(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Obwieszczenie GG.6220.2.2023 dot. zebrania dowodów do wydania decyzji środowiskowej
A» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
A» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 27.02.2008 r. DO 29.04.2008 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 27 lutego 2007 r. do 29 kwietnia 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 26 lutego 2008r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia:

    1. w sprawie wprowadzenia zmian w zarządzeniu Nr 58/2007 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2008 rok. W zarządzeniu dokonano sprostowania nazewnictwa rozdziałów 85212 oraz rozdziału 85213 w dziale 852 – Pomoc społeczna. Dokonano również sprostowania zapisów w tabelach dotyczących wydatków budżetowych w celu doprowadzenia do zgodności z uchwałą Nr XIII/80/2008 Rady Gminy z dnia 26 lutego 2008 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie.

    2. w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu gminy na 2008 rok zwiększeniu uległy dochody pochodzące z dotacji celowej o kwotę 4.500zł na dofinansowanie pomocy społecznej tj. na wypłatę dodatków w wysokości 250 zł miesięcznie dla pracowników socjalnych.
    W zakresie wydatków budżetowych dokonano następujących zwiększeń i przeniesień:
    - w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zmniejszone zostały środki na zakupy materiałów o kwotę 1.000 zł z przeznaczeniem na usługi remontowe strażnic,
    - w dziale 801 - Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie dokonano zmniejszenia planu wynagrodzeń osobowych o kwotę 899zł z przeznaczeniem na zwiększenie planu na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego. Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mroczkowie zmian w wysokości 13.215 zł dokonano w celu zabezpieczenia planu na wykonanie projektu oraz wykonanie remontu dachu na sali gimnastycznej. Z rezerwy celowej oświatowej kwotę 7.788 zł przeznaczono na uzupełnienie planu na remont dachu na sali gimnastycznej celem zabezpieczenia udziału środków własnych szkoły w stosunku do opracowanego kosztorysu,
    - w dziale 851 – Ochrona zdrowia przeniesienia kwoty 1.000zł dokonano w celu zgodności kwot planowanych dotacji celowych zgodnie z załącznikiem nr 11 do uchwały budżetowej na rok 2008,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna zmian w planie finansowym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w wysokości 6.100zł dokonano w celu ustalenia planu wydatków na dokonywane czynności zwrotu dotacji dotyczących nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej przez świadczeniobiorców zmniejszając środki zaplanowane na opłaty za pobyt mieszkańców gminy w domach pomocy społecznej,
    - w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska z planu zabezpieczonego na opracowanie aktualizacji programu ochrony środowiska przenosi się kwotę 3.000zł na organizację i zakup nagród do realizacji „Programu wspierania edukacji ekologicznej w gminie Bliżyn”.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. W szkołach podstawowych w dniu 08 kwietnia 2008r odbył się sprawdzian dla uczniów klas VI, natomiast gimnazjaliści przystąpili do egzaminu gimnazjalnego w dniach 22-23 kwietnia br.

    2. W związku z zamiarem przedłużenia kadencji Dyrektorowi Zespołu Szkól w Bliżynie – Panu Józefowi Tomaszowi Nowak na okres 4-ch lat tj. od 01.08.2008 do 31.08.2012. wystąpiono do rad pedagogicznych Zespołu o wyrażenie opinii w sprawie przedłużenia kadencji. Skrócony okres przedłużenia podyktowany jest ujednoliceniem terminów powierzeń stanowisk dyrektorskich w szkołach.

    3. Trwają prace nad arkuszami organizacyjnymi szkół na rok szkolny 2008/2009.

    4. Przygotowywane są decyzje w sprawie wypłaty stypendium za okres styczeń – czerwiec 2008.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Uzyskano od Starostwa Powiatowego w Skarżysku o pozwolenie na budowę oświetlenia drogowego w miejscowości, Sorbin, (kierunek Odrowążek) i osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie oraz parkingu w Blizynie. Zlecono wykonanie robót budowlanych w Sołtykowie i Sorbinie,

    2. Uzyskano pozwolenie na budowę wodociągu w Rędocinie. Ogłoszono przetarg na budowę wodociągu. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 28.04.2008 roku,

    3. Zlecono wykonanie map do celów projektowych oraz dokumentacji projektowych na rozbudowę wodociągu w miejscowościach Brzeście, Bugaj i Wojtyniów ul. Spacerowa.

