(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Obwieszczenie GG.6220.2.2023 dot. zebrania dowodów do wydania decyzji środowiskowej
» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
  • Przetargi
  • Przetargi - rok 2010
  • Wyjaśnienie do SIWZ zadanie nr 1/2010

    Budowa dwóch placów zabaw w miejscowości Bliżyn w ramach realizacji projektu Rewitalizacja centrum wsi Bliżyn – etap I

    Wyjaśnienie SIWZ
    Zadanie nr 1/2010
    „Budowa dwóch placów zabaw w miejscowości Bliżyn w ramach realizacji projektu Rewitalizacja centrum wsi Bliżyn – etap I”.
    Pyt 1. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 1.1. podana jest powierzchnia dla robót pomiarowych w ilości 0,24ha, natomiast w projekcie budowlanym rys. „Plac Zabaw (Zagospodarowanie terenu działku wraz z usytuowaniem urządzeń)” w zestawieniu pow. podana jest ilość 722,57m2, zaś wg. opisu do projektu zagospodarowania terenu w pkt. 4 (tabela) widnieje pozycja „Proj. Zieleń (poza placem zabaw – objęta opracowanie)” w ilości 1788,99m2 co łącznie daje pow. 2.511,56m2. Jaką należy przyjąć powierzchnię terenu w kosztorysie ofertowym, na której prowadzone będą roboty pomiarowe?
    Odp. W kosztorysie ofertowym należy przyjąć powierzchnię terenu 0,08 ha.
    W dokumentacji projektowej dotyczącej budowy placu zabaw przy GOK w „Opisie do projektu zagospodarowania terenu ...: w pkt 4. „Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania” w tabeli w wierszu PROJ. ZIELEŃ (poza placem zabaw – objęta opracowaniem) popełniono omyłkę pisarską wpisując powierzchnię zabudowy 1788,99m2 zamiast 178,99m2. Wiersz RAZEM określający sumę powierzchni wynosi 733,40m2≈0,08 ha.
    W związku z oczywistą pomyłką w kosztorysie ofertowym, przy obliczaniu ceny oferty w pozycji 1.1 należy uwzględnić do obliczenia wartości pozycji ilość 0,08ha. Jeżeli wykonawcy policzą wartość pozycji 1.1 wg pierwotnej ilości jednostek tj. 0,24ha, przy badaniu i ocenie ofert zostanie powyższe uznane jako inna omyłka i Zamawiający poprawi ofertę.
    Pyt 2. Czy Zamawiający określa sposób posadowienia urządzeń placu zabaw w gruncie? Czy są to fundamenty z elementów prefabrykowanych z mocowaniem drewnianych elementów konstrukcji za pomocą kotew stalowych, czy elementy zagłębione w gruncie z impregnacją materiałów?
    Odp. W wyjaśnieniu do SIWZ zadanie nr 1/2010 z dnia 01.03.2010 r. które zostało udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego www.ugblizyn.bip.doc.pl wyjaśniło, że Zamawiający nie dopuszcza zastosowania rozwiązań uwzględniających konstrukcje nośne drewniane. Dokumentacje projektowe na budowę placów zabaw uwzględniają urządzenia zabawowe
    o konstrukcji nośnej z profili metalowych. Siedziska ze sklejki wodoodpornej lub gumowe, poręcze, ześlizgi, elementy wspinaczkowe, uchwyty wykonane ze stali nierdzewnej, schody, podesty, elementy wejściowe ze sklejki antypoślizgowej.
    Pyt 3. Czy Inwestor dla elementów konstrukcji drewnianej określa rodzaj drewna tj. czy są to elementy o konstrukcji z drewna klejonego warstwowo, czy drewna toczonego cylindrycznie?
    Odp. W wyjaśnieniu do SIWZ zadanie nr 1/2010 z dnia 01.03.2010 r. które zostało udostępnione na stronie internetowej Zamawiającego www.ugblizyn.bip.doc.pl wyjaśniło, że Zamawiający nie dopuszcza zastosowania rozwiązań uwzględniających konstrukcje nośne drewniane. Dokumentacje projektowe na budowę placów zabaw uwzględniają urządzenia zabawowe
    o konstrukcji nośnej z profili metalowych. Siedziska ze sklejki wodoodpornej lub gumowe, poręcze, ześlizgi, elementy wspinaczkowe, uchwyty wykonane ze stali nierdzewnej, schody, podesty, elementy wejściowe ze sklejki antypoślizgowej.
    Pyt 4. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 3.5. należy: „Dostarczyć wyposażeniem wraz z montażem – urządzenie zabawowe i rekreacyjne placu zabaw – piaskownica z palisady o wymiarach 2x2m”, natomiast w zał. GB2-Zał 2A – piaskownica jest przedstawiona z drewna klejonego. Czy Zamawiający dopuszcza piaskownicę
    z drewna klejonego? - (analogia poz. 3.6 w kosztorysie przy ZS w Bliżynie)
    Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza piaskownicę z palisady lub drewna klejonego. Wymiary piaskownic zgodnie z projektami zagospodarowania.
    Pyt 5. Jaką odległość transportową należy uwzględnić w kosztorysie (GOK w Bliżynie) dla poz. 1.5, oraz dla pozycji 1.6 (przy ZS w Bliżynie) – wywóz materiałów z rozbiórki urządzeń zabawowych?
    Odp. Należy uwzględnić zagospodarowanie materiałów z rozbiórki i urządzeń zabawowych przez Wykonawcę robót.
    Pyt 6. Czy urządzenia placów zabaw muszą spełniać dokładnie takie parametry jak urządzenia wskazane w zał. GB2-Zał 2A np. „Słonik” wymiary – 428x157cm , strefa bezpieczna – 777x399cm, całkowita wysokość – 321cm, wysokość swobodnego upadku – 120cm? Zgodnie
    z art. 29 ust. 2 Prawa Zamówień Publicznych, Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia (wskazuje parametry) w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
    Odp. Nie. Zgodnie z zapisem w dokumentacji projektowej, jak również w SIWZ , jeżeli zostały podane nazwy i producenci materiałów, technologii i urządzeń – to zostały podane jedynie jako przykładowe w celu określenia parametrów technicznych i innych wymogów, jakie muszą być spełnione, by mogły być użyte w czasie realizacji przedmiotowego zadania inwestycyjnego. Dopuszcza się jednak stosowanie innych / równoważnych lub lepszych materiałów, technologii
    i urządzeń, o ile zachowane zostaną ich parametry w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej. Wymiary urządzeń, strefy bezpieczeństwa mogą się różnić od tych proponowanych w dokumentacjach projektowych. Można zaproponować urządzenia podobne do opisanych
    w dokumentacji. Również projekt zagospodarowania uwzględnia nieznaczne rezerwy terenowe, co pozwala na zastosowanie urządzeń o nieznacznie większych strefach bezpieczeństwa. Wszystkie użyte materiały budowlane oraz elementy prefabrykowane powinny posiadać wymagane atesty i aprobaty techniczne ITB, znak B dopuszczający do obrotu materiały do obrotu materiałami budowlanymi, pozytywną ocenę higieniczną wydaną przez Państwowy Zakład Higieny oraz spełniać odpowiednie normy.
    Pyt 7. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 3.13. należy: „Dostarczyć wyposażeniem wraz z montażem – urządzenie zabawowe i rekreacyjne placu zabaw – kosze na śmieci” w ilości 2,00szt., zaś w poz.7.1. należy: „Dostarczyć i zamontować typowe, zamykane kontenery na nieczystości, śmieci; kolorystyka według decyzji Inwestora”
    w ilości 2,00szt. Czy Zamawiający przewidział montaż dwóch koszy na śmieci i dwóch kontenerów, czy pozycje te się „dublują”? W przypadku montażu kontenerów proszę podać ich parametry.
    Odp. Pozycje 3.13 i 7.1 w Kosztorysie ofertowym „Budowa placu zabaw przy GOK w Bliżynie” dublują się. Dokumentacja projektowa przewiduje ustawienie dwóch koszy na śmiecie w pobliżu ławeczek i chodnika na placu zabaw.
