P r o t o k ó ł Nr X/2007 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 25 października 2007 roku 2007-12-17 0954 Art. czytany: 3933 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 25 października 2007r. w świetlicy OSP w Bliżynie. Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecnych było 14 radnych /nieobecny Ryszard Olejarz/. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pani Anna Chrzanowska – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kam. 2. Pani Marzena Okła-Drewnowicz – Posłanka na Sejm RP 3. Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy 4. Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy 5. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 6. Pani Anna Fonfara – radca prawny Urzędu Gminy 7. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 8. Pani Anna Kowalik – obsługa Rady 9. Pan Adam Młodawski – były Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 10. Pani Katarzyna Skarus – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 11. Pani Zofia Nowak – Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Bliżynie 12. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie 13. Pani Jolanta Sochacka – przedstawiciel NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Skarżysku-Kam. 14. Pani Jolanta Dzierzęcka-Żak – Prezes Zarządu Gminnego ZNP w Bliżynie 15. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski 16. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołów z obrad VIII i IX sesji. 3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 6. Informacja o stanie sanitarno-epidemiologicznym gminy Bliżyn: a/ wystąpienie Wójta Gminy i zaproszonych gości, b/ stanowisko Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 7. Ocena działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za miniony okres 2007 roku: a/ wystąpienie Przewodniczącej Komisji, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 8. Informacje o złożonych oświadczeniach majątkowych. 9. Wybór ławników do Sądu rejonowego w Skarżysku-Kam.: a/ wystąpienie Przewodniczącej Zespołu do spraw wyboru ławników: - przedstawienie kandydatów na ławników, - przedstawienie opinii Zespołu o kandydatach, b/ przyjęcie regulaminu głosowania, c/ wybór Komisji Skrutacyjnej, d/ głosowanie, e/ ogłoszenie wyników wyborów, f/ podjęcie uchwały. 10. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, b/ określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych, c/ inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, d/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych, e/ ustalenia wysokości stawek opłaty targowej, sposobu jej poboru, określenia inkasentów oraz wynagrodzenia za inkaso, f/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2007, g/ określenia rodzajów świadczeń przyznawanych nauczycielom w ramach pomocy zdrowotnej oraz warunków i sposobu ich przyznawania, h/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu sołectwa Bugaj, na obszarze gminy Bliżyn, i/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części sołectwa Płaczków – „Płaczków 1” na obszarze gminy Bliżyn, j/ nieodpłatnego przekazania w formie darowizny na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Kielcach chodnika w ciągu drogi krajowej nr 42 w miejscowości Bliżyn, k/ zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminne, l/ zmiany uchwały Nr II/13/02 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 12 grudnia 2002r. w sprawie powołania przedstawicieli gminy do Zgromadzenia Związku Międzygminnego „Utylizator”. 11. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 12. Zamknięcie obrad sesji. Treść protokołu w załączniku |