Protokół z sesji Rady Gminy Nr VIII/07 z dnia 30 sierpnia 2007 r. 2007-10-11 1405 Art. czytany: 4029 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 sierpnia 2007r. w świetlicy OSP w Bliżynie. Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecni byli wszyscy radni. W obradach sesji uczestniczył nowo wybrany radny Pan Krzysztof Kopeć. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pan Roman Białek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kam. 2. Pani Marzena Okła-Drewnowicz – Radna Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego 3. Pani Anna Osóbka – Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Bliżynie 4. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy 5. Pan Mariusza Walachnia – Sekretarz Gminy 6. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 7. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 8. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG 9. Pani Agnieszka Stachoń – prac. UG ds. ochrony środowiska 10. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady 11. Pani Anna Jaros – Urbaniak – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie 12. Pan Tomasz Durlik – Wicedyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie 13. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie 14. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 15. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie 16. Pan Adam Młodawski – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 17. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski 18. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności. Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Ślubowanie radnego. 3. Przyjęcie protokołu z obrad VI i VII sesji Rady. 4. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. 5. Wystąpienia zaproszonych gości. 6. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 7. Informacja o stanie bezrobocia na terenie gminy Bliżyn: a/ wystąpienie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kam., b/ wystąpienie Wójta Gminy, c/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, d/ dyskusja, e/ przyjęcie informacji. 8. Ocena realizacji budżetu gminy za I półrocze 2007r.: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, c/ dyskusja, d/ przyjęcie sprawozdania. 9. Informacja o realizacji podatków za I półrocze 2007r.: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 10. Informacja o stanie przygotowania gminy do korzystania z funduszy pomocowych UE. 11. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bliżyn, b/ ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych stałych i ciekłych oraz ustalenia górnych stawek opłat za wykonanie zastępcze w tym zakresie, c/ przystąpienia do opracowania zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Bliżyn, d/ rozwiązania i likwidacji Związku Gmin „Pilica”, e/ nabycia nieruchomości na rzecz Gminy, f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2007, g/ powołania Zespołu do spraw wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej na kadencję 2008-2011, h/ zmian w składach osobowych Komisji stałych Rady. 12. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 13. Zamknięcie obrad sesji. Treść protokołu w załączniku. |