(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2005
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 31.08.2005 r. DO 26.10.2005 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !




    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 31 sierpnia 2005 r. do 26 października 2005 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 1 września 2005 r. do 25 października 2005 r. w zakresie spraw dotyczących budżetu gminy wydane zostało jedno zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2005.
    Po stronie dochodowej dokonano zwiększenia budżetu o przyznane dotacje celowe w następujących działach:
    - w dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa z przeznaczeniem na:
    - wybory Prezydenta RP o kwotę 5.438 zł ,
    - wybory do Sejmu i Senatu o kwotę 12.134 zł,
    - wybory do rad gmin oraz referenda gminne o kwotę 4.139 zł,
    § w dziale 852 – Pomoc społeczna w celu zabezpieczenia środków na składki na ubezpieczenia zdrowotne w wysokości 2.200 zł, na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa w wysokości 70.800 zł, na dofinansowanie realizacji Rządowego Programu „Zasiłek dla potrzebujących” w wysokości 50.753 zł,
    § - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza w wysokości 25.707 zł na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy materialnej, o charakterze socjalnym dla uczniów za miesiące wrzesień-grudzień 2005 roku.
    W zakresie wydatków budżetowych dokonano zmian w dziale 750 w zakresie finansowania wydatków na działalność Rady Gminy poprzez zmniejszenie środków zaplanowanych na szkolenia radnych o kwotę 1.600 zł z przeznaczeniem na zakup wydawnictw oraz zorganizowanie uroczystej sesji z okazji 595-lecia Bliżyna, natomiast w zakresie wydatków na promocję gminy kwotę 1.000 zł przeniesiono w celu zabezpieczenia środków na usługi ogłoszeniowe.
    W dziale 756 – przeniesienia kwoty 250 zł dokonano w celu zabezpieczenia środków na składki ubezpieczeniowe od inkasentów podatków, w dziale 852 - na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonano zwiększenia planowanych kwot na zakupy wyposażenia biurowego, opłaty pocztowe, ubezpieczenie środków pieniężnych oraz delegacje służbowe. W dziale 754 – oszczędności w kwocie 4.000 zł powstałe w zakresie ubezpieczenia sprzętu i drużyn OSP przeznacza się na zakup materiałów niezbędnych do przeprowadzenia bieżących remontów strażnic.
    Z rezerwy ogólnej budżetu zwiększony został plan działu 754 - o kwotę 1.500 zł z przeznaczeniem na zakup paliwa do radiowozów policyjnych wykorzystywanych do celów służbowych na potrzeby Gminy, kwotę 2.000 zł na zakup paliwa do samochodów i sprzętu silnikowego użytkowanego przez jednostki OSP z terenu gminy oraz kwotę 300 zł na zakup nagród na IV Powiatowe Zawody Sportowo Pożarnicze.

    II. Sprawy dotyczące oświaty

    1. Z okazji Dnia Nauczyciela siedmiu pedagogów z podległych placówek otrzymało nagrodę Wójta Gminy.
    2. Zgodnie z ustawą o systemie informacji oświatowej zakończono etap wrześniowy zbierania danych z placówek oświatowych i przekazano je do Kuratorium Oświaty w Kielcach.
    3. Szkoły złożyły do Urzędu Gminy plany finansowe na 2006 rok. W chwili obecnej trwa ich weryfikacja.
    4. W najbliższy czasie odbędzie się posiedzenie Gminnej Komisji Stypendialnej w celu zaopiniowania złożonych wniosków o stypendium szkolne. W rozmowie telefonicznej z Ministerstwem Edukacji Narodowej – Departament Społeczny uzyskano informację, że w miesiącu listopadzie możemy otrzymać dodatkowe środki na wypłatę stypendium szkolnego za okres od września do grudnia br. Nie wiadomo natomiast jakie środki będą przyznane na okres od stycznia do czerwca 2006 r.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. W dniu 12.09.2005 r. Regionalny Komitet Sterujący pozytywnie zaopiniował nasz wniosek do ZPORR na budowę odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie wraz z obiektami technologicznymi do podczyszczania wód deszczowych. 14.09. Zarząd Województwa Świętokrzyskiego zatwierdził postanowienia RKS-u. 16.09.2005 r. została zawarta umowa na realizację zadania z Zakładem Instalacji WODKAN. Roboty budowlane rozpoczęły się 26.09.2005 r. Pierwszy etap realizacji robót zostanie zakończony w listopadzie br. Drugi etap realizacji robót zostanie zakończony latem 2006 r.
    2. Realizowana jest budowa Wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna.
    3. Zakończyło się wykonanie projektu chodnika w ciągu drogi powiatowej w Zbrojowie
    4. Wykonywany jest projekt drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Brześciu oraz projektu chodnika w ciągu drogi krajowej na odcinku Gilów – Bliżyn,
    5. Wykonany jest projekt budowlany na budowę oświetlenia drogowego w Górkach za torami. Wystąpiono z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę.
    6. Ogłoszony został przetarg na budowę oświetlenia drogi krajowej w Górkach na obszarze terenu zamkniętego i drogi krajowej. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26.10.2005 r.
    7. Zakończyły się roboty budowlane drogi dojazdowej do pól w miejscowości Płaczków Piechotne. Zadanie zostało zakończone i rozliczone w całości. Do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego został skierowany wniosek o wypłatę dotacji w kwocie 20.000 zł. z terenowego funduszu gruntów rolnych.
    8. Otrzymaliśmy dotację w kwocie 80.000 zł. z Biura ds. Usuwania skutków klęsk żywiołowych na odbudowę drogi gminnej nr 2 Brzeście – Bliżyn w miejscowościach Bliżyn, Brzeście i Wojtyniów.
    9. Zakończono budowę drogi Górki – Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki o dł. 200 mb. Roboty zostały zakończone i odebrane w całości.
    10. Opracowana została koncepcja odbudowy zalewu w Bliżynie.
    11. Opracowana została analiza możliwości zaopatrzenia w wodę wsi Rędocin.
    12. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie.
    13. Odbyło się postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia na przebudowę kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Postępowanie zostało rozstrzygnięte. Została zawarta umowa z Radomskim Przedsiębiorstwem Wielobranżowym SANNY z Radomia. Zakończenie robót planujemy w bieżącym roku, lecz w sytuacji, kiedy opóźni się uzyskanie pozwolenia na budowę, może zajść konieczność przesunięcia terminy zakończenia prac.
    14. Odbył się przetarg na „Rewitalizację obiektów zabytkowych w Bliżynie” w ramach którego zostaną wykonane prace remontowe przy pomniku w Bliżynie oraz odnowa „Zameczku”. Została zawarta umowa z Zakładem Remontowo Budowlanym ze Skarżyska. Zakończenie pierwszego etapu robót nastąpi w listopadzie 2005 r. zaś drugiego etap latem 2006 r.
    15. Uzyskaliśmy pozwolenie na budowę wodociągu w miejscowości Górki. Ogłoszony został przetarg, otwarcie ofert nastąpi 14 listopada. Inwestycja będzie zakończona w 2006 r.
    16. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na wykonanie przyłączy wodociągowych do budynków mieszkalnych wielorodzinnych w Sołtykowie.
    17. Wykonano drobne roboty utrzymaniowe i remontowe przy drogach: umocnienie rowu w Kucębowie Borku, usunięcie nadmiaru gruntu z poboczy w Kucębowie Górnym, wykopanie rowu w Nowkach, wykopanie rowu i wykonanie wpustu w Sobótce, Wykonanie remontu cząstkowego skrzyżowania ul. Zafabrycznej i ul. Opary. Wykonanie przepustu w Nowym Odrowążku. Wykonanie korekty łuków oraz umocnienie rowu w ul. Opary.
    18. Zakończenie prac na chodniku przy ciągu drogi krajowej Nr 42 w miejscowości Brzeście,

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 7 zarządzeń dotyczących następujących spraw : powołania obwodowych komisji wyborczych , ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizacje w 2005 roku zadania własnego gminy w zakresie wspierania integracji dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi poprzez zorganizowanie i prowadzenie świetlicy opiekuńczo-wychowawczej wspierania dziennego , zasad opracowania materiałów oraz składania wniosków budżetowych do opracowania budżetu gminy na 2006 rok , powołania składów osobowych komisji wyborczych w wyborach na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej , powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia ustnego przetargu nieograniczonego na sprzedaż lokalu mieszkalnego Nr 5 w budynku wielomieszkaniowym Nr 2 w Sołtykowie obręb Płaczków , powołania komisji do przeprowadzenia oceny wartości archiwalnej dokumentów zawierających informacje niejawne w Urzędzie Gminy w Bliżynie, wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok.

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    05. 09. spotkanie w Starostwie Powiatowym w Skarżysku - Kamienna dotyczące sytuacji szpitala powiatowego
    06. 09. udział w posiedzeniu związku międzgminnego „Utylizator” w Skarżysku – Kam.
    07. 09. spotkanie z dyrektorem PUP-u w sprawie przedłużenia staży
    09-11. 09. udział w III skarżyskich prezentacjach gospodarczych,
    13 .09. spotkanie z dyrektorem ekonomicznym PKP Lublin w sprawie spłaty zadłużenia wobec gminy.
    14. 09. udział w sesji Rady Powiatu Skarżyskiego,
    15. 09. spotkanie w Nadleśnictwie Suchedniów w sprawie zamiany gruntów,
    21. 09. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Sorbin,
    22. 09. uczestnictwo w posiedzeniu powiatowej rady zatrudnienia w starostwie powiatowym,
    26. 09. spotkanie z przedstawicielami Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej z Ostrowca na terenie stawu gilowskiego,
    28. 09. spotkanie w Urzędzie Gminy w Bliżynie z nowym Prezesem MKS Skarżysko-Kam. p. Edwardem Osuchem dot. bieżacej współpracy, podpisanie umowy dot. prefinansowania w Banku Gospodarstwa Krajowego,
    29. 09. spotkanie ze społecznym komitetem budowy wodociągu z Jastrzębi,
    30. 09. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Brzeście,
    06. 10. spotkanie w GOK-u z posłanką Marią Zubą
    10. 10. uczestnictwo w ślubowaniu klas I w Sorbinie, uzgodnienie dokumentacji projektowej dot. zmiany systemu ogrzewania szkoły Podstawowej w Odrowążku w Sanepidzie oraz w Starostwie Powiatowym,
    13. 10. Dzień Edukacji Narodowej – udział w uroczystych akademiach w Zespole Szkół w Bliżynie oraz SP Mroczków i SP Odrowążek,
    14. 10. wyjazd do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Kielcach w celu złożenia wniosku o pożyczkę na budowę kotłowni w szkole Podstawowej w Odrowążku,
    16. 10. udział w pożegnaniu odchodzącego księdza Jacentego Sochy – proboszcza parafii w Sorbinie,
    17. 10. udział w szkoleniu zorganizowanym w GOK w Bliżyn dla rolników i domowników nt. „Zwykła Dobra Praktyka Rolnicza - szansą na zachowanie dobrego stanu środowiska naturalnego, walorów przyrodniczych i krajobrazowych obszarów wiejskich”,
    18. 10. uczestnictwo w ślubowaniu klas I w szkole podstawowej w Bliżynie,
    18.10. spotkanie w Urzędzie Gminy W Bliżynie z posłem Samoobrony P. Sułkiem,
    19. 10. udział w uroczystej akademii z okazji obchodu Dnia papieskiego w Zespole Szkół w Bliżynie ,
    20. 10. uczestnictwo w ślubowaniu klas I w Szkole Podstawowej w Bliżynie,
    21. 10. podpisanie w Urzędzie Marszałkowskim aneksu do umowy do projektu „Rewitalizacja Obiektów Zabytkowych W Bliżynie”,
    22. 10. udział w uroczystości wręczenia medali z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego w Gminnym Ośrodku Kultury w Blizynie,
    24. 10. wyjazd do Sanepidu do Skarżyska w celu odbioru postanowienia w sprawie decyzji środowiskowej dla kotłowni w SP Odrowążek.

    Wójt Gminy Bliżyn
    Tomasz Rokita


    Data wprowadzenia: 2006-02-16 0945
    Data upublicznienia: 2006-02-16
    Art. czytany: 4879 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2006-02-16
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/18 z dnia 22 listopada 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr II/18 z dnia 11 grudnia 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr III/18 z dnia 28 grudnia 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr IV/19 z dnia 31 stycznia 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr V/19 z dnia 14 marca 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr VI/19 z dnia 17 maja 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr VII/19 z dnia 25 czerwca 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr VIII/19 z dnia 13 sierpnia 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr IX/19 z dnia 23 września 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr X/19 z dnia 28 października 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr XI/19 z dnia 29 listopada 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr XII/19 z dnia 27 grudnia 2019 r.
    A Uchwały z sesji nr XIII/20 z dnia 17 stycznia 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XIV/20 z dnia 19 lutego 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XV/20 z dnia 13 marca 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XVI/20 z dnia 30 marca 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XVII/20 z dnia 24 czerwca 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XVIII/20 z dnia 17 września 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XIX/20 z dnia 6 listopada 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XX/20 z dnia 30 listopada 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XXI/20 z dnia 28 grudnia 2020 r.
    A Uchwały z sesji nr XXII/2021 z dnia 1 marca 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXIII/2021 z dnia 5 maja 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXIV/2021 z dnia 24 czerwca 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXV/2021 z dnia 22 lipca 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXVI/2021 z dnia 23 września 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXVII/2021 z dnia 27 października 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/2021 z dnia 8 listopada 2021 r.
    A Uchwały z sesji nr XXIX/2021 z dnia 21 grudnia 2021r.
    A Uchwały z sesji nr XXX/2021 z dnia 29 grudnia 2021r.
    A Uchwały z sesji nr XXXI/2022 z dnia 25 stycznia 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXII/2022 z dnia 28 lutego 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/2022 z dnia 29 marca 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/2022 z dnia 20 kwietnia 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXV/2022 z dnia 13 maja 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/2022 z dnia 23 czerwca 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXVII/2022 z dnia 19 lipca 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXVIII/2022 z dnia 8 września 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIX/2022 z dnia 26 października 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XL/2022 z dnia 29 listopada 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XLI/2022 z dnia 9 grudnia 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XLII/2022 z dnia 29 grudnia 2022 r.
    A Uchwały z sesji nr XLIII/2023 z dnia 16 stycznia 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr XLIV/2023 z dnia 31 marca 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr XLV/2023 z dnia 4 maja 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr XLVI/2023 z dnia 22 czerwca 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr XLVII/2023 z dnia 13 lipca 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr XLVIII/2023 z dnia 29 sierpnia 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr XLIX/2023 z dnia 28 września 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr L/2023 z dnia 26 października 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr LI/2023 z dnia 29 listopada 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr LII/2023 z dnia 28 grudnia 2023 r.
    A Uchwały z sesji nr LIII/2024 z dnia 30 stycznia 2024 r.
    A Uchwały z sesji nr LIV/2024 z dnia 11 marca 2024 r.
    A Uchwały z sesji nr LV/2024 z dnia 27 marca 2024 r.
    A Uchwały z sesji nr LVI/2024 z dnia 24 kwietnia 2024 r.
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie Wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej na kadencję 2020-2023
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2019 - 2035
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2019 rok
    A» w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w drodze darowizny prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa
    A» w sprawie przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skargi Prokuratora Rejonowego w Skarżysku - Kamiennej na uchwałę Rady Gminy nr V/42/03
    A» w sprawie przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skargi Prokuratora Rejonowego w Skarżysku - Kamiennej na uchwałę Rady Gminy nr VII/60/03
    A» w sprawie przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach skargi Prokuratora Rejonowego w Skarżysku - Kamiennej na uchwałę Rady Gminy nr XXVII/207/2017
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn