|
|
|
|
Wójt Gminy Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2007
|
|
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 21.06.2007 r. DO 30.08.2007 r.
Pani Przewodnicząca !
Panie, Panowie Radni !
Szanowni Państwo !
Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 21 czerwca 2007 r. do 30 sierpnia 2007 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami :
I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.
W okresie od 20 czerwca 2007 roku w zakresie spraw finansowych wydane zostały trzy zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok :
1) Zwiększony został budżet gminy o dotację celową:
- na podstawie decyzji Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego na sfinansowanie kosztów przeprowadzenia wyborów uzupełniających do Rady Gminy w wysokości 4.257zł
- na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z przeznaczeniem na wypłaty zasiłków stałych w wysokości 42.630zł oraz dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa w wysokości 10.920zł.
2) plan wydatków budżetowych zwiększony został o kwoty przyznanych dotacji oraz dokonano następujących zmian między rozdziałami i paragrafami.
- w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 200zł z rezerwy ogólnej zwiększony został plan składek na rzecz Izby Rolniczej naliczanych od wpływów z podatku rolnego,
- w dziale 600 – Transport i łączność zwiększone zostały środki na wypłatę ekwiwalentu za używanie własnej odzieży roboczej dla zatrudnionych bezrobotnych o kwotę 325zł,
- w dziale 750 – Administracja publiczna w zakresie wydatków na promocję gminy z planu zabezpieczonego na zakupy materiałów kwotę 7.000zł przeznaczono na usługi transportowe oraz na cele zakupu usług m.in. na sfinansowanie wydawnictwa,
- w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa kwotę dotacji w wysokości 4.257zł przeznaczono na obsługę wyborów uzupełniających do Rady Gminy,
- w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa z rezerwy ogólnej przeznaczono kwotę 1.500zł na zakup 10 kompletów mundurów polowych dla Związku „Strzelec” Równość – Wolność - Niepodległość Oddziału w Bliżynie,
- w dziale 801 –Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie przeniesienia środków w rozdziale – szkoły podstawowe w wysokości 1.000zł oraz w planie finansowym Gimnazjum w wysokości 1.635zł dokonano w celu zwiększenia środków na abonament z tytułu opłat dostępu do sieci Internet oraz na zakup sprzętu sportowego i książek. Dokonano również zmniejszenia planu środków w szkole podstawowej, gimnazjum oraz świetlicy zabezpieczonych na zakupy materiałów biurowych oraz zakupy usług szkoleniowych w kwocie 17.092zł celem zabezpieczenia planu we właściwych podziałkach klasyfikacji budżetowej. Na wniosek Dyrektora Szkoły podstawowej w Mroczkowie dokonano sprostowania kwoty 5.300zł z przeznaczeniem na zakup usług remontowych prowadzonych w sali gimnastycznej,
- w dziale 852 – Pomoc społeczna zwiększenia środków w wysokości 53.550zł dokonano na cele wskazane w decyzjach zwiększających budżet gminy.
Z rezerwy budżetowej ogólnej dokonano zmniejszenia kwoty 2.400zł zwiększając plan działu 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa z przeznaczeniem na szkolenie członków Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych o kwotę 1.400zł oraz działu 851 – Ochrona zdrowia na badania przez biegłych sądowych w celu wydania opinii stwierdzających uzależnienie od alkoholu o kwotę 1.000zł.
Wprowadzona została zmiana w załączniku Nr 8 - Dotacje podmiotowe w 2007r. polegająca na zwiększeniu dotacji dla Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie o kwotę 700zł celem uzupełnienia zapisu w zarządzeniu Nr 22/07 z dnia 31 maja 2007 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
II. Sprawy dotyczące oświaty.
1. W związku ze zbliżającym się rozpoczęciem nowego roku szkolnego dyrektorzy w dniu 28.08.2007 r. wzięli udział w naradzie organizowanej przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach.
2. W placówkach szkolnych w związku z realizacją Rządowego Programu pomocy uczniom w 2007 r. „Dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I – III szkoły podstawowej oraz dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół” przyjmowane są wnioski rodziców o przyznanie powyższych pomocy.
3. W Urzędzie Gminy rozpoczęto wydawanie wniosków o przyznanie pomocy socjalnej (stypendium) na rok 2007/08. Przyjmowanie wniosków trwać będzie od 03 września do 17 września 2007 r.
4. W miesiącu sierpniu br. zorganizowano 2 wyjazdy w dniach: 04.08.2007 r. i 11.08.2007 r. kobiet z terenu gminy Bliżyn do Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach na badania mammograficzne. W przypadku uzbierania grupy następnych chętnych organizowane będą dalsze wyjazdy.
III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.
1. W dniu 26.06.2007 r. dokonano odbioru remontu 640 mb nawierzchni na drodze gminnej Mroczków Kapturów. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „DROMO” sp. z o. o. z Końskich.
2. W dniu 05.06.2007 r. została zawarta umowa z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych „DROMO” sp. z o. o. z Końskich na budowę drogi wewnętrznej Płaczków do leśniczówki o dł. 42 mb. Roboty zostały zakończone i odebrane.
3. Gmina Bliżyn zawarła z Zakładem Robót Drogowych KROGULEC z Ostojowa umowę na remont materiałem kamiennym trzech dróg stanowiących dojazd do gruntów rolnych i leśnych w miejscowościach Wojtyniów, Bliżyn i Kopcie. Na remont dróg zostało przyznane dofinansowanie z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Roboty zostały zakończone i odebrane. Został przesłany do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego wniosek o wypłatę dotacji.
4. Gmina Bliżyn otrzymała promesę dotacji w kwocie 100.000 zł. na dofinansowanie infrastruktury drogowej. Decyzją Rady Gminy w Bliżynie środki te rozdysponowano na odbudowę drogi Bugaj – Brzeście w Bugaju i Górki – Barwinek – Mrocvzków w miejscowości Górki. Gmina Bliżyn udzieliła zamówienia publicznego na odbudowę dróg: w Bugaju Zakładowi Robót Drogowych DROGMAS i w Górkach Przedsiębiorstwu Robót Drogowych DROMO. Po zawarciu umów został sporządzony wniosek o dofinansowanie, który po uzyskaniu pozytywnej opinii Wojewody i wizytacji terenowej został przesłany do Biura ds. Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych do Krakowa. W dniu 04.09.2007 r. przedstawiciele Gminy podpiszą w Krakowie umowę dotacji.
5. Wykonane zostały mapy do celów projektowych na budowę drogi w Bugaju, oraz chodnika w Bliżynie ul. Szydłowiecka oraz w Gilowie przy drodze krajowej. Opracowano mapy na remont przystanku i budowę podjazdu i ciągów komunikacyjnych przy OSP w Bliżynie.
6. Zlecono wykonanie projektów na budowę dróg: w Bugaju, Wołowie, Bliżynie i Brześciu oraz Zagórzu oraz chodników w Sorbinie, Bliżnie ul. Szydłowiecka i Gilowie.
7. Zakończona została budowa chodnika przy drodze krajowej nr 42 na odcinku Gilów – Bliżyn,
8. Starosta Skarżyski wydał pozwolenie wodno - prawne dotyczące budowy Zalewu Bliżyńskiego. Po jego otrzymaniu wystąpiliśmy do RZGW w Warszawie z wnioskiem o użyczenie gruntu skarbu państwa w celu odbudowy zalewu.
9. Zakończono i odebrano zadania z zakresu modernizacji i dowieszenia oświetlenia: drogi gminnej w Gilowie (52-53), Bliżyn ul. Kościuszki 32, Bliżyn ul. Wąska.
10. Wykonano oświetlenie drogi powiatowej w Bliżynie ul. Szydłowiecka od przejazdu kolejowego do skrzyżowania z drogą powiatową w Gostkowie, Wykonawcą robót był Zakłada Elektryczny ZELKO.
11. Zlecono wykonanie remontu oświetlenia ulicznego w Bliżynie przy ul. Kościuszki. Wykonawcą robót jest PKP ENERGETYKA.
12. Zlecono wykonanie projektów budowlanych i technicznych na wykonanie oświetlenia drogowego w miejscowości Wojtyniów ul. Podleśna, Sorbin, (kierunek Odrowążek), osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie,
13. Gmina złożyła wniosek o pozwolenie na budowę oświetlenia drogowego łącznika pomiędzy ul. Piaskową w Bliżynie i ul. Kamienną w Wojtyniowie.
14. Opracowane są mapy do celów projektowych na budowę wodociągów w miejscowościach: Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, Bliżyn, ul. Rudowskiego,
15. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowej na budowę wodociągu w miejscowości Bliżyn, ul. Rudowskiego,
16. Realizowany jest projekt budowlany na budowę wodociągu w Rędocinie, trwa wydawanie decyzji administracyjnych,
17. Trwa opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę wodociągu Gostków – Górki – Barwinek i Górki przysiółek Olszyny – Podgórki, i Nowy Odrowążek,
18. Zlecono mapy do celów projektowych w celu zaopatrzenia w wodę miejscowości Zbrojów przysiółek „Łozik”.
19. Ogłoszono przetarg na przebudowę budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych. W dniu 20.08.2007 r. odbyło się otwarcie ofert. Przetarg nie został rozstrzygnięty.
20. Zgłoszono do Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kam. zamiar zagospodarowania centrum wsi Bliżyn.
21. Społeczny Komitet Budowy Wodociągu w Ubyszowie przekazał Gminie Bliżyn projekt budowlany na budowę wodociągu w miejscowości Ubyszów - Żabów Niezwłocznie wystąpiliśmy do Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kam. o pozwolenie na budowę.
22. Wykonano remonty dróg gminnych: materiałem kamiennym w Bliżynie łącznik pomiędzy ul. Rudowskiego i ul. Sobieskiego i droga boczna od ul. Rudowskiego w Bliżynie w kierunku posesji P. Włodarczyków oraz remont drogi gminnej w Kucębowie Odcinku. Wykonano przepust przy drodze w Sorbinie – peron dla przystanku autobusowego, przedłużenie przepustu w ulicy Zgodnej wraz z wykonaniem murków czołowych i umocnieniem odpływu z przepustu, wpust uliczny do kanalizacji deszczowej w ul. Rudowskiego w Bliżynie, dowiezienie ziemi wraz z rozplantowaniem na przepuście w miejscowości Nowy Odrowążek.
23. Gmina uzyskała decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego na budowę kanalizacji w terenach zamkniętych.
IV. Zarządzenia Wójta Gminy.
W okresie sprawozdawczym wydałem 8 zarządzeń dotyczących następujących spraw : w sprawie wprowadzenia zmian w zarządzeniu nr. 9/07 z dnia 08.03.07r. w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2007r, 2 zarządzenia w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007r. oraz w sprawie rozłożenia na raty zaległości z tytułu naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego w Sołtykowie nr. ¾ gm. Biżyn oraz umorzenia odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczonego czynszu, w/s zmian w regulaminie pracy Komisji Przetargowej powołanej w Urzędzie Gminy w Bliżynie do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ustalenia wysokości dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli w roku 2007, powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia przetargów na : sprzedaż lokalu mieszkalnego, sprzedaż nieruchomości gruntowych, najem lokalu użytkowego, wydzierżawienie nieruchomości gruntowej, przeprowadzenia zwykłego postępowania sprawdzającego.
V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.
22.06. szkolenie obronne w Urzędzie Wojewódzkim
28.06. udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia
01.07. udział w uroczystej mszy świętej polowej w m-ci Brzask oraz w III zawodach motocrossowych w Bliżynie
03.07. spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy
05.07. wizyta Radia Kielce w Gminie Bliżyn
08.07. zebranie wiejskie sołectwa Sorbin poświęcone opracowaniu programu odnowy wsi
09.07. wizyta w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Ostrowcu Św. w celu udzielenia zgody na dysponowanie działką przeznaczoną pod odbudowę zalewu bliżyńskiego
10.07. spotkanie z nadleśniczym Nadleśnictwa Suchedniów w celu uzgodnienia zamiany gruntów
12.07. spotkanie z Powiatowym Komendantem Policji
13.07. sesja nadzwyczajna Rady Gminy Bliżyn
14.07. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Odrowążek dotyczącym między innymi opracowania programu odnowy wsi, udział w spotkaniu integracyjnym zespołów ludowych Gminy Bliżyn z Wójtem i zespołami ludowymi Gminy Brzeziny
20.07. uczestnictwo w powiatowych obchodach Święta Policji oraz spotkanie z Marszałkiem Województwa w Kielcach
25.07. wizyta w Urzędzie Marszałkowskim w celu podpisania umów na drogi popowodziowe