    W związku z oczywistą pomyłką w kosztorysie ofertowym, przy obliczaniu ceny oferty nie należy określać ceny jednostkowej i wartości pozycji dla pozycji oznaczonej lp. 7.1. Jeżeli wykonawcy policzą wartość pozycji 7.1. przy badaniu i ocenie ofert zostanie powyższe uznane jako inna omyłka i Zamawiający poprawi ofertę.
    Pyt 8. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie ogrodzenia o wysokości 1,2m z elementów drewnianych o odmiennym wyglądzie zewnętrznym (elementy ogrodzenia-sztachety z listew
    i słupki przedstawione na rys. Nr 4 „Ogrodzenie drewniane placów zabaw” – bez wyokrągleń bocznych)?
    Odp. Nie. Zamawiający nie przewiduje zmian w wyglądzie ogrodzenia. Ogrodzenie należy wykonać zgodnie z rys. nr 4 do dokumentacji projektowej.
    Pyt 9. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 5.9. obrzeże betonowe o wym. 20x6 posadowione jest na posypce cementowo-piaskowej, natomiast wg rys. konstrukcji chodnika obrzeże betonowe wykonane jest na ławie betonowej z oporem (Beton B20). Jakie należy przyjąć posadowienie obrzeża betonowego 20x6 w poz. kosztorysowej 5.9?
    Odp. Posadowienie obrzeża betonowego 20x6 w pozycji 5.9. Kosztorysu ofertowego należy przyjąć zgodnie z przedmiarem robót tj. na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem.
    Pyt 10. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie nawierzchni elastycznej z płyt o wymiarach 50x50 lub 35x35 zamiast z kostki elastycznej podwójnej?
    Odp. Nie. Zamawiający nie przewiduje wykonanie nawierzchni elastycznej z płyt o wymiarach 50x50 lub 35x35. Chodnik wewnątrz placu zabaw zaprojektowano jako urozmaicony (kręty, wnęki na ławki) i wykonanie go z elementów o dużej powierzchni miałoby negatywny wpływ na jego estetykę.
    Pyt 11. Proszę podać wymiary kostki granitowej wraz z przekrojem konstrukcyjnym, oraz SST.
    Odp. Do budowy chodnika z granitu należy zastosować kostkę granitową 6 cm na zaprawie cementowej gr. 5 cm. SST analogiczna jak do chodnika o nawierzchni elastycznej, czy z kostki brukowej betonowej.
    Pyt 12. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 6.4. należy wykonać nawierzchnie trawiaste siewem w ilości 650,5m2, natomiast w projekcie budowlanym rys. „Plac Zabawa (Zagospodarowanie terenu działku wraz z usytuowaniem urządzeń)” podana jest ilość 603,38m2, zaś wg. opisu do projektu zagospodarowania terenu w pkt. 4 (tabela) widnieje pozycja „Proj. Zieleń (poza placem zabaw – objęta opracowanie)” w ilości 1788,99m2. Jaka jest powierzchnia jaką należy uwzględnić w kosztorysie ofertowym w poz. 6.4.?
    Odp. W kosztorysie ofertowym należy uwzględnić powierzchnię nawierzchni trawiastej wykonywanej siewem 650,5m2. W dokumentacji projektowej dotyczącej budowy placu zabaw przy GOK
    w „Opisie do projektu zagospodarowania terenu ...: w pkt 4 „Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania” w wierszu PROJ. PLAC ZABAW (nawierzchnia trawiasta naturalna) powierzchnia zab. wynosi 424,39m2, i w wierszu PROJ. ZIELEŃ (poza placem zabaw – objęta opracowaniem powierzchnia zab. wynosi 178,99m2. (nie 1788,99m2). Ponadto nawierzchnię trawiastą należy wykonać w miejscu obecnej istniejącej drogi wewnętrznej utwardzonej trylinką o powierzchni 10,83m2. Łącznie 614,21m2. W przedmiarze zwiększono powierzchnię do wykonania nawierzchni trawiastej do 650,5m2, ze względu na ewentualną konieczność odtworzenia większej powierzchni trawnika np.: wzdłuż chodnika na zewnątrz placu zabaw.
