P r o t o k ó ł Nr XIX/2008 z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 22 października 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie.

2008-12-05 1318
Art. czytany: 3115 razy

P r o t o k ó ł Nr XIX/2008
z sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 22 października 2008r. w świetlicy OSP w Bliżynie.


Na ogólny stan 15 radnych na sesji obecni byli wszyscy radni.

Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1. Pani Anna Chrzanowska – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Skarżysku-Kam.
2. Pan Zenon Nowakowski i Pan Michał Jędrys – Radni Powiatu Skarżyskiego
3. Pan Jan Maćkowiak – Zastępca Dyrektora MKS w Skarżysku-Kam.
4. Pani Emilia Kupis – Prezes Lokalnej Grupy Działania
5. Pan Rafał Graczkowski – Konsorcjum Inicjatywa Lokalna
6. Pan Mariusz Walachnia – Wójt Gminy
7. Pani Barbara Stachera – Sekretarz Gminy
8. Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
9. Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
10. Pani Anna Fonfara – Radca Prawny
11. Pan Sylwester Koziński – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczkowie
12. Pan Mirosław Owczarek – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Odrowążku
13. Pan Henryk Żak – Dyrektor szkoły Podstawowej w Sorbinie
14. Pani Zofia Nowak – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bliżynie
15. Pani Anna Jaros –Urbaniak – Dyrektor SP ZOZ w Bliżynie
16. Pani Katarzyna Skarus – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
17. Pan Piotr Stańczak – Tygodnik Skarżyski
18. Sołtysi zgodnie z załączoną listą obecności

Zatwierdzony porządek obrad sesji:

1. Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.

2. Przyjęcie protokołu z obrad XVIII sesji Rady.

3. Informacja Wójta o pracy między sesjami oraz informacja o realizacji uchwał podjętych na ostatniej sesji.

4. Wystąpienia zaproszonych gości.

5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

6. Informacja o stanie sanitarno-higienicznym gminy:
a/ wystąpienie Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku-Kam.,
b/ wystąpienie Wójta Gminy,
c/ stanowisko Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
d/ dyskusja,
e/ przyjęcie informacji.

7. Ocena działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za miniony okres 2008 roku:
a/ wystąpienie Wójta Gminy,
b/ stanowisko Komisji Oświaty, Kultury, Spraw Społecznych i Socjalnych,
c/ dyskusja,
d/ przyjęcie informacji.

8. Informacje o złożonych oświadczeniach majątkowych.

9. Rozpatrzenie i podjęcie uchwał w sprawie:
a/ zatwierdzenia projektu systemowego pn. „Młodzi przyszłością rodziny – wsparcie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w Gminie Bliżyn w latach 2008-2013”,
b/ zatwierdzenia Lokalnego Programu Rewitalizacji dla miejscowości Bliżyn na lata 2007-2015.
c/ określenia zasad zbycia, wydzierżawienia, wynajęcia lub użyczenia aktywów trwałych Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie,
d/ określenia zasad zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego oraz ich przeznaczenia i standardu,
e/ wyrażenia opinii dotyczącej wniosku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu o uznanie lasów za ochronne,
f/ zbycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej,
g/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2008,
h/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenu sołectwa Bliżyn – „Bliżyn 3”, na obszarze gminy Bliżyn,
i/ zmiany Uchwały Nr XVII/111/2008 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 31 lipca 2008 roku w sprawie ustalenia warunków pracy i płacy Wójta Gminy oraz upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta.

10. Zatwierdzenie protokołu Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w Gminnym Ośrodku Kultury w Bliżynie w dniu 16 września 2008r. w zakresie gospodarki finansowej za miniony okres 2008r.

11. Informacje, komunikaty i oświadczenia.

12. Zamknięcie obrad sesji.

Protokólant
Anna Kowalik