08.08. uzgodnienie regulaminu utrzymania czystości i porządku w Państwowym Powiatowym Inspektoracie Sanitarnym w Skarżysku-Kam. oraz spotkanie z członkiem Zarządu Powiatu – Arturem Berusem w sprawie dotyczącej remontów dróg powiatowych
15.08. udział w uroczystościach dożynkowych w Sorbinie
17.08 wizyta na terenie Gminy Zyndela Wapnera – byłego więźnia obozu koncentracyjnego w Bliżynie
18.08. uczestnictwo w centralnych obchodach Święta Czynu Chłopskiego w Kałkowie
19.08. udział w dożynkach w Gminie Łączna oraz jubileuszu 90-lecia OSP w Odrowążu
21.08. spotkanie z nowym prezesem MKS dotyczące bieżącej współpracy
22.08. posiedzenie Rady Społecznej ZOZ
23 i 25.08. udział w uroczystościach pogrzebowych byłego Wójta Łącznej A. Ślusarczyka oraz członka Zarządu Powiatu C. Cioska
Data wprowadzenia: 2009-01-09 1240 Data upublicznienia: 2009-01-09 Art. czytany: 4784 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
» Przełącz na wiadomości archiwalne
|
|
Podkategoria:
|
Uchwały z sesji nr I/14 z dnia 1 grudnia 2014 roku
|
Uchwały z sesji nr II/14 z dnia 17 grudnia 2014 rokIu
|
Uchwały z sesji nr III/15 z dnia 27 stycznia 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr IV/15 z dnia 25 marca 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr V/15 z dnia 28 kwietnia 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr VI/15 z dnia 17 czerwca 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr VII/15 z dnia 03 września 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr VIII/15 z dnia 21 września 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr IX/15 z dnia 29 października 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr X/15 z dnia 18 grudnia 2015 roku
|
Uchwały z sesji nr XI/16 z dnia 21 stycznia 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XII/16 z dnia 29 lutego 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XIII/16 z dnia 1 kwietnia 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XIV/16 z dnia 25 maja 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XV/16 z dnia 30 czerwca 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XVI/16 z dnia 8 września 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XVII/16 z dnia 6 października 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XVIII/16 z dnia 30 listopada 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XIX/16 z dnia 28 grudnia 2016 roku
|
Uchwały z sesji nr XX/17 z dnia 15 lutego 2017 roku
|
Uchwały z sesji nr XXI/17 z dnia 29 marca 2017 roku
|
Uchwały z sesji nr XXII/17 z dnia 26 czerwca 2017 roku
|
Uchwały z sesji nr XXIII/17 z dnia 25 sierpnia 2017r.
|
Uchwały z sesji nr XXIV/17 z dnia 8 września 2017r.
|
Uchwały z sesji nr XXV/17 z dnia 6 października 2017r.
|
Uchwały z sesji nr XXVI/17 z dnia 24 listopada 2017r.
|
Uchwały z sesji nr XXVII/17 z dnia 28 grudnia 2017r.
|
Uchwały z sesji nr XXVIII/18 z dnia 15 stycznia 2018r.
|
Uchwały z sesji nr XXIX/18 z dnia 5 lutego 2018r.
|
Uchwały z sesji nr XXX/18 z dnia 27 marca 2018r.
|
Uchwały z sesji nr XXXI/18 z dnia 26 kwietnia 2018r.
|
Uchwały z sesji nr XXXII/18 z dnia 28 czerwca 2018 r.
|
Uchwały z sesji nr XXXIII/18 z dnia 7 sierpnia 2018 r.
|
Uchwały z sesji nr XXXIV/18 z dnia 14 września 2018 r.
|
Uchwały z sesji nr XXXV/18 z dnia 26 października 2018 r.
|
Uchwały z sesji nr XXXVI/18 z dnia 13 listopada 2018 r.
|
|
Ostat. 10 wiadomości:
» w sprawie określenia bezpłatnego wymiaru nauczania, wychowania i opieki oraz wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz publicznych innych formach wychowania przedszkolnego, prowadzonych przez Gminę Bliżyn, w czasie przekraczającym ten wymiar. » w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę Bliżyn » w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek oraz zwolnień od tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze » w sprawie ustalania szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w schronisku dla osób bezdomnych » w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2018 - 2035 » w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2018 rok » w sprawie emisji obligacji » w sprawie udzielenia pomocy finansowej » w sprawie inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego » zmieniająca Uchwałę Nr XXIII/182/2017 Rady Gminy Bliżyn z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Bliżyn oraz zarządzenia poboru opłaty w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
|
|