P r o t o k ó ł Nr XXV/05 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 sierpnia 2005r. w Szkole Podstawowej w Sorbinie. 2005-09-19 1206 Art. czytany: 3959 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 sierpnia 2005r. w Szkole Podstawowej w Sorbinie. Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecnych było 14 radnych. Radny Piotr Zbroja zmarł 5.08.2005r. Sesja rozpoczęła się o godz.10.00 natomiast o godz.9.00 została odprawiona msza żałobna za radnego ś.p. Piotra Zbroję w Kościele Parafialnym w Sorbinie. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pan Roman Białek – Kierownik Działu PUP w Skarżysku-Kam. 2. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy 3. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy 4. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 5. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG 6. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 7. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady 8. Pani Dorota Zbroja – żona zmarłego radnego 9. Ks. Jacenty Socha – Proboszcz Parafii Rzymsko-Katolickiej w Sorbinie 10. Ks. Andrzej Olszewski – Proboszcz Parafii Rzymsko-Katolickiej w Odrowążku 11. Pani Dorota Żak – Radna Powiatu Skarżyskiego 12. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 13. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie 14. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie 15. Pan Zenon Nowakowski – Kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Skarżysku-Kam. 16. Pan Jan Pepaś – Prezes RG SLD w Bliżynie 17. Pani Bożena Zep-Nowek – przedstawiciel NSZZ Pracowników Oświaty i Wychowania w Skarżysku-Kam. 18. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 19. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności 20. Mieszkańcy gminy Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołu z obrad XXIV sesji Rady. 3. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji oraz o pracy między sesjami. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 6. Informacja o stanie bezrobocia na terenie gminy Bliżyn: a/ wystąpienie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kam. b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 7. Ocena realizacji budżetu gminy za I półrocze 2005r.: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 8. Informacja o realizacji podatków za I półrocze 2005r.: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 9. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Bliżyn, b/ zmiany Statutu Międzygminnego Związku „Planowanie Przestrzenne” z siedzibą w Kielcach, c/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok, d/ zmieniająca uchwałę Nr XXII/190/05 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 28 kwietnia 2005 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005, e/ rozpatrzenia skargi Pana Tadeusza Durlika na „bezradność, nieudolność i opieszałość władz i urzędników referatu technicznego” Gminy Bliżyn, f/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego, g/ nadania nazwy ulicy na terenie Bliżyna, h/ zmiany przeznaczenia gruntów rolnych położonych w obrębie wsi Płaczków w Gminie Bliżyn. 10. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 11. Zamknięcie obrad sesji. W załączniku pełna treść protokołu z sesji. |