|
|
|
|
Rada Gminy Sesje Rady Gminy Protokoły z sesji Rady Protokoły z sesji Rady Gminy IV kadencji
|
|
Protokół z sesji Rady Gminy Nr XXIII/05 z dnia 13 czerwca 2005 r.
P r o t o k ó ł Nr XXIII/05
z nadzwyczajnej sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 13 czerwca 2005 roku w Urzędzie Gminy w Bliżynie.
Sesja Rady Gminy została zwołana na wniosek Wójta Gminy w związku z koniecznością podjęcia uchwał w sprawach:
1/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005,
2/ zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku krajowym.
Na sesji obecni byli wszyscy radni tj. 15 osób.
Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
1/ Pan Tomasz Rokita – Wójt Gminy
2/ Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
3/ Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
4/ Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG
5/ Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
6/ Sołtysi gminy Bliżyn zgodnie z załączoną listą obecności.
Zatwierdzony porządek obrad sesji:
1.Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.
2.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005,
b/ zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku krajowym.
3.Zamknięcie obrad sesji.
Przebieg obrad sesji:
Ad. 1
Dwudziestą trzecią z kolei sesję Rady Gminy w Bliżynie w kadencji 2002-2006 otworzył i poprowadził Pan Mieczysław Bąk – Przewodniczący Rady.
Po przywitaniu wszystkich przybyłych gości poinformował, że sesja Rady została zwołana na wniosek Wójta w związku z koniecznością podjęcia dwóch uchwał.
Radni jednogłośnie /15 głosów za/ zatwierdzili zaproponowany porządek obrad.
Ad. 2
Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem przedstawiła Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił o stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej wyjaśniając, że ze względu na krótki czas zwołał tylko jedno posiedzenie komisji merytorycznej.
Stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej przedstawił Pan Piotr Zbroja – Przewodniczący Komisji. W wyniku analizy projektów uchwał Komisja wniosła o wprowadzenie zmiany polegającej na pozostawieniu zadania – budowa drogi w Kucębowie i wykonaniu tej drogi w ramach środków własnych tj. za kwotę 49.765zł.
W związku z powyższym w projekcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok:
1/ w załączniku Nr 2 – Wydatki budżetu w dziale 600 kwotę 707.097zł zastępuje się kwotą 657.332zł,
2/ w załączniku Nr 3 – Przychody i rozchody budżetu kwotę 1.234.000zł zastępuje się kwotą 1.121.907zł,
3/ w załączniku Nr 4 – Wydatki inwestycyjne na okres roku budżetowego w lp.13 Odbudowa drogi gminnej nr 2 Brzeście-Bliżyn w miejscowościach Bliżyn, Brzeście i Wojtyniów kwotę 94.765zł zastępuje się kwotą 45.000zł oraz kwotę 87.142zł zastępuje się kwotą 136.907zł,
4/ W załączniku Nr 4a – Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w lp.3 Program inwestycyjny- Przebudowa drogi gminnej G0021260022 Kucębów Górny w kilometrze 0+000 do 1+162 w miejscowości Kucębów kwotę 720.391zł zastępuje się kwotą 63.059zł, kwotę 707.097zł zastępuje się kwotą 49.765zł.
Wprowadzenie zmian w budżecie powoduje zmianę kwoty zaciągnięcia kredytu zastępując kwotę 87.142 zł kwotą 136.907zł.
Powyższe zmiany Komisja przyjęła jednogłośnie /5 głosów za/.
Poza powyższymi zmianami Komisja nie wniosła zastrzeżeń do projektów uchwał.
Odnosząc się do stanowiska Komisji Budżetowo-Finansowej Wójt stwierdził, że wstępnie poparł tą propozycję. Jednakże po rozeznaniu tematu rozpoczęcie budowy drogi uniemożliwi złożenie w przyszłości wniosku do ZPORR-u a jest to jedyne zadanie drogowe które gmina może zgłosić. Dlatego Wójt namawiałby także radnego Jarosława Bednarza, aby nie rozpoczynać inwestycji a Wójt podejmie działania by w przyszłości zrobić drogę w całości. Obecnie wniosek ten odrzucono a do jego przyjęcia brakowało tylko 1,63 punktu.
Pan Jarosław Bednarz zwrócił się do Rady o przyjęcie propozycji Komisji Budżetowo-Finansowej ponieważ nie ma gwarancji, że wniosek zostanie przyjęty a tak to istnieje szansa, że po kawałku droga zostanie wykonana.
Pan Adam Jedynak namawiał do wykonania drogi w całości. Podobna sytuacja miała miejsce w Płaczkowie, kiedy zrezygnował w jednym roku z częściowej realizacji drogi na rzecz wykonania jej w roku następnym w całości.
Pani Janina Kołek również nie popiera wykonywania dróg na niewielkich odcinkach. Rozpoczęcie zadania uniemożliwi uzyskanie środków dlatego radna uważa, że należy wstrzymać się z wykonawstwem.
Pan Mieczysław Bąk jest odmiennego zdania stwierdzając, że gdyby w swoim sołectwie nie wykonywał dróg etapowo - po kawałku to nie zrobiłby żadnej drogi.
Pan Piotr Zbroja uważa, że należałoby zastanowić się nad takim wykonaniem drogi, by nie zamknąć możliwości do złożenia wniosku. Nie musi to być droga kilkuwarstwowa asfaltowa ze zjazdami ale np. tylko położona warstwa podkładowa, która poprawi stan tej drogi a zostawi szansę na jej zgłoszenie do ZPORR-u.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad wnioskami Komisji Budżetowo-Finansowej poprzez wprowadzenie zmian w § 1 uchwały:
1/ w punkcie 3 - w załączniku Nr 2 – Wydatki budżetu zmniejsza się w dziale 600 – Transport i łączność, rozdz.60016 – Drogi publiczne gminne, § 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 657.332zł a nie o kwotę 707.097zł - wniosek przyjęty - 8 głosów za, 2 przeciwko, 5 wstrz. się,
2/ w punkcie 5 - w załączniku Nr 3 – Przychody i rozchody budżetu w lp. 3 – Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów kwotę „1.234.000zł” zastępuje się kwotą „1.121.907zł” a nie kwotą „1.072.142zł” – wniosek przyjęty – 9 głosów za, 2 przeciwko, 4 wstrz. się,
3/ w punkcie 6 - w załączniku Nr 4 – Wydatki inwestycyjne na okres roku budżetowego w lp.13 – Odbudowa drogi gminnej nr 2 Brzeście-Bliżyn w miejscowościach Bliżyn, Brzeście i Wojtyniów w kol.6 – Łączne nakłady finansowe kwotę „284.000zł” zastępuje się kwotą „261.907zł”, w kol.7 – dochody własne wprowadza się kwotę 45.000zł zamiast kwoty 94.765zł, w kol.9 – kredyty i pożyczki kwotę „204.000zł” zastępuje się kwotą 136.907zł zamiast kwoty „87.142zł” zgodnie z nową treścią stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały - wniosek przyjęty – 8 głosów za, 7 wstrz. się,
4/ Przewodniczący Rady wyjaśnił, że zmiana w załączniku Nr 4 powoduje zmianę załącznika Nr 1 do uchwały a zmiana załącznika Nr 4a powoduje zmianę załącznika Nr 2 do uchwały. W związku z powyższym Przewodniczący zaproponował nową treść punktu 7 – uzupełnienie wniosku Komisji Budżetowej a mianowicie:
a) w załączniku Nr 4a – Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne lp. 13 – Program inwestycyjny – Przebudowa drogi gminnej G0021260022 Kucębów Górny w kilometrze 0+000 do 1+162 w miejscowości Kucębów w kol. 8 – Łączne nakłady finansowe kwotę „720.391zł” zastępuje się kwotą „63.059zł”, w kol.9 – Wysokość wydatków w roku budżetowym kwotę „707.097zł” zastępuje się kwotą „49.765zł”, w kol.10 – dochody własne pozostawia się kwotę 49.765zł, w kol.12 skreśla się kwotę 45.000zł, w kol.13 skreśla się kwotę 612.332zł zgodnie z nową treścią stanowiącą załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały – wniosek przyjęty – 8 głosów za, 2 przeciwko,
5 wstrz. się.
W związku z przyjętymi powyżej poprawkami Pani Alina Ołownia odczytała nową treść uchwały uwzględniającą zaakceptowane zmiany.
Radni przy 9 głosach za, 2 przeciwko i 4 wstrz. podjęli uchwałę Nr XXIII/197/05 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na
rok 2005 uwzględniającą przyjęte zmiany.
b/
Drugi projekt uchwały dotyczył zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku krajowym a odczytała go Pani Alina Ołownia. Wyjaśniła, że konsekwencją przyjętej uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie jest zmiana wysokości kredytu z kwoty „ 87.142zł” na kwotę „136.907zł”
Przy 14 głosach za i 1 wstrz. się radni zaakceptowali kredyt w wysokości 136.907zł podejmując uchwałę Nr XXIII/198/05 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
W związku z zaakceptowaniem propozycji Komisji Budżetowo-Finansowej Wójt prosił o określenie rodzaju i zakresu robót na drodze w Kucębowie.
Ad. 3
Obrady sesji trwały od godz.15.00 do godz.15.45.
Sesję zamknął Przewodniczący Rady dziękując wszystkim za udział.
Protokólant:
Anna Kowalik
Data wprowadzenia: 2005-06-23 1144 Data upublicznienia: 2005-06-23 Art. czytany: 3937 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Gminy w Bliżynie
czynny w godz.:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Urząd Stanu Cywilnego
Dowody osobiste
Ewidencja Ludności
godz. przyjęć
poniedziałek 745 - 1500
wtorek-piątek 745 - 1400
Kasa godziny otwarcia:
Poniedziałek | 830-1430 | Wtorek | 800-1200 | Środa | 800-1400 | Czwartek | 800-1200 | Piątek | 800-1200 |
adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
/1cqce463n2/skrytka
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat różnych
31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
Nr rachunku bankowego:
Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
|
|
|