P r o t o k ó ł Nr XXVI/05 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 26 października 2005r. w świetlicy OSP w Bliżynie 2005-11-25 1334 Art. czytany: 4100 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 26 października 2005r. w świetlicy OSP w Bliżynie. Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecnych było 14 radnych. Radny Piotr Zbroja zmarł 5.08.2005r. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pan Łukasz Wojciechowski – Starosta Powiatu Skarżyskiego 2. Pan Wiesław Stępień – Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego 3. Pan Andrzej Kazanowski – Wiceprezydent Miasta Skarżysko-Kamienna 4. Pan Mariusz Purc – Firma PWNS „ALMAX” z Radomia 5. Pan Michał Szuster – Prezes Związku Międzygminnego „Utylizator” 6. Pani Anna Chrzanowska – Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kam. 7. Pani Edyta Sierpińska i Pani Agata Nowakowska-Buk – przedstawicielki Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych w Kielcach 8. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy Bliżyn 9. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy 10. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 11. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG 12. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 13. Pani Zofia Nowak – Kierownik GOPS w Bliżynie i Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Bliżynie 14. Pan Piotr Zalega – Dyrektor SP ZOZ w Bliżynie i Radny Powiatu Skarżyskiego 15. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie 16. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie 17. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 18. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 19. Sołtysi Gminy Bliżyn zgodnie z załączoną listą obecności 20. Mieszkańcy Gminy Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołu z obrad XXV sesji Rady. 3. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji oraz o pracy między sesjami. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 6. Ocena stanu sanitarno-higienicznego gminy: a/ wystąpienie Wójta Gminy i zaproszonych gości, b/ stanowisko Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 7. Informacja o działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: a/ wystąpienie Przewodniczącej Komisji, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 8. Informacja o stanie przygotowania gminy do korzystania z funduszy pomocowych UE. 9. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia między Gminą Bliżyn i Gminą Skarżysko-Kamienna dotyczącego zamknięcia i rekultywacji składowiska odpadów w Skarżysku-Kamiennej „Łyżwy” w ramach realizacji zadań Związku Międzygminnego „Utylizator”, b/ zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku krajowym, c/ zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, d/ zaciągnięcia pożyczki na prefinansowanie programów współfinansowanych ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych, e/ zaciągnięcia pożyczki na prefinansowanie programów współfinansowanych ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych, f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005, g/ nabycia nieruchomości na rzecz gminy, h/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Bliżyn, i/ zaopatrzenia w wodę miejscowości Rędocin. 10. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych. 11. Zatwierdzenie protokołu z kontroli Komisji Rewizyjnej w zakresie umorzeń podatków od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i od osób prawnych za okres II półrocza 2004r. oraz I półrocza 2005r. 12. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 13. Zamknięcie obrad sesji. Protokólant Anna Kowalik W załączniku pełna treść protokołu |