(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Obwieszczenie GG.6220.2.2023 dot. zebrania dowodów do wydania decyzji środowiskowej
» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
  • Ogłoszenia
  • PNO.6733.4.2022.BES - Postanowienie o odwieszeniu postępowania oraz wezwaniu do wyjaśnień

    Bliżyn, dnia 25.01.2023 r.
    PNO.6733.4.2022
    P O S T A N O W I E N I E
    Na podstawie art. 97 § 2 pkt 4 oraz art. 101 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 z późn. zm.)
    P O S T A N A W I A S I Ę
    podjąć z urzędu postępowanie prowadzone na wniosek Spółki PGE Dystrybucja Spółka Ak-cyjna z siedzibą w Lublinie, 20-340 Lublin, ul. Garbarska 21a, wpisanej do rejestru przedsiębior-ców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin - Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000343124, w imieniu której występuje na podstawie udzie-lonego Pełnomocnictwa Substytucyjnego Nr 1445/I/LZA/20189 z dnia 29.07.2019 r. Pan Paweł Kowalczyk reprezentujący firmę: Konsorcjum: Lider: Azako Sp. z o.o., ul. Piotrkowska 49, 26-300 Opoczno, Partner: Azako Andrzej Zalega, ul. Westerplatte 45, 26-300 Opoczno w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie sieci elektroenerge-tycznej średniego i niskiego napięcia, budowie kontenerowej stacji transformatorowej w ob-rębie ewidencyjnym Kucębów, Kopcie, Nowy Odrowążek, Odrowążek, gm. Bliżyn, pow. skarżyski oraz w obrębie ewidencyjnym Włochów, Luta, Komorów, Bień, gm. Stąporków, pow. konecki, woj. świętokrzyskie
    U Z A S A D N I E N I E
    Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego wpłynął do Wójta Gminy Bliżyn dnia 02.06.2022 r. W dniach 08.06.2022 r., 05.07.2022 r. i 27.07.2022 r. został zmieniony i uzupełniony przez Inwestora. Zgodnie z art. 53 ust. 4, pkt. 2, 6, 8 i 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 503) projekt decyzji został przesłany do uzgodnienia z właściwymi organami dnia 12.09.2022 r. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania wraz z informacją o przesłaniu wniosków o uzgodnienie projektu decyzji zostało przesłane do stron dnia 12.09.2022r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach Postanowieniem WPN-I.612.2293.2022.KB z dnia 29.09.2022 r. odmówił uzgodnienia projektu decyzji w odniesieniu do warunków ochrony dotyczących rezerwatu przyrody Górna Krasna oraz siedlisk przyrodniczych i siedlisk gatunków będących przedmiotami ochrony w obszarach Natura 2000.
    W związku z tym organ dnia 07.10.2022 r. zawiesił z urzędu postępowanie oraz wezwał Inwestora do dostarczenia w terminie do dnia 30.12.2022 r. zezwolenia na odstępstwo od zakazów obowiązujących na terenie rezerwatu przyrody Górna Krasna określonych w Zarządzeniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach (Dz. Urz. Woj. Święt. z 2017 r., poz. 2910).
    Ponadto w związku z lokalizacją projektowanej inwestycji na obszarach Natura 2000 Lasy Suchedniowskie oraz Dolina Krasnej, częściowo w granicach zasięgów siedlisk gatunków o kodach 1065 przeplatka aurinia (Euphydryas aurinia), 1060 czerwończyk nieparek (Lycaena dispar) oraz częściowo w siedlisku przyrodniczym o kodzie 6230 Górskie i niżowe murawy bliźniczkowe (Nardion – płaty bogate florystycznie) organ zobowiązał Inwestora do wskazania powierzchni siedlisk przyrodniczych i siedlisk gatunków zajętych na cele inwestycji w stosunku do całkowitych powierzchni tych siedlisk oraz opisania planowanego zakresu prac związanych z projektowaną budową w tej lokalizacji, w celu określenia czy planowane prace będą naruszały cele ochrony przedmiotowych obszarów.
    Dnia 29.12.2022 r. do tut. organu wpłyną wniosek Inwestora o wydłużenie terminu zawie-szenia postepowania oraz przedłożenia dokumentów do dnia 17.02.2023 r. z powodu toczącego się postępowania w sprawie zezwolenia na odstępstwo od zakazów na terenie rezerwatu przyrody Górna Krasna. Jednakże dnia 09.01.2023 r. wpłynął wniosek o odwieszenie postepowania wraz z wymaganymi dokumentami: decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19.12.2022 r. znak: DZP-WP.6205.102.2022.DK.3 zezwalającą firmie PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie na odstępstwo od zakazów, o których mowa w art. 15 ust. 1 pkt 1, 5, 9, 15, 18 i 20 ustawy o ochronie przyrody na określonych warunkach oraz pismem Regionalne Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach z dnia 12.12.2022 r. znak: WPN-I.6205.2.7.2022.EJP skierowane do GDOŚ w Warszawie informujące, że inwestycja na obszarze Natura 2000 Dolina Krasnej pro-wadzone będzie na skraju rezerwatu w niedalekiej odległości od pobocza istniejącej drogi gdzie siedliska gatunku nie występują, w związku z czym nie będzie negatywnie oddziaływać na znaj-dujące się siedlisko przyrodnicze gatunku o kodzie 1060 czerwończyk nieparek Lycaena dispor.
    W przedłożonych dokumentach brak było informacji ze strony Inwestora o zajętości sie-dlisk na obszarach Natura 2000 poza rezerwatem Górna Krasna oraz informacji o zakresie prac na tych siedliskach. Drogą mailową uzgodniono z Inwestorem, że informacje te zostaną uzupełnione.
    Dokumenty inwestor uzupełnił dnia 20.01.2023 r. Załączone dokumenty nie zawierają jednak wiarygodnych informacji dotyczących powierzchni siedlisk przyrodniczych i siedlisk gatunków zajętych na cele inwestycji w stosunku do całkowitych powierzchni tych siedlisk oraz nie opisują planowanego zakresu prac związanych z projektowaną budową w tej lokalizacji. Stwierdzenie, że „w planowanym zakresie prac związanych z projektowaną budową w lokalizacji siedlisk będą wykonywane prace budowlane związane z budową sieci elektroenergetycznej kablowej średniego napięcia” niczego nie wyjaśnia oraz nie wnosi do sprawy. To że będą to roboty związane z budową linii kablowej wynika z wniosku. W dalszym ciągi nie wskazano planowanego zakresu prac na konkretnych działkach o konkretnych identyfikatorach. Na załączonych do uzupełnienia z dnia 20.01.2023 r. załącznikach graficznych nie przedstawiono przebiegu linii kablowej przez poszczególne siedliska. Porównanie załączników z przebiegiem projektowanych linii energetycznych złożonych na etapie pierwszego wniosku z określoną w piśmie z dnia 20.01.2023 r. powierzchnią zajętości siedlisk oraz załączonymi do tego pisma mapami, prowadzi do stwierdzenia, że powierzchnie siedlisk zajętych przez projektowaną inwestycję są bardzo duże jak na budowę linii kablowej. Przy tak przedstawionej dokumentacji organ nie może określić czy
    planowane prace będą naruszały cele ochrony przedmiotowych obszarów. Przekazane przez wnioskodawcę informacje są bardzo ogólnikowe i w związku z tym mogą być podstawą do kolejnej odmowy uzgodnienia projektu decyzji przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Zgodnie z art. 7 Kpa organ podejmuje wszelkie czynności niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego.
    W związku z powyższym wzywa się Inwestora do przedłożenia stosownych dokumentów oraz złożenia wyjaśnień. Dalsze procedowanie będzie możliwe po przedłożeniu poprawionych dokumentów oraz złożeniu wyjaśnień. Termin na złożenie wyjaśnień ustala się na 15 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania.
    Działając na podstawie art. 36 § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego zawiadamia się, że ustalony termin załatwienia sprawy na dzień 31.01.2023 r. nie zostanie dotrzymany. Powo-dem niedotrzymania terminu jest konieczność przedłożenia przez Inwestora ww. dokumentów oraz uzyskiwanie przez organ uzgodnienia projektu decyzji z regionalnym Dyrektorem Ochrony Śro-dowiska.
    Przewidywany nowy termin załatwienia sprawy ustala się do dnia 31.03.2023 r.
    Na niniejsze postanowienie nie służy stronie zażalenie (art. 101 § 3 Kpa)
    Otrzymują:
    1. Pełnomocnik Inwestora Paweł Kowalczyk zam. ul. Dzielna 32dB, 26-300 Opoczno
    (doręczenie elektroniczne: /AZAKOSp/skrytka)
    2. Gmina Stąporków ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 132A, 26-220 Stąporków (doręczenie elektroniczne)
    3. Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kam.
    Ul. Konarskiego 20, 26-110 Skarżysko-Kam. (doręczenie elektroniczne)
    4. Zarząd Dróg Powiatowych w Końskich
    Ul. Staszica 2, 26-200 Końskie (doręczenie elektroniczne)
    5. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
    Ul. Paskowa 18, 25-323 Kielce (doręczenie elektroniczne)
    6. Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suchedniów
    Ul. Bodzentyńska 16, 26-130 Suchedniów (doręczenie elektroniczne)
    7. Strony wg odrębnego wykazu zamieszczonego w aktach sprawy
    8. a/a.
    Do wiadomości:
    PGE Dystrybucja S.A.
    Ul. Garbarska 21a, 20-340 Lublin
    (doręczenie elektroniczne: /AZAKOSp/skrytka)


    Data wprowadzenia: 2023-01-26 0802
    Data upublicznienia: 2023-01-26
    Art. czytany: 926 razy

    » Postanowienie PNO.6733.4.2022 - rozmiar: 189319 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Maciej Janus
    Rejestr zmian:
    2023-01-26
    1. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Maciej Janus
    2. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Maciej Janus
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn