P r o t o k ó ł Nr V/2007 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 25 kwietnia 2007 roku w świetlicy OSP w Bliżynie. 2007-05-28 1147 Art. czytany: 3979 razy Na ogólny stan 15 radnych na sesji było obecnych 13 radnych /nieobecna radna Elżbieta Karpińska i radny Ryszard Kopeć – pisemne zrzeczenie się mandatu z dniem 23 lutego 2007r./. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pan Artur Berus – Członek Zarządu Powiatu Skarżyskiego 2. Pan Zenon Nowakowski – Radny Powiatu Skarżyskiego 3. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy 4. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy 5. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 6. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 7. Pani Katarzyna Cichocka – insp. ds. planowania przestrzennego UG 8. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny Urzędu Gminy 9. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady 10. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie 11. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie 12. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 13. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 14. Sołtysi zgodnie z listą obecności Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołu z obrad IV sesji Rady. 3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 6. Ocena działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie za 2006 rok: a/ wystąpienie Dyrektora Ośrodka, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 7. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2006 rok i udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium, d/ opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej, e/ dyskusja, f/ podjęcie uchwał w sprawach: przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok oraz absolutorium dla Wójta Gminy Bliżyn. 8. Informacja o realizacji podatków i opłat za 2006 rok: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji Rewizyjnej, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 9. Ocena i przyjęcie raportu z realizacji Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Bliżyn za 2006 rok. 10. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Zagórze 1”, na obszarze gminy Bliżyn, b/ wprowadzenia zmian w uchwale Nr IV/134/2007 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 22 lutego 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Bliżyn na 2007 rok, c/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2007, d/ przystąpienia Gminy Bliżyn do Lokalnej Grupy działania, e/ przystąpienia Gminy Bliżyn do Świętokrzysko-Mazowieckiej Konfederacji Samorządów i Organizacji Pozarządowych, f/ zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminne, g/ sprzedaży lokalu mieszkalnego numer 5 w budynku wielomieszkaniowym Nr 2 w Sołtykowie obręb Płaczków gm. Bliżyn, h/ zasad promocyjnej sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Bliżyn, i/ intencyjna w sprawie ustalenia wykazu projektów planowanych do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, j/ intencyjna w sprawie współpracy z Powiatem Skarżyskim w realizacji zadań inwestycyjnych z zakresu poprawy stanu technicznego dróg powiatowych na terenie Gminy Bliżyn, k/ zmiany Uchwały Nr II/5/2006 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 5 grudnia 2006r. w sprawie ustalenia warunków pracy i płacy Wójta Gminy Bliżyn oraz upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta, l/ upoważnienia Przewodniczącej Rady Gminy do przekazania oświadczenia lustracyjnego Skarbnika Gminy do Instytutu Pamięci Narodowej, ł/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. 11. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 12.Zamknięcie obrad sesji. Protokół w załączniku |