|
|
|
|
Wójt Gminy Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2007
|
|
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 02.01.2007 r. DO 22.02.2007 r.
Panie Przewodniczący !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !
Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 02 stycznia 2007 r. do 22 lutego 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :
I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.
W okresie od 29 grudnia 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały jedno zarządzenie w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 rok Zwiększeniu uległy dochody pochodzące z dotacji celowej w wysokości 500zł na usuwanie skutków klęsk żywiołowych dla rodzin rolniczych , których gospodarstwa zostały dotknięte suszą w 2006 roku, natomiast o kwotę 120.000zł została zmniejszona dotacja celowa na świadczenia rodzinne, zaliczki alimentacyjne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.
W zakresie wydatków budżetowych dokonano następujących zwiększeń i przeniesień:
- w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zwiększony został plan środków na zakup energii w budynkach komunalnych o kwotę 350 zł,
- w dziale 750 – Administracja publiczna dokonano przeniesień przewidywanych oszczędności na kwotę 6.800zł, z tego 3.000zł z przeznaczono na zakup usług, kwotę 3.000zł na wydatki związane z promocją gminy oraz zwiększono plan środków na obsługę bankową budżetu o kwotę 600 zł.
- w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa z oszczędności w zakupie energii elektrycznej i gazu kwotę 2.500zł przeznaczono na zakup paliwa do samochodów strażackich,
- w dziale 801 - Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie powstałe oszczędności w kwocie 110zł w planie Szkoły Podstawowej przeznaczono na uregulowanie usługi transportowej oraz w kwocie 206zł w planie finansowym Gimnazjum przeznaczono się na zakup żarówek. Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Sorbinie oszczędności powstałe ze zwolnień lekarskich pracowników oraz oszczędności z poboru energii elektrycznej w łącznej kwocie 6.929zł przeznaczono na uzupełnienie środków na remont sali gimnastycznej, na ubezpieczenie sprzętu komputerowego, zakup wyposażenia i materiałów do przeprowadzenia adaptacji pomieszczenia dla administracji. Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mroczkowie oszczędności powstałe w składkach ubezpieczeniowych w związku z zatrudnieniem nauczycieli o niższym awansie zawodowym w wysokości 2.500zł przeznaczono na uzupełnienie środków na zakupy materiałów biurowych oraz zwiększony koszt zużycia energii elektrycznej. Niewykorzystane środki na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego w kwocie 991zł przeznaczone zostały na wykonanie szafek na ubrania dla uczniów oddziału „0”.
- w dziale 851 – Ochrona zdrowia dokonano przeniesienia kwoty 150zł celem zabezpieczenia środków na składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy dla członków komisji ds. alkoholowych.
- w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonano przeniesienia przewidywanych oszczędności w kwocie 1.396zł celem zabezpieczenia środków na składki na ubezpieczenia społeczne dla pracowników, na prenumeratę prasy i zakup materiałów biurowych. Zmniejszenie dotacji celowej na wypłaty świadczeń rodzinnych i zaliczek administracyjnych w kwocie 120.000zł spowodowało również zmniejszenie planu wydatków budżetowych w paragrafach wskazanych przez Kierownika GOPS. Dokonano zwiększenia planu środków na wypłaty świadczeń dla rolników , których gospodarstwa zostały dotknięte suszą,
- w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza powstałe oszczędności w kwocie 90zł w planie finansowym Gimnazjum przeznaczone zostały na zakup części zamiennych przy instalacji gazowej
- W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przewidywane niewykorzystane środki z oświetlenia dróg w kwocie 850zł przeznaczone zostały na zwiększenie planu na remont oświetlenia drogowego oraz wykonanie zawieszenia iluminacji świetlnej w Bliżynie,
- W dziale 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększono z rezerwy budżetowej dotację dla Gminnego Ośrodka Kultury w kwocie 6.000zł z przeznaczeniem na remont sali oraz zakup wyposażenia w budynku GOK.
II. Sprawy dotyczące oświaty.
1. Odbyły się rozmowy ze związkami zawodowymi ZNP i NSZZ „Solidarność w sprawie regulaminu wynagrodzeń dla nauczycieli na rok 2007. W wyniku rozmów uzgodniono wspólną wersje kwestionowanych przez związki zapisów i przedstawiono do Rady Gminy projekt je uwzględniający.
2. Trwają przygotowania do ponownego rozpatrzenia wniosków o stypendia na dalszą część roku szkolnego poprzez przygotowywanie oświadczeń dla wnioskodawców o wyrażenie zgody na zmianę poprzedniej decyzji. Oczekujemy również na zawiadomienie o wysokości środków na wypłatę stypendiów.
III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.
Okres od 30.12.2006 r. do 22.02.2007 roku z racji początku roku jest okresem ubogim w efekty rzeczowe dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.
W okresie tym sporządzane były sprawozdania za 2006 rok do urzędu statystycznego oraz Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.
Realizując uchwały Rady Gminy z poprzednich sesji w sprawie nabycia nieruchomości, Gmina dokonała w formie aktu notarialnego zakupu działek pod boisko przy Szkole Podstawowej w Sorbinie, jak również działki pod drogę dojazdową i kanał przy oczyszczalni ścieków.
W ramach bieżącej działalności, z chwilą zmiany warunków atmosferycznych została wznowiona akcja zimowego utrzymania dróg gminnych i powiatowych.
Trwa projektowanie sieci wodociągowej w miejscowości Ubyszów Płatki i do Rędocina. Społeczny Komitet Budowy Wodociągu w Rędocinie opracował ze własnym zakresie mapy do celów projektowych, na których zostanie wykonany projekt budowlany.
IV. Zarządzenia Wójta Gminy.
W okresie sprawozdawczym wydałem 7 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 rok, rozkładu, czasu pracy pracowników samorządowych, obsługi, hydroforni w 2007 roku, rozłożenia na raty zaległości z tytułu opłat za wodę , zmiany zarządzenia Nr 75/2003 Wójta Gminy z dnia 30 grudnia 2003 roku w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Bliżynie, powołania zespołu ds. opracowania Lokalnego Programu Rewitalizacji, szczególnych zasad i trybu przyznawania nagrody rocznej Dyrektorowi SPZOZ w Bliżynie, wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy w Bliżynie.
V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.
03.01. spotkanie z prezesem MKS dot. Bieżącej współpracy,
05.01. udział w wieczorze kolęd i pastorałek w Odrowążku,
06.01. opłatek w OSP w Bliżynie,
07.01. udział w Jasełkach w Szkole Podstawowej w Bliżynie oraz koncercie noworocznym w Powiatowej Szkole Muzycznej w Skarżysku-Kam.
13.01. zjazd sprawozdawczo- wyborczy Związku Powiatowego OSP w Skarżysku-Kamiennej,
17.01. spotkanie ze Starostą Skarżyskim i Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych z udziałem przewodniczących komisji Rady Gminy dot. inwestycji i remontów na drogach powiatowych,
18.01. udział w szkoleniu obronnym w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach,
21.01. wręczenie nagród w mistrzostwach gminnych OSP w tenisie stołowym,
22.01. spotkanie z Marszałkiem Województwa świętokrzyskiego dot. omówienia planów inwestycyjnych gminy oraz pozyskiwania środków unijnych na inwestycje,
25.01. udział w uroczystym otwarciu Domu Samopomocy w Skarżysku,
27.01. udział w zebraniach sprawozdawczych OSP Mroczków i Nowy Odrowążek,
30.01. narada dotycząca założeń do programu rewitalizacji gminy,
02.02. udział w otwarciu Mistrzostw Polski w badmintonie w Suchedniowie ,
05.02. uczestnictwo w naradzie Wójtów i Burmistrzów woj. Świętokrzyskiego oraz spotkanie z ministrem P. Gosiewskim dot. programu dla Polski Wschodniej,
10.02. udział w biesiadzie ludowej w OSP Bliżyn oraz wręczenie nagród dla zespołu ludowego „Sorbin” oraz Wacława Pejasa- laureatów Wojewódzkiego Przeglądu Kolęd i Pastorałek,
14.02. spotkanie dotyczące podziału środków unijnych w ramach PROWŚ 2007-2013 z udziałem Marszałka Woj. Świętokrzyskiego.,
15.02. zakończenie i podsumowanie Kontroli RIO w UG Bliżyn
20.02. udział w uroczystości nadania złotego medalu :”Za zasługi dla obronności kraju” w WKU w Starachowicach
21.02. konferencja w Krynkach k. Starachowic dotycząca inwestycji kanalizacyjnych gmin i miast położonych w zlewni rzeki Kamiennej.
Data wprowadzenia: 2007-02-23 1403 Data upublicznienia: 2007-02-23 Art. czytany: 5926 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Gminy w Bliżynie
czynny w godz.:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Urząd Stanu Cywilnego
Dowody osobiste
Ewidencja Ludności
godz. przyjęć
poniedziałek 745 - 1500
wtorek-piątek 745 - 1400
Kasa godziny otwarcia:
Poniedziałek | 830-1430 | Wtorek | 800-1200 | Środa | 800-1400 | Czwartek | 800-1200 | Piątek | 800-1200 |
adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
/1cqce463n2/skrytka
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat różnych
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
|
|
|