SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 15.12.2005 r. DO 06.02.2006 r.

2006-02-16 0956
Art. czytany: 5321 razy

Panie Przewodniczący !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !


Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 15 grudnia 2005 r. do 6 lutego 2006 r.
W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
sprawami :

I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

W okresie od 15 grudnia 2005 r. do 3 lutego 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2005.
Dokonano zmniejszenia dochodów budżetowych w dziale 852 – Opieka społeczna, rozdz. 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, § 2030 – Dotacje celowe przeznaczone z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 4.800 zł,
Przenosząc tę kwotę do rozdz. 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, § 2030 – Dotacje celowe przeznaczone z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 4.800 zł dokonując sprostowania otrzymanej dotacji między rozdziałami.
Po stronie wydatkowej budżetu dokonano przeniesień środków w następujących działach:
W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w związku z nasileniem się awarii na wodociągu gminnym dokonano zwiększenia planowanych środków na usługi remontowe o kwotę 5.500 zł pochodzącą z przewidywanych oszczędności oraz z rezerwy budżetowej,
W dziale 600 – Transport i łączność z powstałych oszczędności na zadaniach inwestycyjnych m.in. przy budowie chodnika w Brześciu oraz drodze w Górkach kwotę 11.800zł przeznaczono na sfinansowanie skruszenia gruntu skalistego w obrębie ul. Sobieskiego i ul. Rudowskiego w Bliżynie i zimowe utrzymanie dróg, natomiast z rezerwy budżetowej kwotę 2.600zł przeznaczono na wykonanie uszkodzonej wiaty przystankowej w Odrowążku,
w dziale 750 – Administracja publiczna dokonano zwiększenia planu na energię elektryczną i gaz zużywane w budynku administracyjnym w kwocie 3.000zł oraz na zwiększone koszty ubezpieczenia mienia komunalnego kwotę 1.000 zł
- W dziale 751 w zakresie finansowania wyborów uzupełniających do rady gminy zmniejszone zostały środki na zakupy materiałów biurowych i przeznaczone na pokrycie kosztów transportu do lokalu wyborczego, za pełnienie dyżuru na stanowisku ewidencji ludności oraz obsługę kancelaryjną wyborów,
- W dziale 754 z przewidywanych oszczędności uzupełniony został plan środków na zakup paliwa do samochodów strażackich, przegląd techniczny samochodu oraz na pokrycie kosztów zużycia energii elektrycznej,
- W dziale 801 oraz dziale 854 – na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie przewidywane oszczędności w poszczególnych pozycjach Gimnazjum przeznacza się na uzupełnienie wyposażenia w pracowniach komputerowej oraz zakup zmywarki z funkcją wyparzania do stołówki szkolnej,
- na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Odrowążku przewidywane oszczędności z zakupu opału przeznacza się na zakup drzwi wejściowych antywłamaniowych do budynku szkoły oraz montaż rolet w pracowni komputerowej,
Dokonano przeniesienia środków w ramach paragrafów oraz rozdziałów na wnioski Dyrektorów poszczególnych placówek tj.: w Szkole Podstawowej w Bliżynie przewidywane oszczędności w kwocie 6.100zł spowodowane niższym odprowadzaniem składek ubezpieczeniowych w związku z wypłatami zasiłków chorobowych, niewykorzystaniem środków na delegacje służbowe oraz mniejszym zużyciem gazu i przeznaczone zostały na zakup wyposażenia do pracowni językowej, zakup dysków do komputera, zabawek dla klas zerowych oraz naprawę sprzętu. Przewidywane oszczędności w planach finansowych Gimnazjum w kwocie 4.360zł zostały przeznaczone na zakup komputera do funkcjonowania programu „Płatnik” oraz koszty delegacji służbowych nauczycieli. Z przewidywanych kwot oszczędności w Szkole Podstawowej w Odrowążku m..in. z zakupu materiałów i energii dokonano przeznaczenia środków na prace związane z zabezpieczeniem pracowni internetowej, naprawę rynien, zabezpieczeń śniegowych, założenie balustrad i poręczy na klatkach schodowych zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych. Zmian w planach finansowych Szkoły Podstawowej w Mroczkowie dokonano przeznaczając powstałe oszczędności w składkach ubezpieczeniowych oraz zakupie energii elektrycznej i gazowej w ogólnej kwocie 18.912zł na dokonanie wymiany instalacji elektrycznej zasilającej salę gimnastyczną i kuchnię. W Szkole Podstawowej w Sorbinie oszczędności w kwocie 8.648zł powstałe m.in. w wynagrodzeniach osobowych w związku zatrudnieniem nauczyciela religii z mniejszym stażem i stopniem awansu zawodowego i przeznaczone zostały na uzupełnienie planu składek ubezpieczeniowych oraz na zakup materiałów do wykonania obudowy kaloryferów, wyposażenie sali informatycznej, zakup farb.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia w zakresie finansowania podstawowej opieki zdrowotnej na wniosek Dyrektora SP ZOZ niewykorzystane środki na remont pomieszczeń w kwocie 5.000zł zostały przeznaczone na zakup materiałów do remontu oraz na pokrycie kosztów sporządzenia projektu technicznego i programu dostosowania budynku do wymagań Ministerstwa Zdrowia. W zakresie wydatkowania środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi plan niewykorzystanych środków w wysokości 2.300 zł został zaangażowany na zakup usług w związku ze zmianą formy realizacji zadań ujętych w rocznym harmonogramie.
- W dziale 852 - na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano przeniesienia powstałych oszczędności w odpisach na fundusz świadczeń socjalnych, podróżach służbowych oraz usługach niematerialnych przeznaczając środki m. in. na pokrycie kosztów pogrzebu dla osoby samotnej bez źródeł dochodu, zwiększenie planu świadczeń w zakresie zasiłków rodzinnych zgodnie z przepisami, na zakup znaczków pocztowych i materiałów niezbędnych do instalacji komputera. na zakup programu finansowo-księgowego, uzupełnienie planu składek na ubezpieczenie społeczne oraz na badania lekarskie opiekunek.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska oszczędności powstałe na wywozie śmieci w kwocie 2.500zł przeznacza się na opłaty za energię elektryczną i remont oświetlenia.

