P r o t o k ó ł Nr XV/2008 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 29 kwietnia 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie.

2008-06-24 1105
Art. czytany: 3358 razy

P r o t o k ó ł Nr XV/2008
z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 29 kwietnia 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie.


Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecni byli wszyscy radni.
Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1. Pani Maria Zuba – Posłanka na Sejm RP
2. Pan Jerzy Żmijewski – Starosta Powiatu Skarżyskiego
3. Pan Zenon Nowakowski – Kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Skarżysku-Kam., radny powiatowy
4. Pan Roman Białek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku-Kam.
5. Pan Marcin Sałata – Kierownik Działu Promocji Zatrudnienia
6. Pan Józef Nowak – Dyrektor Zespołu Szkół w Bliżynie
7. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
8. Pan Henryk Żak – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sorbinie
9. Pani Anna Jaros-Urbaniak – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Społecznej w Bliżynie
10. Pani Katarzyna Skarus – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
11. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski
12. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności
13. Mieszkańcy gminy

Zatwierdzony porządek obrad sesji:

1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.

2. Przyjęcie protokołu z obrad XIII i XIV sesji Rady.

3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji.

4. Wystąpienia zaproszonych gości.

5. Informacja o działalności opieki zdrowotnej za 2007 rok:
a/ wystąpienie Dyrektora SP ZOZ w Bliżynie,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

6. Informacja o realizacji podatków i opłat za 2007 rok:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy oraz Komisji Rewizyjnej,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

7. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu gminy za 2007 rok i udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy,
c/ wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium,
d/ opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej,
e/ dyskusja,
f/ podjęcie uchwał w sprawach: przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok oraz absolutorium dla Wójta Gminy Bliżyn.

8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zmiany Uchwały Nr X/60/2007 z dnia 25 października 2007r. w sprawie inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
b/ zmiany uchwały Nr VII/59/03 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 3 września 2003r. w sprawie ustalenia diet dla sołtysów,
c/ wysokości składki członkowskiej w stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania „U źródeł”,
d/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu sołectwa Brzeście, na obszarze gminy Bliżyn,
e/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części sołectwa Bliżyn – „Bliżyn 3”, na obszarze gminy Bliżyn,
f/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bliżyn”,
g/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Brzeście”,
h/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Górki”,
i/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Zbrojów”,
j/ przyjęcia sprawozdania z realizacji planu gospodarki odpadami dla Związku Międzygminnego „Utylizator” za lata 2004-2006 w części dotyczącej Gminy Bliżyn,
k/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2008,
l/ ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Bliżyn.

9. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

10.Informacje, komunikaty i oświadczenia.

11.Zamknięcie obrad sesji.

W załączeniu cała treść protokołu.