Uchwała Nr XLI/265/2010 Rady Gminy Bliżyn - W sprawie określenia jednostek budżetowych, źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i ich przeznaczenie oraz sposobu i trybu sporządzania planów finansowych dla wydzielonych rachunków dochodów 2010-11-18 1015 Art. czytany: 2686 razy Z dnia: 8 listopada 2010r. Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.223 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)uchwala się, co następuje: § 1. 1. Ustala się wykaz jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku: 1) Zespół Szkół w Bliżynie, 2) Szkoła Podstawowa w Mroczkowie, 3) Szkoła Podstawowa w Odrowążku, 2. Na wydzielonym rachunku jednostki budżetowe określone w ust. 1 gromadzą dochody pochodzące z: 1) odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie albo użytkowaniu jednostki budżetowej, 2) spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej, 3) wpłat za żywienie, 4) wpłat za zakwaterowanie, 5) czynszów z tytułu wynajmów, 6) wpłat za legitymacje, zaświadczenia i duplikaty świadectw, 7) wpłat ze sprzedaży surowców wtórnych, 8) odsetek od środków finansowych gromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym dochodów, 3. Dochody gromadzone na wydzielonym rachunku przeznacza się na: 1) remont lub odtworzenie mienia w przypadku uzyskiwania dochodów z tytułów wymienionych w ust.2 pkt1, 2) cele wskazane przez darczyńcę, 3) zakup artykułów żywnościowych, 4) pokrycie kosztów związanych z działalnością eksploatacyjną jednostek, takich jak: opłaty za usługi telekomunikacyjne i internetowe, energię, wodę, gaz, naprawy i konserwację sprzętu, 5) zakup materiałów i wyposażenia, 6) zakup pomocy dydaktycznych, naukowych i książek, 7) świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp, 8) zakupy inwestycyjne, 9) remonty bieżące, 10) ubezpieczenie sprzętu, 11) podatek od nieruchomości (od powierzchni wynajmowanej na działalność gospodarczą), 12) koszty i prowizje bankowe, 13) wydatki inwestycyjne, 4. Kierownicy jednostek budżetowych, o których mowa w ust.1 gromadzą dochody, o których mowa w ust.2, jak również dokonują wydatków, o których mowa w ust.3 począwszy od 1 stycznia 2011 roku. § 2. 1. W terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy kierownicy jednostek budżetowych wskazanych w § 1 ust.1 przygotowują materiały planistyczne zawierające: 1) plan dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf – wraz z uzasadnieniem przyjętych źródeł i kwot, 2) plan wydatków ponoszonych z dochodów wskazanych ust.1 pkt 1, w szczegółowości dział, rozdział, paragraf – wraz z uzasadnieniem przyjętych wielkości oraz określeniem zadań inwestycyjnych (wydatków i zakupów) i remontowych, oddzielnie dla poszczególnych tytułów pozyskiwania dochodów. 2. Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 na podstawie informacji Wójta o przyjętych w projekcie uchwały budżetowej kwotach dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, łącznie z projektami planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych opracowują projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, w terminie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów wydanym na podstawie art.17 ust.1 ustawy o finansach publicznych. 3. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 weryfikowane są przez Wójta w terminie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów wydanym na podstawie art.17 ust.1 ustawy o finansach publicznych. 4. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1: 1) w przypadku gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej, 2) w przypadku niezgodności z projektem uchwały budżetowej, doprowadzone do zgodności, zatwierdza kierownik jednostki budżetowej, o której mowa w § 1 ust.1 uchwały. Zatwierdzone projekty planów finansowych stanowią podstawę gospodarki finansowej jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej. 5. Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1 na podstawie informacji Wójta o przyjętych w uchwale budżetowej kwotach dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, łącznie z planami finansowymi samorządowych jednostek budżetowych opracowują plany finansowe dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, w terminie określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów wydanym na podstawie art.17 ust.1 ustawy o finansach publicznych. 6. Projekty planów finansowych i plany finansowe dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych sporządzane są w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf oddzielnie dla poszczególnych tytułów pozyskiwanych dochodów. 7. Kierownik jednostki budżetowej, o której mowa w § 1 ust.1 może dokonywać zmian w planie finansowym dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych, polegających na zmianach w planie wydatków, tak aby zachowana była zgodność z planem rachunku dochodów i wydatków z nich finansowanych określonym w uchwale budżetowej. 8. Pozostałe zmiany planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów i wydatków z nich finansowanych mogą być dokonane jedynie po uprzedniej zmianie uchwały budżetowej w tym zakresie. § 3. Traci moc uchwała Nr XX/182/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 17 lutego 2005 roku w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów własnych jednostek organizacyjnych oświaty oraz uchwała Nr XXII/191/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 28 kwietnia 2005 roku zmieniająca uchwałę Nr XX/182/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 17 lutego 2005 roku w sprawie utrzymania wydzielonego rachunku dochodów własnych jednostek organizacyjnych oświaty. § 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi oraz kierownikom jednostek budżetowych, o których mowa w § 1 ust.1. § 5.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie po raz pierwszy do uchwały budżetowej na rok 2011. Przewodnicząca Rady Gminy (-) Anna Leżańska |