauczycieli i społeczności uczniowskiej wybrany został pisarz Henryk Sienkiewicz, postać godna uwagi, wielki Polak, i noblista. Dyrektor zwrócił się do Rady o akceptację postaci Henryka Sienkiewicza na patrona szkoły.
    Pani Aleksandra Milanowska złożyła za pośrednictwem Dyrektora Szkoły podziękowania rodzicom i radzie pedagogicznej za tak patriotyczne podejście do sprawy i wybranie wielkiego patrioty na patrona szkoły.
    Radni jednogłośnie /14 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XI/79/03 w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Odrowążku.
    Pan Mirosław Owczarek podziękował Radzie za podjęcie uchwały zapraszając jednocześnie na uroczystość nadania imienia szkole, którą planuje zorganizować na początku czerwca przyszłego roku.
    l/
    Ostatni projekt uchwały dotyczył przyjęcia planów pracy Rady Gminy oraz Komisji na 2004 rok.
    Propozycję planu pracy Rady przedstawiła Pani Elżbieta Karpińska natomiast propozycje planów pracy Komisji poszczególni ich przewodniczący.
    Do planu pracy sesji Komisje zgłosiły jedna uwagę dotyczącą wprowadzenia
    w tematyce sesji kwietniowej informacji o realizacji podatków za 2003 rok.
    Rada jednogłośnie /14 głosów za/ zaakceptowała powyższą uwagę.
    Także jednogłośnie /14 głosów za/ Rada podjęła uchwałę Nr XI/80/03
    w sprawie przyjęcia planów pracy rady Gminy w Bliżynie oraz Komisji na
    2004 rok.


    Ad. 8
    W tym punkcie porządku obrad Wójt poinformował, że zbiórka selektywnych odpadów w gminie odbędzie się w dniach 22 i 23 grudnia b.r.
    Przewodniczący Rady poinformował natomiast, że do końca roku bieżącego nie przewiduje już sesji Rady, chyba że wystąpią okoliczności nadzwyczajne. Dodał, że następna sesja planowana jest na miesiąc styczeń lub luty przyszłego roku.
    Kończąc obrady sesji Pan Mieczysław Bąk złożył wszystkim obecnym życzenia świąteczne i noworoczne.
    Do życzeń dołączyła się również Pani Elżbieta Karpińska – Wiceprzewodnicząca Rady, Pan Wiesław Stępień – Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego oraz Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy.
    Ad. 9
    Obrady sesji trwały od godz.900 do godz.1300.
    Sesję zamknął Przewodniczący Rady dziękując wszystkim za udział.


    Protokólant: Przewodniczący Rady Gminy

    Anna Kowalik Mieczysław Bąk



    Data wprowadzenia: 2004-01-15 1214
    Data upublicznienia: 2004-01-15
    Art. czytany: 3808 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Anna Kowalik
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn