P r o t o k ó ł Nr XIX/2008 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 22 października 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie. 2008-12-05 1318 Art. czytany: 3477 razy z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 22 października 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie. Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecni byli wszyscy radni. Ponadto w obradach sesji uczestniczyli: 1. Pani Anna Chrzanowska – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kam. 2. Pan Zenon Nowakowski i Pan Michał Jędrys – Radni Powiatu Skarżyskiego 3. Pan Jan Maćkowiak – Zastępca Dyrektora MKS w Skarżysku-Kam. 4. Pani Emilia Kupis – Prezes Lokalnej Grupy Działania 5. Pan Rafał Graczkowski – Konsorcjum Inicjatywa Lokalna 6. Pan Mariusz Walachnia – Wójt Gminy 7. Pani Barbara Stachera – Sekretarz Gminy 8. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy 9. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy 10. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny 11. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie 12. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku 13. Pan Henryk Żak – Dyrektor szkoły Podstawowej w Sorbinie 14. Pani Zofia Nowak – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie 15. Pani Anna Jaros –Urbaniak – Dyrektor SP ZOZ w Bliżynie 16. Pani Katarzyna Skarus – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie 17. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski 18. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności Zatwierdzony porządek obrad sesji: 1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji. 2. Przyjęcie protokołu z obrad XVIII sesji Rady. 3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji. 4. Wystąpienia zaproszonych gości. 5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi. 6. Informacja o stanie sanitarno-higienicznym gminy: a/ wystąpienie Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku-Kam., b/ wystąpienie Wójta Gminy, c/ stanowisko Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, d/ dyskusja, e/ przyjęcie informacji. 7. Ocena działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za miniony okres 2008 roku: a/ wystąpienie Wójta Gminy, b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych, c/ dyskusja, d/ przyjęcie informacji. 8. Informacje o złożonych oświadczeniach majątkowych. 9. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie: a/ zatwierdzenia projektu systemowego pn. „Młodzi przyszłością rodziny – wsparcie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w Gminie Bliżyn w latach 2008-2013”, b/ zatwierdzenia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla miejscowości Bliżyn na lata 2007-2015. c/ określenia zasad zbycia, wydzierżawienia, wynajęcia lub użyczenia aktywów trwałych Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie, d/ określenia zasad zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego oraz ich przeznaczenia i standardu, e/ wyrażenia opinii dotyczącej wniosku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu o uznanie lasów za ochronne, f/ zbycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej, g/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2008, h/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenu sołectwa Bliżyn – „Bliżyn 3”, na obszarze gminy Bliżyn, i/ zmiany Uchwały Nr XVII/111/2008 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 31 lipca 2008 roku w sprawie ustalenia warunków pracy i płacy Wójta Gminy oraz upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta. 10. Zatwierdzenie protokołu Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Gminnym Ośrodku Kultury w Bliżynie w dniu 16 września 2008r. w zakresie gospodarki finansowej za miniony okres 2008r. 11. Informacje, komunikaty i oświadczenia. 12. Zamknięcie obrad sesji. Protokólant Anna Kowalik |