SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 26.04.2007 r. DO 20.06.2007 r. 2007-06-27 1257 Art. czytany: 5706 razy Pani Przewodnicząca ! Panie, Panowie Radni ! Szanowni Państwo ! Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 26 kwietnia 2007 r. do 20 czerwca 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami : I. Sprawy dotyczące budżetu gminy. W okresie od 25 kwietnia 2007 roku w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok : 1) Zwiększony został budżet gminy o przyznane dotacje celowe na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z przeznaczeniem na: - dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w wysokości 146.584zł , - sfinansowanie w ramach wdrożenia reformy oświaty nauczania języka angielskiego w klasie pierwszej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2006/2007 w okresie styczeń- sierpień 2007r. w wysokości 15.050zł, - wypłatę dodatków w wysokości 250zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku w roku 2007 w wysokości 4.500zł, - dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w wysokości 16.643zł, - zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów z terenu gminy oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminę w wysokości 3.566zł. 2) W zakresie wydatków budżetowych zwiększony został plan o kwoty przyznanych dotacji oraz dokonano następujących zmian między rozdziałami i paragrafami: - W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę dokonano przeniesienia środków w wysokości 1.573zł w celu wypłaty odszkodowania za przeprowadzenie wodociągu przez działkę w miejscowości Sobótka oraz tytułem kosztów sądowych. - W dziale 750 – Administracja publiczna kwotę 6.000zł zabezpieczone zostały środki na zakup materiałów eksploatacyjnych tj. zakup toneru i tuszy do drukarek, - W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa ze środków na zakupy materiałów zwiększony został o kwotę 192zł plan środków na ubezpieczenia strażaków, z oszczędności w wynagrodzeniach bezosobowych kwotę 500zł przeznaczono na uzupełnienie planu na ubezpieczenia samochodów strażackich, z rezerwy budżetowej kwotę 950 zł przeznaczono na pokrycie kosztów udziału orkiestry dętej w uroczystościach pogrzebowych oraz kwotę 800zł na udział w seminarium w zakresie ochrony przeciwpożarowej, - W dziale 801 – Oświata i wychowanie i w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mroczkowie niewykorzystane środki z dodatkowego wynagrodzenia rocznego w rozdziale – szkoły podstawowe w wysokości 850zł przeznaczono na zakup zestawu do ćwiczeń sportowo-rekreacyjnych oraz w oddziale przedszkolnym w wysokości 480zł przeznaczono na zakup materiałów i wyposażenia. Dokonano podziału dotacji na prowadzenie nauki języka angielskiego w klasach pierwszych szkoły podstawowej według wyliczeń przedstawionych przez poszczególne placówki szkolne, - W dziale 852 – Pomoc społeczna środków na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano zmian w przyjętym budżecie w celu zabezpieczenia planu odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych wynikających ze zwiększenia podstawy odpisu na pracownika, dotację w wysokości 21.143zł wprowadzono w planach finansowych zgodnie z celem wskazanym w decyzjach zwiększających budżet gminy, - W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększona została dotacja dla Gminnego Ośrodka Kultury o kwotę 700zł z przeznaczeniem na dofinansowanie warsztatów muzycznych dla laureata konkursu szkoły muzycznej z terenu naszej gminy. II. Sprawy dotyczące oświaty. 1. Otrzymano pozytywne opinie Kuratora Oświaty w Kielcach w sprawie przedłużenia kadencji na okres kolejnych 5 lat szkolnych tj. od 01.09.2007 do 31.08.2012 dyrektorom szkół podstawowych w Mroczkowie, Odrowążku i Sorbinie. 2. W związku z uzyskaniem pozytywnej opinii Kuratorium Oświaty zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2007/2008. 3. Przyznano stypendia szkolne dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Bliżyn na okres 6 m-cy tj. od stycznia do czerwca 2007r. w wysokości 55 zł miesięcznie w formie pokrycia kosztów zakupu podręczników szkolnych, pomocy naukowych i wyposażenia szkolnego oraz kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania. III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych. 1. W dniu 27.04.2007 r. odbył się przetarg na budowę drogi gminnej Bugaj – Brzeście w miejscowości Bugaj. Zakres rzeczowy – 300 mb. W dniu 10.05.2007 r. została zawarta umowa z firmą, która złożyła najkorzystniejszą ofertę tj. z „DROGMAS” Zakład Robót Drogowych ze Skarżyska. Roboty zostały zakończone i odebrane. Wartość robót – 85.940,46 zł. 2. W dniu 07.05.2007 r. odbył się przetarg nieograniczony na odbudowę drogi gminnej nr 3 Zagórze – Ubyszów w Zagórzu o dł. 108,8 m. Najniższą ofertę złożyła również firma „DROGMAS” Zakład Robót Drogowych ze Skarżyska za kwotę 30.938,10 zł. W dniu 24.05.2007 r. została zawarta umowa. Roboty zostały zakończone i odebrane. 3. W dniu 24.05.207 r. odbył się przetarg nieograniczony na remont drogi gminnej Mroczków Kapturów w miejscowości Mroczków. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „DROMO” sp. z o. o. z Końskich. W dniu 04.06.2007 r. została zawarta umowa na wykonanie 500 mb nawierzchni. W dniu 12.06.2007 r. została zawarta umowa na wykonanie remontu kolejnych 140 mb nawierzchni drogi. W chwili obecnej roboty zostały już wykonane. 4. W dniu 05.06.2007 r. została zawarta umowa z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych „DROMO” sp. z o. o. z Końskich na budowę drogi wewnętrznej Płaczków do leśniczówki o dł. 42 mb. Wykonanie robót nastąpi w okresie lata . 5. Realizowane są remonty cząstkowe dróg gminnych. W pierwszej kolejności wykonywane były remonty dotyczące ubytków w nawierzchni. Remonty spękań nawierzchni emulsją i grysami wykonywane będą w czerwcu i lipcu. 6. Gmina Bliżyn otrzymała od Marszałka Województwa Świętokrzyskiego informację o przyznaniu dofinansowania z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na drogi stanowiące dojazd do gruntów rolnych w miejscowościach Wojtyniów, Bliżyn i Kopcie. W dniu 11.06.2007 r. została zawarta pomiędzy Województwem i Gminą stosowna umowa dotacji. Niezwłocznie po wprowadzeniu dotacji do budżetu gminy zostaną zawarte umowy na realizację robót. 7. Wykonane zostały mapy do celów projektowych na budowę drogi w Wołowie oraz chodnika w Sorbinie. 8. Kontynuowana jest budowa chodnika przy drodze krajowej nr 42 na odcinku Gilów – Bliżyn, 9. Starosta Skarżyski prowadzi postępowanie administracyjne o wydanie pozwolenia wodnoprawnego dotyczącego budowy Zalewu Bliżyńskiego. 10. Zakończono i odebrano zadania z zakresu modernizacji i dowieszenia oświetlenia ulicznego w: Nowym Odrowążku, Wojtyniowie ul. Poprzeczna i Nowkach – I etap. 11. Zlecono i wykonano oświetlenia: drogi gminnej w Gilowie (52-53), Bliżyn ul. Kościuszki 32, Bliżyn ul. Wąska. 12. Wykonano mapy do celów projektowych na budowę lub modernizację oświetlenia drogowego w miejscowości Wojtyniów ul. Podleśna, Sorbin, (kierunek Odrowążek), osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie, 13. W trakcie opracowania są mapy do celów projektowych na budowę wodociągów w miejscowościach: Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, Bliżyn, ul. Rudowskiego, 14. Opracowane są już mapy na budowę wodociągu Nowy Odrowążek, 15. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wodociągu w miejscowości Nowy Odrowążek, 16. Realizowany jest projekt budowlany na budowę wodociągu w Rędocinie, trwa wydawanie decyzji administracyjnych, 17. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, 18. Odebrano Analizę możliwości zaopatrzenia w wodę miejscowości Zbrojów przysiółek „Łozik”. 19. Uzyskano pozwolenie na przebudowę budynku Samodzielnego Publicznego zakładu opieki zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. 20. Uzyskano pozwolenie na budowę parkingu w Bliżynie na działce nabytej od Nadleśnictwa Suchedniów. 21. Dokonano zgłoszenia zamiaru remontu ogrodzenia tejże działki. 22.Został opracowany projekt zagospodarowania centrum wsi Bliżyn. 23.Wydane są decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o uwarunkowaniach środowiskowych na realizację przedsięwzięcia na budowę wodociągu w Ubyszowie Żabowie. Po złożeniu projektu budowlanego przez projektanta i przekazaniu go Gminie przez Społeczny Komitet Budowy Wodociągu w Ubyszowie, wystąpimy o pozwolenie na budowę. IV. Zarządzenia Wójta Gminy. W okresie sprawozdawczym wydałem 7 zarządzeń dotyczących następujących spraw : w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 r- 2 zarządzenia, zmiany zarządzenia Nr 75/2003 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 30 grudnia 2003 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Bliżynie – 2 zarządzenia, powołania Zastępcy Wójta, ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizacje w 2007 roku zadania własnego gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii i powołania Składu Komisji Konkursowej, umorzenia odsetek od zaległości z tytułu opłat za wodę. V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami. 27.04 udział w uroczystym dniu patrona Szkoły Podstawowej w Sorbinie, 29.04. uczestnictwo w uroczystych obchodach Dnia Strażaka w Bliżynie, 03.05. udział w gminnych obchodach rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja, 05.05. Wojewódzki Zjazd Ochotniczych Straży Pożarnych w Kostomłotach, 07.05.-08.06. zwolnienie lekarskie – w tym czasie ustawowe zadania Wójta wypełniał Sekretarz Gminy Mariusz Walachnia pełniący funkcję Zastępcy Wójta., 12.05. udział w powiatowych obchodach Dnia Strażaka w Kierzu Niedźwiedzim 16.05. uczestnictwo w spotkaniu Lokalnej Grupy Działania w Czarnej koło Stąporkowa, 18.05. koncert muzyki klasycznej w Szkole Podstawowej w Bliżynie, 19.05. mecz piłkarski Rada Gminy - Sołtysi, 26 –27.05. Mistrzostwa Polski w Kolarstwie „Masters” w Bliżynie, 30.05. spotkanie z Powiatowym Komendantem Policji w UG Bliżyn, udział w posiedzeniu Zarządu Wojewódzkiego OSP w Mostkach, 31.05. złożenie fiszek dotyczących projektów inwestycyjnych Gminy Bliżyn w Urzędzie Marszałkowskim w Kielcach, 01.06. uczestnictwo w międzynarodowej konferencji w Niewiadowie k. Tomaszowa Mazowieckiego 02.06. wizyta w gminie Bliżyn delegacji samorządów Słowenii i Białorusi, 03.06. uczestnictwo w gminnych zawodach sportowo-pożarniczych w Bliżynie, 06.06. udział w połączonym posiedzeniu gminnych i powiatowego zespołu reagowania kryzysowego, 12.06. posiedzenie związku międzygminnego „Utylizator”, 13.06. podpisanie umowy w Urzędzie Marszałkowskim dotyczącej dotacji na drogi dojazdowe do gruntów rolnych, 16.06. uczestnictwo w zakończeniu programu „Białe Portki ½” w Odrowążku, udział w festynie rodzinnym w Mroczkowie, 18.06. spotkanie ze Starostą Skarżyskim oraz Powiatowym Komendantem Policji dot. partycypacji w kosztach opracowania projektu budowlanego nowego budynku komendy w Skarżysku-Kam. |