P r o t o k ó ł Nr XXIV/05 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 24 czerwca 2005r. w Szkole Podstawowej w Mroczkowie. 2005-08-16 1159 Art. czytany: 4135 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 24 czerwca 2005r. w Szkole Podstawowej w Mroczkowie. Na sesji obecni byli wszyscy radni tj. 15 osób. Ponadto udział w obradach sesji wzięli: 1/ Pan Wiesław Stępień – Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego 2/ Pani Dorota Żak – Radna Powiatu Skarżyskiego 3/ Pan Piotr Zalega – Dyrektor SP ZOZ w Bliżynie i zarazem radny powiatowy 4/ Pani Zofia Nowak – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie 5/ Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie 6/ Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie 7/ Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 8/ Pan Andrzej Kurpeta – Prezes Zarządu Oddziału ZNP w Bliżynie 9/ Ks. Prałat Jerzy Karbownik – Kustosz Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku-Kam. 10/ Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy 11/ Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy 12/ Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 13/ Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG 14/ Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 15/ Pani Anna Kowalik – Obsługa Rady Gminy 16/ Pani Katarzyna Cichocka – prac. UG ds. planowania przestrzennego 17/ Pan Zdzisław Kuźdub – inspektor ds. p.poż w UG 18/ Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 19/ Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski 20/ Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołu z obrad XXII i XXIII sesji Rady. 3. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji oraz o pracy między sesjami. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 6. Informacja o działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie za 2004 rok: a/ wystąpienie Kierownika Ośrodka, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 7. Informacja o działalności opieki zdrowotnej za 2004 rok: a/ wystąpienie Kierownika SP ZOZ, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji, e/ podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2004 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie. 8. Informacja o działalności straży pożarnej za 2004 rok: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 9. Podjęcie protestu Rady Gminy w Bliżynie w sprawie zmian przepisów prawnych określających zasady przyznawania uczniom stypendiów socjalnych. 10. Podjęcie apelu Rady Gminy w Bliżynie o zmianę prawa oświatowego. 11. Informacja o działalności szkół za miniony rok szkolny 2004/2005: a/ wystąpienia Dyrektorów Szkół, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych oraz Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 12. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2004 Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie, b/ miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Bliżyn 1” na obszarze gminy Bliżyn, c/ wyrażenia opinii do projektu planu aglomeracji Bliżyn, d/ zasad wydzierżawiania i wynajmowania nieruchomości na okres dłuższy niż trzy lata oraz ustalenia minimalnych stawek czynszu, e/ sprzedaży lokalu mieszkalnego w budynku nr 2 w Sołtykowie – obręb Płaczków, gm.Bliżyn, f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok. 13. Zatwierdzenie protokołu z kontroli Komisji Rewizyjnej w zakresie realizacji opłaty za pobór wody za 2004 rok. 14. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 15. Zamknięcie obrad sesji. |