    Pyt 13. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 7.3. należy wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą na pow. 0,08ha co wyklucza ilość
    z poz. 1.1.? Proszę podać pow. jaką należy przyjąć w kosztorysie ofertowym w poz. 7.3.
    Odp. W pozycji 7.3 podano prawidłową powierzchnię do wykonania inwentaryzacji powykonawczej tj. 0,08 ha, co koreluje z pytaniem nr 1.
    Pyt 14. W. opisie do projektu zagospodarowania terenu pkt. 3 czytamy: „Przy urządzeniach zabawowych należy wykonać podłoże z piasku”. Gdzie w kosztorysie ofertowym Zamawiający uwzględnił wykonanie nawierzchni z piasku, powierzchnię tej nawierzchni, oraz grubość warstwy z piasku i roboty ziemne związane z wykonaniem w/w warstwy?
    Odp. Podłoże z piasku należy wykonać tylko przy tych urządzeniach, których producent wymaga nawierzchni z piasku. Wykonawca winien uwzględnić konieczność wykonania nawierzchni
    z piasku o powierzchni i grubości zgodnie z wymaganiami producenta przy pozycji dostarczenie wyposażenia wraz z montażem - urządzenia zabawek i rekreacyjne placu zabaw.
    Pyt 15. Gdzie Zamawiający uwzględnił w kosztorysie ofertowym projektowaną zieleń będącą poza placem zabaw – objętą opracowaniem w ilości 1788,99m2 (wg. opisu do projektu zagospodarowania terenu w pkt. 4 (tabela) widnieje pozycja „Proj. Zieleń (poza placem zabaw – objęta opracowanie)”)?
    Odp. W odpowiedzi na pytanie 1 i 12 wyjaśniono, że oprócz wykonania nawierzchni trawiastej
    o powierzchni 650,5m2 nie przewiduje się wykonania dodatkowej zieleni.
    Pyt 16. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy Zespole Szkół w Bliżynie w poz. 4.1.2. należy wykonać stoliki z przeznaczeniem do zajęć lekcyjnych, natomiast w załączniku GB1 Zał-1A przedstawiony jest stół żeliwny z blatem z drewna liściastego z miejscem na zamontowanie parasola ogrodowego. Czy Zamawiający dopuszcza zamontowanie innego stolika z przeznaczeniem do zajęć lekcyjnych?
    Odp. Tak. Zamawiający dopuszcza zamontowanie innego stolika z przeznaczeniem do zajęć lekcyjnych. Stolik winien być na stałe zamontowany do podłoża. Stolik winien być odporny na zewnętrzne czynniki atmosferyczne.
    Pyt 17. W kosztorysie ofertowym dot. Budowy placu zabaw przy GOK w Bliżynie w poz. 4.16. należy wykonać okładziny z cokołu ogrodzeń z piaskowca, kamień – wg ustaleń Inwestora. Proszę podać rodzaj, grubość oraz SST dotycząca materiału na okładziny cokołu.
    Odp. Okładzinę cokołu ogrodzenia należy wykonać z kamienia np.: piaskowca o grubości ok. 20 mm, o kształtach regularnych lub nieregularnych. Zamawiający dołącza Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót okładzin kamiennych.
    W związku ze zmianami w przedmiarze robót w pozycjach 1.1 (pytanie nr 1) oraz 7.1 (pytanie nr 7) Zamawiający przedkłada nowy wzór kosztorysu ofertowego do wykorzystania.

    Bliżyn, dnia 03.03.2010 r.


    Data wprowadzenia: 2010-03-03 0753
    Data upublicznienia: 2010-03-03
    Art. czytany: 4296 razy

    » Kosztorys ofertowy - plac zabaw przy GOK poprawiony - rozmiar: 47616 bajtów
    Typ pliku: application/vnd.ms-excel
    » STWiOR Okładziny kamienne - rozmiar: 36312 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Anna Miernik
    Rejestr zmian:
    2010-03-03
    1. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Anna Miernik
    2. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Anna Miernik
    3. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Anna Miernik
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn