|
Ilość wiadomości z działu 'Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG)': 1
|
|
|
Zadania Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
1. Zadania ogólne:
1. Planowanie i programowanie zadań związanych z rozwojem regionalnym.
2. Koordynacja przepływu informacji, gromadzenie danych, przygotowywanie informacji zbiorczych Referatu.
3. Planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój Gminy oraz nadzorowanie procesu wdrażania programów i przedsięwzięć z tego zakresu.
4. Bieżące śledzenie możliwości pozyskiwania środków przedakcesyjnych i strukturalnych UE.
5. Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych do zatwierdzenia przez Wójta lub osoby upoważnione.
6. Koordynacja sprawnej realizacji zamówień publicznych w Urzędzie.
7. Prowadzenie ewidencji zamówień publicznych.
8. Dokonywanie uzgodnień z innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie Gminy w zakresie wspólnego korzystania z urządzeń i infrastruktury technicznej, jak również partycypacją w kosztach ich budowy i utrzymania.
9. Opracowywanie założeń, planowanie i organizacja zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i gaz na obszarze Gminy.
10. Opracowywanie materiałów zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych.
11. Utrzymanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych Gminy.
12. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych umożliwiających rozwój Gminy, w tym sporządzanie wniosków o dofinansowanie zadań we współpracy z właściwymi Referatami i stanowiskami.
2. W zakresie zadań związanych z inwestycjami i utrzymaniem infrastruktury
1. Zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy.
2. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów w zakresie realizowanych inwestycji dla potrzeb komisji przetargowej.
3. Przygotowanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz na roboty budowlano-montażowe w uzgodnieniu radcą prawnym.
4. Organizowanie nadzoru nad zadaniami remontowymi i inwestycyjnymi.
5. Dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji i remontów, w tym również inwestycji wykonywanych z udziałem mieszkańców.
6. Podejmowanie działań w zakresie przygotowania terenów pod budownictwo, poprzez uzbrojenie ich w infrastrukturę techniczną.
7. Dokonywanie końcowego rozliczenia remontów.
8. Organizowanie, koordynowanie i kontrola wszelkich prac związanych z utrzymaniem zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, placów, urządzeń drogowych i innych wg kompetencji wynikających z innych przepisów.
9. Zarządzanie siecią dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy oraz współpraca z zarządcami innych dróg.
10. Wnioskowanie o rozwiązania komunikacyjne uwzględniające potrzeby mieszkańców.
11. Planowanie rocznego zakresu – w ujęciu finansowym i rzeczowym – utrzymania porządku i czystości w Gminie.
12. Zimowe utrzymanie dróg gminnych i ciągów pieszych.
13. Koordynowanie pracy jednostek świadczących usługi w zakresie dostawy wody, gazownictwa i energetyki, oraz gospodarki odpadami stałymi.
14. Przygotowanie i nadzór nad robotami publicznymi.
3. W zakresie zadań związanych z gospodarką przestrzenną i nieruchomościami:
1. Kształtowanie polityki przestrzennej w oparciu o zasady określone w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Występowanie ze stosownymi wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
3. Dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy.
4. Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
5. Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w drodze decyzji na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, po uzyskaniu uzgodnień i opinii wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi.
6. Prowadzenie rozszerzonego postępowania z wniosków o wydanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w sprawie inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska naturalnego.
7. Prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w sołectwach.
8. Prowadzenie procedury nadawania nazw nowopowstającym ulicom, placom, ich zmian – przygotowywanie projektów uchwał Rady w tej sprawie.
9. Prowadzenie postępowania w zakresie zatwierdzania podziałów i rozgraniczania nieruchomości.
10. Regulacja stanu prawnego nieruchomości pozostających we władaniu Gminy, a w szczególności komunalizacja mienia.
11. Załatwianie formalności prawnych związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości.
12. Wnioskowanie w sprawie wypłaty odszkodowań za grunty przejęte na rzecz Gminy pod drogi i ulice.
13. Wnioskowanie w sprawach zamiany nieruchomości.
14. Załatwianie spraw związanych z administrowaniem lokalami komunalnymi.
15. Wnioskowanie w sprawie ustalania i aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę bądź najem składników mienia komunalnego.
4. W zakresie gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska.
1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym.
2. Wnioskowanie w sprawie wykonania koniecznych remontów i modernizacji składników mienia komunalnego pozostających w zasobach.
3. Eksploatacja gminnych urządzeń komunalnych.
4. Monitorowanie i nadzór nad zaspokajaniem potrzeb mieszkańców z zakresu zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych.
5. Analiza potrzeb z zakresu transportu zbiorowego.
6. Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym.
7. Wyznaczanie celów i zadań finansowanych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.
8. Wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o odpadach oraz prawa wodnego.
9. Wnioskowanie do Wójta o przeprowadzenie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska oraz przeprowadzanie stosownych kontroli.
10. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i prawa łowieckiego.
11. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz naliczanie i pobieranie opłat za zezwolenia na ich usuwanie.
Data wprowadzenia: 2004-01-08 1120 Data upublicznienia: Art. czytany: 11735 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|