ZARZĄDZENIE Nr 55/09 Wójta Gminy Bliżyn - w sprawie powołania komisji likwidacyjnej.

2009-12-02 1414
Art. czytany: 2097 razy

Z dnia: 27 listopada 2009r.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym (Dz. U. Nr 191, poz. 1957) zarządza się, co następuje:
§ 1.Powołuje się komisję likwidacyjną uprawnioną do stwierdzenia i likwidacji przedmiotów nietrwałych w Urzędzie Gminy w następującym składzie:
1) Marta Ziomek - przewodnicząca komisji
2) Andrzej Pietrzyk - zastępca przewodniczącej komisji
3) Bożena Chyb - członek komisji
4) Katarzyna Lorek - członek komisji
§ 2.Zadaniem komisji dokonującej wybrakowania jest:
1) sprawdzenie, czy przedmioty przedstawione do likwidacji są własnością urzędu i czy są zaewidencjonowane,
2) sprawdzenie ilości i jakości tych przedmiotów,
3) określenie przydatności do dalszego użytkowania, jeżeli przedmiot posiadałby cechy dalszego użytkowania – według oceny komisji,
4) określenie sposobu dalszego postępowania z wybrakowanymi przedmiotami,
5) określenie przyczyny wybrakowania (wycofania z użytkowania) np. normalne zużycie, zniszczenie wskutek transportu itp. Jeżeli przyczyną wybrakowania (wycofania z użytkowania) nie było normalne zużycie określone normami, komisja ma prawo zaznaczyć to w protokóle celem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
§ 3.Po zakończeniu prac związanych z wybrakowaniem przedmiotów komisja sporządza protokół, który po zatwierdzeniu przez Wójta Gminy stanowi podstawę do przeprowadzenia zmian w ewidencji tych przedmiotów.
§ 4.Przedmioty, które zostały wybrakowane (umieszczone w protokóle likwidacji) jako nie nadające się do dalszego użytkowania i remontu, po zatwierdzeniu protokółu powinny być pozbawione cech użyteczności czyli zlikwidowane.
§ 5.Z przeprowadzonych czynności likwidacyjnych komisja sporządza protokół w dwóch egzemplarzach, z których jeden przekazuje dla osoby materialnie odpowiedzialnej, drugi dla stanowiska księgowości budżetowej.
§ 6.Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 7.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt Gminy Bliżyn
(-) Mariusz Walachnia