    4. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych.

    5. Po upływie okresu, w którym Starosta Skarżyski mógł wnieść sprzeciw do zgłoszeń robót budowlanych w zakresie dróg planowanych do wykonania w 2008 r. zlecono wykonanie: remontu dwóch odcinków dróg w Zagórzu, drogi w Ubyszowie przy boisku, Bliżyn ul. Zgodna oraz drogi w Jastrzębi.

    6. Wykonane zostały mapy do celów projektowych na budowę oświetlenia oraz dojazdu do GOK-u oraz bloków mieszkalnych w Bliżynie,

    7. Zlecono wykonanie inwentaryzacji geodezyjnych powykonawczych dróg w Bugaju i Górkach wykonanych w 2007 r.,

    8. Zlecono wykonanie remontów cząstkowych. Obecnie wykonywane są remonty masą bitumiczną. Spękania nawierzchni remontowane będą emulsja i grysami w okresie bardzo wysokich temperatur. W razie zauważonych przez Państwa ubytków w nawierzchniach bitumicznych dróg gminnych proszę o zgłaszanie tego faktu do Urzędu gminy pok. nr 6.

    9. Złożono wnioski o dofinansowanie remontu dróg w Jastrzębi i Zagórzu z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

    10. Zlecono wykonanie projektu organizacji ruchu oraz progu zwalniającego w Gostkowie Dolnym, wyznaczono i oznakowano 5 przystanków autobusowych w miejscowościach Mroczków i Sobótka.

    11. Zlecono wykonanie remontu elewacji budynku hydroforni oraz remont oświetlenia terenu na ujęciu wody w Gostkowie,

    12. Zlecono remont oświetlenia drogowego ul. Piaskowej i Szkolnej w Bliżynie. Remont został już wykonany lecz nie jest rozliczony,

    13. Zlecono remont oświetlenia drogi krajowej w miejscowości Gilów,

    14. Zlecono wykonanie dobudowy oświetlenia w miejscowościach: Gostków Dolny, Wołów Cyganów, Drożdżów, Mroczków, Ubyszów Szczurów, Gilów.

    15. Zlecono remont oświetlenia drogi powiatowej w Zbrojowie. Remont został wykonany lecz nie jest rozliczony.

    16. Zlecono remont oświetlenia ul. Kościuszki w Bliżynie od skrzyżowania z ul.
    VI Wieków Bliżyna w kierunku przejazdu kolejowego,

    17. Zlecono wykonanie map do celów projektowych oraz dokumentacji projektowej na budowę oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka i do Sobótki,

    18. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowej na remont oświetlenia w miejscowości Bliżyn ul. Kościuszki, ul. VI Wieków Bliżyna, ul. Staszica od skrzyżowania z ul. Kościuszki do mostu na rzece, ul. 1-go Maja ul. Szydłowieckiej od ul. Kościuszki do przejazdu kolejowego,

    19. Zostały wykonane roboty remontowe w budynku OSP w Bliżynie z dofinansowaniem z Województwa Świętokrzyskiego w ramach „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”. Do Marszałka Województwa przesłano rozliczenie końcowe zadania.

    20. Podpisano porozumienie z Wojewodą Świętokrzyskim w sprawie dofinansowania zadań związanych z utrzymanie cmentarzy wojennych. W ramach dotacji wykonany zostanie remont części ogrodzenia cmentarza Jeńców Radzieckich w Wojtyniowie.

    21. Zlecono wykonanie mapy do celów projektowych oraz dokumentacji projektowej na budowę przyłącza energetycznego do „Miejsca na ognisko” w Brześciu.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydano 6 zarządzeń dotyczących następujących spraw :
    - wprowadzenia zmian w zarządzeniu nr 58/2007 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2007r. oraz zmiany zarządzenia nr 43/2006 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 17 listopada 2006r.,
    - ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację w 2008r. zadania własnego gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008 – 2010 i Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na 2008r.
    - powołania Komisji Konkursowej do rozpatrywania ofert oraz rozstrzygania otwartych konkursów na realizację zadań publicznych gminy,
    - umorzenia zaległości w opłatach naliczonego czynszu wraz z odsetkami za wynajem lokalu mieszkalnego Sołtyków 1/11.
    - w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu gminy na 2008r.

    Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    26.02. spotkanie z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego oraz Dyrektorem Departamentu ds. funduszy unijnych dotyczące harmonogramu ogłoszenia naboru wniosków do PRO w woj. świętokrzyskim.
    27.02. spotkanie informacyjne dotyczące wdrażania w Gminie Blizyn Programu Integracji Społecznej.
    28.02. spotkanie w PUP w Skarżysku-Kam. wójtów i burmistrzów z terenu powiatu skarżyskiego dotyczące punktów obsługi bezrobotnych w gminach.
    03.03. uzgodnienia w Wydziale Budownictwa Urzędu Wojewódzkiego dot. pozwolenia na budowę Zalewu Bliżyńskiego, spotkanie w Starostwie dotyczące wdrożenia podpisu elektronicznego.
    05.03. spotkanie z dyrektorem i wicedyrektorem GDDKiA w Kielcach dotyczące bieżącej współpracy inwestycyjnej, udział w uroczystym otwarciu Centrum Kształcenia na Odległość w Sorbinie.
    07.03. spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim w Kielcach dotyczące rozliczenia remontu OSP w Bliżynie zrealizowanego w ramach tzw. „małej odnowy województwa świętokrzyskiego”.
    09.03. udział w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP w Sorbinie oraz w GOK w Bliżynie w „Biesiadzie polskiej”.
    11.03. spotkanie w Starostwie powiatowym dotyczące informatyzacji urzędów gmin powiatu skarżyskiego.
    12.03. spotkanie z właścicielami sklepów sklepów i Policją dotyczące problemu handlu obwoźnego, udział w spotkaniu w starostwie w Końskich dotyczące promocji LGD „U Źródeł” i bieżących spraw organizacyjnych.
    14.03. wizyta w Urzędzie Gminy w Bliżynie Zastępcy Komendanta Wojewódzkiej Policji oraz Komendanta Powiatowego ze Skarżyska – Kam. dotyczące bieżącej współpracy.
    19.03. spotkanie z Prezesem WFOŚ z udziałem pracowników i Przewodniczącej Rady dotyczące możliwości wsparcia przez Fundusz zadań inwestycyjnych gminy.
    28.03. udział w postępowaniu układowym w Sądzie Rejonowym w Kielcach dot. zaległych zobowiązań ZCB „Sołtyków” oraz złożenie wstępnego wniosku o dofinansowanie do WFOŚ.
    01.04. złożenie sprawozdania z realizacji tzw. „małej odnowy województwa świętokrzyskiego”.
    02.04. spotkanie dotyczące wdrażania Programu Integracji Społecznej.
    04.04. udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.
    14.04. spotkanie z Dyrektorem Wydziału Nadzoru i Kontroli oraz Dyrektorem Delegatury Krajowego Biura Wyborczego dot. omówienia stanu prawnego gminy oraz wykonywania bieżących zadań gminy po śmierci Wójta Gminy Bliżyn.
    16.04. sesja nadzwyczajna Rady Gminy Bliżyn.
    17.04. spotkanie z Wicewojewodą Świętokrzyskim Piotrem Żołądkiem z udziałem Przewodniczącej Rady w celu dostarczenia uchwały o wygaśnięciu mandatu wójta i wyznaczenia osoby zarządzającej gminą do czasu wyborów.
    19.04. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Płaczków.
    21.04. udział w spotkaniu z piłkarzami Korony Kielce zorganizowanym w Gimnazjum w Bliżynie.
    22.04. udział w walnym zgromadzeniu Lokalnej Grupy Działania „U Źródeł” w Modliszewicach.
    23.04. spotkanie w Kielcach z nowopowołanym Świętokrzyskim Kuratorem Oświaty.
    25.04. spotkanie w starostwie powiatowym dotyczące organizacji dożynek powiatowych w roku bieżącym.
    26.04. udział w zebraniu wyborczym w OSP Wołów.
    28.04. spotkanie ze starostą skarżyskim z udziałem Przewodniczącej Rady dotyczące wspólnych inwestycji.


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1423
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 5515 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2009-01-09
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn