(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Bliżyn do Programu 'Gmina Przyjazna Seniorom - Ogólnopolska Karta Seniora - edycja Gmina Bliżyn'
A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2024-2035
A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
A» Ogłoszenie o sesji w dniu 27 listopada 2024 r. o godz. 9.00 w OSP w Bliżynie
A» Ogłoszenie Wójta Gminy Bliżyn z dnia 19.11.2024 r. w sprawie nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, zamiany, dzierżawy i najmu.
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2007
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 26.10.2007 r. DO 19.12.2007 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 26 października 2007 r. do 19 grudnia 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 24 października 2007 roku w zakresie spraw finansowych wydane zostały cztery zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok :
    1) Zwiększony został budżet gminy o przyznane dotacje celowe w wysokości 41.237zł na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z przeznaczeniem na:
    - sfinansowanie kosztów wydawania dowodów osobistych w wysokości 2.812 zł,
    - na dofinansowanie zakupu i instalację w szkołach i placówkach oświatowych zestawów do monitoringu wizyjnego w wysokości 12.000 zł,
    - na realizację ustawy z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jej zwrotu poniesionych przez gminę w wysokości 1.543 zł,
    - na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w wysokości 22.082zł ,
    - na dofinansowanie zakupu lektur do bibliotek szkolnych szkół podstawowych i gimnazjów położonych na terenach wiejskich w wysokości 2.800 zł.
    Decyzjami Wojewody Świętokrzyskiego w wyniku przeprowadzonej analizy budżetu zmniejszone zostały dotacje celowe dla działu 852 – Pomoc społeczna tj: o kwotę 4.500zł przyznane na wypłaty dodatków dla pracowników socjalnych, o kwotę 500.000zł przyznane na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz o kwotę 7.000zł przyznaną na wypłatę zasiłków.
    Decyzją Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego przyznana została kwota dotacji celowej w wysokości 9.995zł na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Sejmu i Senatu.

    2) W zakresie wydatków budżetowych zwiększony został plan o kwoty przyznanych dotacji oraz dokonano następujących zmian między rozdziałami i paragrafami:
    - w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększony został plan o kwotę 1.543 zł z dotacji celowej w celu zwrotu podatku akcyzowego dla uprawnionych rolników z terenu gminy,
    - w dziale 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę przeniesienia kwoty 5.500 zł dokonano w celu zabezpieczenia środków finansowych na zakup energii zużywanej do produkcji wody,
    - w dziale 600 - Transport i łączność przeniesienia kwoty 144 zł dokonano w celu zabezpieczenia środków na wypłatę ekwiwalentu za używanie i pranie odzieży roboczej oraz zabezpieczenia planu pochodnych od wynagrodzeń dla osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych. W zakresie pozostałej działalności dokonano przesunięcia środków w wysokości 3.005 zł zabezpieczonych na zakupy materiałów a przeznaczonych na wykonanie remontów peronów przystankowych na terenie gminy
    - w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa kwotę 700 zł zabezpieczono we właściwej podziałce klasyfikacji na zakup wody wykorzystywanej przez mieszkańców wspólnot mieszkaniowych,
    - w dziale 710 - Działalność usługowa w zakresie finansowania planu zagospodarowania przestrzennego zabezpieczono kwotę 300 zł na pokrycie kosztów postępowania sądowego, natomiast z rezerwy budżetowej ogólnej zwiększono zaplanowane środki na utrzymanie cmentarza wojennego o kwotę 2.200 zł w celu opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie remontu ogrodzenia,
    - w dziale 750 – Administracja publiczna zwiększone zostały wydatki o kwotę 2.812zł z przeznaczeniem na sfinansowanie kosztów wydawania dowodów osobistych, z rezerwy ogólnej zwiększono o kwotę 2.290zł na wypłatę wynagrodzeń za dostarczanie ogłoszeń do mieszkańców gminy dotyczących zmiany gospodarki odpadami oraz dokonano przeniesienia kwoty 300 zł w celu zabezpieczenia środków na wypłatę delegacji dla radnych gminy. Ponadto dokonano zmniejszenia o kwotę 10.000zł planu zabezpieczonego na finansowanie kosztów Rady Gminy przeznaczając je na zakup komputera na stanowisko Inspektora ds. Rady gminy oraz zakup papieru do urządzeń kserograficznych.

    W zakresie utrzymania Urzędu Gminy powstałe oszczędności z wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego w kwocie 5.000zł przeznaczono na wynagrodzenia bezosobowe w związku z zawartymi umowami zlecenia. Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zwiększenia rozdziału – Różna działalność o kwotę 7.320zł z przeznaczeniem na opracowanie projektu związanego z informatyzacją i przygotowaniem gminy do wdrażania kolejnego etapu „społeczeństwa informatycznego”,
    - w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększono wydatki o kwotę 9.995zł z przeznaczeniem na sfinansowanie przygotowania i przeprowadzenia wyborów oraz na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych w wyborach do Sejmu i Senatu zarządzonych na dzień 21 października 2007r. Dokonano również przeniesienia kwoty 30 zł na uzupełnienie planu składek ubezpieczeniowych od umów zlecenia związanych z wyborami,
    - w dziale 757 – Obsługa długu publicznego zmniejszone zostały o kwotę 1.500 zł środki zabezpieczone na koszty zaciągnięcia kredytów planowanych w roku bieżącym a zwiększony plan środków na zapłatę odsetek od zaciągniętych kredytów w roku ubiegłym,
    - w dziale 801 - Oświata i wychowanie dokonano przeniesień środków zgodnie ze złożonymi wnioskami dyrektorów szkół tj.,
    - w Szkole Podstawowej w Odrowążku powstałe oszczędności w kwocie 28.900zł przeniesiono w celu zabezpieczenia planu na zakup gazu i uzupełnienie zbiorników kotłowni szkolnej, na zakupu sprzętu sportowego do ćwiczeń gimnastyki korekcyjnej i opłacenie usługi związanej z założeniem internetu w pracowni komputerowej i sekretariacie, a także na szkolenie koordynatora szkolnego do spraw bezpieczeństwa,
    - w Szkole Podstawowej w Bliżynie powstałe oszczędności w wysokości 13.972zł przeznaczono na zakup książek w związku z wprowadzeniem nowego wykazu lektur szkolnych oraz na usługi telekomunikacyjne w oddziałach przedszkolnych, na zakup mebli szkolnych, wykonanie remontów sprzętu, na wymianę okien oraz dofinansowanie kosztów instalacji monitoringu na terenie szkoły. Dokonano zwiększenia wydatków budżetowych z dotacji celowej o kwotę 12.000 zł z przeznaczeniem na zakup i instalację zestawu do monitoringu wizyjnego,
    - w planie finansowym Gimnazjum przewidywane oszczędności środków w kwocie 19.075zł przeniesione zostały na dopłaty do studiów w zakresie dokształcania kadr, na zakup mebli szkolnych oraz wyposażenia w celu przygotowania placówki na uroczystości nadania imienia szkole,
    - w Szkole Podstawowej w Mroczkowie oszczędności w wysokości 17.410zł przeznaczono na zakup ławek i krzeseł dla klasy I,. na malowanie sali gimnastycznej po wymianie parkietu, na zakup materiałów do dokończenia remontu ogrodzenia szkoły, zakup piecyka gazowego oraz malowanie sali gimnastycznej,
    - w Szkole Podstawowej w Sorbinie dokonano przeniesienia przewidywanych oszczędności w wysokości 10.800 zł z przeznaczeniem na przygotowanie pomieszczeń dla funkcjonowania Centrum Kształcenia na Odległość na Wsiach w związku z przystąpieniem szkoły do programu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
    - w dziale 801 - Oświata i wychowanie oraz w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza dokonano zwiększenia planu wydatków na poszczególne szkoły w związku z otrzymaniem dotacji celowej na zakup książek o kwotę 2.800 zł oraz dotacji na pomoc materialną dla uczniów o kwotę 22.082 zł.
    - w dziale 852 - Pomoc społeczna zmniejszono wydatki budżetowe o kwotę 4.500 zł w związku z korektą podziału dotacji celowej, dokonano zmniejszenia środków zabezpieczonych na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz ich obsługę przez GOPS w wysokości 500.000 zł oraz środków zabezpieczonych na wypłaty świadczeń socjalnych finansowanych z budżetu państwa w wysokości 7.000zł,
    - w dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza oszczędności w zakupie usług w wysokości 345zł przeznaczono na zakup gazu zużywanego do przygotowywania posiłków w stołówce szkolnej przy Gimnazjum,
    - w dziale 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego plan dotacji dla Gminnego Ośrodka Kultury zwiększono o kwotę 8.000zł z przeznaczeniem na organizację II Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej oraz zakup mikrofonów.
    - Dokonano również przeniesienia kwoty 9.115 zł na zakup usług w związku ze zmianą formy dofinansowania remontu kościółka św. Zofii w Bliżynie.

    Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zmniejszenia o kwotę 400zł z przeznaczeniem do działu 801 - Oświata i wychowanie w celu dofinansowania organizacji obchodów jubileuszu 80-lecia Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku-Kam.
    Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zmniejszenia kwoty 694zł z przeznaczeniem do działu 851 – Ochrona zdrowia na usługi transportowe – przewóz kobiet z terenu gminy na badania profilaktyczne.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. W dniu 08.12.07r zorganizowano wyjazd kobiet z terenu gminy Bliżyn do Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach na badania mammograficzne. Trwają zapisy na następny wyjazd.

    2. Przyznano stypendia socjalne za okres od września do grudnia 2007r. dla 428 uczniów z rodzin spełniających ustawowe kryterium dochodowe tj. dochód na członka rodziny nie przekracza kwoty 351 zł. Świadczenia realizowane są w miesiącu grudniu.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Została zakończona realizacja odbudowy drogi gminnej Górki – Barwinek – Mroczków o dł. 300 mb w Górkach i I etapu odbudowy drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Bugaju o dł. 200 m. Do Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych zostało przesłąne rozliczenie końcowe otrzymanej dotacji. Został rozstrzygnięty przetarg na odbudowę drogi gminnej Bugaj – Brzeście w miejscowości Bugaj II etap. W dniu 05.11.2007 r. została zawarta umowa. Wykonawcą robót był „DROGMAS” Zakład Robót Drogowych ze Skarżyska. Po zakończeniu robót zostało przygotowane rozliczenie końcowe inwestycji i również przesłane do Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych w Krakowie.

    2. Zrealizowane są projekty budowlane i techniczne na wykonanie oświetlenia drogowego w miejscowości, Sorbin, (kierunek Odrowążek), osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie,

    3. Wykonano dobudowę oświetlenia w Zagórzu.

    4. Wykonano dokumentację projektową na remont oświetlenia ul. Piaskowej i Szkolnej w Bliżynie,

    5. Trwa opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wodociągu w miejscowości Bliżyn, ul. Rudowskiego,

    6. Wykonano projekt budowlany na budowę wodociągu w Rędocinie.

    7. Trwa opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, i Nowy Odrowążek. Wystąpiono o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o uwarunkowaniach środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia.

    8. Opracowano mapy do celów projektowych w celu zaopatrzenia w wodę miejscowości Zbrojów przysiółek „Łozik”.

    9. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. Wykonawcą robót jest Zakład Remontowy Budowlany ze Skarżyska – Kam.

    10. Rozstrzygnięto przetarg i zawarto umowę na budowę wodociągu w Ubyszowie. Wykonawca robót Zakład Instalacji WODKAN przystąpił wykonania robót. Obecnie roboty są na ukończeniu.

    11. Rozpoczęto zimowe utrzymanie dróg.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 12 zarządzeń dotyczących następujących spraw : 4 zarządzenia dotyczące wprowadzenia zmian w budżecie Gminy na 2007r., w sprawie powołania Komisji do odbioru i przekazania do eksploatacji inwestycji pod nazwą: odbudowa drogi gminnej nr 1 Bugaj – Brzeście w miejscowości Bugaj, dł. 200 m. w km 0+870 do 1+070 i dł. 250 m. w km 1+070 do 1+320 oraz drogi gminnej nr 9 Górki – Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki o dł. 300 m w km 1+465 do 1+765, w sprawie umorzenia odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego Sołtyków 1/8, powołania Gminnej Komisji Konkursowej na Świąteczną Potrawę Regionalną, w sprawie przyjęcia Projektu Budżetu Gminy na 2008 r., powołania Zespołu ds. wdrażania i realizacji Programu Integracji Społecznej, w sprawie ochrony ujęć wody i urządzeń wodociągowych na wypadek zagrożenia zniszczeniem oraz zapewnienia dostawy wody pitnej dla ludności, zakładów przemysłowych i urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń.

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    26.10. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Wojtyniów oraz uroczystości pasowania na ucznia w Szkole Podstawowej w Odrowążku.
    26-27.10. uczestnictwo w koncertach w Kościele św. Ludwika w Bliżynie w ramach Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej.
    30.10. udział w walnym zebraniu Bliżyńskiego Stowarzyszenia Cyklistów.
    31.10. uczestnictwo w Powiatowej Radzie Zatrudnienia.
    01.11. kwestowanie na rzecz ratowania bliżyńskich zabytków na cmentarzu parafialnym w Bliżynie.
    07.11. udział w zebraniu założycielskim Lokalnej Grupy Działania „ U źródeł” w Modliszewicach.
    08.11. spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji.
    09.11. uroczysta akademia z okazji Święta Niepodległości w Gimnazjum w Bliżynie.
    10.11. udział w uroczystościach z okazji 80-lecia Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku - Kam.
    11.11. uroczyste obchody Święta Niepodległości : msza święta w intencji ojczyzny w Bliżynie i w Sorbinie, złożenie wieńców pod pomnikiem.
    15.11. posiedzenie związku międzygminnego „Utylizator” w Skarżysku – Kam. oraz podpisanie umowy pomiędzy gminami i powiatem skarżyskim dotyczącej wspólnego pozyskiwania funduszy na informatyzację.
    17.11. udział w biesiadzie zespołów ludowych „Cecyliada” .
    19.11. spotkanie z Komendantem PSP –Sylwestrem Hamerą dotyczące wsparcia modernizacji Komendy w Skarżysku – Kam.
    21-23.11. udział w Seminarium w Mikołajkach pt. „Lokalne koalicje na rzecz aktywizacji zrównoważonej” organizowany przez Polski Komitet Pomocy Społecznej.
    27.11. udział w Konferencji w WDK Kielce dotyczącej Programu Integracji Społecznej Poakcesyjnego Programu Wspierania Obszarów Wiejskich (116 tys. euro)
    29-30.11. obowiązkowe szkolenie obronne dla organów samorządu terytorialnego.
    30.11. spotkanie z przedstawicielami handlowców z terenu gminy i policją dotyczące handlu obwoźnego.
    04.12. spotkanie z Dyrektorem Wodociągów Miejskich w Skarżysku – Kam. dotyczące monitoringu sieci.
    Narada roczna podsumowująca działalność straży pożarnych w 2007r.,
    spotkanie z Dyrektorem oddziału PZU dotyczącej bieżącej współpracy
    05.12. spotkanie samorządowców z nowopowołaną Wojewodą Świętokrzyską – Bożentyną Pałką – Korubą.
    06.12. podpisanie umowy w PFRON w Kielcach na realizację programu pilotażowego „Uczeń na wsi”, spotkanie zespołu roboczego dotyczące opracowania założeń do realizacji Programu Integracji Społecznej (89 tys.zł).
    11.12. podpisanie umowy z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego na realizację „małej” Odnowy Województwa Świętokrzyskiego (20 tys. zł dla OSP Bliżyn).
    12.12. spotkanie opłatkowe z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego – Adamem Jarubasem.
    14.12. posiedzenie Zarządu Gminnego OSP Bliżynie oraz strażackie spotkanie opłatkowe.


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1413
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 5194 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn