A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zapytanie nr 54/2019 - Radna Aneta Smulczyńska
» Zapytanie nr 53/2019 - Radna Aneta Smulczyńska
» Interpelacja nr 52/2019 - Radna Aneta Smulczyńska
» Interpelacja nr 51/2019 - Radna Aneta Smulczyńska
» Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2019 r.
  • Urząd Gminy
  • Urząd Stanu Cywilnego (USC)
  • Zadania Urzędu Stanu Cywilnego

    1.Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
    1) wykonywanie spraw z zakresu obowiązków Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    2) przyjmowanie oświadczeń o:
    a) wstąpieniu w związek małżeński,
    b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
    c) stwierdzeniu legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
    d) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa
    e) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
    f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    g) uznaniu dziecka w wypadkach grożącego niebezpieczeństwa,
    h) nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
    3) sporządzanie aktów urodzeń, małżeństwa i zgonów oraz wydawanie z nich odpisów,
    4) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa konkordatowego,
    5) sporządzanie aktów małżeństwa na podstawie zaświadczenia przekazanego przez duchownego,
    6) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
    7) przyjmowanie oświadczeń w sprawach uznania dziecka jak również nadaniu dziecku pochodzącemu spoza małżeństwa nazwiska męża matki,
    8) należyte prowadzenie ksiąg, rejestrów i aktów zbiorczych, właściwe ich przechowywanie, zabezpieczenie przed uszkodzeniem, niszczeniem, kradzieżą oraz dostępem osób trzecich,
    9) dokonywanie przypisków i wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego napływających z innych USC, jak również z sądu,
    10)prowadzenie archiwum USC i przekazywanie ponad 100-letnich ksiąg stanu cywilnego do archiwum państwowego,
    11)występowanie z wnioskami do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o nadanie medali „za długoletnie pożycie małżeńskie” oraz przygotowanie uroczystości związanych z ich wręczeniem,
    12) ustanowienie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie,
    13) współpraca z sądami opiekuńczymi – wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego
    14) wydawanie decyzji w sprawach:
    a) zawarcia związku małżeńskiego przed upływem terminu,
    b) wpisania zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskich ksiąg,
    c) uzupełniania treści aktu sporządzonego za granicą,
    d) odtwarzania treści aktu stanu cywilnego,
    e) sprostowania błędu pisarskiego,
    f) zmiany imienia i nazwiska,
    15) wykonywanie zadań wynikających z konkordatu.
    16) prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej do USC.

    2. Z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i powszechnego obowiązku obrony i zgromadzeń:
    1) prowadzenie ewidencji ludności ( w systemie kartotecznym i elektronicznym),
    2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
    3) współpraca w nadawaniu, zmianie i likwidacji nr PESEL,
    4) przekazywanie zawiadomień o zgonach do Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kam,
    5) wydawanie zaświadczeń i poświadczeń zameldowania,
    6) udostępnianie danych osobowych organom państwowym, sądowym, instytucją i osobom fizycznym,
    7) przygotowanie dyrektorom szkół wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
    8) sporządzanie spisów i zestawień ludności do celów wyborów, potrzeb organów zdrowia, komend wojskowych, szkół i innych organów,
    9) współpraca bieżąca ze Świętokrzyskim Urzędem Wojewódzkim, WKU, Policją, Krajowym Biurem Wyborczym,
    10) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
    11) prowadzenie rejestru wydanych, utraconych i unieważnionych dowodów osobistych,
    12) prowadzenie archiwum kopert osobowych,
    13) sporządzanie wykazów osób podlegających rejestracji i stawieniu się do kwalifikacji wojskowej,
    14) prowadzenie ewidencji osób, które nie zgłosiły się do kwalifikacji,
    15) przyjmowanie zgłoszeń o mającym się odbyć zgromadzeniu i załatwianie innych spraw dotyczących zgromadzeń,
    16) wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórki publicznej na terenie gminy,
    17) współpraca z wymiarem sprawiedliwości i organami ścigania w zakresie utrzymanie bezpieczeństwa publicznego i porządku publicznego.


    Data wprowadzenia: 2013-07-25 1023
    Data upublicznienia: 2013-07-25
    Art. czytany: 6307 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: adamgrzegorz@interia.pl
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Dowody osobiste

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1700
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Urząd Stanu Cywilnego,
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1515
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego: 31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn