Zarządzenie Nr 0050.74.2011 Wójta Gminy Bliżyn - w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej w Urzędzie Gminy w Bliżynie. 2012-02-02 1428 Art. czytany: 2360 razy Z dnia: 28 grudnia 2011 roku Na podstawie art.30 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (D. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art.26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (D.U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 i Nr 165, poz. 1316) oraz § 7 ust. 1 instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych stanowiącej załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 11/2002 Wójta Gminy w Bliżynie z dnia 2 września 2002 roku w prawie przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostki budżetowej Urząd Gminy w Bliżynie zarządza się, co następuje: § 1. Zarządza się przeprowadzenie okresowej inwentaryzacji w Urzędzie Gminy w następujących formach: 1/ w drodze spisu z natury: - gotówki oraz dowodów kasowych, - druków ścisłego zarachowania, - zapasów ewidencjonowanych na koncie 310 z wyjątkiem paliwa do samochodów OSP, - składników aktywów będących własnością innych jednostek powierzonych gminie do używania, 2/ w drodze uzyskania pisemnego potwierdzenia sald – własnych aktywów powierzonych kontrahentom, 3/ w drodze weryfikacji stanu księgowego: - gruntów, - należności i zobowiązań wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych, - tytułów publiczno-prawnych, - paliwo do samochodów OSP zaewidencjonowane na koncie 310, w terminie do dnia 15 stycznia 2012 roku. § 2. 1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w składzie: - Marzena Jeżewska – Boczek - przewodnicząca - Maria Pisarek - członek - Bożena Chyb– członek do dokonania spisu z natury aktywów wymienionych w § 1 pkt 1. 2. Zobowiązuje się pracowników prowadzących podlegające weryfikacji stany ewidencyjne do dokonania inwentaryzacji aktywów wymienionych w § 1pkt 2 i 3. § 3. Podaje się personalia osób materialnie odpowiedzialnych za: 1) gotówkę oraz dowody kasowe – Agnieszka Prościńska, 2) druki ścisłego zarachowania – Katarzyna Lorek, 3) zapasy materiałów na składzie – Renata Ślęzak - Kałuża, Kuszewski Zbigniew, 4) sprzęt komputerowy służący do transmisji danych w SWDO – Luiza Jurczyk - Kutryb, 5) sprzęt służący do akcji kryzysowych – Zdzisław Kuźdub. § 4. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg stanu na dzień 30 grudnia 2011r.. § 5. Zobowiązuje Komisje Inwentaryzacyjne do: 1) Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych, 2) Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych, 3) Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo - budżetowego w terminie pięciu dni po terminie zakończenia spisu. § 6. Zobowiązuje się członków Komisji do właściwego, dokładnego i rzetelnego przeprowadzenia inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym. § 7. Przyjmuje się dzień 15 stycznia 2012 roku jako termin zakończenia prac przez Komisję Inwentaryzacyjną. § 8. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy oraz Przewodniczącemu Komisji co do podjęcia decyzji wynikających z przeprowadzonej inwentaryzacji. § 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Wójt Gminy Bliżyn (-) Mariusz Walachnia |