(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
SYGNALIŚCI
Urząd Gminy
Kontakt
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
Oświadczenia majątkowe
INFORMACJE o kontrolach
ZABYTKI
WYBORY
SPORT
Informacje statystyczne
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2025
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Bliżyn na lata 2025-2035
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2025 rok
» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania
» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania
  • SYGNALIŚCI
  • Sygnaliści

    Podstawa prawna

    W związku z wejściem w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów masz możliwość poinformowania nas o wszelkich nieprawidłowościach, które stanowią naruszenia prawa w Urzędzie Gminy Bliżyn.

    Sygnalista lub osoba zgłaszająca informacje na temat naruszeń to osobna fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje na temat naruszeń uzyskane w kontekście związanym z wykonywaną przez nią pracą na rzecz Urzędu, wskazaną w art. 4 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów, w tym:

    1) pracownik;

    2) pracownik tymczasowy;

    3) osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;

    4) przedsiębiorca;

    5) prokurent;

    6) akcjonariusz lub wspólnik;

    7) członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej;

    8) osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy;

    9) stażysta;

    10) wolontariusz;

    11) praktykant;

    12) funkcjonariusz w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2023 r. poz. 1280, 1429 i 1834);

    13) żołnierz w rozumieniu art. 2 pkt 39 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. z 2024 r. poz. 248 i 834).

    Procedura zgłoszeń obowiązująca w Urzędzie

    W Urzędzie Gminy Bliżyn została przyjęta „PROCEDURA ZGŁASZANIA PRZYPADKÓW NIEPRAWIDŁOWOŚCI ORAZ OCHRONY OSÓB DOKONUJĄCYCH ZGŁOSZEŃ”.

    Procedura zgłoszeń wewnętrznych stanowi realizację obowiązku Urzędu, wynikającego z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Procedura określa tryb przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych dotyczących informacji o naruszeniu prawa ustanowionych w Urzędzie Gminy Bliżyn, a także podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami.

    Jak zgłosić naruszenie prawa w Urzędzie

    Zgłaszający w celu przekazania zgłoszenia ma prawo skorzystać z następujących kanałów zgłoszeń:

    adresu e-mail [email protected].
    zawnioskować za pośrednictwem ww. adresu e- mail o zorganizowanie bezpośredniego spotkania w ustalonym miejscu i terminie, w celu dokonania zgłoszenia.
    Po przyjęciu zgłoszenia pracownik upoważniony (przyjmujący zgłoszenie) dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej i w terminie 7 dni potwierdza Zgłaszającemu przyjęcie zgłoszenia za pośrednictwem adresu do kontaktu.

    Urząd nie przewiduje przyjmowania informacji o naruszeniu prawa zgłoszonych anonimowo. Zgłoszenia anonimowe pozostawia się bez rozpoznania.

    Zgłaszający podlega ochronie pod warunkiem, że:

    miał uzasadnione podstawy sądzić, że będące przedmiotem zgłoszenia informacje o naruszeniu prawa są prawdziwe w momencie dokonywania zgłoszenia,
    dokonał zgłoszenia zgodnie z procedurą, zgodnie z przepisami prawa, w dobrej wierze i w interesie publicznym.
    Zgłaszający dokonujący zgłoszenia w złej wierze lub dokonujący zgłoszenia niepoważnego lub zgłoszenia stanowiącego nadużycie prawa nie podlegają ochronie przewidzianej w Procedurze. Ochronie nie podlegają również Zgłaszający, którzy przy dokonywaniu zgłoszeń podają celowo i świadomie błędne lub wprowadzające w błąd informacje.

    Wobec Zgłaszającego nie mogą być podejmowane działania odwetowe, groźby działań odwetowych i próby podejmowania działań odwetowych.

    Żaden Zgłaszający, osoba mu pomagająca lub powiązana z nim, która korzysta z instrumentów przewidzianych w Procedurze oraz w przepisach prawa nie może spotkać się z odwetem lub negatywną oceną swojego zachowania ze strony przełożonych oraz innych pracowników. Dotyczy to także osób, które występują we wszelkich postępowaniach w charakterze świadka lub sygnalizują pracodawcy bądź innym, przewidzianym prawem organom, dostrzeżone nieprawidłowości lub udzielają wsparcia w tym zakresie innym pracownikom.

    Zakaz działań odwetowych obejmuje zarówno ochronę osób dokonujących zgłoszenia, jak i osób pomagającym im w dokonaniu zgłoszenia.

    Zakaz działań odwetowych obowiązuje także, jeżeli w toku rozpoznania okaże się, że zgłoszenie było bezzasadne.


    Data wprowadzenia: 2024-12-04 1128
    Data upublicznienia: 2024-12-04
    Art. czytany: 2446 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2024-12-04
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Sekretarz Gminy
    Skarbnik Gminy
    Referat Organizacyjno-Społeczny (ORS)
    Referat Finansowo-Budżetowy (FNB)
    Referat Infrastruktury Technicznej (RIT)
    Referat Planowania Przestrzennego, Nieruchomości, Dróg i Ochrony Środowiska -PNO
    Urząd Stanu Cywilnego (USC)
    Samodzielne Stanowiska
    Wykazy
    Kontrola zarządcza
    Wnioski o informację publiczną wraz z odpowiedziami
    Podkat. Archiwalne:
    Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG)
    Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych (PON)
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Inspektor ochrony danych osobowych – IODO
    » Administrator Systemu Informatycznego
    » Pełnomocnik do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przeciwdziałania Narkomanii
    » Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
    » Radca prawny
    » Stanowisko do spraw powszechnego obowiązku obrony i ochrony przeciwpożarowej
    » Stanowisko do spraw promocji gminy
    » Informatyk
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn