(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Urząd Gminy » Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG) (arch.)
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» OBWIESZCZENIE PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ z dnia 18 marca 2024 r. o postanowieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie zarządzenia wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego
A» POSTANOWIENIE Nr 365/2024 KOMISARZA WYBORCZEGO W KIELCACH IV
A» Sesja LVI Rady Gminy Bliżyn - 24 kwietnia 2024 r.
A» Zapytanie cenowe Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Odrowążku
A» Skład Rady - kadencja 2024 - 2029:
Ilość wiadomości z działu 'Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG)': 1
Zadania Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy

1. Zadania ogólne:

1. Planowanie i programowanie zadań związanych z rozwojem regionalnym.

2. Koordynacja przepływu informacji, gromadzenie danych, przygotowywanie informacji zbiorczych Referatu.

3. Planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój Gminy oraz nadzorowanie procesu wdrażania programów i przedsięwzięć z tego zakresu.

4. Bieżące śledzenie możliwości pozyskiwania środków przedakcesyjnych i strukturalnych UE.

5. Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych do zatwierdzenia przez Wójta lub osoby upoważnione.

6. Koordynacja sprawnej realizacji zamówień publicznych w Urzędzie.

7. Prowadzenie ewidencji zamówień publicznych.

8. Dokonywanie uzgodnień z innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie Gminy w zakresie wspólnego korzystania z urządzeń i infrastruktury technicznej, jak również partycypacją w kosztach ich budowy i utrzymania.

9. Opracowywanie założeń, planowanie i organizacja zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i gaz na obszarze Gminy.

10. Opracowywanie materiałów zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych.

11. Utrzymanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych Gminy.

12. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych umożliwiających rozwój Gminy, w tym sporządzanie wniosków o dofinansowanie zadań we współpracy z właściwymi Referatami i stanowiskami.

2. W zakresie zadań związanych z inwestycjami i utrzymaniem infrastruktury

1. Zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy.

2. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów w zakresie realizowanych inwestycji dla potrzeb komisji przetargowej.

3. Przygotowanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz na roboty budowlano-montażowe w uzgodnieniu radcą prawnym.

4. Organizowanie nadzoru nad zadaniami remontowymi i inwestycyjnymi.

5. Dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji i remontów, w tym również inwestycji wykonywanych z udziałem mieszkańców.

6. Podejmowanie działań w zakresie przygotowania terenów pod budownictwo, poprzez uzbrojenie ich w infrastrukturę techniczną.

7. Dokonywanie końcowego rozliczenia remontów.

8. Organizowanie, koordynowanie i kontrola wszelkich prac związanych z utrzymaniem zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, placów, urządzeń drogowych i innych wg kompetencji wynikających z innych przepisów.

9. Zarządzanie siecią dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy oraz współpraca z zarządcami innych dróg.

10. Wnioskowanie o rozwiązania komunikacyjne uwzględniające potrzeby mieszkańców.

11. Planowanie rocznego zakresu – w ujęciu finansowym i rzeczowym – utrzymania porządku i czystości w Gminie.

12. Zimowe utrzymanie dróg gminnych i ciągów pieszych.

13. Koordynowanie pracy jednostek świadczących usługi w zakresie dostawy wody, gazownictwa i energetyki, oraz gospodarki odpadami stałymi.

14. Przygotowanie i nadzór nad robotami publicznymi.

3. W zakresie zadań związanych z gospodarką przestrzenną i nieruchomościami:

1. Kształtowanie polityki przestrzennej w oparciu o zasady określone w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

2. Występowanie ze stosownymi wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

3. Dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy.

4. Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

5. Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w drodze decyzji na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, po uzyskaniu uzgodnień i opinii wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi.

6. Prowadzenie rozszerzonego postępowania z wniosków o wydanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w sprawie inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska naturalnego.

7. Prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w sołectwach.

8. Prowadzenie procedury nadawania nazw nowopowstającym ulicom, placom, ich zmian – przygotowywanie projektów uchwał Rady w tej sprawie.

9. Prowadzenie postępowania w zakresie zatwierdzania podziałów i rozgraniczania nieruchomości.

10. Regulacja stanu prawnego nieruchomości pozostających we władaniu Gminy, a w szczególności komunalizacja mienia.

11. Załatwianie formalności prawnych związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości.

12. Wnioskowanie w sprawie wypłaty odszkodowań za grunty przejęte na rzecz Gminy pod drogi i ulice.

13. Wnioskowanie w sprawach zamiany nieruchomości.

14. Załatwianie spraw związanych z administrowaniem lokalami komunalnymi.

15. Wnioskowanie w sprawie ustalania i aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę bądź najem składników mienia komunalnego.

4. W zakresie gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska.

1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym.

2. Wnioskowanie w sprawie wykonania koniecznych remontów i modernizacji składników mienia komunalnego pozostających w zasobach.

3. Eksploatacja gminnych urządzeń komunalnych.

4. Monitorowanie i nadzór nad zaspokajaniem potrzeb mieszkańców z zakresu zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych.

5. Analiza potrzeb z zakresu transportu zbiorowego.

6. Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym.

7. Wyznaczanie celów i zadań finansowanych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.

8. Wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o odpadach oraz prawa wodnego.

9. Wnioskowanie do Wójta o przeprowadzenie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska oraz przeprowadzanie stosownych kontroli.

10. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i prawa łowieckiego.

11. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz naliczanie i pobieranie opłat za zezwolenia na ich usuwanie.


Data wprowadzenia: 2004-01-08 1120
Data upublicznienia:
Art. czytany: 11107 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości normalne
Podkategoria:
A Sekretarz Gminy
A Skarbnik Gminy
A Referat Organizacyjno-Społeczny (ORS)
A Referat Finansowo-Budżetowy (FNB)
A Referat Infrastruktury Technicznej (RIT)
A Referat Planowania Przestrzennego, Nieruchomości, Dróg i Ochrony Środowiska -PNO
A Urząd Stanu Cywilnego (USC)
A Samodzielne Stanowiska
A Wykazy
A Kontrola zarządcza
A Wnioski o informację publiczną wraz z odpowiedziami
Podkat. Archiwalne:
A Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG)
A Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych (PON)
Ostat. 10 wiadomości z archiwum:

A» Zadania Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
Urząd Gminy Bliżyn
ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn