P r o t o k ó ł Nr V/2007 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 25 kwietnia 2007 roku w świetlicy OSP w Bliżynie.

2007-05-28 1147
Art. czytany: 3643 razy

Na ogólny stan 15 radnych na sesji było obecnych 13 radnych /nieobecna radna Elżbieta Karpińska i radny Ryszard Kopeć – pisemne zrzeczenie się mandatu z dniem 23 lutego 2007r./.

Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1. Pan Artur Berus – Członek Zarządu Powiatu Skarżyskiego
2. Pan Zenon Nowakowski – Radny Powiatu Skarżyskiego
3. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy
4. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
5. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
6. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
7. Pani Katarzyna Cichocka – insp. ds. planowania przestrzennego UG
8. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny Urzędu Gminy
9. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady
10. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie
11. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
12. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
13. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
14. Sołtysi zgodnie z listą obecności

Zatwierdzony porządek obrad sesji:

1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.

2. Przyjęcie protokołu z obrad IV sesji Rady.

3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji.

4. Wystąpienia zaproszonych gości.

5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

6. Ocena działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie za 2006 rok:
a/ wystąpienie Dyrektora Ośrodka,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

7. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2006 rok i udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium,
d/ opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej,
e/ dyskusja,
f/ podjęcie uchwał w sprawach: przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok oraz absolutorium dla Wójta Gminy Bliżyn.

8. Informacja o realizacji podatków i opłat za 2006 rok:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji Rewizyjnej,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

9. Ocena i przyjęcie raportu z realizacji Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Bliżyn za 2006 rok.

10. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Zagórze 1”, na obszarze gminy Bliżyn,
b/ wprowadzenia zmian w uchwale Nr IV/134/2007 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 22 lutego 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy Bliżyn na 2007 rok,
c/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2007,
d/ przystąpienia Gminy Bliżyn do Lokalnej Grupy działania,
e/ przystąpienia Gminy Bliżyn do Świętokrzysko-Mazowieckiej Konfederacji Samorządów i Organizacji Pozarządowych,
f/ zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminne,
g/ sprzedaży lokalu mieszkalnego numer 5 w budynku wielomieszkaniowym Nr 2 w Sołtykowie obręb Płaczków gm. Bliżyn,
h/ zasad promocyjnej sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Gminy Bliżyn,
i/ intencyjna w sprawie ustalenia wykazu projektów planowanych do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej,
j/ intencyjna w sprawie współpracy z Powiatem Skarżyskim w realizacji zadań inwestycyjnych z zakresu poprawy stanu technicznego dróg powiatowych na terenie Gminy Bliżyn,
k/ zmiany Uchwały Nr II/5/2006 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 5 grudnia 2006r. w sprawie ustalenia warunków pracy i płacy Wójta Gminy Bliżyn oraz upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta,
l/ upoważnienia Przewodniczącej Rady Gminy do przekazania oświadczenia lustracyjnego Skarbnika Gminy do Instytutu Pamięci Narodowej,
ł/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

11. Informacje, komunikaty i oświadczenia.

12.Zamknięcie obrad sesji.

Protokół w załączniku