(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Obwieszczenie GG.6220.2.2023 dot. zebrania dowodów do wydania decyzji środowiskowej
» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
  • Przetargi
  • Przetargi - rok 2012
  • Wyjaśnienia do SIWZ na zadanie nr 3/2012

    Odpowiedzi na pytania

    GMINA BLIŻYN
    26-120 Bliżyn, ul. Kościuszki 79 a
    woj. Świętokrzyskie, pow. Skarżyski
    www.ugblizyn.bip.doc.pl
    Dotyczy:
    Przetargu nieograniczonego na zadanie nr 3/2012 – „Budowa drogi publicznej dojazdowej w Bliżynie (koło zalewu) od skrzyżowania z drogą gminną Bliżyn ul. Zafabryczna”
    W związku z zapytaniami Wykonawców dotyczącymi treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Nr 3/2012 - „Budowa drogi publicznej dojazdowej w Bliżynie (koło zalewu) od skrzyżowania z drogą gminną Bliżyn ul. Zafabryczna”, udzielam następujących wyjaśnień.
    Wpłynęły następujące zapytania:
    1) Zgodnie z punktem 3 art. 6 ustawy z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (zwanej dalej ustawą|) „Ochronie i opiece podlegają, bez względu na stan zachowania: zabytki archeologiczne będące w szczególności:
    a) pozostałościami terenowymi pradziejowego i historycznego osadnictwa,
    b) cmentarzyskami
    c) kurhanami
    d) reliktami działalności gospodarczej, religijnej i artystycznej.”
    Rzeczywiste granice stanowisk archeologicznych nie są znane – są one bowiem najczęściej rejestrowane metodą Archeologicznego Zdjęcia Polski, która lokalizuje jedynie zabytki ruchome znajdujące się na powierzchni. W celu ich ochrony – a zgodnie z punktem 4 art. 7 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, formami ochrony zabytków są: „ustalenia ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego.” Inwestycja – ze względu na swoją skalę winna uzyskać opinię Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Czy uzyskała takową?
    2) W dokumencie „Zalecenia dla wojewódzkich konserwatorów zabytków, pracowników ds. ochrony zabytków archeologicznych WUOZ oraz kierujących badaniami archeologicznymi w zakresie metod eksploracji stanowisk i sporządzania ich podstawowej dokumentacji”, na stronie 12, w rozdziale V znajduje się następujący zapis: „ W praktyce konserwatorskiej upowszechniło się pojęcie nadzorów archeologicznych. Pojęcie to jest nieprecyzyjne i może być mylące zarówno dla samych archeologów, którym zleca się prowadzenie takich nadzorów, jak i dla inwestorów, których obliguje się do ich finansowania. Pojęcie nadzoru archeologicznego powinno być stosowane w ostateczności i wyłącznie w odniesieniu do obszarów inwestycji, na których nie zostały dotąd zlokalizowane stanowiska archeologiczne, ale istnieje uzasadnione podejrzenie, że mogą się tam znajdować! Archeolog prowadzący nadzór ma wówczas obowiązek obserwacji prowadzonych prac ziemnych i wstrzymania ich w przypadku natrafienia na stanowisko archeologiczne. Powiadomiony o odkryciu zabytków archeologicznych wojewódzki konserwator zabytków podejmuje wówczas stosowna decyzję, którą może być np. przeprowadzenie wykopalisk interwencyjnych wyłącznie w obrębie terenu, który ulegnie zniszczeniu. Nie należy natomiast stosować pojęcia (i w konsekwencji zlecać) nadzoru archeologicznego jako wymogu konserwatorskiego w odniesieniu do terenów, na których znajdują się znane uprzednio (np. z badań powierzchniowych) stanowiska archeologiczne.” Czy w związku z powyższym Wykonawca powinien skalkulować w swojej ofercie koszty niezbędnego – w świetle cytowanego dokumentu – nadzoru archeologicznego, czy też nadzór archeologiczny zapewni Zamawiający?
    3) Czy w przypadku odkrycia nawarstwień archeologicznych, których przebadanie będzie wymagało wstrzymania robót na danym odcinku i niemożliwa okaże się korekta harmonogramu prac wykonawcy na ten okres, Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia terminu zakończenia prac?
    4) Czy w przypadku znacznego spowolnienia prac przez krótkotrwałe przestoje związane z koniecznością eksploracji nawarstwień archeologicznych odkrytych w trakcie robót ziemnych przewiduje się zmianę sposobu rozliczania prac?
    Wyjaśnienia Zamawiającego:
    Ad. 1
    Lokalizacja inwestycji objęta jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, który nie wskazuje by tern inwestycji wymagał opinii Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
    Ad. 2
    W przypadku konieczności zapewnienia nadzoru archeologicznego Zamawiający poniesie koszty z tym związane. W związku z czym Wykonawca nie powinien kalkulować w swojej ofercie kosztów nadzoru archeologicznego.
    Ad. 3
    Zgodnie z zapisem w ogłoszeniu w sekcji IV.3) : PROCEDURA zmiana umowy przewidział możliwość zmiany terminu oraz zakresu między innymi w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, archeologicznych…
    Ad. 4
    Zamawiający przewidział rozliczenie prac kosztorysem powykonawczym w związku z czym nie przewiduje zmiany sposobu rozliczania prac.
    Wójt Gminy Bliżyn
    (-) Mariusz Walachnia


    Data wprowadzenia: 2012-11-27 1506
    Data upublicznienia: 2012-11-27
    Art. czytany: 5465 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Renata Ślęzak
    Rejestr zmian:
    2012-11-27
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Renata Ślęzak
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn