(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» sprawozdanie za I kwartał 2024 r. - gmina Bliżyn
A» Ogłoszenie o możliwości uzyskania dotacji na zadania publiczne z zakresu ratownictwa wodnego
A» Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2023 r
A» INFORMACJA Rejonowej Komisji Wyborczej nr 28 w Kielcach o składzie, siedzibie i pełnionych dyżurach
A» Sprawozdania finansowe Gminy Bliżyn za rok 2023
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2007
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 31.08.2007 r. DO 25.10.2007 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 31 sierpnia 2007 r. do 25 pażdziernika 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 30 sierpnia 2007 roku w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok :

    1) Zwiększony został budżet gminy o przyznane dotacje celowe w wysokości 190.803zł na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z przeznaczeniem na:
    - dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej oraz dofinansowanie jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wysokości 31.050zł ,
    - sfinansowanie w ramach wdrożenia reformy oświaty nauczania języka angielskiego w klasie pierwszej i drugiej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2006/2007 w okresie wrzesień-grudzień 2007r. w wysokości 14.620zł,
    - wypłatę dodatków w wysokości 250zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku w roku 2007 w wysokości 9.000zł,
    - dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w wysokości 34.179zł,
    - dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w wysokości 101.954zł.
    Decyzją Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego przyznana została zaliczkowa kwota dotacji celowej w wysokości 1.913zł na wybory do Sejmu i Senatu.
    Ponadto decyzja Wojewody Świętokrzyskiego zmniejszony został plan dotacji celowej na wypłaty świadczeń na ubezpieczenia zdrowotne w wysokości 8.000zł w związku ze zmniejszeniem się liczby osób uprawnionych do świadczeń z pomocy społecznej.

    2) W zakresie wydatków budżetowych zwiększony został plan o kwoty przyznanych dotacji oraz dokonano następujących zmian między rozdziałami i paragrafami:
    - W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę dokonano przeniesienia środków w wysokości 1.000zł w celu uzupełnienia planu na wykonanie tablicy informującej o zrealizowaniu inwestycji dofinansowanej ze środków strukturalnych,
    - w dziale 600 – Transport i łączność utworzony został paragraf 4430 – różne opłaty i składki celem zabezpieczenia środków na poniesienie opłaty w wysokości 50zł za użytkowanie gruntu RZGW,
    - w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa kwotę 10zł zabezpieczono do paragrafu 4530 – podatek od towarów i usług VAT w związku z wystąpieniem płatności za podnajem lokalu mieszkalnego,
    - W dziale 750 – Administracja publiczna w planie wydatków na promocję gminy zwiększone zostały środki na usługi transportowe o kwotę 5.000zł oraz zabezpieczono do paragrafu 4530 kwotę 100 zł w związku z wystąpieniem płatności przy zakupie upominków i nagród, kwotę 11.600zł zabezpieczoną na zakupy akcesoriów komputerowych przeniesiono do paragrafu zakupy materiałów i wyposażenia z którego jest dokonywany ich zakup. Ponadto w zakresie finansowania promocji gminy kwotę 400zł zabezpieczono na ufundowanie nagrody za wyróżnienie w konkursie dożynkowym,
    - w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa dokonano zmniejszenia w planie zakupu materiałów o kwotę 549zł w celu uzupełnienia kwot we właściwych podziałkach klasyfikacji po końcowym rozliczeniu kosztów obsługi wyborów uzupełniających do Rady Gminy oraz wprowadzono dotację w wysokości 1.913zł na pokrycie niezbędnych wydatków ponoszonych na przygotowanie wyborów do Sejmu i Senatu,
    - W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa ze środków na zakup materiałów do remontu strażnic kwotę 6.000zł przeznaczono na usługi transportowe przewozu materiałów, na wykonanie robót ziemnych oraz na uzupełnienie planu o kwotę 1.000zł na zakup energii elektrycznej zużywanej w budynkach strażnic związanych z prowadzonymi remontami, dokonano przeniesienia celem zabezpieczenia planu na opłatę składek ubezpieczeniowych samochodu strażackiego w wysokości 500zł oraz na zwiększone koszty zakupu energii w budynkach strażnic o kwotę 3.000zł. W zakresie finansowania obrony cywilnej zwiększony został plan środków na zakupy wyposażenia magazynu tj. zakup plandeki,
    - W dziale 801 – Oświata i wychowanie i w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mroczkowie przeniesienia środków w rozdziałach – dokształcanie i doskonalenie nauczycieli dokonuje się w celu zastosowania właściwej klasyfikacji szkoleń nauczycieli, z tego w dziale 801 – kwotę 2.730zł, a w dziale 854 kwotę 432zł. Podział otrzymanych dotacji celowych na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej w wysokości 14.710zł oraz dofinansowanie jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wysokości 12.650zł został dokonany zgodnie z wnioskami złożonymi przez poszczególne szkoły. Na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie dokonano zmniejszenia planu wynagrodzeń osobowych i pochodnych z tytułu powstałych oszczędności tj. nie uzyskania awansu zawodowego przez trzech nauczycieli, zatrudnienia nauczyciela kontraktowego w miejsce mianowanego oraz sfinansowania z budżetu państwa nauki języka angielskiego przeznaczając środki na dalszy remont ogrodzenia przy ul. Piaskowej. Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mroczkowie dokonano również przeniesienia planu środków zabezpieczonych w świetlicy na zakupy usług w wysokości 4.556zł z przeznaczeniem na wykonanie remontu pomieszczeń zaplecza kuchennego,
    - Dokonano podziału dotacji na prowadzenie nauki języka angielskiego w klasach pierwszych i drugich szkoły podstawowej według wyliczeń przedstawionych przez poszczególne placówki szkolne,
    - W dziale 852 – Pomoc społeczna środków na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano przeniesienia przewidywanych oszczędności w wysokości 389zł na zakup materiałów papierniczych do urządzeń kserograficznych, wprowadzono dotację w wysokości 34.179zł na realizacje programu dożywiania uczniów.
    Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zmniejszenia kwoty 694zł z przeznaczeniem do działu 851 – Ochrona zdrowia na usługi transportowe – przewóz kobiet z terenu gminy na badania profilaktyczne.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Zakończono zbieranie wniosków o przyznanie stypendium szkolnego. Trwają prace sprawdzające kompletność danych oraz prace przygotowawcze do wydawania w tej sprawie decyzji.

    2. Zakończono zbieranie danych statystycznych ze szkół wg stanu na dzień 30 września, które po weryfikacji oraz scaleniu zostały przekazane do Kuratorium Oświaty w Kielcach.

    3. Szkoły opracowały i przedłożyły do Urzędu projekty budżetu na rok 2008, które w najbliższym czasie będą przedmiotem analizy.

    4. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej przyznane zostały nagrody Wójta Gminy dla 4 nauczycieli (2 z Zespołu Szkół w Bliżynie i 2 z SP Sorbin).

    5. W placówkach szkolnych zakończono realizację rządowego projektu pomocy uczniom w 2006r. poprzez wypłatę dofinansowania zakupu podręczników dla dzieci kl.0 oraz I – III Szkoły Podstawowej oraz zakupu jednolitego stroju

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Na podstawie przesłanego do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego wniosku o wypłatę dotacji z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na remont dróg dojazdowych do pól w Wojtyiowie, Bliżyne i Kopciach, Gmina otrzymała przyrzeczone dofinansowanie w kwocie 25.000 zł.

    2. We wrześniu przedstawiciele Gminy podpisali w Krakowie umowę dotacji w kwocie 100.000 zł. na odbudowę infrastruktury drogowej przyznanej w transzy lipcowej. Środki te zostaną przeznaczone do dofinansowanie odbudowy drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Bugaju i Górki – Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki. Inwestycje te są w trakcie realizacji. We wrześniu, Gmina Bliżyn otrzymała kolejną promesę dotacji. Umowę dotacji przedstawiciele Gminy podpisali w Krakowie w październiku. Rozliczenie tej transzy dotacji odbędzie się na zmienionych zasadach. Gmina Bliżyn ogłosiła przetarg nieograniczony na odbudowę drogi gminnej Bugaj – Brzeście II etap. Przetarg zostanie rozstrzygnięty po zwiększeniu środków zaplanowanych na realizację tegoż zadania. Środki dotacji w łącznej kwocie 150.000 zł. zostały już przekazane na rachunek gminy.

    3. Realizowane są projekt na budowę dróg: w Bugaju, Wołowie, Bliżynie i Brześciu oraz Zagórzu oraz chodników w Sorbinie, Bliżnie ul. Szydłowiecka i Gilowie. Rozbierzności w interpretacji przepisów powodują trudności w uzyskaniu decyzji administracyjnych dotyczących lokalizacji inwestycji, co może opóźnić wykonanie projektów.

    4. Realizowane są projekty budowlane i techniczne na wykonanie oświetlenia drogowego w miejscowości Wojtyniów ul. Podleśna, Sorbin, (kierunek Odrowążek), osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie,

    5. Zlecono wykonanie dokumentacji projektowej na remont oświetlenia ul. Piaskowej i Szkolnej w Bliżynie,

    6. Gmina uzyskała pozwolenie na budowę oświetlenia drogowego łącznika pomiędzy ul. Piaskową w Bliżynie i ul. Kamienną w Wojtyniowie.

    7. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wodociągu w miejscowości Bliżyn, ul. Rudowskiego,

    8. Realizowany jest projekt budowlany na budowę wodociągu w Rędocinie.

    9. Trwa opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, i Nowy Odrowążek,

    10. Zlecono mapy do celów projektowych w celu zaopatrzenia w wodę miejscowości Zbrojów przysiółek „Łozik”.

    11. Zawarto umowę na przebudowę budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. Wykonawcą robót jest Zakład Remontowy Budowlany ze Skarżyska – Kam.

    12. Gmina uzyskała pozwolenie na budowę wodociągu gminnego w miejscowości Ubyszów. Został ogłoszony przetarg nieograniczony na budowę wodociągu,

    13. Zostało zawarte z Powiatem Skarżyskim porozumienie na zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Bliżyn w sezonach zimowych 2007/2008, 2008/2009, 2009/2010. Odbył się przetarg nieograniczony na świadczenie usług zimowego utrzymania dróg gminnych i powiatowych w tym okresie. Została zawarta umowa z Zakładem Oczyszczania Miasta Zofia Kozłowska na kolejne trzy sezony zimowe.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 12 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie Gminy na 2007r., przeprowadzenia okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników samorządowych, w sprawie umorzenia odsetek z tytułu nieterminowego przekazania dotacji na zimowe utrzymanie dróg w 2005 r.; zmiany zarządzenia nr 26/2006 z dnia 18.07.2006r. w sprawie powołania w Urzędzie Bliżyn Komisji Przetargowej do prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, powołania Gminnego Zespołu Reagowania i określenia sposobu jego funkcjonowania oraz powołania składów osobowych komisji wyborczych, wprowadzenia zmian w zarządzeniu nr 6/2007 z dnia 12.02.2007r. w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz zasad obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów finansowo-księgowych w urzędzie, w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie, powołania w Urzędzie Gminy w Bliżynie Komisji Przetargowej o udzielenie zamówień publicznych na zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Bliżyn w sezonie zimowym 2007/2008 , 2008/2009 , 2009/2010,w sprawie powołania Komisji do oceny stanu kontenerów na odpady o pojemności 1,1m3 pod względem technicznym przydatności do dalszego użytkowania oraz ich likwidacji.


    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    02.09. udział w dożynkach powiatu skarżyskiego oraz w „Dniach Stąporkowa”
    05.09. podpisanie umowy na remont drogi w Bugaju i Górkach w Biurze Usuwania Skutków Powodzi w Krakowie.
    10.09. spotkanie z Przemysławem Gosiewskim w MCK w Skarżysku-Kam. dotyczące dodatkowego wyposażenia dla OSP
    11.09. uczestnictwo w posiedzeniu Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Bliżyna
    14.09. sesja nadzwyczajna Rady Gminy; omówienie protokołu pokontrolnego NIK z zakresu subwencji oświatowej, wręczenie medali za długoletnie pożycia małżeńskie dla 7 par z terenu Gminy Bliżyn.
    15.09. uczestnictwo w powiatowych zawodach sportowo-pożarniczych w Skarżysku-Kam.
    16.09-10.10 udział w cyklu zebrań wiejskich dotyczących wdrożenia Gminnego Programu Gospodarowania Odpadami.
    24.09. spotkanie w siedzibie MKS w Skarżysku-Kam. dotyczące uzgodnień w rozkładach jazdy.
    25.09. spotkanie w Kielcach z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego.
    27.09. uczestnictwo w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.
    02.10 dokonanie oceny kadry kierowniczej Urzędu Gminy w Bliżynie.
    03.10. wizyta na terenie Gminy Bliżyn Marszałka Województwa Świętokrzyskiego Adama Jarubasa.
    05.10. podpisanie umowy w Krakowie w ramach dalszego kontynuowania inwestycji dotyczącej drogi w Bugaju
    08.10. spotkanie z Dyrektorem Lasów Państwowych z Radomia dotyczące wymiany gruntów pod inwestycje.
    09.10. spotkanie w Remizie OSP z kandydatami na posłów dotyczące pozyskania środków UE
    10.10. udział w uroczystościach pasowania na uczniów w Szkole Podstawowej w Sorbinie.
    11.10. uczestnictwo w posiedzeniu Zarządu TPB.
    12.10. uczestnictwo w Kongresie Gmin Wiejskich w Warszawie.
    16.10. spotkanie z Zarządem Energetyki Cieplnej Skarżysko-kam. dotyczące możliwości instalacji turbiny energetycznej na terenie planowanego zalewu bliżyńskiego.
    19.10. spotkanie z dyrektorem Placówek Szkolno-Wychowawczych „Przystań” dotyczące mieszkań socjalnych dla opuszczających placówkę. Otwarcie programu pilotażowego „Partnerstwo na Rzecz Rozwoju – Życie zaczyna się po 40-ce”.
    23.10. udział w uroczystościach pasowania na ucznia w Szkole Podstawowej w Bliżynie.


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1357
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 4531 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn