P r o t o k ó ł Nr XV/2008 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 29 kwietnia 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie. 2008-06-24 1105 Art. czytany: 3694 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 29 kwietnia 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie. Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecni byli wszyscy radni. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pani Maria Zuba – Posłanka na Sejm RP 2. Pan Jerzy Żmijewski – Starosta Powiatu Skarżyskiego 3. Pan Zenon Nowakowski – Kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Skarżysku-Kam., radny powiatowy 4. Pan Roman Białek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kam. 5. Pan Marcin Sałata – Kierownik Działu Promocji Zatrudnienia 6. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie 7. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 8. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie 9. Pani Anna Jaros-Urbaniak – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Społecznej w Bliżynie 10. Pani Katarzyna Skarus – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 11. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski 12. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności 13. Mieszkańcy gminy Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołu z obrad XIII i XIV sesji Rady. 3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Informacja o działalności opieki zdrowotnej za 2007 rok: a/ wystąpienie Dyrektora SP ZOZ w Bliżynie, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 6. Informacja o realizacji podatków i opłat za 2007 rok: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji Rewizyjnej, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 7. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2007 rok i udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy, c/ wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium, d/ opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej, e/ dyskusja, f/ podjęcie uchwał w sprawach: przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok oraz absolutorium dla Wójta Gminy Bliżyn. 8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a/ zmiany Uchwały Nr X/60/2007 z dnia 25 października 2007r. w sprawie inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, b/ zmiany uchwały Nr VII/59/03 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 3 września 2003r. w sprawie ustalenia diet dla sołtysów, c/ wysokości składki członkowskiej w stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania „U źródeł”, d/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu sołectwa Brzeście, na obszarze gminy Bliżyn, e/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części sołectwa Bliżyn – „Bliżyn 3”, na obszarze gminy Bliżyn, f/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bliżyn”, g/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Brzeście”, h/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Górki”, i/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Zbrojów”, j/ przyjęcia sprawozdania z realizacji planu gospodarki odpadami dla Związku Międzygminnego „Utylizator” za lata 2004-2006 w części dotyczącej Gminy Bliżyn, k/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2008, l/ ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Bliżyn. 9. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 10.Informacje, komunikaty i oświadczenia. 11.Zamknięcie obrad sesji. W załączeniu cała treść protokołu. |