Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
na zadanie nr 12/2013 Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Odrowążku
Na podstawie art. 92 ust. 1, 2, 3 i 4 ustawy z dnia z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo za-mówień publicznych, (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907), Gmina Bliżyn informuje, że w wyniku postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie nr 12/2013 Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Odrowążku, jako najkorzystniejszą ofertę wybrano ofertę Nr 4 złożoną przez firmę:
PPHU „DREWNOGRÓD”
Robert Lis
Ul. Źródlana 14, 26-065 Piekoszów
za cenę brutto: 137 411,18 zł
Uzasadnienie wyboru oferty:
- najkorzystniejsza oferta – najniższa cena i najwyższa ocena punktowa.
Streszczenie oceny ofert
Nr oferty | Nazwa i adres Wykonawców | Punktacja przyznana ofertom w kryterium cena | Łączna punktacja przyzna ofer-tom w każdym kryterium | 3 | F.U. FREEDOM Hubert Olejarz Ul. Ul. 3 Maja 108/104, 26-110 Skarżysko-Kam. | 413,52 | 413,52 | 4 | PPHU Drewnogród Ro-bert Lis Ul. Źródlana 14, 26-065 Pieko-szów | 600,00 | 600,00 |
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 5 odrzuca się oferty Nr 1 i 5 wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, w myśl którego z postepowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy Pzp oferty wykonawców wykluczonych uznano za odrzucone. Warunkiem udziału w postępowaniu było m.in. dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz instalacji sanitarnych. W ofercie Nr 1 i 5 nie wskazano osoby posiadającej uprawnienia w specjalności instalacje sanitarne. Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, pismem znak. ZP.271.4.5.2013 z dnia 05.11.2013 r. wezwał firmy do uzupełnienia oferty. W wyznaczonym terminie oferty nie zostały uzupełnione. Z postępowania zostali wykluczeniu, a następnie odrzuceni wykonawcy:
1) MPM GROUP Marcin Pieczonka
28-100 Busko Zdrój Oś. Gen. Andersa 5/28 - oferta Nr 1
2) SATERNUS SERVICE Sp. z o.o.
Ul. Nowa 32, 41-500 Chorzów - oferta Nr 5
Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp odrzuca się ofertę Nr 2 – firmy „FIOR” Sp. z o.o. Ul. Odkrywców 1-3/5, 53-212 Wrocław. Treść oferty nie odpowiada treści SIWZ. W kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik do druku oferty brak jest pozycji kosztoryso-wej określonej w Przedmiarze robót będącym częścią SIWZ (załącznik nr 10 do SIWZ) jako pozycja nr 6.2 – Ławy pod krawężniki, betonowa zwykła – 1,622 m3. Zamawiający nie mógł uznać braku pozycji w kosztorysie ofertowym, jako innej omyłki polegającej na niezgodności oferty ze SIWZ, niepowodującej istotnej zmiany, którą w myśl art. 87 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy można poprawić. Z treści postanowień SIWZ wynika, że przyjęto formę wynagrodzenia koszto-rysowego. W takim przypadku kosztorys ofertowy ma istotne znaczenie zarówno dla porówny-walności złożonych ofert w postępowaniu, w celu dokonania ich oceny pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej, jak i dla sposobu rozliczenia wykonanych robót na etapie realizacji zamówienia. Oferta przewidująca inny zakres robót, w związku z pominięciem pozycji kosztorysowych nie jest porównywalna. Oferta taka podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp. Takie jest stanowisko Krajowej Izby Odwoławczej z 2 marca 2010 r., sygn. akt KIO/UZP 20/10.
W ofercie Nr 2 nie wskazano osoby uczestniczącej w wykonaniu zamówienia posiadają-cej uprawnienia w specjalności instalacje sanitarne (Załącznik nr 4 do SIWZ). Wymóg taki wy-nika z pkt III.3.2. SIWZ i jest potwierdzeniem spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 26 ust. 3 Pzp Zamawiający nie ma obowiązku wzywania wykonawcy, który nie złożył w określonym terminie dokumentów poświadczających spełnienie warunku udziału w postępowaniu jeśli mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu. Dlatego wezwanie nie zostało wysłane przez Zamawiającego.
Kosztorys ofertowy oferty Nr 2 zawiera oczywiste omyłki rachunkowe, które zostały poprawione z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych. Dokonano poprawek w ogólnej sumie netto pozycji kosztorysowych. Uwzględniając konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek wprowadzono korektę łącznej wartości robót, która przedstawia się następująco:
Netto: 128 073,20 PLN
(słownie: sto dwadzieścia osiem tysięcy siedemdziesiąt trzy zł 20/100)
Podatek VAT 23% tj. 29 456,84 PLN
(słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy czterysta pięćdziesiąt sześć zł 84/100
Brutto: 157 530,04 PLN
(słownie: sto pięćdziesiąt siedem tysięcy pięćset trzydzieści zł 04/100).
Poprawienie oczywistych omyłek rachunkowych w sytuacji odrzucenia oferty z innych przyczyn, nie wpływa na wynik postepowania.
Umowa o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie nr 12/2013 Budowa placu za-baw przy Szkole Podstawowej w Odrowążku, zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty. Termin zawarcia umowy ustalono na dzień 26.11.2013 r.
Data wprowadzenia: 2013-11-15 1014 Data upublicznienia: 2013-11-15 Art. czytany: 5166 razy
|
|