(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zapytanie cenowe Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Odrowążku
» Skład Rady - kadencja 2024 - 2029:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku przez Radę Gminy Bliżyn
» Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Bliżyn oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2024
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
  • Urząd Gminy
  • Referat Finansowo-Budżetowy (FNB)
  • Zadania Referatu Finansowo-Budżetowego

    Do zadań Referatu Finansowo – Budżetowego należy prowadzenie spraw związanych min. z gospodarką budżetową, zapewnieniem przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, wymiarem zobowiązań podatkowych i opłat, egzekucją.
    1. Zadania ogólne:
    1) przygotowanie projektu budżetu gminy i jego realizacja,
    2) analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami finansowymi,
    3) zapewnienie bilansowania finansowanych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
    4) sprawowanie nadzoru i wykonywanie kontroli gospodarki finansowej urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
    5) analiza skuteczności prowadzonych windykacji,
    6) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbą Skarbową i Urzędami Skarbowymi,
    7) czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej,
    8) informowanie stanowisk urzędu i innych jednostek powiązanych z budżetem gminy o zmianach w przepisach prawnych z zakresu finansów publicznych,
    9) prowadzenie szkoleń i instruktażu w zakresie zasad rachunkowości i spraw finansowo – księgowych,
    10) kasowa obsługa urzędu,
    11) ewidencja działalności gospodarczej – prowadzenie rejestru ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie nie będące obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych,

    12) wykonywanie zadań w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, w tym między innymi:
    a) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    b) kontrola warunków sprzedaży określonych w zezwoleniach i opłat za sprzedaż napojów alkoholowych,
    c) współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    2. W zakresie zadań związanych z księgowością budżetową:
    1) prowadzenie obsługi księgowej urzędu w tym naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac oraz dokonywanie rozliczeń składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
    2) prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z ustawą o rachunkowości,
    3) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej dodatków i wydatków budżetowych zadań zleconych oraz funduszy celowych,
    4) czuwanie nad zgodnością opracowanych planów finansowych z uchwalonym budżetem gminy, współpraca z merytorycznymi referatami i stanowiskami,
    5) opracowywanie sprawozdań z wykonanie planów finansowych,
    6) windykacja należności z tytułu użytkowania wieczystego, zarządu i dzierżawy nieruchomości gminnych oraz windykacja innych opłat należnych budżetowi,
    7) opracowywanie okresowych sprawozdań i informacji związanych z realizacją budżetu dla potrzeb Rady, Wójta, komisji Rady, Regionalnej Izby Obrachunkowej.
    8) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem jednostek powiązanych z budżetem gminy, w tym dokonywanie zmian w zakresie wzajemnych rozliczeń,
    8) prowadzenie centralnego rejestru umów,
    9) prowadzenie rejestru faktur i spraw związanych z VAT,
    10) prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych, współpracę z innymi komórkami organizacyjnymi prowadzącymi księgi inwentarzowe,
    11) rozliczanie inwentaryzacji mienia gminy pozostającego w ewidencji finansowo-księgowej urzędu, aktualizacja wyceny i umorzeń środków trwałych.
    3. W zakresie zadań związanych z wymiarem podatków i księgowością podatkową:
    1) wymiar podatków oraz opłat określonych w odrębnych przepisach, prowadzenie kontroli w tym zakresie,
    2) załatwianie spraw związanych z umarzaniem należności, odraczaniem terminów spłat i ustalaniem wysokości rat,
    3) wydawanie zaświadczeń w sprawach finansowych,
    4) prowadzenie księgowości podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości, od środków transportowych, od osób fizycznych, od osób prawnych i innych podmiotów gospodarczych, w tym rozliczanie sołtysów i inkasentów z należności podatkowych,
    5) windykacja należności podatków i opłat lokalnych, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz zabezpieczeń na majątku dłużnika,
    6) prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania,
    7) prowadzenie centralnego rejestru umów,
    8) prowadzenie rejestru faktur i spraw związanych z VAT.


    Data wprowadzenia: 2013-07-24 1303
    Data upublicznienia: 2013-07-24
    Art. czytany: 3899 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn