Uchwała Nr XLI/265/2010 Rady Gminy Bliżyn - W sprawie określenia jednostek budżetowych, źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i ich przeznaczenie oraz sposobu i trybu sporządzania planów finansowych dla wydzielonych rachunków dochodów

2010-11-18 1015
Art. czytany: 2686 razy

Z dnia: 8 listopada 2010r.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.223 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się wykaz jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku:
1) Zespół Szkół w Bliżynie,
2) Szkoła Podstawowa w Mroczkowie,
3) Szkoła Podstawowa w Odrowążku,
2. Na wydzielonym rachunku jednostki budżetowe określone w ust. 1 gromadzą dochody pochodzące z:
1) odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie albo użytkowaniu jednostki budżetowej,
2) spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej,
3) wpłat za żywienie,
4) wpłat za zakwaterowanie,
5) czynszów z tytułu wynajmów,
6) wpłat za legitymacje, zaświadczenia i duplikaty świadectw,
7) wpłat ze sprzedaży surowców wtórnych,
8) odsetek od środków finansowych gromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym dochodów,
3. Dochody gromadzone na wydzielonym rachunku przeznacza się na:
1) remont lub odtworzenie mienia w przypadku uzyskiwania dochodów z tytułów wymienionych w ust.2 pkt1,
2) cele wskazane przez darczyńcę,
3) zakup artykułów żywnościowych,
4) pokrycie kosztów związanych z działalnością eksploatacyjną jednostek, takich jak: opłaty za usługi telekomunikacyjne i internetowe, energię, wodę, gaz, naprawy i konserwację sprzętu,
5) zakup materiałów i wyposażenia,
6) zakup pomocy dydaktycznych, naukowych i książek,
7) świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp,
8) zakupy inwestycyjne,
9) remonty bieżące,
10) ubezpieczenie sprzętu,
11) podatek od nieruchomości (od powierzchni wynajmowanej na działalność gospodarczą),
12) koszty i prowizje bankowe,
13) wydatki inwestycyjne,
4. Kierownicy jednostek budżetowych, o których mowa w ust.1 gromadzą dochody, o których mowa w ust.2, jak również dokonują wydatków, o których mowa w ust.3 począwszy od 1 stycznia 2011 roku.

§ 2. 1. W terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy kierownicy jednostek budżetowych wskazanych w § 1 ust.1 przygotowują materiały planistyczne zawierające:
1) plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf – wraz z uzasadnieniem przyjętych źródeł i kwot,
2) plan wydatków ponoszonych z dochodów wskazanych ust.1 pkt 1, w szczegółowości dział, rozdział, paragraf – wraz z uzasadnieniem przyjętych wielkości oraz określeniem zadań inwestycyjnych (wydatków i zakupów) i remontowych, oddzielnie dla poszczególnych tytułów pozyskiwania dochodów.
2. Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 na podstawie informacji Wójta o przyjętych w projekcie uchwały budżetowej kwotach dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, łącznie z projektami planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych opracowują projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, w terminie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów wydanym na podstawie art.17 ust.1 ustawy o finansach publicznych.
3. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 weryfikowane są przez Wójta w terminie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów wydanym na podstawie art.17 ust.1 ustawy o finansach publicznych.
4. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1:
1) w przypadku gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej,
2) w przypadku niezgodności z projektem uchwały budżetowej, doprowadzone do zgodności,
zatwierdza kierownik jednostki budżetowej, o której mowa w § 1 ust.1 uchwały.
Zatwierdzone projekty planów finansowych stanowią podstawę gospodarki finansowej jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.
5. Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 na podstawie informacji Wójta o przyjętych w uchwale budżetowej kwotach dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, łącznie z planami finansowymi samorządowych jednostek budżetowych opracowują plany finansowe dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, w terminie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów wydanym na podstawie art.17 ust.1 ustawy o finansach publicznych.
6. Projekty planów finansowych i plany finansowe dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych sporządzane są w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf oddzielnie dla poszczególnych tytułów pozyskiwanych dochodów.
7. Kierownik jednostki budżetowej, o której mowa w § 1 ust.1 może dokonywać zmian w planie finansowym dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, polegających na zmianach w planie wydatków, tak aby zachowana była zgodność z planem rachunku dochodów i wydatków z nich finansowanych określonym w uchwale budżetowej.
8. Pozostałe zmiany planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów i wydatków z nich finansowanych mogą być dokonane jedynie po uprzedniej zmianie uchwały budżetowej w tym zakresie.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XX/182/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 17 lutego 2005 roku w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów własnych jednostek organizacyjnych oświaty oraz uchwała Nr XXII/191/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 28 kwietnia 2005 roku zmieniająca uchwałę Nr XX/182/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 17 lutego 2005 roku w sprawie utrzymania wydzielonego rachunku dochodów własnych jednostek organizacyjnych oświaty.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi oraz kierownikom jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1.

§ 5.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie po raz pierwszy do uchwały budżetowej na rok 2011.

Przewodnicząca Rady Gminy
(-) Anna Leżańska