Ogłoszenie o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia na zadanie nr 5/2010

2010-10-15 0842
Art. czytany: 4292 razy

OGŁOSZENIE
Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 29.01.2004 Prawo zamówień publicznych( t.j.: Dz. U. z 2010 Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Gmina Bliżyn unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie nr 5/2010 zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014. Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na rozbieżności informacji podanych w warunkach udziału w postępowaniu:
1. W ogłoszeniu zamieszczonym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, na stronie internetowej Zamawiającego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego zawarto informację:
„W sekcji III.2.3) określającej warunki udziału „Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów” w pkt. 1.1) posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać, że zrealizował z należytą starannością w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej jednej usługi zimowego utrzymania dróg w minimum dwóch sezonach zimowych o długości min. 80 km w każdym sezonie.”
2. W SIWZ załączonej do ogłoszenia zawarto informację:
„W sekcji VIII ust. 2 pkt. 2.2 posiadanie wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać, że zrealizował z należytą starannością w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej jednej usługi zimowego utrzymania dróg w minimum dwóch sezonach zimowych o długości min. 60 km w każdym sezonie.
Powyższa nieścisłość w informacjach zamieszczonych w ogłoszeniu i SIWZ prowadzi do unieważnienia postępowania, ponieważ ma charakter nieusuwalny. Zamawiający zauważył ją w dniu 13.10.2010r., tj. po terminie składania ofert i ich otwarciu. Podanie potencjalnym oferentom sprzecznych informacji na temat warunków udziału w postępowaniu mogło skutkować naruszeniem art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 Pzp. w aspekcie przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji. Powyższa wada może więc w sposób oczywisty wypaczyć wynik postępowania, ponieważ potencjalni wykonawcy nie spełniający warunku określonego w ogłoszeniu mogli nie przystąpić do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zawarcie umowy może więc rodzić skutki w postaci dochodzenia jej nieważności lub unieważnienia przez wykonawców na podstawie odrębnych przepisów, tj. art. 705 k.c. – czego w przypadku wad innych niż określone w art. 146 ustawy prawo zamówień publicznych nie zabrania. Zamawiający uznał więc, że wada ta może spowodować unieważnienie umowy (również przez Sąd na wniosek Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych) i stanowi przesłankę do unieważnienia postępowania.

Wójt Gminy Bliżyn
(-) Mariusz Walachnia