Administrator Systemu Informatycznego

2013-07-25 1036
Art. czytany: 5053 razy

Do zadań Administratora Systemu Informatycznego należy:
1) zarządzanie bezpieczeństwem informacji,
2) wdrożenie systemu bezpieczeństwa informacji
3) zapewnienie przeprowadzania audytu systemu bezpieczeństwa informacji,
4) współudział w tworzeniu polityki bezpieczeństwa informacji,
5) realizacja innych zadań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz przepisów wykonawczych do ustawy,
6) ustalanie identyfikatorów użytkowników i ich haseł oraz ich aktualizacja,
7) podjęcie działań w przypadku uzyskania informacji o naruszeniu zabezpieczeń systemu informatycznego mających na celu wykrycie przyczyny lub sprawcy zaistniałej sytuacji i jej usunięcie,
8) zgłaszanie wniosków administratorowi ochrony danych osobowych mających na celu zastosowanie rozwiązań technicznych, gwarantujących bezpieczeństwo systemu przy uwzględnieniu możliwości finansowych gminy,
9) współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji,
10) nadawanie identyfikatorów i haseł użytkownikom danych osobowych,
11) zabezpieczenie i kontrolowanie systemów serwisowych sprzętu komputerowego
oraz systemów informatycznych,
12) instalowanie zabezpieczeń w systemach informatycznych,
13) przydzielanie uprawnień do poszczególnych systemów,
14) nadzorowanie właściwej lokalizacji sprzętu komputerowego uniemożliwiającego wgląd w dane osobowe.