II. Sprawy dotyczące oświaty.

1. Ze względu na bardzo niskie temperatury dyrektorzy placówek szkolnych zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach podjęli decyzję o zawieszeniu zajęć szkolnych w następujących terminach:
· 23 i 24 stycznia br.– SP w Odrowążku
· 24 i 25 stycznia br. – ZS w Bliżynie
· 24 stycznia br. SP Sorbin i SP Mroczków.
Mrozy spowodowały również zamarzniecie przyłącza wodociągowego w Zespole Szkół w Bliżynie, Awaria została usunięta przez pracowników Urzędu Gminy.
2. W związku z ostatnimi wydarzeniami na Śląsku dyrektorzy szkół podjęli wzmożone czynności mające na celu usunięcie zalegającego śniegu na dachach budynków szkolnych.

III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

1. W grudniu nastąpił odbiór I etapu robót budowlanych realizowanych w ramach Budowy odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie polegającego na wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami ulicznymi. Ze strony gminy została podpisana umowa na współfinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa w ramach ZPORR.
2. Zakończone i rozliczone zostały roboty w ramach III etapu budowy wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna. Kontynuowana jest budowa IV etapu w miejscowości Jastrzębia. Silne mrozy na krótki czas przerwały roboty.
3. Wykonany został projekt drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Brześciu.
4. Projekt chodnika w ciągu drogi krajowej na odcinku Gilów – Bliżyn został przekazany do GDDKiA w celu uwzględnienia inwestycji w budżecie zarządcy drogi krajowej na 2006 r.
5. Wykonano oświetlenie drogi gminnej Górki za torami.
6. Rozpoczęto roboty budowlane na budowie oświetlenia drogi krajowej nr 42 na odcinku Gilów – Górki.
7. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie.
8. Realizowane są roboty budowlane w ramach przebudowy kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Został już wykonany znaczny zakres robót Ze względu na mrozy i zalegający śnieg nie można wykonywać robót zewnętrznych. Spowodowały one konieczność zmiany terminu zakończenia robót.
9. Zakończono I etap „Rewitalizacji obiektów zabytkowych w Bliżynie”. Po rozliczeniu z wykonawcą został złożony wniosek o płatność, który został pozytywnie zweryfikowany przez służby Marszałka Województwa. Obecnie oczekujemy na refundację kosztów.
10. Została zawarta umowa na budowę wodociągu w miejscowości Górki. Zakończenie robót zgodnie z umową nastąpi latem 2006 r.
11. W grudniu została podpisana umowa na projektowanie Zalewu Bliżyńskiego. Zakończenie prac projektowych winno nastąpić latem 2006 r.
12. Trwają pracę projektowe planu zagospodarowania przestrzennego dla Bliżyna, Brześcia i Bugaja. Zlecono aktualizację podkładów geodezyjnych.

IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

W okresie sprawozdawczym wydałem 9 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 r.– 2 zarządzenia , powołania kierownika kancelarii tajnej w Urzędzie Gminy w Bliżynie, przeprowadzenia zwykłego postępowania sprawdzającego, powołania administratora systemu informatycznego, powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na wynajem lokalu użytkowego w budynku strażnicy OSP w Nowkach, rozkładu i czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi hydroforni w 2006 roku, regulaminu pracy Urzędu w Bliżynie, zatrudnienia dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie.

V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

19.12. udział w posiedzeniu Zarządu Związku Międzygminnego „Utylizator”,
28.12. negocjacje w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska dot. pożyczki na przebudowę systemu grzewczego w SP Odrowążek ,
29.12. spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku- Kam. dotyczące dalszego funkcjonowania punktu obsługi bezrobotnych w Bliżynie oraz podpisanie umowy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska ,
03.01. spotkanie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Urzędzie Gminy Bliżyn ,
od 4.01. do 26.02. zwolnienie lekarskie.