(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zapytanie cenowe Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Odrowążku
» Skład Rady - kadencja 2024 - 2029:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2023 roku przez Radę Gminy Bliżyn
» Projekt uchwały w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Bliżyn oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2024
» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Bliżyn na 2024 rok
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 23.10.2008 r. DO 09.12.2008 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 23 października 2008 r. do 09 grudnia 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 23 października 2008 roku do 8 grudnia 2008r. w zakresie spraw dotyczących budżetu gminy wydane zostały trzy zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2008.
    - Po stronie dochodowej dokonano zwiększenia budżetu z tytułu dotacji celowych o łączną kwotę 247.257zł na następujące cele:
    - wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku 4.500zł,
    - dofinansowanie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym 166.378zł,
    - dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” 36.006zł,
    - dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej 1.660 zł,
    - zwrot w drugim terminie podatku akcyzowego zawartego w oleju napędowym wykorzystywanym do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów zwrotu poniesionych przez gminę 5.441zł,
    - sfinansowanie w ramach wdrażania reformy oświaty prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego 132 zł,
    - dofinansowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z przeznaczeniem na wypłatę nagród dla pracowników socjalnych 13.140zł,
    - dofinansowanie wydatków związanych z realizacją zadań zleconych ustawowo gminom z zakresu administracji rządowej 20.000 zł.
    - Na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego zmniejszone zostały dochody o łączną kwotę 105.819zł z tytułu dotacji celowych na zasiłki celowe 29.986zł, na wypłaty świadczeń rodzinnych 59.336zł, wypłaty składek na ubezpieczenie zdrowotne 3.824zł oraz sfinansowanie zakończenia dwuletniego programu pilotażowego nauczania języka angielskiego od I klasy szkoły podstawowej w okresie styczeń – sierpień 2008 roku o kwotę 12.673zł.

    W zakresie wydatków budżetowych dokonuje się następujących zmian i przeniesień:
    - w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo zwiększony został plan o kwotę 5.441 zł z przeznaczeniem na wypłatę w drugim terminie zwrotu podatku akcyzowego dla rolników oraz zwiększone zostały środki na rzecz izb rolniczych o kwotę 30 zł,
    - w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w ramach posiadanych środków dokonano zabezpieczenia planu na usuwanie awarii na wodociągu gminnym o kwotę 4.700 zł.
    - w dziale 600 – Transport i łączność zmniejszony został plan środków zabezpieczonych na zimowe utrzymanie dróg o kwotę 11.120 zł z przeznaczeniem na wypłatę odszkodowania i zadośćuczynienia z tytułu doznanego uszczerbku zdrowia w wyniku złamania ręki dla Pani Krystyny Chmolewskiej oraz poniesione koszty sądowe,
    - w dziale 750 – Administracja publiczna zmniejszony został plan środków na wynagrodzenia zabezpieczonych na wypłatę odprawy emerytalnej w kwocie 17.160 zł z przeznaczeniem na wykonanie niezbędnych prac remontowych oraz instalacyjnych w budynku administracyjnym Urzędu Gminy, z rezerwy ogólnej zwiększono plan na promocję gmino kwotę 2.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę nagrody dla Prezesa Stowarzyszenia RDEST Pani Urszuli Jędrzejczyk przyznanej przez Wójta Gminy za całokształt jej działalności społecznej i środowiskowej, zwiększono plan środków na wynagrodzenia i pochodne dla pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej o kwotę 20.000zł, w zakresie utrzymania administracji zwiększono środki na udział w szkoleniach pracowników Urzędu Gminy o kwotę 2.000 zł, na zabezpieczenia planu wynagrodzeń bezosobowych kwotę 2.500 zł w związku ze zleceniem wykonania umowy o dzieło oraz na wyjazdy służbowe o kwotę 2.000 zł,
    - w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano zmniejszenia planu środków zabezpieczonych na roboty remontowe przy strażnicach oraz środków zabezpieczonych na usługi komunalne o łączną kwotę 10.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń z tytułu umów-zlecenia i dzieło za roboty remontowo-budowlane wykonywane przez osoby fizyczne oraz zabezpieczenie planu na opłaty za energię elektryczną w budynkach OSP. Oszczędności powstałe w rozdziale Obrona cywilna w kwocie 2.700 zł przeniesione zostały do rozdziału „Pozostała działalność” w celu zakupu elementów odblaskowych dla dzieci i młodzieży szkół w ramach programu „Razem bezpieczniej”, dokonano przeniesienia między paragrafami kwoty 2.600 zł na zakup paliwa dla Posterunku Policji w Bliżynie zgodnie z treścią zawartego porozumienia,
    - w dziale 801 – Oświata i wychowanie kwotę 132 zł pochodzącą z dotacji celowej przeznaczono na pokrycie kosztów związanych z pracą komisji egzaminacyjnej w Szkole Podstawowej w Mroczkowie oraz zmniejszono o kwotę 12.673 zł plan wydatków na finansowanie nauczania języka angielskiego od pierwszej klasy szkoły podstawowej na podstawie faktycznego wykorzystania środków,
    - w dziale 851 - Ochrona zdrowia w ramach środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi dokonano przeniesienia kwoty 360 zł na zakup materiałów papierniczych i toneru dla potrzeb GKRPA,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonano zmniejszenia środków na wypłatę dodatków mieszkaniowych w związku ze zmniejszeniem liczby osób ubiegających się o dodatki o kwotę 9.100 zł, natomiast zwiększono plan środków w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej na zakup wyposażenia, zakup monitora, materiałów biurowych, środków czystości, opłat za Internet oraz opłaty bankowe, dokonano zmian wynikających z decyzji Wojewody Świętokrzyskiego,
    - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza dotacja celową w kwocie 166.378 zł przeznaczono na sfinansowanie pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym ,
    - w dziale 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska ze środków na remonty oświetlenia kwotę 13.200 zł przeznaczono na zakup energii potrzebnej do oświetlenia dróg,
    - w dziale 926 - Kultura fizyczna i sport kwotę 1.000 zł z rezerwy ogólnej przeznaczono na zakup sprzętu dla sekcji tenisa stołowego działającej przy remizie OSP w Bliżynie.
    - w dziale 926 - Kultura fizyczna i sport z rezerwy ogólnej kwotę 400 zł przeznaczono na zakup wyposażenia stołu bilardowego /kije bilardowe, bile/.

    W omawianym okresie zostało wydane również zarządzenie w sprawie przyjęcia projektu budżetu gminy na 2009 rok i skierowane do Przewodniczącego Rady w celu podjęcia uchwały przez Radę Gminy.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Realizowana jest wypłata stypendiów szkolnych. Łącznie wpłynęło 348 wniosków . Wydano 4 decyzje negatywne ze względu na to, że dochód na osobę w rodzinie przekraczał kwotę uprawniającą do ubiegania się o stypendium tj 351 zł. W pozostałych przypadkach stypendium zostało przyznane na okres 4-ch miesięcy w kwotach 128 lub 102 zł miesięcznie. Stypendia zostały przyznane w dwóch formach: połowa w formie pieniężnej a druga połowa w formie refundacji poniesionych wydatków.

    2. W Szkole Podstawowej w Mroczkowie ogłoszono przetarg na wymianę konstrukcji dachowej ze stropodachu na dach czterospadowy w istniejącej sali gimnastycznej. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi 10 grudnia br.

    3. Zespół Szkół w Bliżynie otrzymał informacje ze Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego w Kielcach o odrzuceniu wniosku „Utworzenie punktów przedszkolnych przy Zespole Szkół – Szkoła Podstawowa w Bliżynie” z powodu nie uzyskania 60% punktów w poszczególnych częściach składowych projektu.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Zakończono budowę wodociągu do miejscowości Rędocin. Zadanie zostało rozliczone.

    2. Uzyskano pozwolenia na budowę wodociągów w Górkach przysiółek Górki – Barwinek i Podgórki, Olszyny.

    3. Na ukończeniu są dokumentacje projektowe zagospodarowania terenu przy GOK i osiedlu mieszkaniowym wg wskazówek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach.

    4. Złożono ramach naboru wniosku do konkursu z działania 6.2 RPO projekt pn. Rewitalizacja centrum wsi Bliżyn – etap I.

    5. Trwa uzgadnianie przebiegu trasy oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka. Trwa wydawanie decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji budowa oświetlenia do Sobótki.

    6. Realizowane są projekty na budowę oświetleń w Gilowie przy torach, Bliżyn ul. Wąska i w Brześciu Górnym.

    7. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowej na remont oświetlenia w miejscowości Płaczków Piechotne.

    8. Złożono wniosek o pozwolenie na budowę oświetlenia w Nowym Odrowążku przy drodze powiatowej.

    9. Realizowane są roboty budowlane w OSP w Mroczkowie dofinansowane w ramach „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    10. Rozliczono dotację przyznaną OSP w Sorbinie na wykonanie remontu budynku OSP w Sorbinie ze środków „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”.

    11. Uzyskano pozwolenie na przebudowę drogi w Kucębowie Górnym. Został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych.

    12. Rozliczono dotację z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych przyznaną na remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Zagórzu i Jastrzębi.

    13. Starostwo Powiatowe wydało pozwolenie na budowę drogi gminnej w Zagórzu. Został złożony wniosek o dofinansowanie projektu z RPOWŚ na lata 2007 – 2013.

    14. Wykonano odbudowę drogi gminnej Górki – Barwinek – Mroczków w Górkach. Rozliczono dotację przyznaną Gminie na odbudowę infrastruktury drogowej przyznanej z Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych. Środki dotacji wpłynęły na konto gminy.

    15. Wykonano inwentaryzacje powykonawcze dróg wybudowanych w ramach inwestycji w 2008 r. w miejscowościach Płaczków Piechotne, łącznik pomiędzy ul. Kamienną i ul. Piaskową, Górki – Barwinek – Mroczków.

    16. Wykonano szereg drobnych robót remontowych i utrzymaniowych na drogach, w tym rów w Mroczkowie Kamionce, odwodnienie w Gostkowie itp.

    17. Dowieziono materiał kamienny w celu utwardzenia dojścia do altany w Brześciu.

    18. Wykonano remont dachu na budynku komunalnym w Mroczkowie oraz Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz drobnych robót remontowych powłok malarskich w budynku Urzędu.

    19. Zlecono wykonanie remontu instalacji elektrycznej w budynku Urzędu Gminy.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydano 13 zarządzeń dotyczących następujących spraw:
    - trzy zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2008r.
    - utworzenia funduszu nagród oraz ustalenia regulaminu przyznawania nagród pracownikom Urzędu Gminy,
    - ustalenia dodatkowego dnia wolnego od pracy dla pracowników Urzędu Gminy w Bliżynie,
    - powołania komisji do odbioru i przekazania do eksploatacji inwestycji pn.Odbudowa drogi gminnej nr 9 Górki –Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki,
    - zasad używania samochodu niebędącego własnością pracodawcy do celów podróży służbowej oraz ustalenia wysokości stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdu
    - utworzenia funduszu premiowego oraz ustalenia regulaminu premiowania
    - powołania Gminnej Komisji Stypendialnej
    - ustalenia warunków jakie powinno spełniać rozliczenie zwrotu wydatków z tytułu pomocy materialnej charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Bliżyn,
    - przyjęcia projektu budżetu Gminy na 2009r.
    - powołania Komisji Konkursowej na „Świętokrzyską Potrawę Świąteczną”
    - sprzedaży samochodu służbowego w drodze negocjacji.


    Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    23.10. podpisanie pre-umowy na budowę drogi gminnej w Kucębowie górnymw ramach PRO, udział w pasowaniu na ucznia w SP Sorbin oraz spotkanie w GOK w Blizynie dot. opracowania Planu Odnowy miejscowości w Gminie Bliżyn w ramach projektu złożonego przez Stowarzyszenie „Kuźnia”
    24.10. udział w Kongresie Gmin Wiejskich w Warszawie
    24.10.-27.10. wizyta w Gminie Grad (Słowenia) w ramach umowy partnerskiej gmin
    28.10. pasowanie na ucznia w SP Odrowążek, udział w spotkaniu informacyjnym dot. programu „Orlik” oraz konferencji Bezpieczny Powiat Skarżyski.
    30.10. udział w posiedzeniu związku ”Planowanie Przestrzenne”, wizyta w Radiu Kielce oraz spotkanie z Dyrektorem Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Kielcach.
    01.11. udział wspólnie z Towarzystwem Przyjaciół Bliżyna w kweście przeznaczonej na remont organów.
    04.11. posiedzenie związku między gminnego „Utylizator”
    05.11. udział w posiedzeniu rady społecznej przy SP ZOZ.
    11.11. udział w uroczystościach 90-tej rocznicy odzyskania niepodległości.
    12.11. Uczestnictwo w uroczystej Sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego
    13.11. spotkanie z wójtami Powiatu Skarżyskiego dot. propozycji dalszej współpracy z MKS, spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji.
    14.11.- 19.11. kierowanie akcją związaną z zanieczyszczeniem wodociągu gminnego.
    16.11. spotkanie sztabu kryzysowego z Wojewodą Świętokrzyską – Bożentyną Pałką – Korubą oraz Panią poseł Marzena Okłą - Drewnowicz.
    17.11. narada w Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach dot. Narodowego Programu Budowy Dróg.
    19.11. spotkanie w GOK w Bliżynie dot. opracowania strategii rozwiązywania problemów społecznych.
    21.11. udział w akademii SP Bliżyn z okazji „dnia życzliwości”, spotkanie w Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego dot. kryteriów kwalifikacji lokalnych grup działania.
    23.11. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Bliżyn dot. planów. Urządzenia lasów prywatnych oraz wręczenie nagród dla uczestników biegów przełajowych w ramach PIS
    26.11. złożenie podpisów elektronicznych w ZETO Kielce oraz spotkanie ze skarżyskim oddziałem stowarzyszenia historycznego
    27.11. udział w uroczystej sesji Rady powiatu z okazji 10 – lecia oraz spotkanie z Panią Minister rozwoju Regionalnego dot. wdrażania RPO w woj..świętokrzyskim
    28.11. udział w otwarciu nowej kancelarii notarialnej w Skarżysku – Kam.
    01.12. spotkanie w Urzędzie Gminy w Bliżynie dot. planowania obchodów 600-lecia Bliżyna.
    02.12. spotkanie związku międzygminnego „ Utylizator” dot. planowanego referendum związanego z gospodarką odpadami.
    03.12. szkolenie dla rad lokalnych grup działania w Urzędzie wojewódzkim w Kielcach.
    04.12. udział w uroczystej Sesji Rady Miasta Skarżyska kończącej obchody jubileuszu 85-lecia miasta, złożenie wniosku o dofinansowanie drogi gminnej w Zagórzu w ramach RPO.
    05.12. uczestnictwo w otwarciu cyklu warsztatów dla liderów wiejskich związana z opracowaniem planów odnowy miejscowości, wręczenie nagród laureatom konkursu fotograficznego ”Przystanek Bliżyn”.
    06.12. udział w podsumowaniu programu PIS. organizowanego przez GOK w Bliżynie
    08.12. spotkanie z Komendantem Powiatowym Policji oraz Kierownikiem Posterunku w Bliżynie dot. planu wspólnej kontroli wywozu nieczystości płynnych


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1452
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 5360 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy w Bliżynie

    czynny w godz.:
    poniedziałek - piątek: 730 - 1530

    Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste
    Ewidencja Ludności

    godz. przyjęć
    poniedziałek 745 - 1500
    wtorek-piątek 745 - 1400

    Kasa godziny otwarcia:

    Poniedziałek830-1430
    Wtorek800-1200
    Środa800-1400
    Czwartek800-1200
    Piątek800-1200


    adres skrytki ESP na platformie ePUAP:
    /1cqce463n2/skrytka

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat różnych
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego:
    Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci)
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn