P r o t o k ó ł Nr XXVI/05 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 26 października 2005r. w świetlicy OSP w Bliżynie

2005-11-25 1334
Art. czytany: 4100 razy

P r o t o k ó ł Nr XXVI/05
z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 26 października 2005r. w świetlicy OSP w Bliżynie.


Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecnych było 14 radnych. Radny Piotr Zbroja zmarł 5.08.2005r.
Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1. Pan Łukasz Wojciechowski – Starosta Powiatu Skarżyskiego
2. Pan Wiesław Stępień – Przewodniczący Rady Powiatu Skarżyskiego
3. Pan Andrzej Kazanowski – Wiceprezydent Miasta Skarżysko-Kamienna
4. Pan Mariusz Purc – Firma PWNS „ALMAX” z Radomia
5. Pan Michał Szuster – Prezes Związku Międzygminnego „Utylizator”
6. Pani Anna Chrzanowska – Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kam.
7. Pani Edyta Sierpińska i Pani Agata Nowakowska-Buk – przedstawicielki Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych w Kielcach
8. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy Bliżyn
9. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
10. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
11. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG
12. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
13. Pani Zofia Nowak – Kierownik GOPS w Bliżynie i Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Bliżynie
14. Pan Piotr Zalega – Dyrektor SP ZOZ w Bliżynie i Radny Powiatu Skarżyskiego
15. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie
16. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
17. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
18. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
19. Sołtysi Gminy Bliżyn zgodnie z załączoną listą obecności
20. Mieszkańcy Gminy

Zatwierdzony porządek obrad sesji:

1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.

2. Przyjęcie protokołu z obrad XXV sesji Rady.

3. Informacja Wójta o realizacji uchwał Rady podjętych na ostatniej sesji oraz o pracy między sesjami.

4. Wystąpienia zaproszonych gości.

5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

6. Ocena stanu sanitarno-higienicznego gminy:
a/ wystąpienie Wójta Gminy i zaproszonych gości,
b/ stanowisko Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

7. Informacja o działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
a/ wystąpienie Przewodniczącej Komisji,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

8. Informacja o stanie przygotowania gminy do korzystania z funduszy pomocowych UE.

9. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia między Gminą Bliżyn i Gminą Skarżysko-Kamienna dotyczącego zamknięcia i rekultywacji składowiska odpadów w Skarżysku-Kamiennej „Łyżwy” w ramach realizacji zadań Związku Międzygminnego „Utylizator”,
b/ zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku krajowym,
c/ zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach,
d/ zaciągnięcia pożyczki na prefinansowanie programów współfinansowanych ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych,
e/ zaciągnięcia pożyczki na prefinansowanie programów współfinansowanych ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych,
f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005,
g/ nabycia nieruchomości na rzecz gminy,
h/ przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Bliżyn,
i/ zaopatrzenia w wodę miejscowości Rędocin.

10. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych.

11. Zatwierdzenie protokołu z kontroli Komisji Rewizyjnej w zakresie umorzeń podatków od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i od osób prawnych za okres II półrocza 2004r. oraz I półrocza 2005r.

12. Informacje, komunikaty i oświadczenia.

13. Zamknięcie obrad sesji.

Protokólant

Anna Kowalik

W załączniku pełna treść protokołu