ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

2004-01-12 1022
Art. czytany: 8204 razy

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
0

WYMAGANE DOKUMENTY
0

OPŁATY
0

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
0

PODSTAWA PRAWNA
0

TRYB ODWOŁAWCZY
0

DODATKOWE INFORMACJE
0

0
0

0
§ 40



1. Zasady postępowania w indywidualnych sprawach obywateli oraz terminy załatwiania tych spraw regulują przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz przepisy szczególne.



2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się wyłącznie przepisami prawa.



3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw obywateli ponoszą Kierownicy Referatów oraz pracownicy zgodnie z zakresem czynności.



4. Koordynacja i kontrola działania komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków należy do Sekretarza.



5. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

1. Udzielania informacji, wyjaśniania treści obowiązujących przepisów prawnych i udostępniania akt sprawy stronom postępowania.

2. Rozpatrzenia sprawy interesanta na jednym stanowisku pracy, załatwiając wszystkie formalności z innymi stanowiskami, celem ostatecznego i terminowego załatwienia wniesionej sprawy.

3. Załatwianie spraw obywateli bez zbędnej zwłoki w miarę możliwości na miejscu lub określenia terminu załatwienia sprawy, a w sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu jednego miesiąca.

4. Informowanie zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy w każdym etapie postępowania.

5. Powiadamianie zainteresowanych o przedłużeniu terminu załatwiania sprawy, jeżeli zajdzie taka konieczność.

6. Informowanie stron o przysługujących im środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.



§ 41



1. Organizację, zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie regulują przepisy instrukcji kancelaryjnej dla urzędów gmin.



2. Sprawy wniesione do Urzędu przez obywateli są kwalifikowane, ewidencjonowane i archiwizowane zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt według następujących zasad:

1. Korespondencja wpływająca do Urzędu jest niezwłocznie rejestrowana, przez co rozumie się:

a) nadanie korespondencji pieczęci i daty wpływu na piśmie lub kopercie (w przypadku koperty nie podlegającej otwarciu),

b) wpisanie do rejestru pism pod kolejnym numerem i naniesienie tego numeru do pieczęci wpływu korespondencji.

2. Z korespondencją wpływającą do Urzędu niezwłocznie zapoznaje się Sekretarz i kieruje ją na stanowiska merytoryczne.

3. Pracownik wykonujący czynności kancelaryjne jest odpowiedzialny za uzupełnienie rejestru symbolami adresata i niezwłoczne kierowanie zadekretowanej korespondencji do właściwego adresata.

4. Korespondencja do Rady Gminy przyjmowana jest do odrębnego rejestru i przekazywana bezpośrednio Przewodniczącemu Rady.



§ 42



1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia w określonych godzinach.



2. Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy Referatów oraz pracownicy przyjmują interesantów w każdym dniu tygodnia w godzinach pracy Urzędu.
0
0

0
0

0
0