ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA
INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
2004-01-12 1022 Art. czytany: 8865 razy MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 0 WYMAGANE DOKUMENTY 0 OPŁATY 0 TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA 0 PODSTAWA PRAWNA 0 TRYB ODWOŁAWCZY 0 DODATKOWE INFORMACJE 0 0 0 0 1. Zasady postępowania w indywidualnych sprawach obywateli oraz terminy załatwiania tych spraw regulują przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz przepisy szczególne. 2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się wyłącznie przepisami prawa. 3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw obywateli ponoszą Kierownicy Referatów oraz pracownicy zgodnie z zakresem czynności. 4. Koordynacja i kontrola działania komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków należy do Sekretarza. 5. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do: 1. Udzielania informacji, wyjaśniania treści obowiązujących przepisów prawnych i udostępniania akt sprawy stronom postępowania. 2. Rozpatrzenia sprawy interesanta na jednym stanowisku pracy, załatwiając wszystkie formalności z innymi stanowiskami, celem ostatecznego i terminowego załatwienia wniesionej sprawy. 3. Załatwianie spraw obywateli bez zbędnej zwłoki w miarę możliwości na miejscu lub określenia terminu załatwienia sprawy, a w sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu jednego miesiąca. 4. Informowanie zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy w każdym etapie postępowania. 5. Powiadamianie zainteresowanych o przedłużeniu terminu załatwiania sprawy, jeżeli zajdzie taka konieczność. 6. Informowanie stron o przysługujących im środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć. 1. Organizację, zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie regulują przepisy instrukcji kancelaryjnej dla urzędów gmin. 2. Sprawy wniesione do Urzędu przez obywateli są kwalifikowane, ewidencjonowane i archiwizowane zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt według następujących zasad: 1. Korespondencja wpływająca do Urzędu jest niezwłocznie rejestrowana, przez co rozumie się: a) nadanie korespondencji pieczęci i daty wpływu na piśmie lub kopercie (w przypadku koperty nie podlegającej otwarciu), b) wpisanie do rejestru pism pod kolejnym numerem i naniesienie tego numeru do pieczęci wpływu korespondencji. 2. Z korespondencją wpływającą do Urzędu niezwłocznie zapoznaje się Sekretarz i kieruje ją na stanowiska merytoryczne. 3. Pracownik wykonujący czynności kancelaryjne jest odpowiedzialny za uzupełnienie rejestru symbolami adresata i niezwłoczne kierowanie zadekretowanej korespondencji do właściwego adresata. 4. Korespondencja do Rady Gminy przyjmowana jest do odrębnego rejestru i przekazywana bezpośrednio Przewodniczącemu Rady. 1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia w określonych godzinach. 2. Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy Referatów oraz pracownicy przyjmują interesantów w każdym dniu tygodnia w godzinach pracy Urzędu. 0 0 0 0 0 0 |