|
|
|
|
|
|
Ustalanie numerów porządkowych
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW Urząd Gminy w Bliżynie Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn, Sekretariat
WYMAGANE DOKUMENTY 1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
2. Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.
OPŁATY Zwolnione
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA Do 1 miesiąca.
PODSTAWA PRAWNA 1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w Sprawie Ewidencji Miejscowości, Ulic i Adresów z dnia 21 lipca 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1368)
z dnia 21 lipca 2021 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1368)
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.).
TRYB ODWOŁAWCZY 1. Ustalanie numerów porządkowych: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
2. Zgodnie z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.) ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę na taką czynność można wnieść, stosownie do art. 52 § 3 tej ustawy, po uprzednim wezwaniu na piśmie właściwego organu do usunięcia naruszenia prawa.
DODATKOWE INFORMACJE 1. Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
2. Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
3. O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji gruntów i budynków.
4. Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Data wprowadzenia: 2016-02-15 1044 Data upublicznienia: 2016-02-15 Art. czytany: 4240 razy
|
» Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.docx - rozmiar: 14588 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
|
» Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.pdf - rozmiar: 113185 bajtów Typ pliku: application/pdf
|
Wiadomość wprowadził: Maciej Janus
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Gminy w Bliżynie
czynny w godz.:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Urząd Stanu Cywilnego
Dowody osobiste
Ewidencja Ludności
godz. przyjęć
poniedziałek 745 - 1500
wtorek-piątek 745 - 1400
Kasa godziny otwarcia:
Poniedziałek | 830-1430 | Wtorek | 800-1200 | Środa | 800-1400 | Czwartek | 800-1200 | Piątek | 800-1200 |
adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
/1cqce463n2/skrytka
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat różnych
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
|
|
|