|
|
|
|
Wójt Gminy Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
|
|
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 30.04.2008 r. DO 26.06.2008 r.
Pani Przewodnicząca !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !
Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 30 kwietnia 2008 r. do 26 czerwca 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:
I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.
W okresie od 29 czerwca 2008r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia:
1) w sprawie układu wykonawczego do uchwały Nr XV/98/2008 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 29 kwietnia 2008 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2008 zawierające załączniki o zmniejszeniach i zwiększeniach w planach dochodów i wydatków wynikające z podjętej uchwały,
2) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
Zwiększeniu uległy dochody pochodzące z dotacji celowych:
- w wysokości 4.829 zł z przeznaczeniem na realizację ustawy z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jej zwrotu poniesionych przez gminę,
- w wysokości 32.900 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie - w ramach wdrażania reformy oświaty – zakończenia dwuletniego programu pilotażowego nauczania języka angielskiego od pierwszej klasy szkoły podstawowej (w okresie styczeń – sierpień 2008r.),
- w wysokości 11.639 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,
- w wysokości 179.764 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
W zakresie wydatków budżetowych dokonano następujących zwiększeń i przeniesień:
- w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększony został plan o kwotę 4.829 zł dotacji celowej na wypłatę zwrotu podatku akcyzowego dla uprawnionych rolników z terenu gminy,
- w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energie elektryczną, gaz i wodę dokonano uzupełnienia o kwotę 209 zł planu odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
- w dziale 750 - Administracja publiczna z niewykorzystanych środków na wypłatę „trzynastek” dokonano uzupełnienia planu kwoty odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o kwotę 2.664 zł, a z rezerwy budżetowej dokonano uzupełnienia planu o kwotę 4.059 zł na bieżące zakupy materiałów celem pokrycia wydatków związanych z organizacją uroczystości pogrzebowych,
- w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano uzupełnienia planu kwoty odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o kwotę 43 zł, przeniesiona została między rozdziałami kwoty 15.000 zł przyznana dla potrzeb Policji zgodnie z podpisanym porozumieniem, a na organizację obchodów 80-lecia jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Sorbinie z rezerwy ogólnej przyznano kwotę 2.500 zł,
- w dziale 758 – Różne rozliczenia ustalony został plan w wysokości 2.781 zł na zapłatę odsetek od nienależnie pobranych rat subwencji wyrównawczej w okresie styczeń – kwiecień w roku bieżącym,
- w dziale 801 - Oświata i wychowanie dokonano podziału kwoty dotacji celowej przyznanej na naukę języka angielskiego w wysokości 32.900 zł, z rezerwy ogólnej przyznano kwotę 1.640 zł na pokrycie kosztów wyjazdu uczniów Gimnazjum na mecze piłki nożnej oraz Paradę Schumana, dokonano również przeniesienia kwoty 1.483 zł na szkolenia pracowników w ramach dokształcania i doskonalenia,
- w dziale 851 – Ochrona zdrowia dokonano zmian między paragrafami w celu uzupełnienia planu o kwotę 570 zł na pokrycie kosztów obozu szkoleniowo-wypoczynkowego dla Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych,
- w dziale 852 – Pomoc społeczna na wniosek Kierownika GOPS dokonane zostały zmiany m.in. na uzupełnienia planu kwoty odpisu na zakładowy fundusz świadczeń oraz na zakup materiałów i usługi pocztowe,
- w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza dokonano zwiększenia planu wydatków w związku z otrzymaniem dotacji celowej na pomoc materialną dla uczniów o kwotę 179.764 zł,
- w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zabezpieczono kwotę 300 zł na zakup pojemników na przeterminowane leki, dokonano przeniesienia kwoty 47.500 zł z zakupu energii na konserwację oświetlenia drogowego oraz dokonano sprostowania kwoty 2.000 zł dotyczącej dobudowy oświetlenia w miejscowości Odrowążek,
- w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego dokonano zwiększenia z rezerwy ogólnej dotacji dla GOK o kwotę 8.000 zł na organizację festynu z okazji Dnia Dziecka,
w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport z rezerwy ogólnej przeznaczono kwotę 2.020 zł na zakup medali okolicznościowych za udział w Sportowym Turniej Miast i Gmin.
II. Sprawy dotyczące oświaty.
1. Zatwierdzono arkusze organizacyjne szkół na rok szkolny 2007/2008.
2. Wydano decyzje przyznające stypendium szkolne za okres styczeń- czerwiec. Wysokość stypendium wyniosła 82 zł na miesiąc dla ucznia, u którego dochód na osobę w rodzinie był poniżej 200 zł i 70 zł na miesiąc dla ucznia z dochodami na osobę powyżej 200 zł.
3. Kuratorium Oświaty pozytywnie zaopiniowało przedłużenie kadencji Dyrektorowi Zespołu Szkół w Bliżynie – Panu Józefowi Nowakowi.
4. W ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską na terenie gminy zorganizowano bezpłatny kurs nauki języka angielskiego, w którym bierze udział 30 osobowa grupa mieszkańców
5. Zorganizowano kolejny wyjazd kobiet z terenu gminy na badania mammograficzne w Świętokrzyskim Centrum Onkologicznym w Kielcach
III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.
1. Przeprowadzono przetarg i zawarto umowę na budowę wodociągu do miejscowości Rędocin.
2. Trwa wykonanie wodociągu w miejscowości Nowy Odrowążek.
3. Wykonane zostały mapy do celów projektowych na rozbudowę wodociągu w miejscowościach Brzeście, Bugaj i Wojtyniów ul. Spacerowa. Zlecono wykonanie dokumentacji projektowych.
4. Trwa wykonanie remontu elewacji budynku hydroforni w Gostkowie.
5. Wykonano remont oświetlenia terenu na ujęciu wody.
6. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. Na ukończeniu są roboty na piętrze. Trwa wykonanie elewacji zewnętrznych. Złożony został wniosek do PFRON-u na dofinansowanie przebudowy SP ZOZ w Bliżynie.
7. Zakończono budowę oświetlenia ulicznego w Sorbinie do Odrowążka i w Sołtykowie przy blokach.
8. Zlecono wykonanie dokumentacji projektowych na budowę oświetlenia oraz dojazdu do GOK-u oraz bloków mieszkalnych w Bliżynie,
9. Rozliczono remont oświetlenia drogowego ul. Piaskowej i Szkolnej w Bliżynie.
10. Wykonano remont oświetlenia drogi krajowej w miejscowości Gilów.
11. Wykonano dobudowę oświetlenia w miejscowościach: Gostków Dolny, Wołów Cyganów, Drożdżów, Mroczków, Ubyszów Szczurów, Gilów.
12. Zakończono remont oświetlenia drogi powiatowej w Zbrojowie.
13. Wykonano remont oświetlenia ul. Kościuszki w Bliżynie od skrzyżowania z ul. VI Wieków Bliżyna w kierunku przejazdu kolejowego,
14. Wykonano mapy do celów projektowych oraz dokumentacji projektowej na budowę oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka i do Sobótki,
15. Zlecono wykonanie dobudowy oświetlenia w Gókach. (3 lampy),
16. Zlecono wykonanie map do celów projektowych na budowę oświetlenia drogowego: Bliżyn ul. Wąska, Brzeście (zakręt) i Gilów przy torach.
17. Gmina otrzymała 20.000 zł. z „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć” na remont OSP Bliżyn.
18. OSP w Sorbinie złożyło wniosek do drugiej edycji konkursu.
19. Zlecono wykonanie remontów cząstkowych. Obecnie wykonywane są remonty spękań nawierzchni emulsją i grysami.
20. Zlecono wykonanie: remontu dwóch odcinków dróg w Zagórzu, drogi w Ubyszowie przy boisku, Bliżyn ul. Zgodna oraz drogi w Jastrzębi. Na ukończeniu są roboty na pierwszym odcinku w Zagórzu. Zakończono remont ul. Zgodnej.
21. Została zawarta umowa na dofinansowanie w kwocie 25.000 zł. remontu dróg w Jastrzębi i Zagórzu z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
22. Rozstrzygnięto przetargi i zawarto umowy na budowę dróg w Płaczkowie do leśniczówki, ciągu pieszo jezdnego pomiędzy ul. Piaskową i ul. Kamienną, na remont drogi w Mroczkowie Kapturowie i budowę chodnika przy ul. Szydłowieckiej w Bliżynie. Rozpoczęły się roboty budowlane.
23. Zlecono koszenie dróg gminnych.
24. Ze względu na konieczność uzyskania pozwolenia na budowę drogi w Kucębowie Górnym, aby inwestycja mogła uzyskać dofinansowanie z RPO zlecono wykonanie map do celów projektowych oraz dokumentacji projektowej.
25. Dokumentację drogi w Zagórzu, ul.Południowa przekazano projektantowi w celu zmiany jej formy, aby można było wystąpić o pozwolenie na budowę. Planujemy starać się o środki z RPO na budowę tej drogi w ramach drugiego (jesiennego) naboru wniosków.
26. Odbyła się wizja w terenie z przedstawicielami PKP PLK S.A. ZLK Skarżysko – Kam. w sprawie ustalenia zakresów rzeczowych i finansowych wykonania remontu przejazdów kolejowych. Ustalono, że w lipcu kolej wykona wymianę płyt przy torach oraz rozbierze płyty drogowe i przekaże materiał na podbudowę. Gmina zagęści materiał kamienny oraz wykona nakładki asfaltowe.
27. Zlecono wykonanie wiat przystankowych w Górkach, Sołtykowie, Kucębowie i Gostkowie.
28. Przeprowadzono akcję zbierania odpadów wielkogabarytowych i niebezpiecznych w gminie.
29. Zorganizowano konkursy ekologiczne dot. zbierania baterii. Szkoły oraz wyróżnieni uczniowie otrzymają nagrody sfinansowane z budżetu gminy i WFOŚiGW.
30. Zlecono wykonanie studium wykonalności na budowę sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Bliżynie w celu złożenia wniosku o dofinansowanie z RPO.
IV. Zarządzenia Wójta Gminy.
W okresie sprawozdawczym wydano 4 zarządzenia dotyczące następujących spraw:
- układu wykonawczego do uchwały nr XVI 98/2008 Rady Gminy w Bliżynie z dnia 29.04.2008r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008r.
- wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008r.
- powołania Gminnej Komisji Oceniającej ds. oceny ofert składanych w procedurze CPP w ramach poakcesyjnego programu wsparcia programów obszarów wiejskich programu integracji społecznej.
- rozłożenia na raty zaległości z tytułu naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego w Sołtykowie Nr 1/12 oraz umorzenie odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczonego czynszu.
- rozłożenia na raty zaległości z tytułu naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego w Sołtykowie Nr 3/1 oraz umorzenia odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczanego czynszu.
Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.
30.04. Złożenie wniosku do RPO na drogę w Kucębowie oraz spotkanie z Dyrektorem GDDKiA w Kielcach dotyczące chodnika w Gilowie, udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.
01.05. otwarcie świetlicy środowiskowej w OSP Mroczków.
03.05. udział w uroczystościach święta narodowego z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja.
06.05. szkolenie Rady LGD „U Źródeł” w Modliszewicach.
07.05. udział w posiedzeniu Zarządu Powiatu, spotkanie z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego.
08.05. spotkanie w Nadleśnictwie Suchedniów dotyczące kwestii zamiany gruntów gminy na działkę po byłej składnicy drewna w Bliżynie.
09.05. uczestnictwo w powiatowych obchodach Dnia Strażaka w Skarzysku – Kam.
13.05. spotkanie w Starostwie Powiatowym w Skarżysku dot. wdrażania projektu
e – świętokrzyskie, odbiór od Wojewody Świętokrzyskiego nominacji na pełniącego funkcję Wójta Gminy Bliżyn.
16.05. złożenie wniosku do Urzędu Marszałkowskiego w ramach tzw „małej odnowy województwa świętokrzyskiego”.
17.05. udział w uroczystościach nadania gimnazjum w Blizynie im. Gen. Maczka, uczestnictwo w festynie ludowym w Czarneckiej Górze z udziałem zespołów z Gminy Bliżyn.
20.05. podpisanie umowy w PUP dot. robót publicznych.
24.05. uczestnictwo w obchodach jubileuszu 80 – lecia OSP Sorbin.
25.05. udział w przedstawieniu z okazji Dnia Matki w OSP Bliżyn
27.05. spotkanie ze Świętokrzyskim Kuratorem Oświaty – p. Małgorzatą Muzoł.
28.05. uczestnictwo w Sportowym Turnieju Miast i Gmin w szkołach na terenie Gminy Bliżyn, udział w Dniu Samorządowca w Starachowicach z udziałem Marszałka Województwa Świętokrzyskiego i Wojewody.
01.06. uczestnictwo w otwarciu i zakończeniu kolarskich mistrzostw Polski „Masters” oraz w festynie z okazji Dnia Dziecka.
02.06. posiedzenie zarządu Związku Międzygminnego „Planowanie Przestrzenne” w Kielcach oraz podpisanie aktów notarialnych dot. wymiany i kupna nieruchomości.
03.06. udział w spotkaniu dotyczącym wdrażania Programu Integracji Społecznej w Gminie Bliżyn, posiedzenie organizacyjne Gminnej Komisji Wyborczej.
05.06. udział w Sesji Rady Powiatu Skarżyskiego.
06.06. wizyta w Gminie Bliżyn delegacji samorządów Słowenii, Białorusi i Mołdawii.
08.06. udział w koncercie laureatów XXXII Międzynarodowych Buskich spotkań z folklorem w Kielcach, podczas których wyróżnienie otrzymał Zespół Pieśni i Tańca Sorbin.
09.06. spotkanie ze Starostą Skarżyskim dotyczące ustaleń wspólnej inwestycji - drogi powiatowej Bliżyn – Sorbin – Odrowążek.
11.06. udział w szkoleniu w ramach programu EQUAL dla samorządowej kadry zarządzającej.
12.06. narada pokontrolna dot. kontroli NIK w Urzędzie Gminy.
14.06. udział w festynie rodzinnym w Mroczkowie.
16.06. podpisanie umowy w WFOŚ w Kielcach dot. programów ochrony środowiska.
16-17.06. wręczenie nagród dla uczniów za udział w programie „Bezpieczna Bateria”.
18.06. uczestnictwo w posiedzeniu Zarządu TPB.
19-20.06. udział w zakończeniu roku szkolnego w szkołach na terenie gminy .
21.06. udział w festynie ludowym w Skarżysku Kościelnym z udziałem zespołów z Gminy Bliżyn.
22.06. uczestnictwo we mszy polowej na Brzasku z okazji 68 rocznicy rozstrzelania patriotów polskich.
24.06. posiedzenie Związku Międzygminnego „Utylizator” w Skarżysku - Kam.
25.06. spotkanie LGD w sprawie opracowania Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „U Źródeł” w GOK Bliżyn.
Data wprowadzenia: 2009-01-09 1431 Data upublicznienia: 2009-01-09 Art. czytany: 5168 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Gminy w Bliżynie
czynny w godz.:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Urząd Stanu Cywilnego
Dowody osobiste
Ewidencja Ludności
godz. przyjęć
poniedziałek 745 - 1500
wtorek-piątek 745 - 1400
Kasa godziny otwarcia:
Poniedziałek | 830-1430 | Wtorek | 800-1200 | Środa | 800-1400 | Czwartek | 800-1200 | Piątek | 800-1200 |
adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
/1cqce463n2/skrytka
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat różnych
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
|
|
|